Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1100 euro boete voor 5 pillen?

1100 euro boete voor 5 pillen?

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hebben ze geen fout gemaakt?
1100 euro voor vijf pillen is veel.
Tenzij verzwarende omstandigheden. Zoals @Neo-Shulginist beschrijft.
Dan wordt het al gauw zwaarder. Zou sowieso bezwaar maken, ja heb je nee kun je krijgen
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben gepakt met 5 pillen bij een festival, ik heb het afgegeven en heb 6 uur in de cel gezeten, nu krijg ik thuis een boete van 1100 euro is dit realistisch?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wauw
Heb je rechtsbijstandverzekering
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
mitchieee zei:
Ik ben gepakt met 5 pillen bij een festival, ik heb het afgegeven en heb 6 uur in de cel gezeten, nu krijg ik thuis een boete van 1100 euro is dit realistisch?
Klik om te vergroten...
De boete zit wel boven de gangbare strafmaat ja. Kijk maar hier:
www.om.nl

Richtlijn voor strafvordering Opiumwet, harddrugs (2019R011) (vervalt per 7-7-2025)

www.om.nl www.om.nl

Daar staat een boete van 500 euro of 80 uur werkstraf op het in bezit hebben van 5 pillen (of 2,5 gram harddrugs).

Waren er strafverzwarende omstandigheden? Bijvoorbeeld dingen die wijzen op dealen zoals een weegschaal, meerdere zakjes, veel contant geld, of andere strafverzwarende omstandigheden zoals agressief gedrag, rijden onder invloed.
Of ben je vaker gearresteerd?

De boete kun je altijd aanvechten. Maar het kost ook geld om naar de rechtbank te gaan. Dus dan moet je je afvragen of het zin heeft. Op basis van de strafvordering zou je 600 euro 'korting' kunnen eisen. Dan bespaar je er misschien een paar honderd euro mee, als je daadwerkelijk in het gelijk wordt gesteld door de rechter.

Meestal moet je eerst een bezwaarschrift indienen. Waar je bezwaar kunt indienen staat altijd in de brief die je van het OM hebt gehad. Als het gaat om een brief dan is dat bijna gratis dus altijd wel het proberen waard. Wat je in die brief schrijft kan wel tricky zijn want dat heeft juridische gevolgen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
De politie mag mensen wel 6 uur in een cel opsluiten.

Hoe lang mag de politie mij na de aanhouding vasthouden? - Vos Lammers & De Kock Advocaten

Hoe lang mag voorarrest duren? Hoe lang mag je worden vastgehouden na de aanhouding? Hoe lang duurt het voordat een zaak op zitting komt? Lees hier hoe de procedure na de aanhouding verloopt en hoe lang voorlopige hechtenis kan duren.
vlk-advocaten.nl vlk-advocaten.nl
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
De politie mag mensen wel 6 uur in een cel opsluiten.

Hoe lang mag de politie mij na de aanhouding vasthouden? - Vos Lammers & De Kock Advocaten

Hoe lang mag voorarrest duren? Hoe lang mag je worden vastgehouden na de aanhouding? Hoe lang duurt het voordat een zaak op zitting komt? Lees hier hoe de procedure na de aanhouding verloopt en hoe lang voorlopige hechtenis kan duren.
vlk-advocaten.nl vlk-advocaten.nl
Klik om te vergroten...
wel langer dan dat toch
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vraag me dan vaak af hoe het precies komt dat je door de mand valt.

1100 euro is niet mis zeg, bah. Hoop voor je dat je wat "korting" kunt bedingen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
MarcieMarc zei:
Vraag me dan vaak af hoe het precies komt dat je door de mand valt.

1100 euro is niet mis zeg, bah. Hoop voor je dat je wat "korting" kunt bedingen.
Klik om te vergroten...

Beveiliging ging schudden aan me broek en toen viel het zo eruit haha. 😅 Iets te comfortabel geworden met het wegstoppen want he ze zoeken toch niet goed. 😅
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Beveiliging ging schudden aan me broek en toen viel het zo eruit haha. 😅 Iets te comfortabel geworden met het wegstoppen want he ze zoeken toch niet goed. 😅
Klik om te vergroten...
Haha je was een pinata :sweatsmile:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
wel langer dan dat toch
Klik om te vergroten...
Klopt, maar 6 uur mag dus ook :wink:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wtf! Ik ben ooit gepakt met 3 xtc tabletten en een gram speed. Afgegeven. 5 uur vast gezeten ; strafblad drugsbezit en 450 euro strafbeschikkingsboete.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je kan bezwaar aantekenen. Ze hebben het erg druk bij het openbaar ministerie. Tot de tijd dat je beroep loopt hoef je iig niet te betalen. Kan wel zijn dat je boete wordt omgezet in een gevangenis straf maar lijkt me onwaarschijnlijk. En anders rechtsbijstand aanvragen bij juridisch loket.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."