#1
Als iemand in een psychose gaat gebruiken (drugs, alcohol) ....... zou degene dat dan eigenlijk beseffen? Kan degene denken; "ik gebruik teveel of ik gebruik met het verkeerde doel, ik moet stoppen"?
Dat verschilt heel erg maar vaak mensen met bijvoorbeeld schizofrenie komen door gebruik juist in een psychose en als ze erin zitten gebruiken ze juist niet. Veel anti psychotica blokkeren je dopamine receptor ook. Psychoses worden opgewekt door teveel dopamine. Zelfde dat je als je altijd extreem veel gedronken hebt of ghb hebt gebruikt lange tijd en je stopt acuut krijg je dopamine rebound omdat gaba ook dopamine overdracht remt. Als je dan accuut stopt veroorzaakt de rebound een delier/psychose maar die zijn eigenlijk altijd tijdelijk van aard.Als iemand in een psychose gaat gebruiken (drugs, alcohol) ....... zou degene dat dan eigenlijk beseffen? Kan degene denken; "ik gebruik teveel of ik gebruik met het verkeerde doel, ik moet stoppen"?
Wow wat een heftig verhaal dit wel bijzonder om te horen flakka staat hier inderdaad bekend om hoellang heb je dit gerookt en hoeveel ?In de meest heftige periode van mijn gebruik zweefde ik ook constant tussen psychose en realiteit. Dan was ik weer een weekje clean en trok alles weer bij. Vervolgens viel ik terug en geloofde ik direct weer in alle complotten die tegen me gespannen werden. Dat duurde meestal hooguit 24-36 uur op flakka.
Ik zag allerlei figuren rondom me die er niet waren. Van de 'zwakkere' hallucinaties als schimmen in het donker die mijn drugs kwamen bestelen. Tot aan levensechte militairen die met een granaatwerper door de tuin tijgerden.
En als ik mijn moeder dan wilde vertellen hoeveel gevaar we liepen. Dat ze straks ons huis binnen kwamen vallen, moest ik maar braaf gaan slapen. Want er was niets te zien, niets aan de hand.
Zou zij in het complot zitten? Komen ze me nu halen?
De meest lastige vond ik wel de slaapkamerninja's die via een ingewikkeld gangenstelsel zich naar verschillende kamers konden verplaatsen door de binnenmuren van ons huis. Twee keer heb ik een gat gezien waar ze langs naar binnen en buiten gingen. Een bevond zich achter mijn bureau, de ander achter mijn kledingkast. En dan stond ik snachts die latsten weg te schuiven en foto's te maken als bewijs.
Om de volgende dag op die foto's niets te zien. Hoe deden ze dat toch?
Knettergek werd ik er van.
Soms waren ze ook vriendelijk. Dan lieten de schaduw figuren me zien hoe ik moest verstoppen tegen de kwade geesten. Ze communiceerden altijd zonder geluid, maar met handgebaren. Dat maakte het lastig ze helemaal te begrijpen.
Ik heb één keer in de nacht meegemaakt dat ik weer eens liep te spoken achter dit soort figuren. En ineens de deurbel ging. Zwaailichten buiten, de hele straat afgezet. En ik hoorde mijn moeder met de politie aan de deur praten. Dat het weer heel slecht met me ging. Dat ik het huis uit moest. "Ja, hij zit boven op zijn kamer."
Vervolgens ben ik me onder mijn bureau gaan verstoppen achter de ladekast. Helemaal in elkaar gedoken en weggestopt. De agent kwam boven en liep door mijn kamer. Maar ze kregen me niet gevonden. Met ingehouden adem wachtte ik af. Want anders zouden ze misschien wel horen. Pas na een uur of twee in die houding, durfde ik weer onder het bureau vandaan te komen.
Dit soort situaties heb ik vaker gehad. Ik ben één keer bijna het dakraam uit geklommen op de vlucht voor de politie. (Op aanwijzing van de 'vriendelijke' schaduwen) Maar dat vond ik zó cliché dat ik me toen bedacht heb, en toch maar ervoor koos om achter een matras op zolder te verstoppen.
Al deze dingen gebeurden natuurlijk niet echt. Dit zat allemaal in mijn hoofd. Maar mijn ouders, met name mijn moeder, hebben het hier heel zwaar mee gehad. Konden ook lastig slapen snachts als ik aan het spoken was.
Wat een waanzin hè. En ontzettend triestig ook.
Achja, ik heb dan wel het geluk dat ik geen psychotische klachten heb zolang ik niet gebruik. Ik heb er ook nooit antipsychotica voor gekregen. Gelukkig maar.
Wow wat een heftig verhaal dit wel bijzonder om te horen flakka staat hier inderdaad bekend om hoellang heb je dit gerookt en hoeveel ?
Echter dan echt. Dat is het enge.Het kwam nooit in me op om te bedenken dat ik misschien de dingen anders zag. Zo ontzettend realistisch voelde dat allemaal aan. Echt heel weird.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."