Ik sluit me eigen bij Zandman aan, maar wel met de kanttekening dat niet elke verslavingsarts even kundig is. Mijn behandelplan was eigenlijk een hele, hele grote puinhoop. Ik kan me nog herinneren bij het eerste gesprek dat ik tegen hem zei dat ik al een paar keer geprobeerd had om te stoppen maar dat ik zo enorme pijn kreeg in mijn hele lichaam dat ik dat niet goed trok en bijna uit elkaar klapte van de pijn.
"Dat hoort niet bij de symptomen van oxycodon afbouw" Kreeg ik van hem te horen. Dat was iets dat bij mij bij hoorde en persoonlijk was?!
Hoe kunnen ze dit soort mensen de titel Verslavingsarts geven?
Tijdens evaluatie een paar maanden later was ik de enige die het volgehouden had met 10mg per week eraf, de rest lukte het niet. Hoe zou dat nou toch komen.. Ik heb geen lang oxycdon gebruik verleden maar is 10mg per week afbouwen eigenlijk al niet te zwaar? Ik denk dat mensen ambulant veel betere begeleiding nodig hebben en waarom niet hetzelfde programma als in de kliniek?
Wat betreft 10mg per week afbouwen, je vraagt je af of dit niet eigenlijk al te zwaar is of niet. Hierop kan ik ja en nee zeggen. Ja, het is al zwaar wanneer je dit alleen moet doen en er niemand is die je helpt en waarbij je nog steeds de mogelijkheid hebt om aan dat spul te komen. Nee indien je in een veilige omgeving bent, zoals in een verslavingskliniek. Ik zelf zit nu sinds 12 augustus in een kliniek voor mijn Oxy, ik nam op een gegeven moment 250mg per dag, terwijl het 120mg op recept was. Toen ik dus in deze kliniek werd opgenomen had ik gezegd dat ik op 150mg per dag zat i.p.v. 120mg zoals voorgeschreven, terwijl het eigenlijk 250mg was. Ik kon dit niet zeggen omdat mijn huisarts dit niet wist maar ook mijn vrouw niet. Dus, ik ben meteen van dag 1 van 250mg op 120mg gezet en daarna iedere 2 dagen 10mg minder. Momenteel zit ik op 30mg per dag, dit na 19 dagen, alleen vandaag (zaterdag) nog 30mg en zondag dus 20mg. Ik moet zeggen dat het nog redelijk goed te doen is. Ik neem namelijk om 8 uur, 13 uur, 18 uur en 23 uur wat Oxycodon in en juist ook door deze regelmaat en iedere keer op exact hetzelfde tijdstip iets innemen, maakt het dat het mindere een stuk makkelijker gaat dan gewoon maar op een willekeurige moment van de dag iets te nemen. Enige waar ik nu last van heb is dat ik slecht slaap, ik kijk ieder uur op mijn telefoon, daarnaast toch veel last van onrust, echter heb ik een uur geleden Clodinine gekregen, dit zou moeten helpen, Anyway, ik voel me wel rustig op dit moment en heb geen last van iets. 19 dagen geleden 250mg en nu dus 30mg per dag zonder grote problemen en/of noemenswaardige (ernstige) bijwerkingen. Ik zal aankomende woensdag op 0 komen, daarna willen ze het een weekje gaan dempen met nog steeds Clodinine of anders Suboxone, als dat goed gaat dan zal ik pas naar huis gaan, dan heb ik 4 weken kliniek erop zitten, terwijl het doorgaans 2 weken is voor welk verslaving dan ook. Heel veel mensen zien weggaan na 2 weken, soms na slechts een week. Ik kan niet wachten om naar huis te gaan.... CLEAN!!
![:)]()