Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGames onder invloed

Games onder invloed

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi mede levensgenieters

Zat mezelf af te vragen, wat zijn spelletjes die jullie leuk vinden om onder invloed te doen. Het gekende dierenspel (waarbij je elke keer een dier opnoemt met de laatste letter van het dier dat voor jou genoemd werd) is een beetje afgezaagd.

Daarom, als je een avondje gek doet met wat vrienden, partner, etc. wat vinden jullie dan leuk om te doen?

Shoot!
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#2
VJ_LSD72 zei:
wat een raar spelletje
Klik om te vergroten...
Sowieso, want het vraagt om vals spel !

Onder gelijkmatig verdeelde invloed van alcohol is charades erg leuk.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blowen en tegelijkertijd om de beurt een zin maken met de letters op fortuin hartjes snoepjes en ze dan opeten. Deden we 22 jaar geleden op de stadscamping in Rotterdam met een stel Ieren (er zaten daar ook Poolse skinheads, een teruggetrokken student, een oudere alcoholist, een uit Engeland van familie ellende gevluchte Working Class stiefvader).

Herinner me dat ik van de 'e' op één van die snoepjes 'Enron' maakte.

Niet echt een spel, maar daarvoor keken we al blowed en drinkend VHS-video's.

Vond het altijd een sport de ergste uit te zoeken, in de videotheek, de bibliotheek of bij de supermarkt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eindeloos namen verzinnen op volgorde van het alfabet.

OLGA! Olivia! 🤣
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Eindeloos namen verzinnen op volgorde van het alfabet.

OLGA! Olivia! 🤣
Klik om te vergroten...

Ja hallo, waarom wel Olivia en niet Olifant. 🥺
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Half life alyx
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Ja hallo, waarom wel Olivia en niet Olifant. 🥺
Klik om te vergroten...

Uhhhh omdat het Roze Olifant is! 😂
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#8
1: Wij deden eerst ėėn potje fifa spelen, wie verloor moest het jointje draaien. Zodra die gedraaid was, aangestoken en het potje ging beginnen, was het bij elke tegen-goal een hijs nemen en inhouden tot je zelf een goal had gemaakt.

2: Wat ik zelf een leukere vond aantal jaar geleden was tellen hoevaak iedereen kon hooghouden met een voetbal, en dan die aantal hijsen nemen.
Tevens niet leuk als je goede voetballers in het groepje hebt.

3: Je kan ook nog het 'bekende' ja en nee spel doen, waarbij je iedere keer dat je ja of nee zegt een hijs moet nemen.
Persoonlijk vind ik dat dit 'n beetje naar irritant kan gaan, omdat je van alle kanten wordt uitgelokt.

OF: Best onverantwoordelijk eigenlijk, zo lang die rook inhouden voor geen extra effect behalve schade.
Ik hou nu heel liever van lekker in mn eentje in het bos een jointje roken. Moet er niet meer aan denken om met een hele groep te zitten en jointjes roken. Tijd is kostbaar, vermijd zulke 'matties' liever.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cracker trekken
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het ultieme spel uiteraard. The biscuit game!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
Minecraft en dan flink waus zijn. Lekker rondlopen en dieren observeren en je bent wel ff zoet.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Guapo Temudgin zei:
Het ultieme spel uiteraard. The biscuit game
Klik om te vergroten...
Niet klaargekomen = geen koekje ? wat een raar spelletje.
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ei-Salade zei:
Minecraft en dan flink waus zijn. Lekker rondlopen en dieren observeren en je bent wel ff zoet.
Klik om te vergroten...

Nu je het hebt over waus gamen, minecraft is bijzonder met al die euphorie.
Ik speel eigenlijk alleen nog de oude Call of Duty's, maar daarvan ga ik scheel kijken.

Volgens andere topics zeggen dat je dan veelste veel neemt, maar bij een gewone lijn of bom heb ik het ook, ook bij verschillende plugs/vendors.

Daarom doe ik liever actiefs als ik ga wausen, dan hoef je niet meer zo te concentreren met je ogen.
'N lekker wandelingetje, een fietstocht of misschien even wat vissen langs het water (met een zonnebril op natuurlijk). Persoonlijk nog nooit echt gebruikt op een festival, wel op after-party's maar niks bijzonders.

Wat wel leuk is om te als je psychedelica op hebt is iets zoals The Withers.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
CloudSurfer zei:
Nu je het hebt over waus gamen, minecraft is bijzonder met al die euphorie.
Ik speel eigenlijk alleen nog de oude Call of Duty's, maar daarvan ga ik scheel kijken.

Volgens andere topics zeggen dat je dan veelste veel neemt, maar bij een gewone lijn of bom heb ik het ook, ook bij verschillende plugs/vendors.

Daarom doe ik liever actiefs als ik ga wausen, dan hoef je niet meer zo te concentreren met je ogen.
'N lekker wandelingetje, een fietstocht of misschien even wat vissen langs het water (met een zonnebril op natuurlijk). Persoonlijk nog nooit echt gebruikt op een festival, wel op after-party's maar niks bijzonders.

Wat wel leuk is om te als je psychedelica op hebt is iets zoals The Withers.
Klik om te vergroten...

Als je snel scheel kijkt van drugs, hoeft dat inderdaad niet altijd te betekenen dat je teveel neemt. Het zou kunnen dat je hebt wat verborgen scheelzien (‘latent strabismus’) wordt genoemd. Je merkt er in normale/gebruikelijke toestand niks van en dan is er van buitenaf ook niets te zien, het komt pas tot uiting door (extreme) vermoeidheid, alcohol- of drugsgebruik, erg fel zonlicht, etc. Dit komt regelmatig voor en is geen reden tot zorg. Veel mensen hebben hier - al dan niet zonder het zelf te weten - in een bepaalde mate “last” van.

Je schijnt het in sommige gevallen te kunnen ontlokken door afwisselend het ene en het andere oog af te dekken, dan zie je het afgedekte oog wat afdraaien (als ik het goed onthouden heb, maar correct me if I’m wrong, Google weet vast meer).

Totaal off-topic, sorry, my two cents op educatief vlak vandaag. 😂 Bovenstaande zou gewoon een best simpele reden kunnen zijn dat sommige mensen zelden tot nooit scheel gaan zien van drugs, en anderen al op lage dosis.
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Als je snel scheel kijkt van drugs, hoeft dat inderdaad niet altijd te betekenen dat je teveel neemt. Het zou kunnen dat je hebt wat verborgen scheelzien (‘latent strabismus’) wordt genoemd. Je merkt er in normale/gebruikelijke toestand niks van en dan is er van buitenaf ook niets te zien, het komt pas tot uiting door (extreme) vermoeidheid, alcohol- of drugsgebruik, erg fel zonlicht, etc. Dit komt regelmatig voor en is geen reden tot zorg. Veel mensen hebben hier - al dan niet zonder het zelf te weten - in een bepaalde mate “last” van.

Je schijnt het in sommige gevallen te kunnen ontlokken door afwisselend het ene en het andere oog af te dekken, dan zie je het afgedekte oog wat afdraaien (als ik het goed onthouden heb, maar correct me if I’m wrong, Google weet vast meer).

Totaal off-topic, sorry, my two cents op educatief vlak vandaag. 😂 Bovenstaande zou gewoon een best simpele reden kunnen zijn dat sommige mensen zelden tot nooit scheel gaan zien van drugs, en anderen al op lage dosis.
Klik om te vergroten...
Oh wow, dat zal denk ik in de familie zitten, die overigs allemaal geen drugs hebben gedaan of doen.
Vroeg me altijd al af waarom ik met lage dosissen MDMA/3-4MMC me telefoon alleen met 1 oog kon lezen.
Weer wat nieuws geleerd vandaag
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
CloudSurfer zei:
Oh wow, dat zal denk ik in de familie zitten, die overigs allemaal geen drugs hebben gedaan of doen.
Vroeg me altijd al af waarom ik met lage dosissen MDMA/3-4MMC me telefoon alleen met 1 oog kon lezen.
Weer wat nieuws geleerd vandaag
Klik om te vergroten...

Ik ben echt geen (oog)arts hoor, dus het is absoluut geen diagnose. Sommige mensen zijn van nature gevoeliger voor de ontregeling van de aansturing van o.a. de oogspieren bij middelengebruik als bijwerking. Maar verborgen scheelzien kan een uitlokkende factor zijn, zeker als het in je familie zit. Gelukkig is dit over het algemeen niet iets wat als pathologisch beschouwd wordt.

Ik weet niet of je er buiten drugs om in andere omstandigheden wel eens wat van merkt, bijvoorbeeld als je heel moe bent. In dit geval zou je eventueel je opticien, als je die hebt, er eens naar kunnen vragen. 🙂
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Cath-R-Ella zei:
Hoi mede levensgenieters

Zat mezelf af te vragen, wat zijn spelletjes die jullie leuk vinden om onder invloed te doen. Het gekende dierenspel (waarbij je elke keer een dier opnoemt met de laatste letter van het dier dat voor jou genoemd werd) is een beetje afgezaagd.

Daarom, als je een avondje gek doet met wat vrienden, partner, etc. wat vinden jullie dan leuk om te doen?

Shoot!
Klik om te vergroten...
Ik was laatst Outer Wilds aan het spelen, en dat is echt heel chill als je space bent.

Je bent dan een astronaut die in zijn ruimtepak en maanlander een beetje door een zonnestelsel kunt zweven om daar de boel te ontdekken.
Toegegeven, toen ik aan de ket zat ging ik wel veel vaker dood. Maar dat maakt niks uit want dan stap je gewoon weer in je maanlanden om lekker door de ruimte heen te zweven.

Letterlijk space, dus :wink:
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#18
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Ik was laatst Outer Wilds aan het spelen, en dat is echt heel chill als je space bent.
Klik om te vergroten...
Yoooo Outer Wilds gang represent, wat tof om te lezen dat mensen hier Outer Wilds hebben gespeeld, echt een parel van een game! :handok1:

Lijkt me wel aardig intens en space om die game te spelen terwijl je waus of verket bent 🤣
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb bizar veel uren gespendeerd aan Animal Crossing spelen op de switch😅

Daar zat ik dan, op de bank onder een dekentje met een hyperfocus van hier tot Tokio.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."