Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBelgië loopt het risico en narcostaat te worden, volgens dit The Guardian artikel

België loopt het risico en narcostaat te worden, volgens dit The Guardian artikel

9 antwoorden
817 weergaven
18-5-2026
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kartels komen deze richting in omdat het belangrijke knooppunten zijn voor distributie van drugs.
En vrij simpel om het vanuit daar te verschepen naar andere eu landen,Roosendaal is daar een goed voorbeeld van als grensstad.

Het gaat er hier al vrij agressief aan toe ,dus ik hou me hart vast als het escaleert.
L

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Lemmy
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
SoulAssassins zei:
Kartels komen deze richting in omdat het belangrijke knooppunten zijn voor distributie van drugs.
En vrij simpel om het vanuit daar te verschepen naar andere eu landen,Roosendaal is daar een goed voorbeeld van als grensstad.

Het gaat er hier al vrij agressief aan toe ,dus ik hou me hart vast als het escaleert.
Klik om te vergroten...

En toch blijft men maar verder gaan met repressie. Nu is er een wetsvoorstel om recreatieve harddruggebruikers een boete op te leggen van 500 euro.

Dat zal de kartels in Mexico leren!
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
BelowTheFlow zei:
België loopt het risico en narcostaat te worden, volgens dit artikel uit The Guardian:
www.theguardian.com

Belgium at risk of becoming ‘narco-state’, judge warns

President of Antwerp court says international drug crime is posing danger to social stability
www.theguardian.com www.theguardian.com

De druk op rechters neemt ernstige proporties aan. Ze moeten geregeld, en steeds vaker, verblijven is safe-houses. Het Gerechtshof in Antwerpen wacht al twee jaar op scanners om mee naar binnen genomen tassen te kunnen controleren,

Rotterdam is naast Antwerpen de belangrijkste invoerhaven voor cocaine. Ik heb gelukkig nog niet gehoord over een vergelijkbare druk op de Rotterdamse Rechtbank.
Klik om te vergroten...

Dat komt ook omdat er hier in België buitensporig veel middelen gaan naar de "war on drugs". Men kent hier maar twee prioriteiten: drugs en verkeerscontroles. Men moet dus niet zeuren over hoge werkdruk of hoe je het ook wil noemen. Uiteraard met druggerelateerd geweld worden aangepakt, maar dat moet het anders ook.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lemmy zei:
En toch blijft men maar verder gaan met repressie. Nu is er een wetsvoorstel om recreatieve harddruggebruikers een boete op te leggen van 500 euro.

Dat zal de kartels in Mexico leren!
Klik om te vergroten...
Zolang er geen dienst is die dit kan en of wil bestrijden zou ik me geen zorgen maken.
Het gaat heel slecht met justitie op straat enzovoort.
Als ikzelf agent zou zijn, zou ik voor dat salaris helemaal niet met dit soort zaken bemoeien, dat is ook weer een discussie waard.
Ik denk dat her weer een bureau oplossing word en het uitvoeren niet gaat plaatsvinden.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lemmy zei:
En toch blijft men maar verder gaan met repressie. Nu is er een wetsvoorstel om recreatieve harddruggebruikers een boete op te leggen van 500 euro.

Dat zal de kartels in Mexico leren!
Klik om te vergroten...
Komt er nooit door.

Typisch geblaat van Cd&V.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Komt er nooit door.

Typisch geblaat van Cd&V.
Klik om te vergroten...

Nee ik hoop het ook niet. Toont toch vooral aan hoe doorgedraaid obsessief men omgaat met dit onderwerp. @BrieMetDeBril Men moet de gebruiker die niemand lastig valt ook gewoon met rust laten.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#7
België loopt het risico en narcostaat te worden, volgens dit artikel uit The Guardian:
www.theguardian.com

Belgium at risk of becoming ‘narco-state’, judge warns

President of Antwerp court says international drug crime is posing danger to social stability
www.theguardian.com www.theguardian.com

De druk op rechters neemt ernstige proporties aan. Ze moeten geregeld, en steeds vaker, verblijven is safe-houses. Het Gerechtshof in Antwerpen wacht al twee jaar op scanners om mee naar binnen genomen tassen te kunnen controleren,

Rotterdam is naast Antwerpen de belangrijkste invoerhaven voor cocaine. Ik heb gelukkig nog niet gehoord over een vergelijkbare druk op de Rotterdamse Rechtbank.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je zou haast gaan denken dat het drugsverbod er niet in slaagt om dit soort praktijken te voorkomen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Die criminelen, de allergrootste, deinzen nergens voor terug. Helaas zijn we in die wereld beland.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lemmy zei:
Nee ik hoop het ook niet. Toont toch vooral aan hoe doorgedraaid obsessief men omgaat met dit onderwerp.
Klik om te vergroten...
Bevechten van drugs en gebruikers, daar kan iemand die wil tonen niets te verbergen te hebben, heeft zich veilig achter scharen. Poehh ...

Het is een "mooie" afleidingsmanoeuvre (van beide kanten).

Lemmy zei:
Men moet de gebruiker die niemand lastig valt ook gewoon met rust laten.
Klik om te vergroten...
Mee EENS ! (Uiteraard !)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."