Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaine valt een beetje tegen

Cocaine valt een beetje tegen

32 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drugs gebruiken voor productieve redenen is nog een stap moeilijker om vanaf te komen dan bij recreatief gebruik. Imo.
T
Tino73Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruik drugs (coke en 3mmc en soms speed) om me eens goed te kunnen ontspannen. Ik ben fier dat ik echt maar om de maand een keertje snuif of slik. Of soms zelfs om de twee maanden. Meer mag en zal het niet worden. Het doet me goed, al jaren. Ooit zal ik ermee misschien definitief stoppen, maar heb nog nooit enige nadelen ondervonden. Ik neem ook enkel drugs wanneer ik weet dat ik de dag erna kan rusten. Ik plan dat in. Voilà, zou wil ik het houden. Fijne week iedereen!
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Coke werkt vaak pas echt lekker nadat je het vaker hebt gebruikt, beetje zoals bij opioden. Alsof je lichaam nog moet herkennen hoe ze op dit middel moet reageren, zegmaar.
Klik om te vergroten...
Nou, misschien. Maar ik ben in Mexico op reis geweest, daar is coke goedkoper dan een biertje, en volgens kenners daar heel goed spul. Maar mij deed het helemaal niets, behalve de plafond dienst dan; geen euforie geen energie geen lol. En heb het zeker vijf keer geprobeerd. (Mexicanen weten het aan mijn lengte) . Mijn verbazing was dan ook enorm toen ik daarna voor de eerste keer xtc gebruikte: dat was (en is nog steeds) de beste ervaring ooit. Voor mij werkt wiet nog beter dan coke; overhyped goedje
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Druggers zei:
Ik heb een antwoord waar weinig mensen iets mee gaan doen. Ik heb zelf ook ADD en voor mij werkt sporten heel goed. Van sporten ga je meer dopamine en endorfines produceren en heeft tot 48 uur na je sessie nog effect op je lichaam. Dit geeft mij zo'n enorme boost dat ik zonder problemen al mijn klusjes doe. Zo kan ik dus ook medicatie voorkomen.
Klik om te vergroten...
💯💯💯
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Coke is gemaakt om mee te zuipen, dan wordt het pas leuk. Wel extra schadelijk icm alcohol dus pas er mee op.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Coke is gemaakt om mee te zuipen, dan wordt het pas leuk. Wel extra schadelijk icm alcohol dus pas er mee op.
Klik om te vergroten...

Dat is een van de fouten die ik gemaakt heb: niet meer drinken tijdens het gebruik.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Coke is gemaakt om mee te zuipen, dan wordt het pas leuk. Wel extra schadelijk icm alcohol dus pas er mee op.
Klik om te vergroten...

Alcohol of coke?
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ikzelf heb een 8 tal jaar, zeker op het laatste hevig coke gebruikt. Blij dat ik hier al lange tijd vanaf ben (buiten eens een uitschieter).

Mijn ervaring was dat ik op het laatste geen klop meer deed, enkel nog snuiven en zuipen en kost je een BOM geld. Tegenwoordig is de coke ook niet meer wat het is geweest.

Voor funcioneel gebruik heb ik jammer genoeg dan mijn andere verslaving ontwikkeld, speed...

@monstera ik raad je dit (zoals de meesten hier) ten stelligste af. Ik las ook je vorige problematieken met benzo's oa en dan weet je het toch zelf hoe dit gaat verlopen. Volgens mij maak je jezelf enkel blaasjes wijs door te zeggen ik gebruik sporadisch!

Het monstertje op je schouder heeft je al te pakken vrees ik, maar wie ben ik 😉.

Doorlees je goed op dit forum en volg of probeer de raad op te volgen van de mensen hier met hun mening, er zitten vele goeie tussen hoor ☺️.

Suc6!
M
Monstera123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dank voor jullie reacties allemaal! Het is bij die ene keer coke gebleven, en nog geen middel gevonden wat me een extra boost geeft om dingen op te pakken, behalve voldoende slapen en veel bewegen :wink:. Werkt toch het beste..

Drugs maar gewoon recreatief gebruiken ipv als middel om kutklusjes te gaan doen.
M
Monstera123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
theacidwizard zei:
Ik heb ook ad(h)d, nog nooit coke gedaan though.
Maar ik werd een schoonmaakmonster van ketamine. Werkt totaal niet als een verdovingsmiddel voor mij, eerder een energizer. 2 weken gebruikt, huis was nog nooit zo schoon. Toch maar mee gestopt omdat het zo leuk/fijn was.
Klik om te vergroten...

Oh ik lees dit nu.. Hmm. Misschien toch eens proberen.
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#11
Monstera123 zei:
Oh ik lees dit nu.. Hmm. Misschien toch eens proberen.
Klik om te vergroten...
Maar net zeg je van niet.. als het andere lukt zou ik echt van de keta afblijven
M
Monstera123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Piet Zahut zei:
Maar net zeg je van niet.. als het andere lukt zou ik echt van de keta afblijven
Klik om te vergroten...
Ja maar ketamine ken ik nog niet!
D
Dub SoldierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Monstera123 zei:
Hi!

Ik gebruik af en toe drugs. Vaak op een feestje (3MMC en XTC). Mijn leeftijd is rond de 30.

Nu heb ik ook last van ADD en kom ik moeilijk tot dingen afmaken (huis schoonmaken, administratie, je kent het wel).
Ik heb daarom mijn dealer cocaïne gevraagd, maar het valt me wat tegen. Ik voel me mellow, een beetje chill. Beetje zoals bij XTC maar dan niet het euforische.

Ik had verwacht dat ik als een razende klusjes ging oppakken en binnen no-time al mijn nog gedane klussen zou kunnen doen.

Ook las ik dat de effecten slechts een uurtje aanhouden. Dit is mijn eigen schuld, hier had ik in eerste instantie zelf naar moeten kijken.

Maar de gewone effecten die je leest, dat je helemaal 'aan' staat, en de wereld voor je gevoel aankan, ervaar ik helemaal niet. Ik heb zo'n 3 lijntjes weggesnoven. Ik had gewoon gehoopt dat ik zonder er bij na te denken keihard alles ging aanpakken.

De XTC bij mijn dealer is wel goed.

Weten jullie misschien andere drugs die hier wel voor zou kunnen helpen? Dus niet recreatief maar echt even gedachteloos je klauwen uit de mouwen steken?

Ik ga hier absoluut geen gewoonte van maken maar zo nu en dan zou wel lekker zijn.

Ik ben wel benieuwd of iemand hier ook ervaring mee heeft. Ik gebruik zelf verder helemaal geen medicatie, ook niet voor mijn ADD want daar kan ik niet tegen.

Ik dank jullie alvast voor het belezen en het eventuele antwoorden.

Een fijne dag gewenst!
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal. Ik heb ook ADD (nu officieel sinds ik erop ben onderzocht). Ik voel coke ook niet zo. Toch heb ik afgelopen jaar een flinke (helaas...) cokeverslaving opgebouwd. Nooit gedacht, ook al omdat ik niet zo van de coke was). Tis meer een gewoontedingetje. Ik heb even geen motivatie om te stoppen, maar gaat wel gebeuren mezelf kennende.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."