Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2 keer positieve speekseltest

2 keer positieve speekseltest

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mensen zoals jij heb ik liever niet op de weg en al helemaal niet als beginnende bestuurders.
Hoop dat je leert van een flinke straf en je goed zorgen maakt.

Zegt al genoeg dat je meer bezig bent met de gevolgen voor jezelf in plaats van je te realiseren hoe je anderen in gevaar brengt met je acties.
S
Storm05Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie heeft er ervaring met 2 keer een positieve speekseltest?
September ben ik gepakt en was mn waarden 4,8 hier heb ik nog niks van gehoord tot nu toe en vorige week onwijs stom ik weet het, ik moest ff snel wat ophalen en heb ik weer een speekseltest moeten doen en bloed prikken, ik weet nu al dat het te hoog is, niet omdat ik onder invloed was op dat moment, maar ik blow dagelijks. Ik baal natuurlijk enorm en maak me erg zorgen, ik heb alleen nog een brommerrijbewijs maar ik ben bezig met mn auto en binnenkort heb ik mijn tussentijdse toets. Moet ik mij zorgen maken? Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Is er een kans dat mijn rijbewijs ingevorderd wordt en dat ik niet mag afrijden?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Storm05 zei:
ik heb alleen nog een brommerrijbewijs maar ik ben bezig met mn auto en binnenkort heb ik mijn tussentijdse toets. Moet ik mij zorgen maken?
Klik om te vergroten...

Absoluut.
Ik denk dat je voorlopig kan fluiten naar het afrijden en lessen.
Twee keer gepakt worden in nog geen paar maanden met een hoeveelheid wiet in je lichaam zijn ze niet mals op.
Ken de richtlijnen niet, heb er nooit mee van doen gehad, maar ik weet wel dat men steeds feller is op rijden onder invloed.
En terecht.

Ook grote kans dat je problemen krijgt met allerlei verzekeringen.
Scooterverzekering kan een stuk duurder worden, mogelijk wordt dat later ook nog enige tijd door getrokken naar je autoverzekering.
Een vriend van mij is een jaar of vijf geleden gepakt met alcohol op achter het stuur. En de autoverzekering betaald hij zich nog te blubber aan.
Je kan je auto namelijk niet overal meer verzekeren.

Dus ja, je hebt je be-hoor-lijk in de nesten gewerkt op lange en korte termijn denk ik.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Er is geen ontkomen meer aan. Eigen schuld dikke bult.

Rijden onder invloed is strafbaar.
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeehond zei:
Mensen zoals jij heb ik liever niet op de weg en al helemaal niet als beginnende bestuurders.
Hoop dat je leert van een flinke straf en je goed zorgen maakt.

Zegt al genoeg dat je meer bezig bent met de gevolgen voor jezelf in plaats van je te realiseren hoe je anderen in gevaar brengt met je acties.
Klik om te vergroten...
Nou precies dit, je bent nog bezig voor je auto rijbewijs en verkloot het nu al voor jezelf en brengt andere mede weggebruikers onnodig extra risico.

Als je brommer rijbewijs wordt ingevorderd ivm rijden onder invloed en je bent tussendoor voor je auto rijbewijs bezig heb ik geen idee wat de consequenties voor je autorijbewijs daarvoor zijn. Enige wat ik wel weet is dat je tijdens je lessen dan eigenlijk ook gewoon “onder invloed” bent.
Zou daar in ieder geval even onderzoek naar doen voor jezelf
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je een flinke schep kaneelpoeder in je mond schept zal er geen speeksel meer te vinden zijn.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#7
Snuffelaar zei:
Als je een flinke schep kaneelpoeder in je mond schept zal er geen speeksel meer te vinden zijn.
Klik om te vergroten...
Krijg nu een flashback naar de cinnamon challenge van een aantal jaar terug (theelepel kaneel in je mond scheppen). Wat was dat vreselijk zeg🤢
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Storm05 zei:
Wie heeft er ervaring met 2 keer een positieve speekseltest?
September ben ik gepakt en was mn waarden 4,8 hier heb ik nog niks van gehoord tot nu toe en vorige week onwijs stom ik weet het, ik moest ff snel wat ophalen en heb ik weer een speekseltest moeten doen en bloed prikken, ik weet nu al dat het te hoog is, niet omdat ik onder invloed was op dat moment, maar ik blow dagelijks. Ik baal natuurlijk enorm en maak me erg zorgen, ik heb alleen nog een brommerrijbewijs maar ik ben bezig met mn auto en binnenkort heb ik mijn tussentijdse toets. Moet ik mij zorgen maken? Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Is er een kans dat mijn rijbewijs ingevorderd wordt en dat ik niet mag afrijden?
Klik om te vergroten...

Je gaat gezeik krijgen met het OM en flink gezeik met het CBR, daar kun je op rekenen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Storm05 zei:
, ik moest ff snel wat ophalen en heb ik weer een speekseltest moeten doen en bloed prikken, ik weet nu al dat het te hoog is, niet omdat ik onder invloed was op dat moment, maar ik blow dagelijks.
Klik om te vergroten...
Als jij dagelijks blowt, dan ben jij continue onder invloed en mag je dus helemaal niet meer autorijden!
Ik ben het met @Zeehond eens.
Beginnende bestuurders onder invloed verkerende moeten we niet achter het stuur op de weg hebben!
Dat zal ook het uitgangspunt van het Openbaar Ministerie zijn.
Bereid je maar voor op een hoop ellende. En terecht!
O
OxyaccuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee niet zo want ik ben er bijna 100% zeker van dat die met hun commentaar eigen schuld blabla.....
zeker wekelijks zelf es alcohol nuttigen het is 1000 x slechter dan blowen.
alleen hebben die het voordeel dat het geen 5 dagen aantoonbaar blijft in hun adem of speeksel.
wat wel het geval is bij THC terwijl een joint na 4 tot 6 uur volledig is uitgewerkt.
In het verkeer zal je eerder trager beginnen rijden en net het omgekeerde dan met alcohol.
Ook zullen mensen die gedronken hebben en toch aan het verkeer deelnemen eerder agressief zich op de rijbaan of openbare weg.
Je bent wel je rijbewijs kwijt als speekseltest positief is op THC maar je niet verplicht gaan ontnuchteren in de cel.
Wat wel het geval is met alcohol.
Want meerder jarigen kunnen nog steeds sterke drank kopen in de super markt?
Sterke drank kan leiden tot een alcohol intoxicatie met de dood tot gevolg!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een joint werkt langer dan 4 tot 6 uur.
Ik had er de dag erna soms nog bijwerkingen van. Sufheid met name.
En zeker na een bongpijp en of een zandpijp merk je de dag naderhand!
Dronken mensen profileren zich lang niet altijd agressief op de weg. Eerder onbekwaam om de rijd handelingen goed uit te kunnen voeren.
Ik vind wel dat de discrepantie tussen de afhandeling tussen alcohol en thc verkeerd.
Alcohol kan je vernietigen. Dit itt thc...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik blijf van mening dat het niet fair is hoe er naar thc in het verkeer wordt gekeken. Een dag na blowen ben ik niet meer onder invloed maar heb ik nog wel thc in mijn bloed. Dus kan ik mogelijk positief testen.

Neemt niet weg dat onder invloed rijden not done is.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oxyaccu zei:
Nee niet zo want ik ben er bijna 100% zeker van dat die met hun commentaar eigen schuld blabla.....
zeker wekelijks zelf es alcohol nuttigen het is 1000 x slechter dan blowen.
alleen hebben die het voordeel dat het geen 5 dagen aantoonbaar blijft in hun adem of speeksel.
Klik om te vergroten...

Alcoholgebruik is volgens mij tot vele maanden te zien in je bloed. CDT waarde kan stijgen.
Maar ik weet niet hoe snel dit gebeurd.

Misschien kan @Neo-Shulginist je hier meer over vertellen.
Want het is geloof ik wel moeilijker om te traceren dan THC.


De Zandman zei:
Een joint werkt langer dan 4 tot 6 uur. Ik had er de dag erna soms nog bijwerkingen van. Sufheid met name.
Klik om te vergroten...

Herkenbaar.
Verschil zit hem in de werkingsduur en halfwaardetijd. Kijk hier maar eens Oxyaccu:
https://drugsforum.nl/threads/werkingsduur-halfwaardetijd-hoe-werkt-het-nu-echt.77390/#post-2020852

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."