Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC ervaring niet meer die echte Vaag/Liefde ondanks 3 maanden pauze

XTC ervaring niet meer die echte Vaag/Liefde ondanks 3 maanden pauze

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BlubVisLid
01-01-2024, 00:00
#1
50mg is idd aan de lage kant om te beginnen, maar daarom pak ik na 30 minuten alweer bij, of zou het dan eig al telaat zijn ondanks dat het nog niet in werking is?
B

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
BlubVis
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Goededag,
Voor context: Man, 78 kg, 22 jaar.
Nou heb ik al een paar keer xtc gedaan, denk stuk of 8 keer, met altijd netjes 3 maanden pauze ertussen. Ik gebruik altijd op festivals, nooit in een thuis setting.
Mijn eerste 3 ervaringen was ieder uur een kwartje, en dan ging ik na de eerste 2 kwartjes al als een RAKET (helaas ongeteste pillen), heerlijk vaag, lampen en lichtjes waren SUPER intens, aanrakingen waren gewledig, mijn vriendin kon ik ook helemaal in opgaan.
Helaas deze pillen nooit getest, en bij de 3e ervaring toch erachter gekomen dat 8h lang ieder uur n kwartje, VEELSTEVEEL is, en het aan het eind helemaal niet meer leuk was en de kater immens was.
Toen op een feestje een keer "less is more" aangehouden, en een kwartje genomen, en na een uur nog een kwartje, en het daar even bij gelaten. Dit was een geweldige ervaring! ondanks de lagere dosis op lange termijn, alsnog heel vaag en verliefd en spacey.

Met deze positieve insteek, maar helaas de pillen die we hadden die niet meer werden verkocht, zijn we onze nieuwe pillen gaan testen:
Sindsdien overgestapt naar dus een veel lagere dosis (en geteste pillen), max 150mg totaal op een feest. en dan meestal 50 mg, en na n half uur weer 50 mg. dan na 1.5h nog 1x bijpakken met 50mg. Zo probeer ik de comeup alsnog wat milder te maken, maar wel snel achter elkaar pakken om de uiteindelijke piek groot te maken, want dat vind ik nou net zo lekker.

Maar helaas sinds die manier is de trip en de comedown een stuk fijner, maar de echte piek een stuk milder, mn koppie is er veel meer bij, en ik voel me toch net iets minder in de wolkjes samen met mijn vriendin (zij ervaart hetzelfde, we nemen altijd dezelfde dosering).
Ligt het er dan aan dat dat half uurtje ertussen toch de piek zo erg kan verzachten? is het misschien beter om 100mg in 1x te nemen, en dan na 1.5h misschien nog 50mg erbij?

of neem ik met 100mg toch teveel mdma al, en dat dan al de speedy effecten overnemen? 78*1.5 is namelijk 117.5 mg, dus dan zou 50+50 nog in die dosis moeten passen met marge.

Graag zou ik advies willen horen voor iemand van 78kg, om nou toch die ultieme piek van xtc weer terug te krijgen. in 1x 100mg nemen vind ik wel spannend, omdat ik niet wil overgeven, want comeups vind ik al erg heftig, maar als dat is wat nodig is om daarna lekker in de wolkjes te zijn, dan hoor ik het graag!

neem ik teveel? neem ik het fout qua timing? moet ik misschien toch meer of anders nemen? ik hoor het graag!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
BlubVis zei:
Goededag,
Voor context: Man, 78 kg, 22 jaar.
Nou heb ik al een paar keer xtc gedaan, denk stuk of 8 keer, met altijd netjes 3 maanden pauze ertussen. Ik gebruik altijd op festivals, nooit in een thuis setting.
Mijn eerste 3 ervaringen was ieder uur een kwartje, en dan ging ik na de eerste 2 kwartjes al als een RAKET (helaas ongeteste pillen), heerlijk vaag, lampen en lichtjes waren SUPER intens, aanrakingen waren gewledig, mijn vriendin kon ik ook helemaal in opgaan.
Helaas deze pillen nooit getest, en bij de 3e ervaring toch erachter gekomen dat 8h lang ieder uur n kwartje, VEELSTEVEEL is, en het aan het eind helemaal niet meer leuk was en de kater immens was.
Toen op een feestje een keer "less is more" aangehouden, en een kwartje genomen, en na een uur nog een kwartje, en het daar even bij gelaten. Dit was een geweldige ervaring! ondanks de lagere dosis op lange termijn, alsnog heel vaag en verliefd en spacey.

Met deze positieve insteek, maar helaas de pillen die we hadden die niet meer werden verkocht, zijn we onze nieuwe pillen gaan testen:
Sindsdien overgestapt naar dus een veel lagere dosis (en geteste pillen), max 150mg totaal op een feest. en dan meestal 50 mg, en na n half uur weer 50 mg. dan na 1.5h nog 1x bijpakken met 50mg. Zo probeer ik de comeup alsnog wat milder te maken, maar wel snel achter elkaar pakken om de uiteindelijke piek groot te maken, want dat vind ik nou net zo lekker.

Maar helaas sinds die manier is de trip en de comedown een stuk fijner, maar de echte piek een stuk milder, mn koppie is er veel meer bij, en ik voel me toch net iets minder in de wolkjes samen met mijn vriendin (zij ervaart hetzelfde, we nemen altijd dezelfde dosering).
Ligt het er dan aan dat dat half uurtje ertussen toch de piek zo erg kan verzachten? is het misschien beter om 100mg in 1x te nemen, en dan na 1.5h misschien nog 50mg erbij?

of neem ik met 100mg toch teveel mdma al, en dat dan al de speedy effecten overnemen? 78*1.5 is namelijk 117.5 mg, dus dan zou 50+50 nog in die dosis moeten passen met marge.

Graag zou ik advies willen horen voor iemand van 78kg, om nou toch die ultieme piek van xtc weer terug te krijgen. in 1x 100mg nemen vind ik wel spannend, omdat ik niet wil overgeven, want comeups vind ik al erg heftig, maar als dat is wat nodig is om daarna lekker in de wolkjes te zijn, dan hoor ik het graag!

neem ik teveel? neem ik het fout qua timing? moet ik misschien toch meer of anders nemen? ik hoor het graag!
Klik om te vergroten...
Startdosis is te laag. Begin met 80-120mg en herdoseer 1 keer de helft van de startdosis. Zorg dat je een paar uur van te voren niet eet, en dan het liefst nog een lichte maaltijd ook. Voor eventuele misselijkheid kun je gemberthee drinken.

En wie hard wil gaat moet soms een braakje leggen. Dat is de prijs die je ervoor betaalt.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn ervaring is dat startdosis belangrijk is. Heb je een vrije lage, ga je die hoge piek niet meer hebben.

50 mg is een lage startdosis. Zou dus zeker meer proberen. Je kan eens aan 80 of 100 mg denken.

Zelf vind ik 100 mg lekker om mee te starten en ik herdoseer met zo'n 50-60 mg 2 a 3 uur later na de eerste inname. Daar laat ik het dan ook bij.

Jaag niet hetzelfde gevoel na als de allereerste keer. Die krijgt je niet meer.

Wat overigens ook kan is mdma in capsules. Mijn ervaring is dat deze geleidelijk aan opkomt en je niet zo'n klap krijgt. Ik kan van zo'n klap ook wel eens moeten overleven. Vind ik ook niet chill. Maar moet zeggen de keren dat ik heb over gegeven ging ik wel keigoed en lekker.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stel je verwachtingen bij. Je neemt een stuk minder dan eerst dus het is logisch dat je minder effect merkt. Je kan ook een keer wat langer pauze nemen dan 3 maanden, je hoeft niet perse zo vaak aan de mdma.

En misschien vind je 6-apb wel leuker, altijd waard om dat eens te onderzoeken.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Herdoseren is 10x meer schadelijk voor je serotonine receptoren. Hou het op een normale dosis. Als je echt wil herdoseren kan je na een uurtje nog de helft van je eerste dosis bijnemen.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hier nog een handige tabel. 50mg is echt te weinig, 81-100 lijkt optimaal te zijn

mdma_effects_curve_dims__i2016e0054_disp.jpg
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
ILoveRCs zei:
Hier nog een handige tabel. 50mg is echt te weinig, 81-100 lijkt optimaal te zijn

Bekijk bijlage 65956
Klik om te vergroten...
Maximum 1.5x het lichaamsgewicht bij mannen.
Maximum 1.2x het lichaamsgewicht bij vrouwen.

Hormonen en de menstruatie cyclus kunnen ook invloed hebben.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuffelaar zei:
Maximum 1.5x het lichaamsgewicht bij mannen.
Maximum 1.2x het lichaamsgewicht bij vrouwen.

Hormonen en de menstruatie cyclus kunnen ook invloed hebben.
Klik om te vergroten...
Is er ook bekend wat voor invloed? Positief of negatief? Zou je meer of minder nodig hebben?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
BlubVis zei:
50mg is idd aan de lage kant om te beginnen, maar daarom pak ik na 30 minuten alweer bij, of zou het dan eig al telaat zijn ondanks dat het nog niet in werking is?
Klik om te vergroten...
Dan kan je beter in 1 keer een goede dosering nemen.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snuffelaar zei:
Maximum 1.5x het lichaamsgewicht bij mannen.
Maximum 1.2x het lichaamsgewicht bij vrouwen.

Hormonen en de menstruatie cyclus kunnen ook invloed hebben.
Klik om te vergroten...
ja op basis van gewicht kan ook idd, maar dat is ook niet altijd even betrouwbaar. heb meegemaakt dat mensen die erg zwaar zijn (of dat nou komt door dik zijn of lang en breed zijn) keihard gingen op een normale dosis mdma. het mentale stuk heeft ook invloed naast was jij zegt. iedereen reageert er anders op
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
ILoveRCs zei:
ja op basis van gewicht kan ook idd, maar dat is ook niet altijd even betrouwbaar. heb meegemaakt dat mensen die erg zwaar zijn (of dat nou komt door dik zijn of lang en breed zijn) keihard gingen op een normale dosis mdma. het mentale stuk heeft ook invloed naast was jij zegt. iedereen reageert er anders op
Klik om te vergroten...
Ja dit is ook de maximum waarde, niet aangeraden. Dat begint vanaf 1mg/1kg. Elke persoon heeft ook z’n eigen metabolisme bv. Een paar vrienden hebben een maagverkleining waardoor ze snel en hard gaan op xtc anders op, dus die sweet spot zal ieder zelf moeten zoeken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kan aanraden om niet op basis van lichaamsgewicht te gaan lopen rekenen. Daarvoor is onvoldoende wetenschappelijke basis.

Het rekent ook gewoon veel makkelijker als je begint met 80 tot 100 milligram, en daarna nog 40 tot 60 milligram bijpakt (na ongeveer 1,5 tot 2 uur). Daarna niet meer bijpakken.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Ik kan aanraden om niet op basis van lichaamsgewicht te gaan lopen rekenen. Daarvoor is onvoldoende wetenschappelijke basis.

Het rekent ook gewoon veel makkelijker als je begint met 80 tot 100 milligram, en daarna nog 40 tot 60 milligram bijpakt (na ongeveer 1,5 tot 2 uur). Daarna niet meer bijpakken.
Klik om te vergroten...
Fair enough, bedankt hiervoor.
Zal deze kennis gebruiken in de toekomst!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Topic is verplaatst naar subforum ‘MDMA (XTC)’. 🙂
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#16
Voor mij zie ik op termijn, op ieder festival een automaat, met een vingerafdrukscanner (rechterduim)
Je gooit er twee euro in en krijgt een zakje met een rode en een blauwe pil. De rode is 95 en de blauwe is 50 mg.
Uiteraard EURO-wide maar 1 zakje per duim per twee maanden (ik ben de kwaadste niet).
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
BelowTheFlow zei:
Voor mij zie ik op termijn, op ieder festival een automaat, met een vingerafdrukscanner (rechterduim)
Je gooit er twee euro in en krijgt een zakje met een rode en een blauwe pil. De rode is 95 en de blauwe is 50 mg.
Uiteraard EURO-wide maar 1 zakje per duim per twee maanden (ik ben de kwaadste niet).
Klik om te vergroten...
Nederlanders geven overwegend de voorkeur aan regulering via een speciaalzaak, vergelijkbaar met een apotheek die alleen MDMA verkoopt. Dit zodat medisch advies kan worden gegeven en de lijntjes met preventie en ggz-hulpverlening kort zijn.

Resultaten onderzoek xtc-winkel - Poppi

poppi.amsterdam poppi.amsterdam
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
BlubVis zei:
50mg is idd aan de lage kant om te beginnen, maar daarom pak ik na 30 minuten alweer bij, of zou het dan eig al telaat zijn ondanks dat het nog niet in werking is?
Klik om te vergroten...
Ja, dat is te laat. Dat is een beetje het ding met een treshold dosis, aka een drempelwaarde: die moet in 1 keer voldoende zijn.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Nederlanders geven overwegend de voorkeur aan regulering via een speciaalzaak, vergelijkbaar met een apotheek die alleen MDMA verkoopt. Dit zodat medisch advies kan worden gegeven en de lijntjes met preventie en ggz-hulpverlening kort zijn.

Resultaten onderzoek xtc-winkel - Poppi

poppi.amsterdam poppi.amsterdam
Klik om te vergroten...
Ik heb samen met Smart On Drugs ism met Poppi, Mainline & universiteit Gent gewerkt en mensen rondleidingen gegeven in een XTC pop-up shop. Er waren 3 gesimuleerde omgevingen. Eén coffeeshop, een apotheek (met neutraal verpakte pillen van 10mg per stuk) en een discotheek met een pillen automaat met jetons. Meer dan de helft van de bezoekers stond open voor de neutrale apotheek.

1751917925761.jpeg1751917824277.jpeg
1751917962646.jpeg
1751917979816.jpeg


Hier vind je ons eind report van de surveys.
Zeker interessant om te lezen 😌

AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."