Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc verslaving rush na 8 jaar recreatief gebruik

3mmc verslaving rush na 8 jaar recreatief gebruik

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ha @Festiv je bevind jouzelf echt op een kantelpunt. Deze fase van gebruik is voor mij, en ook anderen in dit topic, zeer herkenbaar.

Ken je het verhaal van Portia Nelson?
Er was eens iemand die elke dag langs hetzelfde gat in de weg liep.
De eerste keer viel hij erin. Het deed pijn, hij begreep niet hoe het kon gebeuren.
De tweede keer zag hij het gat wel, maar dacht: het zal me nu niet overkomen. Hij viel opnieuw.

De derde keer bleef hij even stilstaan. Hij keek naar het gat.
Hij herinnerde zich de pijn.
En hij liep er met een kleine boog omheen.

Het gat lag er nog steeds.
Maar hij viel er niet meer in.

Dat was leren.

----
Waar sta jij in het proces?

Het zal voor jou even slikken zijn, maar met jouw gebruiksdosissen gaat er niets veranderen als jij niets anders doet. Mijn advies: minimaal 6 maanden lang, no excuses, geen alcohol en/of drugs. Zo'n harde reset ga je nodig hebben. Eigenlijk zou ik je minimaal een jaar willen adviseren. Echter werkte het bij mij zo, dat korte doelstellingen ertoe leidden dat ik zelf mijn doel ging verleggen vanuit intrinsieke motivatie. En zo ben ik nu al meer dan 2 jaar verder.
H
Hansie25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik herken wel elementen van je verhaal, zit namelijk veel overlap in met dat van mij.
Ik ging ook van recreatief gebruik naar fases met veel gebruik thuis/alleen. Dit waren altijd cyclussen die zich herhaalden. Elke keer dacht ik: nu stop ik echt, maar steeds verviel ik weer in gebruik.

Ik heb nu sinds half december geen speed meer gebruikt en sinds oud & nieuw geen drugs en alcohol meer. Daarnaast begin januari gesprek gehad bij Brijder. Die hebben preventie deskundigen in dienst, hier kan je vrijblijvend, gratis en anoniem 4 gesprekken mee voeren van een uur. Heb nu twee gesprekken gehad en dat heeft mij in ieder geval heel erg geholpen.

Het is sowieso fijn om je verhaal te doen bij iemand die niet oordeelt en luistert. Daarnaast heb ik een hele hoop inzichten gekregen door een tijdlijn van mijn gebruik te maken, aan de slag te gaan met het 5G model om gedachtes en situaties in kaart te brengen. En ook weet ik dat ik nu blij moet zijn met kleine dingen die me lukken en niet te snel en teveel tegelijk willen, Ik was er namelijk heel erg van overtuigd dat ik iets anders moest zoeken om me bezig te houden, af te leiden van gebruik en de gedachten daaraan. Maar het is juist goed om er bij stil te staan, ze te analyseren en te begrijpen waar het door komt. Maar ook: heb goed voor ogen wat je NIET wilt, waarom wil je niet meer gebruiken?

Ik zou je adviseren langer te stoppen met gebruik dan 3 maanden en ook het drinken lekker even laten. Maak Intents desnoods je punt om naar toe te werken en analyseer dan hoe je ervoor staat. Maar gebruik het niet als mijlpaal om naar uit te kijken om weer te gebruiken.
W
WillemhebbenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Festiv zei:
4 tot 7 gram zie ik ook in is problematisch😅 Maar om heel eerlijk te zijn ga ik vaak te ver rond deze tijd van het jaar als ik terug kijk naar mijn drugs periode geen nachten doorhalen dan maar alsnog. Hiervoor stopte ik vaak in de winter omdat iedereen binnen aan het snuiven is. Ik ben nu ook niet opzoek naar middelen om 3mmc te vervangen dus zal niet snel coke of pep na die 3 maanden niet gaan snuiven. Pep wordt je dom van en coke wordt ik agressief en heel angstig van.

Nu heb ik nog wel even navraag gedaan of ik de enige was met deze heftige reactie op deze 3m of wat het ook was. Antwoord is nee vrienden van mij hebben paniekaanvallen gehad en een ander heeft de hele avond voor zich uitgekeken. Extreme cravings en zijn net zoals mij in een dal beland.

Nu wil ik mijn gebruik niet wegkijken omdat ik snap dat ik het te veel doe. Dit moet dan ook een stop teken zijn. Alleen het mijzelf niet in de hand houden dat heb ik gewoon nooit zo extreem gehad.
Nou heb ik de volgende dingen gedaan om het wat makkelijker te maken:

1.
Ik heb mezelf (had ik al) ingepland in de weekenden werken maandag en dinsdag vrij. Feestjes etc niks in de planning enkel intents. (Dat is in juni) en als ik het heb volgehouden heb misschien nog 1 in april. (Maar ik vind festivals nou ook niet helemaal het einde meer)

2.
Alle dealers verwijderd/geblokkeerd (schrikbarend hoe veel ik er in mijn telefoon had)

3.
2 vrienden van mij verteld dat ik ga stoppen met 3mmc en even sws een paar maanden ga detoxen.

Nu heb ik nog zooi thuisliggen van vorig weekend. Ik twijfel of ik het moet laten testen want ben ook zo slecht ervan (nog steeds al vanaf maandag niks gehad) en nu heb ik hiervan ook (maar😅) 2.5 gram gehad en ik heb gewoon in zon waas geleefd. Nu nog steeds een beetje. Terwijl ik normaal als ik 2-7 gram snuif in 1 dag ik mijzelf al niet zo voel😅 Zou dit dan gewoon vanzelf over gaan of is het belangrijk om te laten testen achteraf? (Heb al sinds zondag niks gehad)
Klik om te vergroten...

Pep word je dom van? Die snap ik niet.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Willemhebben zei:
Pep word je dom van? Die snap ik niet.
Klik om te vergroten...
Te veel pep gebruikt zeker? 😄
W
WillemhebbenLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Te veel pep gebruikt zeker? 😄
Klik om te vergroten...
Ben serieus
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Willemhebben zei:
Ben serieus
Klik om te vergroten...
Dat nooit!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."