Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeel veel respect voor " De Zandman"

Heel veel respect voor " De Zandman"

56 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben het met je eens.
@Zandman is een groot voorbeeld hoe je een alcoholverslaving de kop in kan drukken.
Maar wat top TS dat je dit openbaar deelt. Ook dat mag gezegd worden.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Nou moet ik niet naast mijn schoenen gaan lopen! Ik ben maar een eenvoudige niet meer drinkende alcoholist....
Klik om te vergroten...

Laat dat eenvoudig maar weg.
Want iedereen die de klappen van alcohol kent weet maar al te goed dat eenvoudig niet eenvoudig is.
Je hebt in het verleden gruwelijk goeie keuzes gemaakt en NU de kracht om deze voort te zetten.

Van 's morgens 10 uur ofzo (was het toch???) in de kroeg naar dit.
Dat is ontzettend knap.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Nou moet ik niet naast mijn schoenen gaan lopen! Ik ben maar een eenvoudige niet meer drinkende alcoholist....
Klik om te vergroten...
Hihi een compliment aannemen kan best lastig zijn hè?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beyond Machine zei:
Slaap onder alcohol is een slechte verzekering ben ik al achter.
Klik om te vergroten...
Onder alcohol slaap je niet echt. Je slaat de REM slaap over en daarom word je vaak doodmoe wakker als je met drank op gaat slapen.....
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman. 130% respect. Ik ga nu slapen. Klote ochtenddienst. En bedankt Kordie
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Onder alcohol slaap je niet echt. Je slaat de REM slaap over en daarom word je vaak doodmoe wakker als je met drank op gaat slapen.....
Klik om te vergroten...
Klopt.. Stomme rot gewoonte! Heb het eigenlijk niet nodig. Maar snap de duivel op de schouder, als je begrijpt wat ik bedoel. * tranentrekker *
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jij bent zo goed bezig geweest. EN nog steeds
TOPPER!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Van 's morgens 10 uur ofzo (was het toch???) in de kroeg naar dit.
Dat is ontzettend knknap.
Klik om te vergroten...
Idd. Om klokslag 10 uur ging ik mijn stamcafe binnen.
Dan mocht ik zelf mijn eerste glas trappistenbier in tappen en dan zorgde ik ervoor de schuimkraag op 2 millimeter te houden.
Dan had ik weer een slok bier extra.....want ja, zo dacht ik er toen over.
Jaja. Een echte alcoholist doet zulke dingen als hij de kans krijgt....

En idd. Soms is een compliment krijgen moeilijk om te ontvangen!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja. het het is een goeie vent die zandman. Ben zelf ook ex alcoholist. Herken veel dingen bij hem.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Om klokslag 10 uur ging ik mijn stamcafe binnen.
Klik om te vergroten...

Boh.
Tot hoelang bleef je daar eigenlijk zitten?
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alcohol is een mff. Ik kamp zelf ook met een alcohol probleem, al vind ik het wel een matige verslaving omdat ik niet meer dan 2 biertjes op een avond drink. Maar die drang (craving) na het werk en vooral avonds kan ik haast niet om heen, ja of moet gaan sporten dan lukt het mij wel om te skippen.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb je de huisarts al gesproken @Beyond Machine?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Boh.
Tot hoelang bleef je daar eigenlijk zitten?
Klik om te vergroten...
Ik bleeding daar een uur of twee zitten drinken, in die tijd dronk ik een stuk of 10 tripelbiertjes.
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#14
HappyMind zei:
Heb je de huisarts al gesproken @Beyond Machine?
Klik om te vergroten...
Nee nog niet. Het lukt met moeite, eeg veel moeite op eigen kracht nu. Maar de eerste de beste keer dat ik weer val ga ik direct. Maar het valt niet mee. Erg moe van de detox, ga veel wandelen en ervaar dat de trek ook wel weer zakt. Slaap is echt ruk en veel zweten en nachtmerries. Hoop dat ik het vol hou. Bedankt voor de vraag. Opschrijven helpt ook. Zoals ik al verwachte is er alleen maar een lange lijst met nadelen. Dan hoeft het ff niet meer. Ondanks er toch een stemmetje mij probeert over te halen. Dit gaat niet zonderr slag of stoot. Bah
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
En als een kroeg om 10u open gaat was je vast niet de enige die aan de bar zat zo vroeg. Allemaal mensen met een alcoholprobleem?
Klik om te vergroten...
Ik was de eerste die binnenkwam.
Maar binnen een kwartier zaten er wat lui bij, altijd dezelfde en altijd zittende op dezelfde barkruk.
Allemaal met een drankprobleem....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat stemmetje wat probeert om je weer over te Halen om weer te gebruiken, is de verslavings duivel.
Deze zit op je schouder, vaak rechts en doet niets anders, dan je in je oor fluisteren hoe lekker die middelen zijn om weer in te nemen en dat kan hij verrekte drammerig doen.
Ga nooit een discussie met hem aan over wel, of niet weer gaan gebruiken, want deze verlies je bijna altijd.
Probeer om direct afleiding te zoeken, en snoer die duivel zijn bek!
Een craving duurt ongeveer een half uur.
Zoek dus die afleiding door iets te gaan doen wat je gedachten verzet, hoe Klein ook!
Dan win je het van de duivel en met het verstrijken van de tijd wordt die duivel steeds kleiner en laat hij je steeds meer met rust.
Je krijgt minder vaak en korter een craving!
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja daar ben ik al vaak achter gekomen. Vechten en op de bank zitten is een gevecht wat je altijd verliest. Direct gaan wandelen, tekenen of iets anders van afleiding zoeken helpt. En die duivel idd z'n bek snoeren. Wat kan hij je oo vieze manieren manipuleren. Ik haal voornamelijk mijn kracht uit jou kerel. Hem laten slapen en geen aandacht aan hem schenken. Nu is het nog moeilijk wat hij fluistert. Maar ik ga hem hopelijk verslaan. Tot nu toe heeft hij me nog niet over weten te halen. Hoe hard hij zijn best ook maar doet. Denk veel aan hoe jij het ziet en wat drank voor ellende bezorgd. Ik hoop het te redden. Anders maar hulp!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Ik bleeding daar een uur of twee zitten drinken, in die tijd dronk ik een stuk of 10 tripelbiertjes.
Klik om te vergroten...

Heftig @De Zandman
Dat zijn toch al gauw een glas of twintig schat ik. In korte tijd.

Was je dan de rest van de dag KO?
Of ging je slapen en later nog eens terug de kroeg in?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Heftig @De Zandman
Dat zijn toch al gauw een glas of twintig schat ik. In korte tijd.

Was je dan de rest van de dag KO?
Of ging je slapen en later nog eens terug de kroeg in?
Klik om te vergroten...
Ik ging niet slapen née.
Ruziemaken stond op het programma met mijn ex, en wat later in de middag ging ik vaak nog even terug naar die verdomde kroeg...even bijtanken.
Wat een geld dat allemaal gekost heeft alleen al.....pfoeeee
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Wat een geld dat allemaal gekost heeft alleen al
Klik om te vergroten...

Nou inderdaad.
Knap hoe je dat kon betalen.
De kastelein zal niet blij zijn dat jij niet meer komt. En als een kroeg om 10u open gaat was je vast niet de enige die aan de bar zat zo vroeg. Allemaal mensen met een alcoholprobleem?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."