Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGepakt met thc met Nederlands rijbewijs, woonachtig in België

Gepakt met thc met Nederlands rijbewijs, woonachtig in België

32 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Eduardo zei:
3.0 mcg betekent ook helemaal niet dat je verminderde rijvaardigheden hebt. Er is een consensus in de wetenschap; er is geen correlatie tussen bloedgehalte en driving impairment. Er zijn teveel factoren. Tolerantie speelt een grote rol.
Klik om te vergroten...
Ik heb jaren geblowd en ook enkele jaren 3 tot 5 gram wiet per dag. Je hoefde mij ook niet te vragen niet te blowen tijdens het rijden. Ik weet ook bijna zeker dat ik beter kon rijden onder invloed dan zonder. Ik was gewoon scherper en geconcentreerd.
Maar ik ben in die tijd gelukkig nooit getest.

Ik geloof je nu wel. Zelf ben ik voorlopig gestopt met wiet consumptie en nu kan ik ook weer goed rijden zonder wiet gelukkig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Manu76 zei:
Ik heb jaren geblowd en ook enkele jaren 3 tot 5 gram wiet per dag. Je hoefde mij ook niet te vragen niet te blowen tijdens het rijden. Ik weet ook bijna zeker dat ik beter kon rijden onder invloed dan zonder. Ik was gewoon scherper en geconcentreerd.
Maar ik ben in die tijd gelukkig nooit getest.

Ik geloof je nu wel. Zelf ben ik voorlopig gestopt met wiet consumptie en nu kan ik ook weer goed rijden zonder wiet gelukkig.
Klik om te vergroten...
Compensatiegedrag is wetenschappelijk bewezen. Ik word er ook chiller van, toleranter en scherper. Ik race ook simulatie (iRacing) op hoog niveau, altijd stoned. Althans voorheen, ik ben nu gestopt nadat ik mijn rijbewijs 1.5 jaar kwijt was voor een eerste overtreding 6.0 microgram (wat volgens mijn advocaat al zo goed als niks is). Laat staan 3! op een piek van 150. Oplichters zijn het. Het is vergelijkbaar met een klein slokje bier!

En geloof me, de wachtkamer bij de cbr psychiater zit VOL elke dag. Allemaal gesprekjes van 5 minuten voor maar liefst de scherpe aanbieding van zo’n 300 euro!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
ben benieuwd naar praktijk niet online
Klik om te vergroten...

Alsin dat letterlijk de regelgeving online is te vinden dat een persoon ingeschreven moet zijn in Nederland..
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Proxima zei:
Die tonen aan dat er een verband is tussen cannabis gebruik, verminderde rijvaardigheid en een grotere kans op verkeersongelukken.

Hierbij twee voorbeelden waarin veel referenties naar andere onderzoeken staan:

Acuut gebruik:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S2352250X21000294

Chronisch, niet acuut gebruik:
www.sciencedirect.com

Recreational cannabis use impairs driving performance in the absence of acute intoxication

Across the nation, growing numbers of individuals are exploring the use of cannabis for medical or recreational purposes, and the proportion of cannab…
www.sciencedirect.com www.sciencedirect.com
Klik om te vergroten...
Niet de volgende dag na het roken van 1-2 jointjes
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
HierEnDaarEenFuifje zei:
Alsin dat letterlijk de regelgeving online is te vinden dat een persoon ingeschreven moet zijn in Nederland..
Klik om te vergroten...
wil niet zeggen dat alles in de praktijk gaat zoals het behoort te gaan haha
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou me eerder zorgen maken of je een gevaar bent op de weg.

Ik heb nooit auto gereden sinds ik aan de benzo's ben. Ook al doen hele volksstammen het wel. Wil geen gevaar op de weg zijn voor anderen.
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Ik zou me eerder zorgen maken of je een gevaar bent op de weg.

Ik heb nooit auto gereden sinds ik aan de benzo's ben. Ook al doen hele volksstammen het wel. Wil geen gevaar op de weg zijn voor anderen.
Klik om te vergroten...
Eens, maar met blowen ben je de volgende dag geen gevaar op de weg, op geen enkele mogelijkheid. Zo ben ik berecht voor het rijden onder invloed terwijl ik alles behalve onder invloed was. Helaas zijn wetten geen ethisch kompas (zo bewijst ook de geschiedenis). Ook nog nooit iets meegemaakt in het verkeer, veroorzaakt of wat dan ook.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eduardo zei:
Eens, maar met blowen ben je de volgende dag geen gevaar op de weg, op geen enkele mogelijkheid. Zo ben ik berecht voor het rijden onder invloed terwijl ik alles behalve onder invloed was. Helaas zijn wetten geen ethisch kompas (zo bewijst ook de geschiedenis). Ook nog nooit iets meegemaakt in het verkeer, veroorzaakt of wat dan ook.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk vinden de gebruikers zelf
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
Tuurlijk vinden de gebruikers zelf
Klik om te vergroten...
En de wetenschappelijke studies*
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eduardo zei:
En de wetenschappelijke studies*
Klik om te vergroten...
Die tonen aan dat er een verband is tussen cannabis gebruik, verminderde rijvaardigheid en een grotere kans op verkeersongelukken.

Hierbij twee voorbeelden waarin veel referenties naar andere onderzoeken staan:

Acuut gebruik:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S2352250X21000294

Chronisch, niet acuut gebruik:
www.sciencedirect.com

Recreational cannabis use impairs driving performance in the absence of acute intoxication

Across the nation, growing numbers of individuals are exploring the use of cannabis for medical or recreational purposes, and the proportion of cannab…
www.sciencedirect.com www.sciencedirect.com
Q
Qyuubs1Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Vandaag weer een brief binnen, nu het cbr. Of ik even wil betalen voor een EMD cursus. Dit maakt dus geen verschil voor binnen-of buitenlanders.
Ik heb net contact gehad met cbr, zij geeft aan dat ik bezwaar kan indienen maar dat het tegelijkertijd wel verstandig is om de betalingen te voldoen om incasso bureau & verdere vervolgstappen van cbr te vermijden (rijbewijs kwijt etc). Moest het bezwaar gegrond worden (wat ik wel hoop met 0,1ng/l teveel) door cbr krijg ik mijn geld terug en wordt de EMD cursus geannuleerd.
Ik heb er een hard hoofd in maar wie niet waagt die niet wint, nee heb je ja kun je krijgen. 🤞🏻

Nu nog wachten op brief van OM.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tuurlijk maakt dat niet uit , logisch
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Qyuubs1 zei:
Vandaag weer een brief binnen, nu het cbr. Of ik even wil betalen voor een EMD cursus. Dit maakt dus geen verschil voor binnen-of buitenlanders.
Ik heb net contact gehad met cbr, zij geeft aan dat ik bezwaar kan indienen maar dat het tegelijkertijd wel verstandig is om de betalingen te voldoen om incasso bureau & verdere vervolgstappen van cbr te vermijden (rijbewijs kwijt etc). Moest het bezwaar gegrond worden (wat ik wel hoop met 0,1ng/l teveel) door cbr krijg ik mijn geld terug en wordt de EMD cursus geannuleerd.
Ik heb er een hard hoofd in maar wie niet waagt die niet wint, nee heb je ja kun je krijgen. 🤞🏻

Nu nog wachten op brief van OM.
Klik om te vergroten...
Wees blij dat je in de nieuwe regeling valt en alleen een cursus krijgt. Voor april 2023 was je gelijk je rijbewijs kwijt de eerste keer.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."