Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeel veel respect voor " De Zandman"

Heel veel respect voor " De Zandman"

56 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beyond Machine zei:
Doelen stellen en zelf discipline heb ik niet.
Klik om te vergroten...
Daarom.. dagelijks even opschrijven wat je wilt. Als je zegt dat je geen doelen hebt en dat je probleem is, dan is doelen hebben wel een wens ergens in je.
Door dagelijks even te fixeren op wat er in je speelt, gaan er wonderlijke dingen gebeuren.
Doelen kunnen zijn: vriendin blij maken, nieuwe baan over een jaartje, mooie vakantie in de toekomst, je sterk genoeg voelen om te minderen of stoppen met alcohol of tabak bijvoorbeeld.
Je hebt zeker doelen, maar het is makkelijker om er niet bij stil te staan.. (maar het leven is wel anders als je "mediteert", nadenkt over je acties en vervolgens doelgerichter gaat ondernemen)
Groetjes aan je vriendin en geniet van de wijn!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beyond Machine zei:
Bekijk bijlage 57750
Klik om te vergroten...

Heb je dan al zoveel gedronken dat je voorraad op is?
Duur flesje; dan is de nood hoog.

Manu76 zei:
Daarom.. dagelijks even opschrijven wat je wilt. Als je zegt dat je geen doelen hebt en dat je probleem is, dan is doelen hebben wel een wens ergens in je.
Door dagelijks even te fixeren op wat er in je speelt, gaan er wonderlijke dingen gebeuren.
Doelen kunnen zijn: vriendin blij maken, nieuwe baan over een jaartje, mooie vakantie in de toekomst, je sterk genoeg voelen om te minderen of stoppen met alcohol of tabak bijvoorbeeld.
Je hebt zeker doelen, maar het is makkelijker om er niet bij stil te staan.. (maar het leven is wel anders als je "mediteert", nadenkt over je acties en vervolgens doelgerichter gaat ondernemen)
Groetjes aan je vriendin en geniet van de wijn!
Klik om te vergroten...

Goede tip!

Wat bij mij hiernaast werkte was de negatieve dingen van die dag opschrijven. Bv teveel geld uitgegeven. Gebraakt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Schrijf de negatieve gevolgen van je alcohol gebruik eens op, tov de voordelen die je denkt te hebben ondervonden.
Waarschijnlijk zul je zien dat de lijst met nadelen aanzienlijk groter is dan de voordelen.
Als je cravings krijgt, lees dan die nadelen maar eens goed door, en ga daarna iets doen.
Dat helpt. Afleiding vinden in een desnoods kleine bezigheid.
En slaap oiv drank? Dat is geen echte slaap zoals ik al gezegd heb....leer die gewoonte niet aan! Het is een leugen van de alcohol duivel 😈!!
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Beyond Machine zei:
Doelen stellen en zelf discipline heb ik niet.
Klik om te vergroten...
Je hebt wel degelijk discipline
Beyond Machine zei:
Hiervoor jaren lang vanaf 2011 van ghb en speed af. Dit is al 3 jaar niet meer aan de orde
Klik om te vergroten...
Plus je gaat ookal dag in dag uit naar een baan die je verschikkelijk vind als ik het zo lees. Ik heb daar de discipline dus NIET voor he om ergens heen te gaan jaar in jaar uit met lood in me schoenen.

Dus gebrek aan discipline is het niet. Waarschijnlijk probeert dat duiveltje jou dat gewoon wijs te maken.

En doelen? Voor nu ( vandaag) niet drinken heb je voor iedere dag al 1 doel.
Als je baan zo kut is ga opzoek naar een andere baan. Wat lijkt je wel leuk?

En heb je nooit in je hele leven geen 1 enkele droom of wens gehad? Maakt niet uit hoe groot of klein? .
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beyond Machine zei:
The Zandman... jij bent mijn held. Kan denk ik niet wat jij al jaren doet. Ik moet mijn werk en prive aanpakken. Mja vernieuwing is eng.
Klik om te vergroten...
Beyond Machine zei:
Bekijk bijlage 57750
Klik om te vergroten...
Ik vind het niet zwak van jou, maar cynisch en opportunistisch van bedrijven dat ze dit zo aanbieden. En dan heb ik het nog niet over de hypocriete struisvogelpolitiek van de regering die dit soort dingen niet alleen toestaat maar zelfs lijkt aan te moedigen.

Wetenschappelijk is vrij stevig vastgesteld dat de beschikbaarheid van een middel de consumptie doet toenemen. Dat is precies waarom je liever geen thuisbezorgdiensten hebt voor drugs. En ja alcohol is een drug.

Mijn boodschap is dus ook: neem het jezelf niet te veel kwalijk dat je gevoelig blijkt voor dit soort dingen. Dat is juist heel menselijk. En er zijn allerlei andere mensen die dat voor persoonlijk gewin zoveel mogelijk willen uitmelken.
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zou idd verboden moeten worden. Flink - De nacht held - Late at night. Laatste 2 via thuisbezorgd. Dat alcohol slot tijdens de lockdown was eigenlijk wel een goede.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Beyond Machine zei:
Zou idd verboden moeten worden. Flink - De nacht held - Late at night. Laatste 2 via thuisbezorgd. Dat alcohol slot tijdens de lockdown was eigenlijk wel een goede.
Klik om te vergroten...
Ja sowieso is ook bekend dat bezorgdiensten onvoldoende controleren op leeftijd en dat lijkt me ook een belangrijke reden om zulke bezorgdiensten te weren.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is ook bekend dat het kunnen kopen van alcohol nog altijd veel te gemakkelijk is voor de jeugd....
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Het is ook bekend dat het kunnen kopen van alcohol nog altijd veel te gemakkelijk is voor de jeugd....
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Slechte zaak.
Maar ja, het is alcohol dus allemaal prima en legaal. Dus alle focus op de succesvolle war on drugs.
Want alcohol is geen drugs, de rest wel en dat is heel slecht.
Ik heb bloed aan m’n handen zeggen ze.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is allemaal een ordinaire geldkwestie, niets meer en niets minder.
Alcohol accijnzen brengen veel geld in de staatskas en daar gaat het om....dus zegt de overheid laat maar lekker gaan!
Een paar nietszeggende regels, en iedereen mag vrolijk verder kopen op een enkele uitzondering na.
Op cannabis zit geen accijns, dus berbi
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Het is allemaal een ordinaire geldkwestie, niets meer en niets minder.
Klik om te vergroten...

Wat @De Zandman hier klopt denk ik zeker.
De overheid speelt ook een rol in het stand houden van alcoholmisbruik.

Zie jij dat ook @De Zandman bij de kroeg eigenaar waar je destijds kwam?
Die je om 10u voor zag van alcohol ... en daarna nog meer en meer
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Wat @De Zandman hier klopt denk ik zeker.
De overheid speelt ook een rol in het stand houden van alcoholmisbruik.

Zie jij dat ook @De Zandman bij de kroeg eigenaar waar je destijds kwam?
Die je om 10u voor zag van alcohol ... en daarna nog meer en meer
Klik om te vergroten...
Even los van de ervaring van @De Zandman denk ik dat veel alcoholisten hun misbruik relatief lang verborgen weten te houden door op allerlei verschillende gelegenheden te drinken.

Je koopt 's ochtends eens wat blikken bier in de supermarkt, 's middags een fles wijn in de slijter, later op de middag wat glaasjes jenever in de kroeg, dan heb je thuis nog een fles whiskey staan. En zo heb je op een dag 20+ glazen gedronken terwijl niemand anders meemaakte dat je de hele dag alleen met drank bezig was.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
De kastelein van de kroeg waar ik dagelijks in de ochtend al begon met zuipen zag mij alleen als extra inkomen.
Toen ik er de laatste keer kwam na jaren van afwezigheid, en een kop koffie bestelde, zei hij:
Zandman, je kunt beter tripels drinken. Dan kunnen wij nog een keertje lachen!
Ik werd zo kwaad, dat ik terstond opstond en wegging. Ik ben er nooit meer binnen geweest....ik zet geen stap meer over de drempel van een kroeg.
Nooit meer!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
De kastelein van de kroeg waar ik dagelijks in de ochtend al begon met zuipen zag mij alleen als extra inkomen.
Toen ik er de laatste keer kwam na jaren van afwezigheid, en een kop koffie bestelde, zei hij:
Zandman, je kunt beter tripels drinken. Dan kunnen wij nog een keertje lachen!
Ik werd zo kwaad, dat ik terstond opstond en wegging. Ik ben er nooit meer binnen geweest....ik zet geen stap meer over de drempel van een kroeg.
Nooit meer!
Klik om te vergroten...
Ja bizar he, hoe blind mensen zijn voor de gevaren en valkuilen van alcohol. Ik heb nooit gesnapt hoe dit soort enorme verschillen in opvatting toch mogelijk zijn zonder dat mensen het raar beginnen te vinden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Persoonlijk heb ik wel een keer gehad dat een pak shag ging kopen bij de tabakszaak, en dat de verkoper zei: 'ben je hier nou alweer? Twee dagen geleden kocht je ook al zo'n pakje. Ik bedoel.. ja, je moet het zelf weten hoor.. maar ik vind het echt veel'.

Ik ben die man nog altijd dankbaar want een paar maanden later ben ik definitief gestopt. Zijn opmerking heeft me wel echt een zet in de juiste richting gegeven.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Even los van de ervaring van @De Zandman denk ik dat veel alcoholisten hun misbruik relatief lang verborgen weten te houden door op allerlei verschillende gelegenheden te drinken.

Je koopt 's ochtends eens wat blikken bier in de supermarkt, 's middags een fles wijn in de slijter, later op de middag wat glaasjes jenever in de kroeg, dan heb je thuis nog een fles whiskey staan. En zo heb je op een dag 20+ glazen gedronken terwijl niemand anders meemaakte dat je de hele dag alleen met drank bezig was.
Klik om te vergroten...

En dan heb je tegenwoordig zoveel supermarkten in de stad dat je iedere dag een andere supermarkt kan pakken.

Dronk jij eigenlijk ook thuis @De Zandman ?
Of enkel in de kroeg?
Wat een brutale reactie van die kroegeigenaar bah bah
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Dronk jij eigenlijk ook thuis @De Zandman ?
Of enkel in de kroeg?
Wat een brutale reactie van die kroegeigenaar bah bah
Klik om te vergroten...

Ik dronk alleen in de kroeg. Iedere ochtend weer om de dag te beginnen..
Thuis dronk ik vrijwel nooit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."