Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetmine = psychedelisch?

Ketmine = psychedelisch?

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Setting! Een vogeltje dat zingt in de vroege morgen terwijl de zon op komt lekker midden in de bossen kan al psychedelisch zijn :)
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb vrijdag voor de eerste keer ketamine gedaan. De vooroodelen wat ik erover had zijn er nog steeds maar vind het een enorm mooi middel mits de goede hoeveelheid.

Even terug: ik heb 1x 2fdck gedaan zonder hoeveelheden na te kijken en gesnoven zoals coke. Na 2uur voelde ik me een A4 papier toen ik in de zetel lag, onverklaarbaar maar ik voelde me echt "plat in een A4 papier", geen ruitjes maar met lijntjes. Zeer rare ervaring. Kon nog bewegen als ik wou maar deed ik niet. Een blad A4 beweegt ook niet btw.. maar daar bleef het bij. Had wel steeds zin om bij te nemen als het a4 blad verdween.. na mijn A4 ervaring is de rest de vuilbak ingegaan. Zo een ervaring 1x was genoeg.

Nu dus tijd voor ketamine:

Hoeveelheid gespreid over 2uur: 30mg, 60mg, 100mg, 100mg, 70mg.

Setting: xbox gamen. Eerste 4 x (290mg) ging vlot en weinig gevoel buiten rechtstaan, dat ging echt niet vlot. Ik voelde me zoals iemand straalbezopen van zn stoel zou gaan.

Na het gamen ging ik mn bed in, maar eerst die 70mg nog opsnuiven. 1,5u heb ik volgens mij liggen trippen in bed. Ik vond het zo heerlijk.. al de problemen in mn leven kon ik plaatsen. Ik kon een onderscheiding maken wat er echt belangrijk was en niet. Of wat belangelijk was voor andere mensen en die mij erin meesleurden.
Het was zoals LSD maar meer gericht op mezelf en zonder alle kleur en licht-spectakels die lsd te bieden heeft. Het was allemaal hoe het op die moment moest zijn.

Ik heb dingen geplaatst en nu nog altijd heb ik er positieve gevoelens bij. Mn leven ging erdoor met bepaalde gedachten dat het allemaal niet zo erg was dat het lijkt. Dat je de dingen in perspectief moet zien ipv altijd alles mezelf de schuld te moeten geven. Het was echt mooi. En toen ik bijkwam heb ik dingen kunnen plaatsen.

Ik noem het geen lsd light, maar een enorm mooi middel om dingen in het verleden een plaats te kunnen geven.

Hoe mensen daar op kunnen feesten heb ik het raden naar, dit is meer een tripmiddel met goede invloed voor mij geweest.
Niet voor wekelijks te nemen, maar een mooi antidepressiva dat onmiddelijk zn werk doet zonder bij te moeten nemen.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#3
In een lage doseering is het meer een alcohol roes maar in hoge dosering meer een tripachtig
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik herken deze ervaring die je deelt met Ketamine. Is voor mij ook bedoeld om zulke interne zaken op orde te brengen. Leuk te lezen dat iemand anders dit ook ervaart. Ik vind het alleen jammer dat je het niet zo frequent kan nemen.
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb het gisteren genomen in de piek van 3 blotters al-lad. Ik heb in een ruimte gezeten die ik niet kan omschrijven. Maar ze voelde herkenbaar. Ik kan het niet anders uitleggen dat ik een molecule of iets zat, maar iets waar ik altijd gezeten heb. Was het een trippende khole? Ik moet het nog een plaats geven. Het was geen bad trip maar wel paniek dat ik stervende was. Echt fucked up... Moest ik hier op voorbereid zijn geweest had ik mss meer kunnen genieten.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ketamine (en andere arylcyclohexylamines) werken bij mij ook als "psychedelisch medicijn".

Flippo zei:
1,5u heb ik volgens mij liggen trippen in bed. Ik vond het zo heerlijk.. al de problemen in mn leven kon ik plaatsen. Ik kon een onderscheiding maken wat er echt belangrijk was en niet. Of wat belangelijk was voor andere mensen en die mij erin meesleurden.
Het was zoals LSD maar meer gericht op mezelf en zonder alle kleur en licht-spectakels die lsd te bieden heeft. Het was allemaal hoe het op die moment moest zijn.

Ik heb dingen geplaatst en nu nog altijd heb ik er positieve gevoelens bij. Mn leven ging erdoor met bepaalde gedachten dat het allemaal niet zo erg was dat het lijkt. Dat je de dingen in perspectief moet zien ipv altijd alles mezelf de schuld te moeten geven. Het was echt mooi. En toen ik bijkwam heb ik dingen kunnen plaatsen.

Ik noem het geen lsd light, maar een enorm mooi middel om dingen in het verleden een plaats te kunnen geven.

Hoe mensen daar op kunnen feesten heb ik het raden naar, dit is meer een tripmiddel met goede invloed voor mij geweest.
Niet voor wekelijks te nemen, maar een mooi antidepressiva dat onmiddelijk zn werk doet zonder bij te moeten nemen.
Klik om te vergroten...

Zo komen disso's bij mij ook het beste tot hun recht: liggend in bed, heerlijk spacen en genieten, mijn gedachtes analyseren. Het werkt therapeutisch om zo mijn verleden, heden en toekomst onder een psychedelisch vergrootglas te kunnen leggen zonder mezelf te veroordelen. De dagen erna voel ik me herboren en heb ik de moed en energie om stappen te zetten, om oude langslepende gedachtes te verwerken door ze "gewoon" aan te pakken.

Zelf gebruik ik (vooral) O-PCE, daar heb je minder van nodig wat (hopelijk...) de schade beperkt houdt.

Ik leg een pen en een kladblok naast me om openbaringen mee te nemen naar de volgende dagen.
En wat je zegt: Dit werkt vooral als je het niet te vaak doet. Wat moeilijk is, want het is fantastisch...
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind van wel ja. Mooie kleuren, mooie muziek. En je voelt je gewoon geweldig.

Maar de lijnen waren klein, en als die al zo'n effect gaven...
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ketamine alleen vind ik licht psychedelisch aanvoelen, kleuren vind ik niet intenser worden maar ik heb vaker gehad dat dingen leken te smelten of ademen.
Ik zeg altijd dat je met ketamine je dingen meer kan visualiseren, als je ergens aan denkt kan je je dat ook betr inbeelden met keta.

In combi met miauw en wiet vind ik het wel mega psychedelisch qua visuals. Kleuren worden intenser en gaan in elkaar op, je ziet patronen op de muur, etc.

Qua mentaal je zaakjes in orde brengen of hoe ik het noem: 'zelf therapie' is het echt een wondermiddel! het helpt je echt met dingen recht zetten voor jezelf. Maar ik moet zeggen dat ik dit bij hele veel drugs heb als ik uiteindelijk in mn bed lig en zit na te denken, niet alleen met keta.
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ei-Salade zei:
Ik herken deze ervaring die je deelt met Ketamine. Is voor mij ook bedoeld om zulke interne zaken op orde te brengen. Leuk te lezen dat iemand anders dit ook ervaart. Ik vind het alleen jammer dat je het niet zo frequent kan nemen.
Klik om te vergroten...
Ik neem elke week wel ketamine en wat je zegt heb ik ook door het nadenken over veel aan de ket vind ik oplossingen voor dingen in t dagelijks leven en nog veel voor me
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Shinyzappy zei:
Ik neem elke week wel ketamine en wat je zegt heb ik ook door het nadenken over veel aan de ket vind ik oplossingen voor dingen in t dagelijks leven en nog veel voor me
Klik om te vergroten...
Ja, het kan een gunst in je leven zijn. Maar iedere week gaat behoorlijk schade aan je lichaam richten. Daarom doe ik het niet zo veel maar baal daar wel van. Als het minder toxisch zou zijn en minder snelle tolerantie had het me stukken beter laten voelen.
L
Leeuwtje01Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Vraagje, kan je ketamine gebruiken als je een SSRI gebruikt?
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leeuwtje01 zei:
Vraagje, kan je ketamine gebruiken als je een SSRI gebruikt?
Klik om te vergroten...
Volgens psychonautwiki.org wel maar ben geen dokter dus weet het niet zeker
L
Leeuwtje01Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Shinyzappy zei:
Volgens psychonautwiki.org wel maar ben geen dokter dus weet het niet zeker
Klik om te vergroten...
Ja ik las ergens over het gevaar van een serotonine syndroom, maar ja hoor groot is die kans
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Leeuwtje01 zei:
Vraagje, kan je ketamine gebruiken als je een SSRI gebruikt?
Klik om te vergroten...
Ik heb eens gelezen dat het al anti depressieva wordt gebruikt en in spray vorm. Maar dan wel in zeer lage dosissen. Of dit waar is... Ik weet wel dat je het op die manier op darkweb kunt bestellen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flippo zei:
Ik heb eens gelezen dat het al anti depressieva wordt gebruikt en in spray vorm. Maar dan wel in zeer lage dosissen. Of dit waar is... Ik weet wel dat je het op die manier op darkweb kunt bestellen.
Klik om te vergroten...
Spravato heet dat. Wordt ingezet als de reguliere antidepressiva niets opleveren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."