Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA na je 50ste

MDMA na je 50ste

35 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pan zei:
Ik heb soms wel een beetje moeite met mensen die er op een feest of op een festival als een zombie bij staan. (Keta?). Ze zullen het vast wel naar hun zin hebben maar zo ziet het er niet uit en wat mij betreft hoeft dat niet
Klik om te vergroten...
Als een van die zombies een blauwe Engelse platte pet en een groene zonnebril op heeft, kan ik je verzekeren dat hij het naar z'n zin heeft, maar dat is voor mij wat xtc met me doet, als je me 2 uurtjes later tegen komt ben ik sowieso altijd in voor een goed gesprek
S
SteelpannetjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vorig jaar was ik nog net geen 50+ en ben ik weer eens naar een feestje geweest, en ik had hetzelfde. In mijn hoofd was het meer trippy, meer visual, meer empathie en nu meer stimulerend. Het publiek was top, het gezelschap top, veel nieuwe mensen leren kennen maar de xtc was een beetje meh. Intussen weer wat meer ervaring opgedaan en het voelt gewoon zachter.
Binnenkort maar eens kijken of die ervaring van 4 maand geleden nog klopt :P
P
PanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Steelpannetje zei:
Binnenkort maar eens kijken of die ervaring van 4 maand geleden nog klopt :P
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd naar jouw ervaring. Het wordt niet meer hetzelfde maar het is nog steeds erg fijn. Ik heb wel bij de eerste inname iets meer nodig dan vroeger maar het bijnemen kan daarentegen met veel minder. Het is even experimenteren.
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#4
6x/jaar is te veel. Hou het op 2-3x voor optimaal herstel en effect.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
50 jaar en aan de mdma….mooi item.
Ben nu inmiddels 65 jaar en zaterdag mijn eerste festival (Lakedance) dit jaar en twijfel nog of ik wat zal nemen ondanks dat ik er wel weer eens zin in heb.
Over 4 weken is feestje nr 2 en nu zou ik voor 1 x kunnen zondigen maar denk niet dat dat wijs is ….
Maar aanvoelen hoe het sfeertje is denk ik en dan bepalen of ik er lekker kan gaan of niet maar om bij het item te blijven: mdma na je 50e?
Ja hoor , waarom niet? Zolang je maar heel goed weet wat je aan het doen bent, laat testen en goed voor jezelf zorgt maar bovenal….het moet leuk zijn en blijven .
S
SteelpannetjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou inmiddels weer een keertje getest, netjes 3 maand er tussen en moet zeggen dat ik het nog steeds fijn vind maar ook start op iets meer dan vroeger en dan minder bijzet. Ook combineer ik nu niet en dat was vroegah wel anders :P
Ik denk dat ik lekker 3-4 keer per jaar ga gebruiken als de gelegenheid zich voordoet, bevalt me prima.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Steelpannetje zei:
Ik denk dat ik lekker 3-4 keer per jaar ga gebruiken als de gelegenheid zich voordoet, bevalt me prima.
Klik om te vergroten...
Zo is dat. Mijn schema ziet er ook zo uit waarbij ik wel moet opmerken dat me af en toe het gevoel bekruipt van" we kennen het nu wel" tijd om verder te gaan maar voorlopig is mijn jaar goed gevuld.
Ik heb wat ervaring opgedaan met een microdosering tot minidosering truffels op een festival en dat bevalt eerlijk ook wel.
F
Frenk070Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Stratora zei:
50 jaar en aan de mdma….mooi item.
Ben nu inmiddels 65 jaar en zaterdag mijn eerste festival (Lakedance) dit jaar en twijfel nog of ik wat zal nemen ondanks dat ik er wel weer eens zin in heb.
Over 4 weken is feestje nr 2 en nu zou ik voor 1 x kunnen zondigen maar denk niet dat dat wijs is ….
Maar aanvoelen hoe het sfeertje is denk ik en dan bepalen of ik er lekker kan gaan of niet maar om bij het item te blijven: mdma na je 50e?
Ja hoor , waarom niet? Zolang je maar heel goed weet wat je aan het doen bent, laat testen en goed voor jezelf zorgt maar bovenal….het moet leuk zijn en blijven .
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Het blijft geil en lekker voor mij.
d
dx3Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben inmiddels 47 en mijn liefde voor
de hardcore scène niet verloren.
Ik neem ook altijd mdma op deze feesten en ik hem nog altijd die heerlijke stroomstootjes achter in mijn nek.en nog altijd het love gevoel de mensen op deze feesten zijn ieder allemaal zo uniek met allemaal hun eigen verhaal wat ik ook altijd heb ik pik er vaak een aantal uit die ik dan helemaal ga observeren en wat ik dan leuk vindt als het doorkrijgen proberen ze met je in contact tekomen.
Maar dat durven ze dan niet of zo hahaha.
Daarnaast kan ik ook best helemaal alleen in mijn bubbel volledig in de muziek opgaan.
Kortom dit is wel een van de mooiste drugs die ik ken.ik merk wel dat ik nu wel een hogere dosis nodig ben dan toen ik een jaar of 25 was.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Komt omdat er geen speed meer door de xtc pillen zit.
P
PanLid
01-01-2024, 00:00
#11
FredKroket zei:
Komt omdat er geen speed meer door de xtc pillen zit.
Klik om te vergroten...

Nee, dat is het niet (in ieder geval niet voor mij). In de pillen die ik vroeger had, zat geen speed; ook 20 jaar geleden konden ze dat al prima aantonen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pan zei:
Nee, dat is het niet (in ieder geval niet voor mij). In de pillen die ik vroeger had, zat geen speed; ook 20 jaar geleden konden ze dat al prima aantonen.
Klik om te vergroten...
Scheelt weer. Kwestie van ouder worden denk ik. Er zijn meerdere topics van leden hier die hetzelfde beschrijven. Soms wordt het gegooid op dat de mdma puurder was vroeger maar dat is aantoonbaar onjuist.
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Komt omdat er geen speed meer door de xtc pillen zit.
Klik om te vergroten...
Speed in pillen vond ik echt zo klote.. nu de pillen meer zuiver zijn, ga ik in ieder geval een stuk lekkerder, meer space en meer in me eigen bubbel..
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Relmuis zei:
Speed in pillen is voor zover ik weet een fabeltje.
Je hoorde dat al in 1990.
Op zich niet heel onlogisch; mensen proberen 'de magie' van de eerste keren terug te krijgen, gaan hoger doseren met als gevolg een meer speedy effect.
Klik om te vergroten...
Of de pillen zaten vol Strychnine… maar vaak zat er MDEA in, en dat was het slappe aftreksel van MDMA met een meer speedy en kortwerkend effect.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Relmuis zei:
Speed in pillen is voor zover ik weet een fabeltje.
Je hoorde dat al in 1990.
Op zich niet heel onlogisch; mensen proberen 'de magie' van de eerste keren terug te krijgen, gaan hoger doseren met als gevolg een meer speedy effect.
Klik om te vergroten...
Geen fabel, er is een tijd geweest dat dit gebeurde maar gebeurt al heel lang niet meer .
F
FredFlagstoneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Frenk070 zei:
Helemaal mee eens. Het blijft geil en lekker voor mij.
Klik om te vergroten...
Wel hè? Wij doen geen festivals en feesten. Zou het wel graag eens proberen. Ooit in de Westergasfabriek meegemaakt maar het ging daar ook wel eens fout, bij anderen. Ben ik wel van geschrokken. Ik weet natuurlijk niet wat ze slikten en wat hun conditie was.
Uiteindelijk wel aan de XTC gegaan maar pas na mijn 50e juist (in privésetting 😇). Misschien het voordeel daarvan is dat je juist kalmer en ook bewuster bent. Onze liefde is echt wel geïntensiveerd door gebruik van X (en ook GHB). Meer entactogeen, meer kwaliteit in sex, meer van ziel tot ziel. Onvergetelijk. Behoorlijk urenlang door kunnen gaan, opwindend, als je er ook tijd voor neemt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."