Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol is de duivel

Alcohol is de duivel

51 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is alcohol de duivel, of is het een product van de duivel 😈?
G
GreenAnonManLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alcohol is een kutmiddel, neem liever pilletje pep dan dat ik die schijt loop te kanen
A
ApennootjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb dit forum ff achter me gelaten (nou ja, niet helemaal maar wel om serieuze redenen). Maar bedankt voor de support.

Mijn probleem is dat ik mijn hoofd probeer te (hoe zeg je dat in Nederlands?) numben. Als het geen alcohol is, dan probeer ik het met wat anders.
Ik wil het niet. Maar het is de enige manier om mijn hoofd rustig te houden.
A
ApennootjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
En nog een toevoeging:
Als die klinieken je voor zoveel tijd van de alcohol af hebben weten te helpen is hun doel blijkbaar behaald. En dan stopt de behandeling.
Maar voor mij begint het avontuur dan pas, dus ben ik al snel terug bij af.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Apennootje zei:
Ik heb dit forum ff achter me gelaten (nou ja, niet helemaal maar wel om serieuze redenen). Maar bedankt voor de support.

Mijn probleem is dat ik mijn hoofd probeer te (hoe zeg je dat in Nederlands?) numben. Als het geen alcohol is, dan probeer ik het met wat anders.
Ik wil het niet. Maar het is de enige manier om mijn hoofd rustig te houden.
Klik om te vergroten...
Misschien eens een bezoekje brengen aan de ggz, misschien schrijven ze je wel medicatie voor....

Omdat ik een vorm van autisme heb krijg ik nu duloxetine, dit helpt mij ook enorm om mijn hoofd rustig te houden, waardoor ik de drank ook niet nodig heb.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit is al een erg oud topic, @troksky

Het is beter om een nieuw topic te maken vindt de meerderheid hier.
Onlangs overkwam mij dit ook, het reageren op een oud topic, waar ik toen terecht op gecorrigeerd werd....
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik betrap me er op, na mijn laatste echt overdreven dronken avond ergens in april vorig jaar, dat ik minder drink dan daarvoor.

Heb dat niet gepland, het gebeurde gewoon.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#8
Apennootje zei:
En nog een toevoeging:
Als die klinieken je voor zoveel tijd van de alcohol af hebben weten te helpen is hun doel blijkbaar behaald. En dan stopt de behandeling.
Maar voor mij begint het avontuur dan pas, dus ben ik al snel terug bij af.
Klik om te vergroten...
Een goede kliniek zorgt dat je een plan opstelt voor na de behandeling. Want je hebt helemaal gelijk, dan word het menens en echt moeilijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
DjYella zei:
Een goede kliniek zorgt dat je een plan opstelt voor na de behandeling. Want je hebt helemaal gelijk, dan word het menens en echt moeilijk.
Klik om te vergroten...
Noot:
Uiteindelijk moet je het allemaal z e l f. Doen.
Een klinische opname is het begin, daarna moet je toch echt zelf je kastanjes uit het vuur halen....
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Het is niet de schuld van de drank zelf, nee.
Je hebt op de eerste plaats een eigen verantwoordelijkheid.
Maar de schuld ligt verder bij de overheid, die het zo gemakkelijk maakt om die alcohol overal te kunnen kopen.
Het wordt zelfs opgedrongen ahw!
Je eigen verantwoordelijkheid, dat is waar het om gaat.
Kan je er niet tegen, kun je er niet mee omgaan, koop en drink het dan niet. Of zo weinig mogelijk.
Aan alcohol gebruik zijn meer dan 65 verschillende soorten ziektes gelieerd Nota bene!
Ikzelf kan er niet mee omgaan zo heb ik door schade en ellende moeten ervaren.
Ik drink dus niet meer. Al meer dan 25 jaar niet meer.
Ik mis het niet op een heel enkele craving na als het heel erg warm en zonnig weer is.
Klik om te vergroten...
Knap van je! Dit wou ik ff zeggen. 25 jaar is echt een mega prestatie. Ik zelf ben ook van plan volledig te gaan stoppen met alcohol. Mijn slaap kwaliteit is merkbaar minder en voel mij zoveel beter zonder drinken. Ik wil wel benadrukken dat ik enkel in het weekend dronk/drink, maar dit was voldoende om de negatieve effecten te ervaren. Ik merk wel dat ik het sweekends heel erg lastig vind om niet te drinken. Hele nare stof alcohol.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#11
mooi !

Met mijn adhd en autisme is alcohol gevaarlijke dan eens een pilletje om de 3 maan
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Dit is al een erg oud topic, @troksky

Het is beter om een nieuw topic te maken vindt de meerderheid hier.
Onlangs overkwam mij dit ook, het reageren op een oud topic, waar ik toen terecht op gecorrigeerd werd....
Klik om te vergroten...
ok dank je wel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."