#1
A-lusion aan het werk
Ja klopt. Ze was niet echt een vooraanstaand producer.
Nee. Zeker hedendaags zijn dj's ook producers. Al een jaar of 20 is het (op hardstyle gebied tenminste) een duojob. Het klopt wel dat een producers dan doorbreekt met 1 plaat, maar vervolgens gedurende de carriere blijft produceren en hele albums produceert zelfs. Dat was begin '00s wel anders. Toen waren er meer dj's die echt plaatjes draaiden. Later werd produceren veel belangrijker, omdat je dan naam kon maken in de scene vanwege de bekendheid omtrent een plaatje. Daarom lieten de dj's die niet konden of wilden produceren dit ook over aan ghostproducers, anders werd je uit de markt gedruktAan de andere kant, al die producers die zijn doorgebroken en daar een dj carriere aan over houden die maken ook vaak maar 1 top plaat toch?
Meestal niet helaas. Sterker nog: echt goede dj's zijn op 2 handen te tellen binnen dit genre imo.Maar zij producers ook automatisch goede dj’s?
Wat ik eerder al uitlegde, is dat men dat ook helemaal niet interssant meer vindt. Het dj vak om als toeschouwer te aanschouwen.
Wat een tijd he. Moet je zien hoe ie er toen uit zag idd. En wat voor ultieme baas het is geworden ook zeg. Gigantisch stempel.gedrukt op de hardcore van de 90's én 00s
Nee! Bij mijn weten niet iig. Veel van zijn "pupillen" dus wel.Ook hardstyle gemaakt?
"Bazeman" is overigens een alias van... Ruffneck😅Die Bazeman is een leuk en grappig plaatje met dat gemompel.
Ow, die had ik dus niet geluisterd. Vette plaat!!!Nee! Bij mijn weten niet iig. Veel van zijn "pupillen" dus wel.
Edit: Hij was wel betrokken bij "High Voltage" welke ik eerder hier gepost heb. Samen met endymion en nosferatu dus. En ik vergeet helemaal het alias "mindcontroller" (waarmee hij onderdeel was van High Voltage en tenminste 1 plaat heeft uitgebracht:
"Bazeman" is overigens een alias van... Ruffneck😅
Dit is ook wel een lekkere set, klinkt als echte hardcoreHuh? Haha wat gaaf wel! Buzzfuzz is ook wel echt een diehard zeg. Die man draait nog steeds 3 boekingen per weekend ofzo. Al meer dan dertig jaar holy shit.
A-Lusion - Perfect it, Drummer Beat, VERITAS en Scope DJ - Lockdown
A-lusion was vanaf de oprichting van Scantraxx betrokken en veelbelovend producer. Heeft uiteindelijk niet helemaal waar kunnen maken (imo). Vooral omdat zijn stijl meer early gericht was en moeite had met de evolutie naar het classics tijdperk. Toch was hij immens populair, voornamelijk onder de oude garde.
Hij is nog wel actief gebleven en vele tracks uitgebracht die technisch gezien uitstekend in elkaar zaten, maar net niet het geluid bracht wat men horen wilde destijds. Samen met Scope DJ (bekend geworden met de plaat van het laatste filmpje) nog veel uitgebracht onder het alias Second Identity.
Het is geen early hardstyle. Echte 2004-2006 sound, de overgangsjaren.
Bekendste oude tracks A-lusion
Scope DJ -Lockdown
Kun je iets specifieker zijn? Ik kom midden in de climax vh nummer terecht op dat moment namelijk. Ik hoor geen "ander" geluid. Wellicht lopen de timeframes niet helemaal gelijk. Je hebt het over VERITAS toch?3e vanaf 3.15
En ja dat had ik verwacht van je idd. Dit zijn wel echt plaatjes in het begin tijdperk van het classics gedeelte. Die andere twee zijn van net daarvoor. Als je A-Lusion kan waarderen kan ik je aanraden om nog wat ouder werk van hem te beluisteren. Technisch is ie heel vaardig geweest altijd. Zeker voor een Nederlandse artiest. Hij heeft/had ook altijd een heel niche, maar fanatieke fans.3 en 4 vind ik wat minder.
Kun je iets specifieker zijn? Ik kom midden in de climax vh nummer terecht op dat moment namelijk. Ik hoor geen "ander" geluid. Wellicht lopen de timeframes niet helemaal gelijk. Je hebt het over VERITAS toch?
Leuk feitje: hij produceerde destijds op zijn slaapkamer bij z'n ouders thuis al z'n muziek😅 zijn ook nog wel mooie beelden van te zien. Niks fancys aan, wel professionele equipment. Overigens was dat bij veel artiesten op vergelijkbare manier destijds.
Nee, dat is wel echt de bedoeling. Kijk maar eens naar deze plaat. In de climax laat hij bewust de melodielijn "vals" lopen. Dat noemen ze dissonanten. Nou heeft veritas dat niet, maar om een voorbeeld te geven van iets waarvan je denkt dat het niet kan kloppen, maar juist zo bedoeld is.ik bedoel veritas, en ik bedoel de hoge tonen van de climax.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."