#1
@ljuv kent hier alles van.
Zoals je het beschrijft, klinkt het niet echt als een probleem. Toch ervaar je het ergens wel zo, anders had je dit topic niet gestart. Dus in hoeverre vind je het zelf slecht om zo te leven? Waardoor denk je dat je lichaam hier een probleem mee zal hebben (of heeft misschien wel?) Ik denk dat er veel mensen zoals jij rondlopen, die ergens voelen dat ze een grens overgaan, maar niet precies kunnen duiden wat er nou aan de hand is.Ik vraag me wel eens af hoe slecht het is om zo te leven. Hoe lang houd mijn lichaam dat vol. Zal het niet langzaam erger worden?
Iets gebruiken om een bepaalde emotie te onderdrukken is het recept om afhankelijkheid te creëren. Gelukkig kan je er nu nog een langere tijd van af blijven. Ik denk dat je beter kan gaan werken aan dat lege gevoel door middel van professionele hulp.Waarom ik dronk is om van dat zeurderige lege gevoel af te komen.
Maar met de Oxy is het ook onduidelijk. Ik weet niet wat de effecten op lange termijn ervan zijn.
Ik denk dat dit per persoon verschilt hoe erg je fysiek last krijgt van middelen gebruik.Hallo allen!
Ik lees hier een daar wat op dit forum. Velen drinken aanzienlijk meer dan dat is doe. Ik dronk tot een week geleden ongeveer een jaar lang elke dag ongeveer 1/5 fles wodka. Of bij voorkeur de goedkoopste fles sterke drank op dat moment (drinken is niet goedkoop blijkbaar). Ik heb al eerder zo'n periode gedronken (ongeveer 1,5 jaar).
Zowel toen als nu heb ik, naast totale verveling en leegheid, nergens last van als ik stop.
Waarom ik dronk is om van dat zeurderige lege gevoel af te komen. Ik heb een man met een beperking die een hoop zorgen met zich mee brengt. Ook lijkt het leven soms zo uitzichtloos met hem. Maar je laat iemand niet in de steek vind ik. Helaas val ik dan soms terug op drank. Met alcohol kan ik genieten van dingen zoals een film kijken. Zonder interesseert niks me.
Ik vraag me wel eens af hoe slecht het is om zo te leven. Hoe lang houd mijn lichaam dat vol. Zal het niet langzaam erger worden?
Maargoed... Nu weer even nuchter dus.
Ik bedoelde de lichamelijke effecten. Is het slecht voor je lever, maag, hersenen (buiten de onnatuurlijke hoeveelheid hormonen), al die delen waar inmiddels van alcohol de lichamelijke effecten wel duidelijk zijn.De effecten van Oxy op lange termijn is voornamelijk verslaving. Ontwenning hiervan is te vergelijken met heroïne.
Ik denk dat dit per persoon verschilt hoe erg je fysiek last krijgt van middelen gebruik.
Geestelijk enIk vind het een probleem, wanneer je directe omgeving en relaties leiden onder je gebruik (dus kinderen, partner, familie, vrienden) of je drankgebruik een negatieve invloed heeft op je werk of financiële situatie.
Noot:
Het is een probleem, wanneer je geestelijk en/of lichamelijk niet meer functioneert zonder gebruik van alcohol.
Het geestelijke aspect is minstens zo belangrijk als het lichamelijke.
Het is oké om het leven soms een beetje leuker te maken voor jezelf, zo lang jijzelf (fysiek) en je omgeving hier geen last van heeft.
Noot:
en het geestelijke aspect hierbij meegenomen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."