Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHardstyle Origins

Hardstyle Origins

361 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar ik zit dit topic te “vervuilen” met NIET oude hard style. Sorry! 🙏🏼
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
alles gaat voorbij zei:
Maar die set zijn wel live gedraaid op die qlimax feesten dacht ik( maar week niet zeker)
Klik om te vergroten...
Nee. Dit zijn echt gewoon studioalbum. Kan best zijn dat exact dezelfde tracklist ook live ten gehore gebracht is hoor, maar dit is gewoon een cd'tje van ID&T en opgenomen en gemastered in een studio.
alles gaat voorbij zei:
Een grote wens van mij is om die albums een keer kon horen/voelen op een feest, maar dan moet ik het zelf organiseren denk ik.
Klik om te vergroten...
Haha ja same thoughts. Zoals ik eerder vermeldde ben ik in 2012 gestopt met het bezoeken van feesten, omdat de muziek me niet meer aanstond van de nieuwe tijd (en nog wel wat redenen, maar voornamelijk de muziek). Maar tussen 2016 en 2019 heb ik nog een opleving gehad en ben weer veel geweest, omdat er meer animo kwam voor 'classics' feesten. En dit was dan voornamelijk '05-'11 tijd. Soms met een early zaaltje erbij. Dus dat was nog even leuk. De classicsfeesten bestaan nog steeds, alleen het concept verplaatst zich langzaamaan naar latere jaren, wat mij dan weer niet bekoort en dus weer met m'n 2e pensioen ben begonnen destijds.
alles gaat voorbij zei:
Ja doe maar rustig aan
Klik om te vergroten...
🤭
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#3
Altijd leuk om naar haar te kijken….
Maar zij is dus niet meegegaan in “het nieuwe lawaai” ? Want dit is gewone hardstyle toch?

P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#4
alles gaat voorbij zei:
Altijd leuk om naar haar te kijken….
Maar zij is dus niet meegegaan in “het nieuwe lawaai” ? Want dit is gewone hardstyle toch?

Klik om te vergroten...
Deze set zou ook in de "Magenta" vibes moeten zijn. Magenta is de classics stage van Defqon1. Dus deze is sws oldschool
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ook nog een geinig plaatje van eind 2006 over de evolutie van de stijl in de eerste 5 a 6 jaar van hardstyle (het is wel echt in de oude brennan heart style, maar geeft voor de leek zeker wel een klein inkijkje in die evolutie.

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
alles gaat voorbij zei:
Altijd leuk om naar haar te kijken….
Maar zij is dus niet meegegaan in “het nieuwe lawaai” ? Want dit is gewone hardstyle toch?

Klik om te vergroten...
De meesten zijn niet meegegaan in "het nieuwe lawaai", overigens. Er is echt een hele nieuwe orde ontstaan. Nieuwe namen nieuwe stijlen. Oude namen oude stijlen (wel nieuwe muziek, maar meer melodieus zoals het was).

In het eerste decennium hardstyle was dat wel meer het geval, trouwens. Het clubje was toen ook vele malen kleiner en zo ontstond na early datgene wat we nu classics noemen (zoals in dat Dana filmpje, waar ik voornamelijk eind '00s hoor). Desalniettemin zijn er ook een hoop namen afgevallen en meer hardtrance gaan maken. Maar goed zoals gezegd: de spoeling was al vrij dun toen

Edit: die eerste plaat in dana's set is trouwens K-traxx -Hardventure (2005 Tatanka remix). Top 25 plaat in mijn favorietenlijstje🤩
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#7

Lekker setje dit. Wel ver voor mijn tijd van feesten bezoeken. Ben nu 31, eerste was Qapital in 2013
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Powder Ranger zei:

Lekker setje dit. Wel ver voor mijn tijd van feesten bezoeken. Ben nu 31, eerste was Qapital in 2013
Klik om te vergroten...
Ben hierbij geweest. Wat een tijd was dat. Alles was raak imo
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vgm is dit de dvd compilatie van Qlimax 2006. Geeft een leuk beeld van de build-up destijds van het feest (en relatief goede geluidskwaliteit dus)

Tracklist in de comments van de video

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Powder Ranger zei:
Zo ja niet normaal. Echt al jaren fan van die gasten. Ga as November ook naar 20 Years D-Block & S-te-Fan From History to Infinity
Klik om te vergroten...
Hier begon het allemaal mee, op het label van Dana nog destijds:

Gevolgd door de eerste echte hit


En tussendoor nog een release van d-block samen met "Da bazz pimpz" aka Deepack. Zij hebben D-block en S-te-fan ontdekt.


The rest is history. Al is het nooit echt helemaal mijn smaak geweest. Wel een topduo dat werkelijk alles voor elkaar gekregen heeft.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Op lsdb.nl is nog een hoop te vinden, overigens. Haalde ik vroeger m'n sets vaak vandaan vlak na een party
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb een set gevonden uit het jaar 2000

Edit: vaag want ik plaatste een soundcloud link en een paar uur later kijk ik weer en zie ik een youtube video terwijl de url nog steeds soundcloud is.



Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het iconische duo Showtek (Duro & Walt), toen ze nog hardstyle maakten, waren de eerste hardstyle artiesten met een eigen studio album. En die release was pas in 2007. Kan je nagaan. Wat ik mooi vind of vond aan hun stijl, was dat ze een beetje een overgangsstijl hadden tussen early en het nieuwe geluid. Inmiddels maken ze al zo'n 15 jaar geen hardstyle meer en zijn in Amerika gaan werken en touren met een meer op house gerichte stijl (en daar ook behoorlijk succesvol in geweest). Zag dat ze aankomend VWAB weer een gelegenheidsset hardstyle draaien in NL. Leuk, gebeurt niet vaak

Overigens brachten ze ook muziek onder hun solo namen uit. Duro het hardere werk met hoger bpm en Walt meer het hardtrance geluid.

Today is Tomorrow album:
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zanza zei:
Inmiddels maken ze al zo'n 15 jaar geen hardstyle meer en zijn in Amerika gaan werken en touren met een meer op house gerichte stijl (en daar ook behoorlijk succesvol in geweest). Zag dat ze aankomend VWAB weer een gelegenheidsset hardstyle draaien in NL.
Klik om te vergroten...

Showtek doet tegenwoordig beide genres weer. Hebben compleet nieuw hardstyle album uitgebracht. Heb ze bij Qlimax2023 en Defqon1 2024 nog live gezien.

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Powder Ranger zei:
Showtek doet tegenwoordig beide genres weer. Hebben compleet nieuw hardstyle album uitgebracht. Heb ze bij Qlimax2023 en Defqon1 2024 nog live gezien.

Klik om te vergroten...
Oeh wauw! Wist ik niet. Ben er te lang uit inmiddels😅 ga het eens beluisteren. Thanks!

Edit: even snel door dat lijstje gespoeld. Maar die kicks... een van de redenen dat ik niet meer naar nieuwe hardstyle luister haha. Maarja, heurt erbij
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
Maar die kicks... een van de redenen dat ik niet meer naar nieuwe hardstyle luister haha. Maarja, heurt erbij
Klik om te vergroten...
Merendeel van deze kicks zijn in de huidige scene nog aan de zachte kant. Luister zelf ook veel Rawstyle en Uptempo en daar gaat het nog veel harder😂
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#17
Technoboy draaide in den beginne Italo disco😂

hardstyleismystyle.com

Hardstyle = My Style - Origin Of Hardstyle

Hardstyle Promotor
hardstyleismystyle.com

Maar technoboy stond dus min of meer perongeluk aan de wieg van hardstyle.

Ken jij het orgineel @Zanza ?
Ik vind het interessant hoe daar uiteindelijk na een remix zon pareltje van een plaat uit kan rollen. Lijkt me dat ze daar iemand voor hebben gevraagd. En hoe wist hij wat dat nummer nodig is? (Retorisch)
Halverwege kun je duidelijk horen dat het trance is.
Ik bedoel, halverwege schakelt hij over op trance.

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
alles gaat voorbij zei:
Technoboy draaide in den beginne Italo disco😂

hardstyleismystyle.com

Hardstyle = My Style - Origin Of Hardstyle

Hardstyle Promotor
hardstyleismystyle.com

Maar technoboy stond dus min of meer perongeluk aan de wieg van hardstyle.

Ken jij het orgineel @Zanza ?
Ik vind het interessant hoe daar uiteindelijk na een remix zon pareltje van een plaat uit kan rollen. Lijkt me dat ze daar iemand voor hebben gevraagd. En hoe wist hij wat dat nummer nodig is? (Retorisch)
Halverwege kun je duidelijk horen dat het trance is.
Ik bedoel, halverwege schakelt hij over op trance.

Klik om te vergroten...
Ik begrijp je vraag gedeeltelijk niet. Dat je stelt dat hij per ongeluk aan de wieg van de hardstyle stond, snap ik. En dat is min of meer waar. Althans: Technoboy was beginnend producer gelieerd aan het grote SAIFAM label en samen met luca antolini en antonio dona (tuneboy) hebben zij, met nog een heel grote groep andere producers, de basis gelegd voor de italiaanse kant van de hardstyle (En jongens als Tatanka, activator, zatox, danielle mondello, trance generators etc niet te vergeten natuurlijk, maar die waren niet aan SAIFAM gelieerd). De labels die ik hierboven heb genoemd, zijn allen sublabels van SAIFAM en vrijwel alle tracks zijn door het zelfde clubje mensen geproduceerd. Alle aliassen als The Raiders, The Hose, K-traxx, TNT, etc etc zijn allemaal dezelfde producers, alleen met een net iets andere vibe, vandaar ook de onderverdeling in die specifieks sublabels.

Maar wat bedoel je met "ik vind het interessant dat (...) lijkt me dat ze daar iemand voor hebben gevraagd"?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Powder Ranger zei:
Merendeel van deze kicks zijn in de huidige scene nog aan de zachte kant. Luister zelf ook veel Rawstyle en Uptempo en daar gaat het nog veel harder
Klik om te vergroten...
Haha ja i know. Terrible😅 maar goed ieder zn ding. Snap de hype van uptempo wel overigens. Wel een aantal keren bij zo'n stage gestaan toen het net hip werd en dat was wel gaaf. Maar ik ben wat het harde werk meer opgegroeid met terror en geef daar ook de voorkeur aan. Qua kicks en qua duisternis en eenvoud.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#20
Echte hardstyle por favor!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."