Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmbulance

Ambulance

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PyxL4Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey, ik heb afgelopen zomer een vriend van mij moeten tripsitten. Hij heeft destijds lsd gebruikt en ging daar heel bad op. Uiteindelijk is het goedgekomen zonder de hulpdienst te raadplegen. Maar ik ben toch benieuwd wat er zou gebeuren zodra de hulpdiensten wel gebeld worden. En wordt je strafrechtelijk vervolgd?
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Altijd professionele hulp inschakelen als je twijfelt, en altijd eerlijk zijn over wat er is gebruikt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
PyxL4 zei:
Hey, ik heb afgelopen zomer een vriend van mij moeten tripsitten. Hij heeft destijds lsd gebruikt en ging daar heel bad op. Uiteindelijk is het goedgekomen zonder de hulpdienst te raadplegen. Maar ik ben toch benieuwd wat er zou gebeuren zodra de hulpdiensten wel gebeld worden. En wordt je strafrechtelijk vervolgd?
Klik om te vergroten...
Ik heb dat helaas wel eens moeten doen tijdens een trip en dat is echt niet leuk. Het voornaaamste is dat een ambulance een bepaalde sfeer met zich meebrengt: namelijk die van een noodsituatie. Het is niet iets waar je kalmer van wordt..

In mijn geval was het echter noodzakelijk omdat er iemand was die tekenen van oververhitting vertoonde en we waren niet mobiel genoeg om een koelere plek op te zoeken (het was een enorm warme dag). Ik ben nog wel iemands voortuin ingelopen om met tuinslang te koelen in de schaduw. Maar de situatie verbeterde niet dus toen heb ik een ambulance gebeld.

Verder zijn de ambulancemedewerkers gewoon professioneel. Dat is het probleem niet. Ze hebben geheimhoudingsplicht, en bekijken ter plekke of het nodig is om je naar het ziekenhuis te brengen. Als er een ziekenhuisrit nodig is dan wordt er wel een rekening naar de zorgverzekering gestuurd. Maar daar heb je dus een zorgverzekering voor. Het kan zijn dat je wat eigen risico moet betalen. Maar dat is het dan ook wel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
PyxL4 zei:
Hey, ik heb afgelopen zomer een vriend van mij moeten tripsitten. Hij heeft destijds lsd gebruikt en ging daar heel bad op. Uiteindelijk is het goedgekomen zonder de hulpdienst te raadplegen. Maar ik ben toch benieuwd wat er zou gebeuren zodra de hulpdiensten wel gebeld worden. En wordt je strafrechtelijk vervolgd?
Klik om te vergroten...
Drugsgebruik is niet strafbaar in Nederland. Drugsbezit gek genoeg wel, maar een gebruikershoeveelheid wordt gedoogd (maar waarschijnlijk ook afgepakt).

Onder invloed zijn an sich is niet strafbaar dus. Als je twijfelt altijd hulp inschakelen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Altijd hulp inschakelen.
Iemand die ladderzat achter het stuur zit en crasht krijgt ook de 112 hulp die nodig is. Zelfs als hij de tegenpartij dood heeft gereden
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als een mens in nood verkeert, dan moet hij hulp van krijgen.
As simple as that.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wel eens meegemaakt (in Nederland), ambulance en een politie auto. Door 1 van de tripsitters is de politie op afstand bijgepraat (bang dat hun aanwezigheid de situatie niet ten goede zou komen). Toen de ambulancebroeders ter plaatsen waren was de bad trip zo goed als voorbij. Politie heeft wel een id kaart gecheckt maar is er later nooit meer op terug gekomen.

Zoals hierboven vaker wordt benoemd, bij twijfel altijd bellen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."