Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips en hulp gevraagd, stoppen met Fentanyl

Tips en hulp gevraagd, stoppen met Fentanyl

148 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
Verslaving is volgens mij, als je geen controle meer hebt over het middel. Maar als ik nu een peuk zou nemen, ben ik weer maanden een gevaar aan het lopen opnieuw terug te vallen in gebruik. Mensen die alcohol verslaafd zijn geweest moeten ook geen geintjes uithalen over het algemeen.
Het feit dat je sporadisch een pil zou pakken is misschien een teken dat je het beter niet kunt doen :). Ik zou het zeker niet proberen goed te praten in deze topic. Take care!
Klik om te vergroten...
Tuurlijk is dit een hint dat praat ik ook niet goed ,maar was niet actief op zoek naar de stof zullen we maar zeggen ,bij opruimen kom je wel eens wat tegen wat je ooit heb laten slingeren dat was in mijn geval een oxy 5mg pilletje haha ,ctaving om weer te pakken hell no ik heb me lesje duidelijk geleerd!
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Manu76 zei:
Je zegt dat je clean bent, dat is iets anders als verslaving. Bij opiaten weet ik niet wat de theorie is, maar bij cocaïne en nicotine gaan je receptoren weer redelijk naar ontwenningstandje dag 1 als je maar 1x een beetje pakt.
Klik om te vergroten...
Het kan indd echt goed fout gaan ik ben paar jaar terug 3 a 4 jaar lang zonder oxycodon geweest echt clean daar voor nan ik 120 mg of meer maar goed ik was zeker 3 jaar overal van af en ik kreeg een ongeluk ik ben aan gereden op de motor en brak toen van alles en na 3 maanden ziekenhuis stuurde ze mij naar huis met tja je raad het al opiaten en ik zei nog 1 dag maar dag 2 zei ik weer nou nog een keer morgen stop ik anders zit ik er weer aan vast


Dus wat ik verstandig vind van Soulassasins is dat hij niet een heel doosje had maar echt puur voor 1 avondje want het zou echt gevaarlijk zijn als iemand 20 doosjes thuis zou hebben

En natuurlijk zijn er mensen die het heel goed kunnen bewaren maar zodra ze er èèn nemen gaat alles op ik lees eigenlijk niks anders op Engelse fora

Maar het is natuurlijk het zelfde verslaafd is verslaafd maar toch vind ik het anders of je medicatie krijgt omdat je ongeluk hebt gehad en zodra je wil stoppen er ontwening door krijgt of dat mensen cocaïne nemen en dan verbaast zijn dat ze er niet meer zo mee kunnen Stoppen

Hoe denk u daar over ?
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Soulassasins zei:
Tuurlijk is dit een hint dat praat ik ook niet goed ,maar was niet actief op zoek naar de stof zullen we maar zeggen ,bij opruimen kom je wel eens wat tegen wat je ooit heb laten slingeren dat was in mijn geval een oxy 5mg pilletje haha ,ctaving om weer te pakken hell no ik heb me lesje duidelijk geleerd!
Klik om te vergroten...
Weetje je zegt ik heb me lesje geleerd begrijp ik !! maar denk dat we beide kunnen zeggen hoe rot dit spul is de ontwening is enorm heftig maar aangezien er al jaren mensen dood ziek worden als ze stoppen. Ze starten toch weer😨😨 ik ken toevallig iemand die al 25+ keer naar Kliniek is gegaan voor een ghb verslaving en dat is ook geen pretje en het kan ook nog is niet alleen omdat het echt dodelijk is en je zou zeggen ghb afkick duurd enorm lang en is pijnlijk maar ook deze mensen blijven terug vallen
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Veel ex oxy gebruikers eindigen met een naaldje golden brown in hun armen omdat het niet te betalen is ,hoe triest is dit.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Goed dat je door het ergste heen bent!

En ja, het is een soort kunst om nuchterheid en ook neutraliteit te leren waarderen. Het is niet spectaculair zoals drugs, maar hier is de echte vrede te vinden.
Klik om te vergroten...
Weetje met drugs / pijnstillers heb je hele goede dagen en dagen dat je kut voelt en nu ben ik stabiel en kan ik gewoon gaan en staan waar ik wil en hoef niet meer te denken moet ik weg kan ik zonder dat spul weg of moet dat spul mee !!
Ik hoef niet meer elke 3 weken naar de apotheek dat is wel echt fijn
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je andere topic was in feite een dubbel topic. Ik heb daarom alle posts uit je tweede soortgelijke topic verplaatst naar dit topic.

Dan weet je waarom je alles nu in één topic samengepakt vindt.

(Ter info: DF zet doorgaans voor zover ik weet niet alle verplaatste posts recht achter elkaar aan het einde maar voegt ze in het gekozen ‘host’-topic (dit topic dus) by default tussen de overige posts in op basis van datum, dit kan soms in de volgorde van posts + comments wat onnatuurlijk/awkward overkomen.)

Stuur me even een PB als je de titel liever wil veranderen.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb geen opiaten meer ben al 24 uur zonder !!

En clondine is 0.25
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maatje90 zei:
Ik ben van af vrijdag al aan het proberen die hebben mij al in het systeem staan als die belt afwimpelen ik heb nu zo iets ik zet het door ben vandaag weer 24 uur verder en gaat nog oke alleen zweten en overgeven en koud warm ik denk morgen nog de lui heid / het moe zijn erbij omdat ik niet kan slapen vannacht waarschijnlijk ben ik morgen echt ziek maar goed door zetten zeggen ze toch wie wat wil bereiken moet pijn....
Zou wel minder worden zo snel ga je niet dood denk dat die pleisters gevaarlijker waren
Klik om te vergroten...

En toen je in april gestopt was hoe ging het toen?
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Manu76 zei:
Succes en niemand laat je stikken verwacht ik. Misschien ben je goed bezig, maar plots gehaast van de fentanyl af moeten, klinkt een beetje vreemd.
Maar ik ga je niet zeggen hoe je te werk moet gaan, dat weet ik namelijk ook niet.
Klik om te vergroten...
Nee het is een medicijn wat als gevaarlijk teboek staat dus dat schrijven ze niet uit ! Maar eigenlijk laten ze dan zitte
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Guapo Temudgin zei:
En toen je in april gestopt was hoe ging het toen?
Klik om te vergroten...
Had ik subaxone erbij totaal nergens last van
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Je moet volgens mij langzaam afbouwen en cold Turkey wordt geheel afgeraden bij Fentanyl.
Klik om te vergroten...
Zeker omdat dit net als benzo en alcohol levensgevaarlijk kan zijn
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Guapo Temudgin zei:
Waarom ben je dan toch weer gaan gebruiken?
En je kan nu dus geen subaxone regelen?
Klik om te vergroten...
Nee kan ik niet regelen ! En ik ben weer gaan nemen omdat de operatie mislukte was had een paar maanden geen pijn
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
Zeker omdat dit net als benzo en alcohol levensgevaarlijk kan zijn
Klik om te vergroten...
Dan hadden ze mij wel geholpen toch ?
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Guapo Temudgin zei:
Waarom ben je dan toch weer gaan gebruiken?
En je kan nu dus geen subaxone regelen?
Klik om te vergroten...
Ik heb net weer gebelt ! 😓 Maak me er zelf alleen gek mee
Ze laten me niet door
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Gedaan 😓 kan geen kwaad ik heb nu 6 x gebelt in 2 dagen tijd ik vind het goed het kan geen kwaad 🙏 we gaan het zien
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb je werkelijk 112 gebeld of de huisartsenpost?
Maatje90 zei:
Gedaan 😓 kan geen kwaad ik heb nu 6 x gebelt in 2 dagen tijd ik vind het goed het kan geen kwaad 🙏 we gaan het zien
Klik om te vergroten...
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#17
112 ? Why
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maatje90 zei:
112 ? Why
Klik om te vergroten...
Omdat dit levensgevaarlijk is?
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Nee blijkbaar niet hebben 4 verschillende artsen over gehad en is niet gevaarlijk wel pijnlijk
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
Omdat dit levensgevaarlijk is?
Klik om te vergroten...
Heb inmiddels nog 6 mensen gesproken die zo ineens gestopt zijn dus het moet goed komen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."