Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe K-hole, het grote WTF-moment

De K-hole, het grote WTF-moment

31 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik ongeveer 1x in de maand ketamine. Ik vind dit goedje heel interessant. Maar de vraag is wel wat het zo interessant maakt. Ik werk altijd toe naar de k-hole, en als je maar genoeg snuift, dan bereik je dit punt :)

Echter, eenmaal in deze absurde staat van zijn, is het m.i. nog absurder dan dit: alles is volledig logisch (met terugwerkende kracht kan ik er trouwens vaak geen touw aan vastknopen, en ik vergeet het ook vaak weer). Het is alsof ik zie wat voor een poppenkast het maatschappelijke bestaan is, en dat er een hoop perspectieven zijn waar wij 'stervelingen' niet naar kunnen kijken, en waar we misschien ook niet naar durven kijken. Het is alsof ik communiceer met 'iets dat weet' en een loopje neemt met mijn bekrompen blikveld (in realiteit ben ik gewoon onder narcose natuurlijk, overigens het idee dat dit ook medisch ingezet wordt vind ik een vrij ambitieus verhaal🤡). Zodra ik me hier tegen verzet wordt het een nare aangelegenheid, en als ik het gewoon over me heen laat komen krijg ik een film van allerlei inzichtigen, die ik naderhand dus vaak niet eens meer kan navertellen, omdat het zo overweldigend is. Wat rest is een groot WTF-moment.

Ik ben me ervan bewust dat dit een riskant goedje is: als ik gebruik, gebruik ik veel. Ik ben niet voornemens dit in feestelijke setting te gebruiken.

Hoe ervaar jij de k-hole en/of herken je iets uit mijn beknopte verhaal?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
De befaamde khole. Is al een hele tijd geleden maar herinnerer die holes nog goed. Het punt dat bereikt word door telkens te bumpen tot je de hole in glijd. De hele wereld rondom zakt als een kaartenhuisje in elkaar. Een wazig gevoel van rust en tevredenheid overmant zich met een reis door een strak landschap van niet bepaald warme of gezellige kleuren en vormen. Gewoon strak en warrig. Gedachtesprongen die inhoudelijk weinig betekenen of na de hole weg zijn in het niets.

Voor mij komt een khole best vlak over. Het alles is hier goed gevoel met een sprankeltje what the hell is dit nou en een snuifje go with the flow maar verder niets verbluffend.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#3
PsyTekz zei:
Een wazig gevoel van rust en tevredenheid overmant zich met een reis door een strak landschap van niet bepaald warme of gezellige kleuren en vormen.
Klik om te vergroten...
Bij mij wordt het pixelachtig. Ik herken wat je zegt over de wat saaie gloed, alleen heb ik toch ook visuele, zeer indrukwekkende patronen mogen aanschouwen met her en der een sprankeltje kleur. Het is niet te vergelijken met een psychedelicum, hoewel ik ergens ook wel weer geneigd ben te zeggen dat een k-hole voor mij veel heftiger is dan bijvoorbeeld een goede lsd-trip.
PsyTekz zei:
Gedachtesprongen die inhoudelijk weinig betekenen of na de hole weg zijn in het niets.

Voor mij komt een khole best vlak over. Het alles is hier goed gevoel met een sprankeltje what the hell is dit nou en een snuifje go with the flow maar verder niets verbluffend.
Klik om te vergroten...
Dit herken ik (gelukkig) niet.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Met 2fdck heb ik nog nooit een K hole kunnen bereiken.
Echte ketamine heb ik nog nooit kunnen bemachtigen en dat is mss maar goed ook.
Je kunt er nogal wat lichamelijke problemen door krijgen...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pixel achtbaan werd het voor mij. Lag op bed maar ging voor mijn gevoel door verschillende dimensies.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn keta-ervaring was zo Aladin-Sane abominabel dat de ketamine -toen gecoördineerde beweging weer mogelijk was- ogenblikkelijk de prullenmand in ging.

Of mijn ervaring een K-hole was...wie zal het zeggen? Alles werd 2 1/2-dimensionaal en badkamertegelenvloer-geörienteerd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kon je nog lopen, nog bewegen? In een K hole zittende of liggende, lukt dat meestal niet meer....
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Kon je nog lopen, nog bewegen? Bij een K hole lukt dat meestal niet meer....
Klik om te vergroten...
Nee, absoluut niet. Zeeg ineen op de badkamervloer.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik herinder mijn k-holes ook niet heel goed. Alleen dat je totaal de weg kwijt bent. Deed dit ook 1x zonder trio sitter. Het ging fout en kwam erg in een disrealisatie. Niemand was er ok mij weer even te aarden. Dus zorg alsjeblieft als je dit weer gaat doen dat er altijd iemand bij je is hoeft niet in de zelfde kamer maar iniedergval dat je iemand hebt om op terug te vallen 😋

De de rest van de paar k-holes die ik heb meegemaakt waren insane Vaag kan er gelemaal geen uitleg aan geven😂😂
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hansklok zei:
alleen dat je totaal de weg kwijt bent. Deed dit ook 1x zonder trio sitter. Het ging fout en kwam erg in een disrealisatie. Niemand was er ok mij weer even te aarden. Dus zorg alsjeblieft als je dit weer gaat doen dat er altijd iemand bij je is hoeft niet in de zelfde kamer maar iniedergval dat je iemand hebt om op terug te vallen 😋
Klik om te vergroten...
Ik herken het gevoel van derealisatie, echter realiseer me meestal vrij snel waarom ik in deze staat van zijn ben, waardoor ik het vrij snel kan plaatsen.

Ik gebruik altijd met een paar maatjes, waarvan er eentje ook houdt van holen en die ander niet. Zodra ze weg zijn, dan kan ik het vaak niet laten om in mijn eentje nog een keer 'down the rabbit hole' te gaan, en eerlijk gezegd vind ik dat veel chiller dan met mensen erbij omdat je dan geheel vrij bent en dus geen last hebt van externe prikkels.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#11
WhySoSerious?! zei:
Ik herken het gevoel van derealisatie, echter realiseer me meestal vrij snel waarom ik in deze staat van zijn ben, waardoor ik het vrij snel kan plaatsen.

Ik gebruik altijd met een paar maatjes, waarvan er eentje ook houdt van holen en die ander niet. Zodra ze weg zijn, dan kan ik het vaak niet laten om in mijn eentje nog een keer 'down the rabbit hole' te gaan, en eerlijk gezegd vind ik dat veel chiller dan met mensen erbij, omdat je dan geheel vrij bent en dus geen last hebt van externe prikkels.
Klik om te vergroten...
Zorg dan op ze minst dat je wel even iemand appt dat je het gaat doen zodatiemand oo de hoogte is. genoeg zorg gelul vanuit mij.
Ik vind het ook chiller om in me eentje nog even verder te gaan trippen op de keta dus snao het maar al te goed. Alleen die keer dat ik me zo gederealiseerd voelde. Sinds dien heb ik het niet meer gedaan ook jammer want ik vond het altijd zo leuk spul. Mocht ik het ooit nog weer gebruiken. Had gelezen dat sjamanen bij een dmt trip met witte salie de energie reinigen om je heen. Als ik het weer eens ga doen de ketamine ga ik ook met witte saliealles reinigen voor een clean trip 🥰
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
SweeneyToddler zei:
Funest voor je blaas al vrij snel.
Klik om te vergroten...
Opm
Geldt dat blaas risico ook voor 2fdck gebruik?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
WhySoSerious?! zei:
Echter, eenmaal in deze absurde staat van zijn, is het m.i. nog absurder dan dit: alles is volledig logisch (met terugwerkende kracht kan ik er trouwens vaak geen touw aan vastknopen, en ik vergeet het ook vaak weer). Het is alsof ik zie wat voor een poppenkast het maatschappelijke bestaan is, en dat er een hoop perspectieven zijn waar wij 'stervelingen' niet naar kunnen kijken, en waar we misschien ook niet naar durven kijken. Het is alsof ik communiceer met 'iets dat weet' en een loopje neemt met mijn bekrompen blikveld (in realiteit ben ik gewoon onder narcose natuurlijk, overigens het idee dat dit ook medisch ingezet wordt vind ik een vrij ambitieus verhaal🤡). Zodra ik me hier tegen verzet wordt het een nare aangelegenheid, en als ik het gewoon over me heen laat komen krijg ik een film van allerlei inzichtigen, die ik naderhand dus vaak niet eens meer kan navertellen, omdat het zo overweldigend is. Wat rest is een groot WTF-moment.
Klik om te vergroten...
Dit is zo herkenbaar. Ik heb nooit een k-hole ervaren maar op genoeg ketamine ervaar ik een soort "kijkje" in een geheime wereld en lijkt het alsof alles zo logisch in elkaar zit en alsof ik alles in de wereld begrijp maar dronken ben op een rare manier.
S
SweeneyToddlerLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Met 2fdck heb ik nog nooit een K hole kunnen bereiken.
Echte ketamine heb ik nog nooit kunnen bemachtigen en dat is mss maar goed ook.
Je kunt er nogal wat lichamelijke problemen door krijgen...
Klik om te vergroten...
Voor zover ik weet hebben meer mensen dat met 2fdck. Het is meer geschikt om te stapelen en een fijne dronken verdovende soort van roes te hebben voor een aantal uur. Ik ken ook echt niemand die dat met 2fdck gelukt is, ook niet met 500mg oraal in een keer als pellets.

Ze vinden het veel leuker om ieder uur 1 of 2 stuks van 50mg te nemen tot ze in totaal op 200mg tot 300mg zitten en niet meer dan dat. Funest voor je blaas al vrij snel.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Opm
Geldt dat blaas risico ook voor 2fdck gebruik?
Klik om te vergroten...
Voor alle arylcyclohexylamines, de ene erger dan de andere
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Voor alle arylcyclohexylamines, de ene erger dan de andere
Klik om te vergroten...
Enig idee wat slechter is voor de blaas? De RC-variant of de usual Ket? Ik heb gelukkig nergens last van. Afkloppen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
WhySoSerious?! zei:
Enig idee wat slechter is voor de blaas? De RC-variant of de usual Ket? Ik heb gelukkig nergens last van. Afkloppen.
Klik om te vergroten...
Ik zou het graag willen weten maar heb geen idee.

zeg @Neo-Shulginist …
S
SweeneyToddlerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nobody knows. 2fdck is niet klinisch onderzocht maar je kan er echt voor de veiligheid vanuit gaan dat het schadeprofiel gelijk of zo goed als gelijk is aan ketamine. Van lage dosissen met ruime tijd ertussen is er weinig kans op iets ernstigs maar erowid heeft ook dat na eenmalig gebruik mensen een week bloed in hun urine hadden. Van andere middelen op dck en echte ketamine na weet ik te weinig uit deze groep, ik was enkel geïnteresseerd omdat intraveneus ketamine in het ziekenhuis best even hielp tegen mijn depressie dus heb ik dck en 2fdck opgezocht en uitgeplozen…
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
SweeneyToddler zei:
na eenmalig gebruik mensen een week bloed in hun urine hadden.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me vrij sterk, of je moet iets heel giftigs als restproduct in je 2-fdck hebben. 2-fdck is gewoon ketamine zonder chloor maar met fluor.
S
SweeneyToddlerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Ik zou het graag willen weten maar heb geen idee.

zeg @Neo-Shulginist …
Klik om te vergroten...
Dirkjan zei:
Dat lijkt me vrij sterk, of je moet iets heel giftigs als restproduct in je 2-fdck hebben. 2-fdck is gewoon ketamine zonder chloor maar met fluor.
Klik om te vergroten...
Ik neem het ook met een korrel zout hoor maar ik ben hier net nieuw en antwoord liever wat voorzichtig in plaats van stoer doen. En het is wel mogelijk, de kans is echter zo klein dat het relatief gezien vrij ‘veilig’ is en overdoseren is heel lastig gelukkig met 2fdck. Ook is de schade vrijwel nooit permanent bij niet-frequent gebruik. Althans dat gold voor de ketamine in het ziekenhuis.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."