#1
Ha @Festiv je bevind jouzelf echt op een kantelpunt. Deze fase van gebruik is voor mij, en ook anderen in dit topic, zeer herkenbaar.
Ken je het verhaal van Portia Nelson?
Er was eens iemand die elke dag langs hetzelfde gat in de weg liep.
De eerste keer viel hij erin. Het deed pijn, hij begreep niet hoe het kon gebeuren.
De tweede keer zag hij het gat wel, maar dacht: het zal me nu niet overkomen. Hij viel opnieuw.
De derde keer bleef hij even stilstaan. Hij keek naar het gat.
Hij herinnerde zich de pijn.
En hij liep er met een kleine boog omheen.
Het gat lag er nog steeds.
Maar hij viel er niet meer in.
Dat was leren.
----
Waar sta jij in het proces?
Het zal voor jou even slikken zijn, maar met jouw gebruiksdosissen gaat er niets veranderen als jij niets anders doet. Mijn advies: minimaal 6 maanden lang, no excuses, geen alcohol en/of drugs. Zo'n harde reset ga je nodig hebben. Eigenlijk zou ik je minimaal een jaar willen adviseren. Echter werkte het bij mij zo, dat korte doelstellingen ertoe leidden dat ik zelf mijn doel ging verleggen vanuit intrinsieke motivatie. En zo ben ik nu al meer dan 2 jaar verder.
Ken je het verhaal van Portia Nelson?
Er was eens iemand die elke dag langs hetzelfde gat in de weg liep.
De eerste keer viel hij erin. Het deed pijn, hij begreep niet hoe het kon gebeuren.
De tweede keer zag hij het gat wel, maar dacht: het zal me nu niet overkomen. Hij viel opnieuw.
De derde keer bleef hij even stilstaan. Hij keek naar het gat.
Hij herinnerde zich de pijn.
En hij liep er met een kleine boog omheen.
Het gat lag er nog steeds.
Maar hij viel er niet meer in.
Dat was leren.
----
Waar sta jij in het proces?
Het zal voor jou even slikken zijn, maar met jouw gebruiksdosissen gaat er niets veranderen als jij niets anders doet. Mijn advies: minimaal 6 maanden lang, no excuses, geen alcohol en/of drugs. Zo'n harde reset ga je nodig hebben. Eigenlijk zou ik je minimaal een jaar willen adviseren. Echter werkte het bij mij zo, dat korte doelstellingen ertoe leidden dat ik zelf mijn doel ging verleggen vanuit intrinsieke motivatie. En zo ben ik nu al meer dan 2 jaar verder.