Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMute the News Challenge

Mute the News Challenge

11 antwoorden
578 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kijk zelden nieuws op lokaal via de app na (mocht het drinkwater wederom niet veilig te drinken is) kijk verder zo min mogelijk nieuws sinds ik een aantal beelden op tv zag die exact hetzelfde waren als dagen terug. Ik heb een deels fotografisch geheugen dus keek ik sinds meerdere herhalingen van zelfde beelden van de oorlog al veel minder nieuws.

Vraag me af wie dat nog meer opvalt ..

Anyway ik doe mee tot nader te bepalen datum.
Peace 🕊️
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hierbij daag ik mijn mede DFers om een Mute the News Challenge aan te gaan.

Het idee is om zolang mogelijk geen nieuws te kijken via TV, kranten en online bronnen. En elkaar daarnaast te motiveren om dit vol te houden.

Het doel is om je mindset niet te laten beïnvloeden en te ervaren of dit een positieve invloed heeft op je welzijn en dit te delen.

Als je meedoet, dan probeer ik stats bij te houden in deze startpost met hoelang je clean bent 😉

Iets vrolijks zoals bijvoorbeeld een cute dierenfilmpje of iets anders positiefs mag altijd.

Het mag voor bepaalde of onbepaalde tijd.
Wie doet er mee? 🙌

Deelnemers:

@Tijdloos (onbepaalde tijd)
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb al minstens 10 jaar geen journaal gezien :’).
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
MDMAutist zei:
Hierbij daag ik mijn mede DFers om een Mute the News Challenge aan te gaan.

Het idee is om zolang mogelijk geen nieuws te kijken via TV, kranten en online bronnen. En elkaar daarnaast te motiveren om dit vol te houden.

Het doel is om je mindset niet te laten beïnvloeden en te ervaren of dit een positieve invloed heeft op je welzijn en dit te delen.

Als je meedoet, dan probeer ik stats bij te houden in deze startpost met hoelang je clean bent 😉

Iets vrolijks zoals bijvoorbeeld een cute dierenfilmpje of iets anders positiefs mag altijd.

Het mag voor bepaalde of onbepaalde tijd.
Wie doet er mee? 🙌
Klik om te vergroten...
Opzich leuk, maar wat versta jij allemaal onder nieuws?
Als ik een riddel shorts... komt er ook nieuws voorbij... Mag dat dus ook niet?
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neutrale journalistiek bestaat niet, dat weet men in journalistieke kringen ook. Onafhankelijke en eerlijke journalistiek bestaat daarentegen wel.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik doe niet mee want ik ben echt veel te geïnteresseerd in het nieuws en lekker burgerlijk talkshows kijken maar ik heb wel iets schattigs
hold-me.gif
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mezelf zei:
Opzich leuk, maar wat versta jij allemaal onder nieuws?
Als ik een riddel shorts... komt er ook nieuws voorbij... Mag dat dus ook niet?
Klik om te vergroten...
Misschien is het gewoon een hint van het universum om te stoppen met al die shorts......
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb dit best een lange periode gedaan. Je mist weinig. Behalve dat je aan de koffieautomaat wat achterloopt.

Daarvoor had ik echt een nieuwsfetisj. Nu kan ik het wel met gepaste afstand volgen. Zo weet ik een beetje wat er gaande is, zonder dat ik mijn gemoedstoestand er teveel door laat beïnvloeden. Dat was vroeger namelijk wel zo.

Ik vind het voor m'n werk, maar ook voor m'n vakantieplannen wel handig om te weten wat er binnen en buiten ons land speelt. Tegelijkertijd hoor ik vandaag veel mensen over de ongein die Trump afgelopen weekend weer heeft uitgehaald en dat er vannacht ook nog wat te wachten staat, maar ik heb dus geen idee waar dat over gaat 🤣

Voorlopig doe ik even niet mee. Maar ik ben wèl heel benieuwd hoe het jullie beïnvloedt. Met name als je nu juist gewend bent alles op de voet te volgen hihi
B
BengozyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sinds dat ik erachter kwam dat nieuws altijd gekleurd word gebracht op de mainstream media ben ik deze eigenlijk al zo'n 6 jaar compleet aan het vermijden.

Ik zoek af en toe wel wat op, zoek op naar neutrale journalistiek en lees hun artikelen. Maar voordat ik zijn artikel lees en bestudeer, zoek ik wel op of hij daadwerkelijk neutraal het nieuws brengt en niet een bepaald doel nastreeft dat niet wordt verteld aan de lezer/kijker etc.

Als je kijkt wie er het grootste aandeelhouder is van het aantal kranten, nieuwssites, tv zenders, radiozenders en noem maar op. Zijn het eigenlijk maar een een aantal bedrijven/shareholders. Al deze bedrijven of shareholders kunnen het nieuws brengen of kleuren hoe het voor hun het beste uitpakt. Ik zeg niet dat dit altijd gebeurt en dat ze altijd maar op de redactie meekijken. Maar de eindredacteur van bijvoorbeeld een krant weet dondersgoed wat hij drukt en niet drukt.

Maar je denkt dat je bijvoorbeeld een ander soort nieuws kijkt, of een ander soort krant leest voor een andere opinie. Maar in feite zijn het bijna allemaal hetzelfde, want degene die aandeelhouder is in een bedrijf, beslist wat er gepost wordt, waarover gepraat wordt of welk artikel word gedeeld.

Eindstand - dat als ze denken dat een bepaald soort feit niet goed is voor hun aandeelhouders of een doel dat de aandeelhouders of 'de elite' (heel breed begrip hedendaags) nastreven. Dit simpelweg niet word benoemd of met een bepaalde toon word gebracht dat mensen op een bepaalde manier laat denken.

(Heb een aantal drankjes op dus excuus voor m'n zinsopbouw en eventuele spellingsfouten).

x
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
Opzich leuk, maar wat versta jij allemaal onder nieuws?
Als ik een riddel shorts... komt er ook nieuws voorbij... Mag dat dus ook niet?
Klik om te vergroten...
Als dat jou negatief beïnvloedt dan zou ik dat zeker weglaten 🙂
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zit nu op 2 dagen en merk al dat mijn stemming beter is.
Tijdloos zei:
Kijk zelden nieuws op lokaal via de app na (mocht het drinkwater wederom niet veilig te drinken is) kijk verder zo min mogelijk nieuws sinds ik een aantal beelden op tv zag die exact hetzelfde waren als dagen terug. Ik heb een deels fotografisch geheugen dus keek ik sinds meerdere herhalingen van zelfde beelden van de oorlog al veel minder nieuws.

Vraag me af wie dat nog meer opvalt ..

Anyway ik doe mee tot nader te bepalen datum.
Peace 🕊️
Klik om te vergroten...
Hou jij het nog vol?
Ik zit nu op dag 3.
Elke keer als ik mijn foon wil pakken voor een cheap dopamine shotje denk ik ☝️
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bengozy zei:
Sinds dat ik erachter kwam dat nieuws altijd gekleurd word gebracht op de mainstream media ben ik deze eigenlijk al zo'n 6 jaar compleet aan het vermijden.

Ik zoek af en toe wel wat op, zoek op naar neutrale journalistiek en lees hun artikelen. Maar voordat ik zijn artikel lees en bestudeer, zoek ik wel op of hij daadwerkelijk neutraal het nieuws brengt en niet een bepaald doel nastreeft dat niet wordt verteld aan de lezer/kijker etc.

Als je kijkt wie er het grootste aandeelhouder is van het aantal kranten, nieuwssites, tv zenders, radiozenders en noem maar op. Zijn het eigenlijk maar een een aantal bedrijven/shareholders. Al deze bedrijven of shareholders kunnen het nieuws brengen of kleuren hoe het voor hun het beste uitpakt. Ik zeg niet dat dit altijd gebeurt en dat ze altijd maar op de redactie meekijken. Maar de eindredacteur van bijvoorbeeld een krant weet dondersgoed wat hij drukt en niet drukt.

Maar je denkt dat je bijvoorbeeld een ander soort nieuws kijkt, of een ander soort krant leest voor een andere opinie. Maar in feite zijn het bijna allemaal hetzelfde, want degene die aandeelhouder is in een bedrijf, beslist wat er gepost wordt, waarover gepraat wordt of welk artikel word gedeeld.

Eindstand - dat als ze denken dat een bepaald soort feit niet goed is voor hun aandeelhouders of een doel dat de aandeelhouders of 'de elite' (heel breed begrip hedendaags) nastreven. Dit simpelweg niet word benoemd of met een bepaalde toon word gebracht dat mensen op een bepaalde manier laat denken.

(Heb een aantal drankjes op dus excuus voor m'n zinsopbouw en eventuele spellingsfouten).

x
Klik om te vergroten...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke kanalen je dan wel als neutrale journalistiek beschouwt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."