#1
Is alcohol de duivel, of is het een product van de duivel 😈?
Misschien eens een bezoekje brengen aan de ggz, misschien schrijven ze je wel medicatie voor....Ik heb dit forum ff achter me gelaten (nou ja, niet helemaal maar wel om serieuze redenen). Maar bedankt voor de support.
Mijn probleem is dat ik mijn hoofd probeer te (hoe zeg je dat in Nederlands?) numben. Als het geen alcohol is, dan probeer ik het met wat anders.
Ik wil het niet. Maar het is de enige manier om mijn hoofd rustig te houden.
Een goede kliniek zorgt dat je een plan opstelt voor na de behandeling. Want je hebt helemaal gelijk, dan word het menens en echt moeilijk.En nog een toevoeging:
Als die klinieken je voor zoveel tijd van de alcohol af hebben weten te helpen is hun doel blijkbaar behaald. En dan stopt de behandeling.
Maar voor mij begint het avontuur dan pas, dus ben ik al snel terug bij af.
Noot:Een goede kliniek zorgt dat je een plan opstelt voor na de behandeling. Want je hebt helemaal gelijk, dan word het menens en echt moeilijk.
Knap van je! Dit wou ik ff zeggen. 25 jaar is echt een mega prestatie. Ik zelf ben ook van plan volledig te gaan stoppen met alcohol. Mijn slaap kwaliteit is merkbaar minder en voel mij zoveel beter zonder drinken. Ik wil wel benadrukken dat ik enkel in het weekend dronk/drink, maar dit was voldoende om de negatieve effecten te ervaren. Ik merk wel dat ik het sweekends heel erg lastig vind om niet te drinken. Hele nare stof alcohol.Het is niet de schuld van de drank zelf, nee.
Je hebt op de eerste plaats een eigen verantwoordelijkheid.
Maar de schuld ligt verder bij de overheid, die het zo gemakkelijk maakt om die alcohol overal te kunnen kopen.
Het wordt zelfs opgedrongen ahw!
Je eigen verantwoordelijkheid, dat is waar het om gaat.
Kan je er niet tegen, kun je er niet mee omgaan, koop en drink het dan niet. Of zo weinig mogelijk.
Aan alcohol gebruik zijn meer dan 65 verschillende soorten ziektes gelieerd Nota bene!
Ikzelf kan er niet mee omgaan zo heb ik door schade en ellende moeten ervaren.
Ik drink dus niet meer. Al meer dan 25 jaar niet meer.
Ik mis het niet op een heel enkele craving na als het heel erg warm en zonnig weer is.
ok dank je welDit is al een erg oud topic, @troksky
Het is beter om een nieuw topic te maken vindt de meerderheid hier.
Onlangs overkwam mij dit ook, het reageren op een oud topic, waar ik toen terecht op gecorrigeerd werd....
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."