Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoofdpijn tijdens de onset

Hoofdpijn tijdens de onset

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Me bemoeien met het druggebruik van een ander is niet mijn stijl.
Maar ik zou in dit geval heel erg oppassen.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Mogelijk was de dosis van 140 te hoog voor haar. Dan slaat het te snel in, krijgt je bloeddruk een extra boost en vernauwen de vaten te snel.
Deze combi geeft denk ik die hoofdpijn. Ik herken het.
Klik om te vergroten...
Dit idd.
Psychonautwiki geeft aan;
Duration
Threshold10 mg
Light25 - 50 mg
Common50 - 75 mg
Strong100 - 125 mg
Heavy125 mg +
Total4 - 8 hours
Onset20 - 40 minutes
Come up20 - 40 minutes
Peak2 - 5 hours
Offset1 - 2 hours
After effects3 - 12 hours
Klik om te vergroten...
Dan is 140mg waarschijnlijk wel veel geweest in een keer. Ik heb dit zelf ook met 4fa en 6apb gehad. Intense migraine achtig waardoor ik totaal overvallen werd.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij deze drugs, en soortgelijke, kan hoofdpijn geloof ik ook opeens heel gevaarlijk worden.
Juist door DE druk van het bloed én de vaatvernauwende eigenschappen.
Hoe meer je neemt hoe sterker allebei wordt.
Voor je het weet knapt je bloedvat.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mogelijk was de dosis van 140 te hoog voor haar. Dan slaat het te snel in, krijgt je bloeddruk een extra boost en vernauwen de vaten te snel.
Deze combi geeft denk ik die hoofdpijn. Ik herken het.
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo. Mijn vrouw en ik probeerden een poos terug een leuk avondje met 4-fma (140mg). We hadden wel ervaring met wiet, 3mmc en xtc, maar deze was nieuw. Een uurtje na inname kreeg ze echt een oorverdovende hoofdpijn. Ze heeft paracetamol genomen en nog een uurtje later zakte het gelukkig weer weg. De avond was verder uitermate geslaagd, voor herhaling vatbaar, maar dan zonder de hoofdpijn. Ik lees veel over hoofdpijn tijdens coming down of nog later maar niet zoals dit tijdens de onset. Iemand tips? Zelf denk ik aan twee dosis van 70mg een uurtje na elkaar of zo.
Of meteen paracetamol preventief...
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Bij deze drugs, en soortgelijke, kan hoofdpijn geloof ik ook opeens heel gevaarlijk worden.
Juist door DE druk van het bloed én de vaatvernauwende eigenschappen.
Hoe meer je neemt hoe sterker allebei wordt.
Voor je het weet knapt je bloedvat.
Klik om te vergroten...
Hmm, ja, dat is wel serieus zorgelijk. Ga ik inderdaad maar voor een meer voorzichtige dosis, in ieder geval om mee te beginnen.
bedankt!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Bij deze drugs, en soortgelijke, kan hoofdpijn geloof ik ook opeens heel gevaarlijk worden.
Juist door DE druk van het bloed én de vaatvernauwende eigenschappen.
Hoe meer je neemt hoe sterker allebei wordt.
Voor je het weet knapt je bloedvat.
Klik om te vergroten...
Serieuze hoofdpijn is inderdaad wel een red flag dat het niet helemaal lekker zit. Ernstige gezondheidsproblemen zijn gelukkig zeldzaam. Maar je kan voor de volgende keer maar beter wat voorzichtiger doen.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Red flag!
Gezien de gelijkenis met 4-FA.
Better safe than sorry.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Relmuis zei:
Red flag!
Gezien de gelijkenis met 4-FA.
Better safe than sorry.
Klik om te vergroten...
Inderdaad!

"De klachten en problemen variëren van lichte tot ernstige hoofdpijn tot aan hersenbloedingen en hartproblemen."

www.trimbos.nl

Risico’s gebruik 4-FA groter dan tot nu toe bekend

Steeds meer jongvolwassenen weten de nieuwe psychoactieve stof 4-fluoramfetamine (4-FA, 4-FMP) te vinden. Recent onderzoek van het Trimbos-instituut
www.trimbos.nl www.trimbos.nl

www.trimbos.nl

Artikel in Journal of Neurology over relatie hersenbloeding en 4-FA

Het internationale wetenschappelijke tijdschrift Journal of Neurology publiceerde onlangs een artikel van het Trimbos-instituut over de mogelijke
www.trimbos.nl www.trimbos.nl
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Mogelijk was de dosis van 140 te hoog voor haar. Dan slaat het te snel in, krijgt je bloeddruk een extra boost en vernauwen de vaten te snel.
Deze combi geeft denk ik die hoofdpijn. Ik herken het.
Klik om te vergroten...
Klinkt plausibel 🧐
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tja, en als je bovenstaande artikelen leest wordt je ook niet vrolijker. Terwijl ik net wat had ingeslagen voor de RC-ban 🙄
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
ManPaardKrokodil zei:
Tja, en als je bovenstaande artikelen leest wordt je ook niet vrolijker. Terwijl ik net wat had ingeslagen voor de RC-ban 🙄
Klik om te vergroten...

probeer het maar eens met minder en bouw rustig op.
wie weet kan ze er dan beter van genieten
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
probeer het maar eens met minder en bouw rustig op.
wie weet kan ze er dan beter van genieten
Klik om te vergroten...
Ja, gaan we absoluut doen en laat het hier weten. Bedankt allemaal.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
4fa / 4fmp was een decennium geleden tijdens mijn studententijd vrij populair. Toen bleek dat er best een verband was met veroorzaking van hersenbloedingen - thans, dat verhaal ging rond - waardoor het in ieder geval in mijn kringen niet meer werd gebruikt. Ik ken ook voorbeelden van vrienden die kapot gingen van de hoofdpijn tijdens gebruik.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zie dat het ook serotonine afgifte doet, teveel zou de hoofdpijn ook verklaren
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zie overigens nog een oud draadje over dit
Onderwerp: 'Knallende hoofdpijn'
https://drugsforum.nl/threads/knallende-hoofdpijn.17386

Dat gaat over speed ipv 4-fma, maar tja, beiden amfetaminen. De beschrijving van het soort hoofdpijn komt wel precies overeen met wat m'n vrouw zei (via achter het hoofd naar boven op de schedel).
Conclusie in die thread is (waarschijnlijk) een vreemd soort, maar vaker voorkomende kramp.
nu zit ik te denken: veel df lezers lijken al paracetamol te nemen, soms ook proactief, en dat is ook een redelijk veilig middel. Maar er zijn ook meer spier ontspannende pijnstillers. Maar zijn er problemen bekend om drugs en pijnstillers door elkaar te gebruiken?
ik wil het niet te ingewikkeld maken, en een volgende keer doen we sowieso voorzichtig. Maar alle info welkom

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."