Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Goedenavond allemaal, Ik ben vorige week na werk (17.30) tijdens een algemene controle aan de kant gezet en getest op alcohol & drugs in regio Eindhoven. Ik drink zelden maar had de avond voor wel geblowd. Uiteraard sloeg de drugstest daarop aan.. Ik ben vervolgens meegenomen naar het politie bureau om bloed af te staan zodat dit verder onderzocht kan worden. Het is nu een kwestie van tijd voordat de brief binnen komt met daarin de uitslag. Nu zit ik met het volgende, ik woon als Nederlander in België maar reed wel met een Nederlands rijbewijs, hoe zit het met een melding richting het CBR als je niet in Nederland woonachtig bent maar wel een rijbewijs hebt dat is afgegeven door het CBR? Heeft het zin om mijn rijbewijs om te laten zetten naar een Belgisch rijbewijs om zo de ellende met CBR te vermijden? Ik kan hier op internet niets over vinden omdat dit een specifieke vraag is die blijkbaar niet veel gesteld wordt op internet. Is er iemand die iets soort gelijks heeft meegemaakt of me hier meer info over kan verschaffen? Alvast bedankt en een prettige dag gewenst verder!"
"HierEnDaarEenFuifje zei: De politie kan geen mededeling doen naar het CBR als je niet in Nederland staat ingeschreven, mocht je boven de grenswaarde uitkomen. wel is het mogelijk dat je rijbewijs ingevorderd zal worden voor een bepaalde periode. Deze straf geldt in Nederland en niet in België. Klik om te vergroten... Bedankt voor je snelle reactie! Je reactie neemt me de stress weg van het CBR, blijft afwachten hoe hoog de waarde in het bloed is & welke sanctie daarop volgt. Is de eerste keer dat ik in aanraking kom met politie & justitie."
"Eduardo zei: Zou me niet te druk maken als het de avond ervoor was. Ik heb al zoveel vals positieve speekseltesten meegemaakt en ook van anderen gehoord. Kans is klein dat je de volgende dag nog boven de 3.0 microgram per liter bloed zit. Of je moet thc hebben gegeten in grote aantallen en een fors BMI hebben.. Zoals ik het bij jou hoor gaat het om minimaal 20 uur er tussen, dus maak je niet druk Klik om te vergroten... Dit probeer ik mezelf ook aan te praten maar ergens vreet het toch aan me. Rook(te) gemiddeld 2 of 3 jointjes na werk verspreid over de avond van ieder ongeveer 0,15-0,20gr. Heb recentelijk geen edibles op en heb geen fors BMI dus dat scheelt dan. Ik hoop dat je gelijk hebt en ik me druk maak om niks... Wanneer de uitslag binnen is zal ik die hier ook posten, wellicht dat mensen in de toekomst er wat aan hebben"
"Zojuist een brief binnen gekregen met uitag van bloedonderzoek: er is 3,1 microgram thc per liter bloed aangetroffen waar 3,0 is toegestaan. Zaak wordt nu doorgestuurd naar OM Nu wachten op verder bericht..."
"HierEnDaarEenFuifje zei: De richtlijn vanuit het OM is, even uit mijn hoofd, in een geval als deze een geldboete van €850. Klik om te vergroten... Dat is vervelend maar te overzien. Er stond overigens ook in dat ze een melding zullen doen richting cbr."
"Eduardo zei: Dus jij hebt met een paar weken uitslag al?? Ik wacht inmiddels 10 weken en een kennis 14 weken.. Ben eerlijk gezegd ook wel verbaasd dat je 3.1 microgram hebt na +/- 20 uur. Of ze gooien een dobbelsteen daar bij het lab, of die 20 uur is niet helemaal legit. Ik heb het OM van de week gesproken en de gemiddelde wachttijd is momenteel meer dan 3 maanden. Hoe jij dus al uitslag hebt is bijzonder haha Klik om te vergroten... Dat durf ik je ook niet te zeggen, stond er ook van te kijken dat dit zo snel al in de bus lag..."
"Eduardo zei: Ergens wel fijner zo snel. Maar de uitslag klopt niet wat mij betreft. De meest zware chronische rokers die ik ken zitten na 4-5 uur rond de 3 microgram. Edibles wel uitgesloten. Laat je het erbij zitten? Klik om te vergroten... Ik ga opzoek naar een advocaat die me kan vertellen en eventueel bijstaan in een rechtzaak vanuit OM. Dit zal wel weer de nodige kosten met zich meebrengen aangezien mijn inkomen te hoog is voor pro-deo. Manu76 zei: Meest chronische blowers zullen volgens mij altijd boven de 3 microgram eindigen als test binnen 24h na laatste trekje wordt genomen.. Klik om te vergroten... Ik heb geen idee, ik heb gelezen dat thc redelijk snel afbreekt, thc-cooh is het stofje wat overblijft nadat thc is afgebroken en de thc-cooh is ook het stofje wat zeer lang in je lichaam te vinden is... Maargoed uit onderzoek van ziekenhuis Rotterdam blijkt dus dat je 19u later wel nog rond 3ng/l zit. Hippie Langwaus zei: 3 microgram per liter bloed lijkt me echt bij lange na niet genoeg om 'onder invloed' te zijn, maar ik heb er nog geen literatuuronderzoek naar gedaan. Het is een lastige kwestie en ik wil ook veilig aan het verkeer kunnen deelnemen, dus is er ook voor andere middelen dan alcohol een grenswaarde nodig. Dat hierdoor mensen, die 'nuchter' aan het verkeer deelnemen, alsnog worden beticht van rijden onder invloed, is wel een vrij ernstig bij-effect, maar zo is het momenteel. Klik om te vergroten... 3 microgram is ook niet genoeg om 'onder invloed' te zijn, wanneer je een hijs neemt zit je rond 100-150 microgram. Ze moeten ergens een grens trekken maar dit is niet heel fair gezien er 8 uur slaap en een hele werkdag tussen heeft gezeten..."
"Vandaag weer een brief binnen, nu het cbr. Of ik even wil betalen voor een EMD cursus. Dit maakt dus geen verschil voor binnen-of buitenlanders. Ik heb net contact gehad met cbr, zij geeft aan dat ik bezwaar kan indienen maar dat het tegelijkertijd wel verstandig is om de betalingen te voldoen om incasso bureau & verdere vervolgstappen van cbr te vermijden (rijbewijs kwijt etc). Moest het bezwaar gegrond worden (wat ik wel hoop met 0,1ng/l teveel) door cbr krijg ik mijn geld terug en wordt de EMD cursus geannuleerd. Ik heb er een hard hoofd in maar wie niet waagt die niet wint, nee heb je ja kun je krijgen. 🤞🏻 Nu nog wachten op brief van OM."