Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsResearch chemical in trein naar Duitsland

Research chemical in trein naar Duitsland

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
t
thewaywedoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vertrek over enkele dagen naar Berlijn voor een 2weekse vakantie-en-werk uitje. Ik reis op de heenweg met mijn (bijna gepensioneerde) ouders via de trein. Nu wil ik voor de tweede week, waarin ik in een studio wat op moet nemen nadat mijn ouders zijn vertrokken naar huis, de rc NEP meenemen. Vind dit namelijk fijn spul voor zo nu en dan tijdens werk. Ik ben van plan minder dan 1 gram mee te nemen, discreet weggestopt. Ik heb meerdere kleine vraagjes;
- wat is de kans dat er grenscontrole wordt uitgevoerd bij een vetrek vanaf Arnhem centraal?
- en wat is de kans dat ze bij een evt controle mij (een doodgewone eind twintiger met zijn ouders) benaderen en mijn spullen gaan controleren?
- wat is de kans dat er drugshonden de trein in komen en zouden deze op NEP aanslaan?
- en als laatste, wat zou de evt straf zijn voor het meenemen van minder dan een gram? (kleine gebruikershoeveelheid)

Alvorens, dank
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#2

Wat zijn jullie ervaringen met trein controle naar Berlijn?

Hi. Ik ga komende week naar Berlijn en ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met drugs meenemen naar Berlijn als je met de trein reist. Ik zag dat hier in augustus een post over was maar daar werd ik weinig wijzer van. Wel stond er dat ze in de ICE vaker controleren dan bij de normale ICs...
drugsforum.nl drugsforum.nl

denk dat dit zal helpen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kans op drugscontrole is altijd aannemelijk. Zeker nu in de vakantieperiode denk ik.
Ze laten dan meestal een drugshond naar binnen, die niet kijkt naar leeftijd / geslacht / nationaliteit.
Als die aanslaat begint de controle.

Volgens mij zijn ze in Duitsland strenger dan hier bij ons mbt gebruikershoeveelheid.
Maar daar moet ik een slag om de arm houden.

Hier staat ook dat het vrij streng is: https://npo.nl/npo3/spuiten-en-slik...urlanden-dit-zijn-de-regels-wat-betreft-drugs
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Spannend man, kan natuurlijk wel goed mis gaan. Ik zal voor je duimen!
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Research chemicals zijn verboden in Duitsland maar bij gebruikershoeveelheden volgt inbeslagname maar verder geen rechtsvervolging.

Berlijn bv staat bekend om een relatief tolerant beleid ten opzichte van kleine hoeveelheden drugs voor persoonlijk gebruik, hoewel dit geen vrijbrief is en research chemicals onder de striktere NpSG-wet vallen.

Deelstaat Beieren staat bekend om een strikter en conservatiever beleid ten aanzien van drugs, met doorgaans strengere handhaving en hogere straffen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
In Duitsland is al een stofgroepenverbod ingevoerd, dus alle research chemicals zijn daar verboden. Als je een gram NEP bij hebt dan heb je volgens de Duitse wet dus een gram harddrugs bij je.
Duitsland mag alleen niet continu grenscontroles doen vanwege open grenzen en vrij verkeer van personen en goederen binnen de Europese Unie. Wel kan je erop rekenen dat er op grote stations en bij internationale treinen strenger wordt gecontroleerd. Ik weet niet precies wat de strafmaat is voor een gram NEP, en volgens mij verschilt dat ook per deelstaat. Volgens mij kan je met kleinschalig bezit nog wel met een boete wegkomen. Maarja, dan ben je wel met je opa en oma dus dan heb je er wel veel gezeik bij.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
thewaywedo zei:
Ik vertrek over enkele dagen naar Berlijn voor een 2weekse vakantie-en-werk uitje. Ik reis op de heenweg met mijn (bijna gepensioneerde) ouders via de trein. Nu wil ik voor de tweede week, waarin ik in een studio wat op moet nemen nadat mijn ouders zijn vertrokken naar huis, de rc NEP meenemen. Vind dit namelijk fijn spul voor zo nu en dan tijdens werk. Ik ben van plan minder dan 1 gram mee te nemen, discreet weggestopt. Ik heb meerdere kleine vraagjes;
- wat is de kans dat er grenscontrole wordt uitgevoerd bij een vetrek vanaf Arnhem centraal?
- en wat is de kans dat ze bij een evt controle mij (een doodgewone eind twintiger met zijn ouders) benaderen en mijn spullen gaan controleren?
- wat is de kans dat er drugshonden de trein in komen en zouden deze op NEP aanslaan?
- en als laatste, wat zou de evt straf zijn voor het meenemen van minder dan een gram? (kleine gebruikershoeveelheid)

Alvorens, dank
Klik om te vergroten...
De kans is groter dan 0.

En in Berlijn is zat te vinden hoor. Als je daar vrienden hebt kennen ze vast wel iemand.

Je zou kunnen overwegen om de NEP per post vooruit te sturen naar de studio in overleg met de eigenaar...
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
De kans is groter dan 0.

En in Berlijn is zat te vinden hoor. Als je daar vrienden hebt kennen ze vast wel iemand.

Je zou kunnen overwegen om de NEP per post vooruit te sturen naar de studio in overleg met de eigenaar...
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad iets wat veel gedaan wordt veel Duisters komen er zo ook aan omdat als ze het gaan kopen in Nederland en terug rijden veel te vaak worden aangehouden bij de grens

Maatje van mij woont in Duitsland uurtje van de grens af en hij zegt ook dat er streng op word gehandhaafd en hij zelfs liever een dagje naar Nederland gaat om wat te gebruiken dan het in eigen land tedoen

Omdat hij dan zijn werk enzo kwijt is.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik begrijp de behoefte om drugs mee te smokkelen naar het buitenland nooit zo goed. In het buitenland kan je ook zat regelen en zo niet dan niet. Als je een slechte diender treft kunnen het toch hele onaangename uren/dagen worden. Ik heb in Duitsland zelf 1 keer een aanvaring gehad, was op een feestdag gelukkig met in me zak een boel pillen. Die agent keek ernaar stopte ze terug en stak belerend zn vinger op van niet meer doen maar dit is 20 jaar geleden. Alle andere keren dat ik daar drugs heb gebruikt , behalve Index dan, heb ik het gewoon daar geregeld. Helemaal in de westfalen regio heb ik daar vele malen betere drugs geknald als hier in NL🥳🥳

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."