Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRichting Duitsland

Richting Duitsland

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zolang je de Polizei geen reden geeft tot aanhouding zie ik het probleem niet.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
KaapStad zei:
Nu wiet legaal is in Duitsland, zijn er dan nog risico's als je aan de kant wordt gezet door de Polizei met je eigen wiet (uit NL)?
Ik begrijp natuurlijk dat invoeren (smokkelen) van wiet een heel ander verhaal is dan het in bezit hebben van wiet...

Ik ga binnenkort met een aantal vrienden een dagje naar een Duitse stad en zit er aan te denken om een paar grammetjes (eigen kweek :pinetree:) mee te nemen.
Stel ik word een uur na een NL-DE grensovergang aan staande gehouden, moet ik dan kunnen aantonen waar ik het heb gekocht (in DE) of dat ik niet heb gesmokkeld?
Klik om te vergroten...

Zolang je niet boven de 25 gram komt zullen ze het niet zien als handel. Dus ik gok geen probleem. Waar de wiet vandaan komt zal niks uitmaken
J
Jmv1234Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Binnenkort twee weekjes rondreizen naar een paar campings met een camper in Duitsland. Niets is zo lekker om in de avond een blowtje te roken. Echter, mag ik dit nou meenemen naar Duitsland? Hoe zit dat precies?

Daarnaast ook een feestje en wou een klein beetje (lees minder dan een halve gram) meenemen en goed verstoppen. Is de kans groot dat je aan de kant word gezet en met een drugshond word doorzocht?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Jmv1234 Wiet is legaal in Duitsland sinds april 2024. Je mag tot 25 gram bij je hebben. Jij als tourist mag het alleen niet kopen in Duitsland. Maar dat is geen probleem lijkt me :wink:

en.wikipedia.org

Cannabis in Germany - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
@Jmv1234 Wiet is legaal in Duitsland sinds april 2024. Je mag tot 25 gram bij je hebben. Jij als tourist mag het alleen niet kopen in Duitsland. Maar dat is geen probleem lijkt me :wink:

en.wikipedia.org

Cannabis in Germany - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org
Klik om te vergroten...

Sow, 25 gram.
Dat is nogal wat.
Daar kan Nederland nog wat van leren met ons vijf gram
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Sow, 25 gram.
Dat is nogal wat.
Daar kan Nederland nog wat van leren met ons vijf gram
Klik om te vergroten...
5 gram gedoogd he. Het is nog steeds niet legaal in Nederland. We zijn op wiet-gebied ingehaald door Duitsland. Bedankt Mark Rutte :wink:
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
We zijn op wiet-gebied ingehaald door Duitsland.
Klik om te vergroten...
Snelheid maken gaat makkelijker als er iemand voor je fietst. Bedankt Duitsers !
Aldus een niet-roker .....
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
BelowTheFlow zei:
Snelheid maken gaat makkelijker als er iemand voor je fietst. Bedankt Duitsers !
Aldus een niet-roker .....
Klik om te vergroten...
Rustig aan... :)
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
5 gram gedoogd he. Het is nog steeds niet legaal in Nederland. We zijn op wiet-gebied ingehaald door Duitsland. Bedankt Mark Rutte :wink:
Klik om te vergroten...
En Amerika.

Amerika!

Weet je wel, dat land van de War On Drugs?

Let that sink in.
K
KaapStadLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nu wiet legaal is in Duitsland, zijn er dan nog risico's als je aan de kant wordt gezet door de Polizei met je eigen wiet (uit NL)?
Ik begrijp natuurlijk dat invoeren (smokkelen) van wiet een heel ander verhaal is dan het in bezit hebben van wiet...

Ik ga binnenkort met een aantal vrienden een dagje naar een Duitse stad en zit er aan te denken om een paar grammetjes (eigen kweek :pinetree:) mee te nemen.
Stel ik word een uur na een NL-DE grensovergang aan staande gehouden, moet ik dan kunnen aantonen waar ik het heb gekocht (in DE) of dat ik niet heb gesmokkeld?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
KaapStad zei:
Nu wiet legaal is in Duitsland, zijn er dan nog risico's als je aan de kant wordt gezet door de Polizei met je eigen wiet (uit NL)?
Ik begrijp natuurlijk dat invoeren (smokkelen) van wiet een heel ander verhaal is dan het in bezit hebben van wiet...

Ik ga binnenkort met een aantal vrienden een dagje naar een Duitse stad en zit er aan te denken om een paar grammetjes (eigen kweek :pinetree:) mee te nemen.
Stel ik word een uur na een NL-DE grensovergang aan staande gehouden, moet ik dan kunnen aantonen waar ik het heb gekocht (in DE) of dat ik niet heb gesmokkeld?
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Bezit tot 25 gram cannabis is toegestaan. Daaraan zijn verder geen voorwaarden verbonden aan de oorsprong van de cannabis. Logisch, want de thuisteelt is in beperkte mate gelegaliseerd.

cannabisindustrie.nl

Vanaf vandaag is beperkt cannabisbezit en thuisteelt legaal in Duitsland

Vanaf vandaag, 1 april 2024, is beperkt cannabisbezit en de thuisteelt van cannabis legaal in Duitsland. Teeltverenigingen volgen later.
cannabisindustrie.nl cannabisindustrie.nl
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."