Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat luister je nu? (hardere stijlen)

Wat luister je nu? (hardere stijlen)

3966 antwoorden
423 weergaven
18-5-2026
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rubrix zei:

Helemaal top deze set!
Klik om te vergroten...
Ik heb Rejecta echt nog nooit een slechte set zien draaien en volg m al sinds begin van ze carrière
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#2
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#3
Harmony of Hardcore early access live sets:

DRS vs Sandy Warez - https://on.soundcloud.com/jsjWEBPkXKJaDpMGA

Unicorn on Ketamine - https://on.soundcloud.com/Qt8iybMBbckxMWHk9

UNSYN - https://on.soundcloud.com/JfsocAJTmo4L3dH36

Enkel voor de herrie liefhebbers, early access🤝
R
RubrixLid
01-01-2024, 00:00
#4

Heerlijk underrated plaatje!
R
RubrixLid
01-01-2024, 00:00
#5

Lekker vrolijk nummer!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het lachen vergaat hard als je binnen staat haha.
Ik werk niet met een el cheapo moederbordje met een realtec geluids chipje erop ,maar serieus spul wat serieus ook wat geld kost.
De namen Terratec en turtle beach en soundstorm zou jou niet veel zeggen ,maar daar kan je ook niets aan doen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
SoulAssassins zei:
Het lachen vergaat hard als je binnen staat haha.
Ik werk niet met een el cheapo moederbordje met een realtec geluids chipje erop ,maar serieus spul wat serieus ook wat geld kost.
De namen Terratec en turtle beach en soundstorm zou jou niet veel zeggen ,maar daar kan je ook niets aan doen.
Klik om te vergroten...

Beide merken zou ik nou niet echt classificeren als hi-fi. Ze zijn vooral gericht op gaming.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#8
LucidLucy zei:
Beide merken zou ik nou nog niet echt classificeren als hi-fi. Ze zijn vooral gericht op gaming.
Klik om te vergroten...
Jamo speelt al tijdje niet meer mee maar echt wel puur hoor dat geluid ,iedereen heb zo zijn smaak wat geluid betreft en dat klinkt gewoon perfect bij mij.
Mijn oude hi-fi toren heb ik niet meer aangesloten maar de Bose boxen staan nog mooi op hun standaarden.
Het is maar wat je wil en waar je tevreden mee ben.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#9
SoulAssassins zei:
Het lachen vergaat hard als je binnen staat haha.
Ik werk niet met een el cheapo moederbordje met een realtec geluids chipje erop ,maar serieus spul wat serieus ook wat geld kost.
De namen Terratec en turtle beach en soundstorm zou jou niet veel zeggen ,maar daar kan je ook niets aan doen.
Klik om te vergroten...
Deze heb ik https://www.whathifi.com/reviews/cambridge-audio-cxn-v2

speakers : Dali sensor 7 en een set Canton Vento 870 DC

versterker: audiolab-6000a
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
Ze zijn vooral gericht op gaming.
Klik om te vergroten...
Hier maak je wel een grote fout eigenlijk ,veel studio's draaien op Creative kaarten uit de X-Fi serie vanwege hun capaciteiten.
Gaming staat hier totaal los van.
Ik gebruik het niet om te gamen ook :)
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
alles gaat voorbij zei:
Deze heb ik https://www.whathifi.com/reviews/cambridge-audio-cxn-v2

speakers : Dali sensor 7 en een set Canton Vento 870 DC

versterker: audiolab 6000a
Klik om te vergroten...
Nice beetje het model van de Terratec versterker ,de prijs valt ook wel mee.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
SoulAssassins zei:
Jamo speelt al tijdje niet meer mee maar echt wel puur hoor dat geluid ,iedereen heb zo zijn smaak wat geluid betreft en dat klinkt gewoon perfect bij mij.
Mijn oude hi-fi toren heb ik niet meer aangesloten maar de Bose boxen staan nog mooi op hun standaarden.
Het is maar wat je wil en waar je tevreden mee ben.
Klik om te vergroten...

Ik had het over die twee merken die je noemde die je gebruikt voor, ik neem aan, je audio interface.

Realtek audiokaarten zijn crap. Dat ben in 100% met je eens.
Zelf heb ik een simpele audio interface van Behringer. Ook geen top spul dus. Ik heb ook een MP3 speler van FIIO die ik ook als AI kan gebruiken. Daar ben ik wel super tevreden mee. Echt mooi geluid. En dan hebben we het dus alleen nog maar over het omzetten van digitaal naar analoog signaal.

alles gaat voorbij zei:
Deze heb ik https://www.whathifi.com/reviews/cambridge-audio-cxn-v2

speakers : Dali sensor 7 en een set Canton Vento 870 DC

versterker: audiolab-6000a
Klik om te vergroten...

Mooie setup hoor!
Ik mag nog even sparen 🤣

Ik heb zelf een Denon PMA900-hne. Een netwerk speler en versterker in een. Wel tevreden mee, maar wie weet komt er in de toekomst wat anders. Ik heb andere versterkers gehoord die nog veel mooier klinken, maar helaas is de prijs dan ook 5 keer zo hoog.

Als boxen heb ik nog steeds JVC speakers uit de jaren 70. Spelen echt nog goed. En als ondersteuning dan die Jamo D8 sub (echt een bakbeest)

Ik heb afgelopen jaar een setje vintage speakers van Wharfedale (Linton) er naast gezet, maar die heb ik toch weer van de hand gedaan.

De volgende upgrade wordt dus nieuwe boxen. Ik heb nu m'n ogen gefixeerd op een set tweedehands KEF Q5 of iQ7.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#13
SoulAssassins zei:
Letterlijk alles wat kan trillen in huis trilt
Klik om te vergroten...
Hier moest ik om lachen.
Het geluid wat ik zoek voor in huis is het "houseparty geluid" maar volgens mij ontstaat die sound door luchtdruk op te bouwen en dat gaan de buren dan wel merken en dat wil ik niet.
Maar dat effect ontstaat soms ook in de auto, veel nummers die klinken in de auto een stuk lekkerder.
En ik zit thuis te klooien met de sweetspot, maar dan is mijn opstelling ook verre van ideaal. Ik zit er te dicht op, het geluid verplaatst zich nu in de breedte maar in de lengte is veel beter denk ik.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Zelf heb ik een simpele audio interface van Behringer.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik heel me leven lang al geluidskaarten van Creative ,ze geven voor mij het geluid wat ik wil horen en vele andere dingen waartoe ze in staat zijn.
Ze laten zelfs mijn oude Technics en Bose boxen in het stof happen,en dat is toch niet iets van het minste kwaliteit wat toen te koop was.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#15
alles gaat voorbij zei:
Hier moest ik om lachen.
Het geluid wat ik zoek voor in huis is het "houseparty geluid" maar volgens mij ontstaat die sound door luchtdruk op te bouwen en dat gaan de buren dan wel merken en dat wil ik niet.
Maar dat effect ontstaat soms ook in de auto, veel nummers die klinken in de auto een stuk lekkerder.
En ik zit thuis te klooien met de sweetspot, maar dan is mijn opstelling ook verre van ideaal. Ik zit er te dicht op, het geluid verplaatst zich nu in de breedte maar in de lengte is veel beter denk ik.
Klik om te vergroten...
Bij mij staat hij onder me bureau een 13"dacht ik sub ,de kamer is vrij ruimtelijk ingericht dus iedere beat gaat door het lichaam heen en indd als ik de straat uitloop met me voordeur open hoor ik hem nog steeds een blok verder en dan staat hij maar half open haha.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Mooie setup hoor!
Ik mag nog even sparen 🤣
Klik om te vergroten...
Ik koop dat op marktplaats, daar heb ik ongeveer 1500,- voor betaaldIk heb afgelopen jaar een setje vintage speakers van Wharfedale (Linton) er naast gezet, maar die heb ik toch weer van de hand gedaan.

Die Denon van jou klinkt vast ook wel leuk.
LucidLucy zei:
Ik heb afgelopen jaar een setje vintage speakers van Wharfedale (Linton) er naast gezet, maar die heb ik toch weer van de hand gedaan.
Klik om te vergroten...

De Lintons staan goed aangeschreven en daar hebben ze onlangs ook een nieuwe serie van uitgebracht.

Ik heb wharfedale valdus 400 gehad en die klinken vooral in het laag erg goed.
Op mijn verlanglijstje staan wharfedale evo 4.4, maar 2ehands zijn die mij momenteel nog te duur.
LucidLucy zei:
De volgende upgrade wordt dus nieuwe boxen. Ik heb nu m'n ogen gefixeerd op een set tweedehands KEF Q5 of iQ7.
Klik om te vergroten...
De Q5 heb ik ook gehad maar is niks bijzonders.

Als je 2e hands koopt dan is hifishark je beste vriend https://www.hifishark.com/
Bij sold/expired kun je de prijzen van oude advertenties zien. https://www.hifishark.com/search?q=Denon+PMA900-hne

En op https://www.whathifi.com/ kun je kijken of de apparatuur goed beoordeeld word.


SoulAssassins zei:
Ze laten zelfs mijn oude Technics en Bose boxen in het stof happen,en dat is toch niet iets van het minste kwaliteit wat toen te koop was.
Klik om te vergroten...

Wat betekent in het stof happen ook al weer?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#17
alles gaat voorbij zei:
Wat betekent in het stof happen ook al weer?
Klik om te vergroten...
Dat me trouwe los componenten toren van Technics het laten afweten tegenover het geluid van de oude Jamo's en dikke sub aangesloten op de X-Fi geluisdkaart.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#18
Even niets ... vandaag bij Homeless Homies (ADE aanrader voor volgend jaar !) al zoveel voorbij horen komen.
Tot mijn verbazing ook wel 1 keer te stevig (duh ???) Wellicht door de ook zeer volle zaal.
Die overdrukke zaal had ik wellicht anders dan 0,00% nuchter (immers werkend) beter kunnen navigeren.
Wel als altijd weer een geweldig gave dag !
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
alles gaat voorbij zei:
Ik koop dat op marktplaats, daar heb ik ongeveer 1500,- voor betaald
Klik om te vergroten...
Ik ben ook marktplaats aan het afstruinen haha

Hifishark ken ik ook inderdaad. Daar kijk ik voorlopig nog wat minder op. Het heeft geen haast. Ook leuk om überhaupt een beetje te weten wat er rondgaat in het tweedehands circuit en wat de waarde is. Zo kom je op rommelmarkten onverwachts weleens leuke dingen tegen. Ik heb die Lintons samen met een set Denton's voor €15 gekocht 🤣

alles gaat voorbij zei:
De Lintons staan goed aangeschreven en daar hebben ze onlangs ook een nieuwe serie van uitgebracht.
Klik om te vergroten...
Klopt. Qua geluid vond ik ze redelijk gelijkwaardig met de boxen die ik nu heb. Ze stonden alleen afschuwelijke in mijn interieur, dus vandaar dat ik die weer heb weggedaan.

De Denton's vond ik veel minder goed klinken.

alles gaat voorbij zei:
Ik heb wharfedale valdus 400 gehad en die klinken vooral in het laag erg goed.
Op mijn verlanglijstje staan wharfedale evo 4.4, maar 2ehands zijn die mij momenteel nog te duur.
Klik om te vergroten...
Ik was vorig jaar in een platenzaak waar ze Wharfedale e70 hadden staan. Poah dat klonk goed hè. Ik zag ze een paar maanden later op marktplaats, maar ik was net te laat.

alles gaat voorbij zei:
De Q5 heb ik ook gehad maar is niks bijzonders.
Klik om te vergroten...
Niet? 😢

Ik heb ze nog niet kunnen beluisteren, ben vooral afgegaan op reviews. Niet goed, ik know. Binnenkort maar eens ergens naar een tweedehands hifi zaak om het een en ander te horen.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Niet? 😢

Ik heb ze nog niet kunnen beluisteren, ben vooral afgegaan op reviews. Niet goed, ik know. Binnenkort maar eens ergens naar een tweedehands hifi zaak om het een en ander te horen.
Klik om te vergroten...

Ze klinken wel goed maar het is niks bijzonders en ik wil graag wel wat bijzonders want daar heb ik langer luisterplezier van. Ze zijn ook heel licht, dus er zit niet zo gek veel hardware in.
Dan heb ik liever de valdus 400

Maar misschien zegt het gewicht ook niet altijd alles want mijn Dali zensor 7 zijn ook best licht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5051525354...199
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."