Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsstoppen met heroine

stoppen met heroine

32 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
t
tureluutLid
01-01-2024, 00:00
#1
sjammie zei:
Hi Zandman,

Sorry voor mijn late reactie, maar heb een longontsteking ( o.a ) gehad en daardoor even ''offline'' geweest. Dank je voor jouw vraag. Ben ik (echt) niet gewend.... Ik ben al een tijdje (weer) naar stoppen aan het toewerken. Door jouw vraag komt dit wat sneller dan ik had gewild. Mijn situatie is net als veel mensen hier best wel lastig. Zeker ook fysiek en mentaal. Het is de bedoeling om binnen 2 weken een topic aan te maken over het stoppen met Heroine. Het gaat redelijk, maar ik mis dat ik zaken kan delen als het gaat om opiaten/heroine. Op dit moment ben ik aan het afbouwen, roken en dan 24 uur niet roken voor de volgende dosis. Dat gaat goed. Het probleem is normaliter niet stoppen, maar gestopt blijven. Ik weet dat ik veel meer schrijf dan dat jij vraagt. Zo snel als ik kan zal ik meer schrijven en uitleggen. Nogmaals bedankt! Ik schaam me behoorlijk en het is niet makkelijk om te delen voor mij. Al hoewel, als je dit antwoord leest van mij zal je wel denken: " Ik vraag alleen hoe het gaat Sam''🙈

Struggle behoorlijk, maar binnenkort zal ik mij meer uiten zoals boven beschreven. Nogmaals bedankt voor jouw vraag en ik kom met een topic binnen een week of 2-3. Hoe gaat het met jou Zandman?

Greets,
Sam
Klik om te vergroten...
dit gevoel ken ik ook hoor "Ik schaam me behoorlijk en het is niet makkelijk om te delen voor mij"...ben ook zo iemand die niet vlug hulp aanvaard van iemand...is omdat ik een deel getekend ban voor het leven? slechte vrienden? weet het niet...maar het doet best eens deugd eerlijk gezegd die positief advies hier...het gevoel zo...ah bon toch nog mensen die eens mijn verhaal bekijken en rekening houden met mij...niet perfect wel mens zou ik zeggen !!!!!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben benieuwd naar het topic van Sam
Ik wens hem alle sterkte toe en met mij gaat het goed by the way.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Of je huisarts veel van kratom icm met afkicken opiaten weet betwijfel ik. Is ook geen medicijn natuurlijk. Mocht het wel zo zijn zou dat heel mooi zijn. Hier op het forum staat wel veel over kratom dus mocht je ertoe in staat zijn check de zoekfunctie wat betreft kratom en afkicken opiaten. Kratom is, zoals elke opiaat ook lichamelijk en geestelijk verslavend maar iig een stuk goedkoper dan heroïne. Op YouTube staat ook wel eea over kratom en heroïne afkick. Google, Reddit ook trouwens.
s
sjammieLid
01-01-2024, 00:00
#4
tureluut zei:
lees nogal veel over kratom hier...zal daarover eens spreken bij mijn dokter...maarzelf heb ik daarover nog nooit gehoord.
Klik om te vergroten...
Hi Tureluut,

Ook ik ben bezig om wellicht i.p.v korte methadon ''afkick'' het deze keer met Kratom te doen. Maandag ga ik bestellen. Dan een week aankijken hoe dit gaat fysiek etc. Ik ben er mede door Paranoize op attent gemaakt en ik maak er misschien een topic over als het doet wat ik hoop. Er is op dit forum vrij veel te vinden over Kratom. Ook op het net trouwens. Alleen dosis bepalen is iets lastiger, er zijn vele verschillende en tegenstrijdige berichten.

Hoe meer ik over Kratom lees, hoe meer ik het gevoel heb dat dit een goed alternatief is t.o.v andere manieren van afkicken. Sterkte Tureluut! Ik hoop dat jij met alle reacties de manier vindt om af te kicken en gestopt te blijven!

Greets,
Sam
k
knikkebollerLid
01-01-2024, 00:00
#5
pijn aan gewrichten komt voor hoor, bij het afkicken ervan. Het kan ook een psycho-somatisch probleem zijn.
g
gekkedwerg93Lid
01-01-2024, 00:00
#6
tureluut zei:
ik gebruik 12 jaar heroine..talloze keren geprobeerd te stoppen..maar het lukt niet.
als ik afkick heb ik pijn ( en kan ik mij heel moeilijk verplaatsen...het kost mij heel veel moeite zelfs) aan mijn gewrichten...gisteren heb ik dat gezegd tegen mijn begeleider en tot mijn verbazing is dat niet kenmerkend als afkick zijnde ...vandaag aan mijn apotheker eens gevraagd..tevens ook het antwoord...dat ze dat nog nooit heeft gehoord. hier gebruikers ( of ex-gebruikers die dit ook hadden..het pijn aan de gewrichten?) aan been,rug...de gewrichten dus.
subexone en methadon heb ik uitgeprobeerd...grootste bijwerking is dat ik van beide ENORM ZWEET...zodanig erg,dat ik er mijzelf voor schaam.
zijn er ander hulpmiddelen om te afkicken van heroine? heel graag antwoord ...zou enorm appriciêren...want deze keer wil ik echt ervoor gaan !!!!!!!!
Klik om te vergroten...
Ik heb ook methadon gebruikt en had ook zweten en dergelijke. Had u wel de.juiste dosering want vaak als de dosering te laag is ga je extreem zweten. Als u vragen heeft mag u mij gerust een pb sturen. Misschien kan ik u verder helpen/adviseren
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
tureluut zei:
ik gebruik 12 jaar heroine..talloze keren geprobeerd te stoppen..maar het lukt niet.
als ik afkick heb ik pijn ( en kan ik mij heel moeilijk verplaatsen...het kost mij heel veel moeite zelfs) aan mijn gewrichten...gisteren heb ik dat gezegd tegen mijn begeleider en tot mijn verbazing is dat niet kenmerkend als afkick zijnde ...vandaag aan mijn apotheker eens gevraagd..tevens ook het antwoord...dat ze dat nog nooit heeft gehoord. hier gebruikers ( of ex-gebruikers die dit ook hadden..het pijn aan de gewrichten?) aan been,rug...de gewrichten dus.
subexone en methadon heb ik uitgeprobeerd...grootste bijwerking is dat ik van beide ENORM ZWEET...zodanig erg,dat ik er mijzelf voor schaam.
zijn er ander hulpmiddelen om te afkicken van heroine? heel graag antwoord ...zou enorm appriciêren...want deze keer wil ik echt ervoor gaan !!!!!!!!
Klik om te vergroten...
Proffessionals vergelijken afkicken met een "zware griep" xD Heeft daar niks mee te maken
Alleen lotgenoten zullen begrijpen wat je meemaakt, ze kunnen je wel meds voorschrijven om door dat lijden heen te komen, daarna zal je een manier moeten vinden om mentaal te herstellen, of dat nou therapie wordt, een behandeling bij verslavingszorg dat moet je zelf uitzoeken

Ik heb het minimaal 35x gedaan, dus jou moet het sowieso wel 1x gaan lukken
g
gekkedwerg93Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Paranoize. zei:
Proffessionals vergelijken afkicken met een "zware griep" xD Heeft daar niks mee te maken
Alleen lotgenoten zullen begrijpen wat je meemaakt, ze kunnen je wel meds voorschrijven om door dat lijden heen te komen, daarna zal je een manier moeten vinden om mentaal te herstellen, of dat nou therapie wordt, een behandeling bij verslavingszorg dat moet je zelf uitzoeken

Ik heb het minimaal 35x gedaan, dus jou moet het sowieso wel 1x gaan lukken
Klik om te vergroten...
Heb je al een keer gekeken of je in aanmerking komt voor een behandeling in het ziekenhuis met synthetische heroïne? Ze dienen je elke dag via een infuus een dosering toe die ze langzaamaan afbouwen tot 0. Ik heb er een beetje in verdiept en het schijnt dat het zéér positief effect heeft op langdurige gebruikers. Misschien dat je dat kan overwegen en doe er zelf ook een beetje research na, misschien dat je het wel ziet zitten.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
gekkedwerg93 zei:
Heb je al een keer gekeken of je in aanmerking komt voor een behandeling in het ziekenhuis met synthetische heroïne? Ze dienen je elke dag via een infuus een dosering toe die ze langzaamaan afbouwen tot 0. Ik heb er een beetje in verdiept en het schijnt dat het zéér positief effect heeft op langdurige gebruikers. Misschien dat je dat kan overwegen en doe er zelf ook een beetje research na, misschien dat je het wel ziet zitten.
Klik om te vergroten...
Ik ben er al een jaar vanaf, vond het afkicken ook nooit het moeilijkste. Tuurlijk het voelt alsof je doodgaat maar dat is maar voor 7 dagen. Na die 7 dagen is de pijn weg maar de zucht blijft en dat maakt het extra moeilijk.

Het is de meest intense pijn die je je maar kan bedenken, nog erger dan neergeschoten worden maar iedereen kan er doorheen komen, eraf blijven is de challenge

Plus we mogen niet klagen, thuis afkicken met comfort meds, als je weet dat mensen die hard op de vloer van gevangenissen opiaten afkicken zelfs methadon de ergste

Uiteindelijk ben ik alleen maar dankbaar voor deze verslaving

Wat ga je een opium verslaafde aandoen? Ik ben de defenitie van pijn en doorzettingsvermogen
t
tureluutLid
01-01-2024, 00:00
#10
zo ik ben hier eens terug...het zweten is verminderd..hoe dit komt? god knows? ik weet het echt niet?!?!!! gestopt met hero? nope !!!!! en ik noem het zelfs geen hero...echt brol is het en jawel het is nog beter dan niks...ik stel het altijd uit...heel grote goesting op goeie H en mijn verslavingsperiode blijft mij achtervolgen....echt iedereen is overgegaan op coke..maar dit lust ik NIET !!!! zou ik verhuizen naar afganistan? neen dit is een grapje...die klote-taliban !!!! heb ergens een tijd geleden ene deskundige op youtube (maar ik vind het niet meer terug) zeggen en dat is geen leugen...dat het geen goeie zaak is dat er geen heroine meer bestaat..maar de reden waarom ze dat zei...ben ik ook vergeten...maar ik geef ze geen ongelijk...want personen zoals ik..gebruiken de slechte brol en zijn daar dan aan verslaafd en weten niet eens wat erin steekt !!!!! belgie is een echt kutland....als je niet kan stoppen geven ze je methadon...maar de dopamine ontbreekt!!!! waarom..waarom geen goeie meer????? of hier geen gratis verstrekking zoals bij jullie in holland??????
t
tureluutLid
01-01-2024, 00:00
#11
sorry dat ik zo klink..schaam mij gewoonweg en ben ergens kwaad
t
tureluutLid
01-01-2024, 00:00
#12
voor de mensen die het gelukt is om te stoppen...echt mijn hoed af voor jullie...echt HEEL STERK !!! maar H en ik...velen noemen het gevaarlijk,rotzooi,ellendig,....maar weet je...ik had in mijn 20ste en 30-tiger jaren een heel zware alcohol verslaving...ik ben laat begonnen met hero en weet je ( en dit zweer ik) dat het door H ik geen alcohol ( bier meestal en af en toe eens whiskey,vodka,..) meer gedronken heb en dat ik nimmer of nooit mensen geript heb en laat staan dat ik geldschulden gemaakt heb !!!! tja een erfenisje van 32.000 euro die was wel op ( heb ik wel mee ook meubilair gekocht hé)..maarja perfect ben ik nou ook niet.waarom geven ze mensen zoals ik geen echte hulp..als het mij toch niet lukt met methadon? gratis verstrekking? iets van opium? bestaat er in feite opium die verkocht wordt? nog iets..ik ken 1 persoon die de jaren 80 en de H meegemaakt heeft...en die zei zoals ik hier af en toe lees,in die tijd de H inderdaad HEEL HEFTIG was...die man is 67 jaar en heeft net hetzelfde probleem als ik..brol is nog altijd beter dan niks...toch vreemd hé? groeten aan allemaal en tot laterzzz eens !!!!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#13
tureluut zei:
of hier geen gratis verstrekking zoals bij jullie in holland??????
Klik om te vergroten...
Verstrekking is hier voor de hopeloze gevallen die terminaal zijn of worden, of geen uitzicht hebben op herstel.
Dus voor de dode, dat vind ik niet echt iets om verlekkerd naar te kijken.
Als die H klote spul is dan kap je cold turkey en stuiter ff een dag of 3 ,als je van goeie H afkickt schijt je pas echt alles onder.
Ik ben inmiddels al meer dan 30 jaar clean van H ,het was goeie shit om langzaam op dood te gaan zoals de meeste.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."