Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC is stuk

XTC is stuk

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#1
Afgelopen zaterdag op een feestje weer eens XTC gepland. Na een aantal keer 6apb wilde in weer eens als vanouds een XTC ervaringkje hebben.

Vorige sero moment was 9 weken geleden en in de tussentijd ook geen enkele vorm van drugs gebruikt. Daarvoor ook alles behalve overmatig.

Ik had 2x 124mg geteste pillen mee. Eerste dosis was ietsjes minder dan 3/4 pil. Behalve warme voeten zette het niet door. Na 2 en een half uur een halfje erbij gepakt, ook niet veel bijzonders behalve lichte kaakspanning. Toch nog een halfje, (ja ik weet het maar je probeert het toch). Ietsjes vager werd ik maar daar hield het echt mee op. Helaas, deze keer was het niet voor mij.

Toch zou ik graag horen wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. Of dat het wellicht bij mijzelf ligt. Pillen zijn overigens echt goed hard gedrukt en heb weleens gehoord dat dat ook een verminderd goede werking zou kunnen veroorzaken.

Ik wacht gewoon weer netjes op mijn volgende moment (ik heb pauze) en beschouw deze als verloren. Thanks alvast voor het meedenken.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
MarcieMarc zei:
Toch zou ik graag horen wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.
Klik om te vergroten...
Kan van alles zijn. Ik vind 9 weken sinds je laatst keer 6 of MDMA al best aan de korte kant eigenlijk. Dus dat kan hebben meegespeeld. Kan ook gewoon pech zijn. Soms “valt” iets gewoon beter dan een andere keer.

Ik weet niet wat je lichaamsgewicht is. Maar bij mdma of 6 geloof ik wel dat het belangrijk is om de startdosis niet te laag te maken. Ik neem meestal 2/3 of zelfs drie kwart van wat ik die keer wil gebruiken in 1 keer en neem daarna maar heel weinig (bij 6 vaak helemaal niet) bij.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
Kan van alles zijn. Ik vind 9 weken sinds je laatst keer 6 of MDMA al best aan de korte kant eigenlijk. Dus dat kan hebben meegespeeld. Kan ook gewoon pech zijn. Soms “valt” iets gewoon beter dan een andere keer.

Ik weet niet wat je lichaamsgewicht is. Maar bij mdma of 6 geloof ik wel dat het belangrijk is om de startdosis niet te laag te maken. Ik neem meestal 2/3 of zelfs drie kwart van wat ik die keer wil gebruiken in 1 keer en neem daarna maar heel weinig (bij 6 vaak helemaal niet) bij.
Klik om te vergroten...
Misrekening, was 10 weken maar evengoed zou dat wat kort kunnen zijn inderdaad. Heb het al een keer eerder gehad met XTC terwijl de 6apb de keer erna als de beste werkte.

Als de X niet werkt lijkt me het gemis in "Love" gevoel maar ook de andere effecten bleven nagenoeg uit, dat vind ik juist zo gek.

Ik weeg overigens rond de 83kg, give or take.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb dat ook een keer gehad. Dat was met een fwb bij mij thuis. Hij was nuchter. Ik merkte bijna niks ervan. Dat kwam denk ik door de setting. Hij deed geen drugs, en mss was het van mij niet zo'n goede keuze om het te nemen waar hij bij was, en kon ik me niet laten gaan.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het zou natuurlijk ook nog kunnen zijn dat de MDMA gewoon van slechte kwaliteit is, dat testen ze natuurlijk niet. Alleen de hoeveelheid werkzame stof in mg maar niet hoe puur die werkzame tof is.
R
RhythmoftheNightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarschijnlijk hoe gek het ook klinkt misschien toch te korte pauze. Wat was voor die 9 weken het laatste gebruiksmoment?
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
MarcieMarc zei:
Het zou natuurlijk ook nog kunnen zijn dat de MDMA gewoon van slechte kwaliteit is, dat testen ze natuurlijk niet. Alleen de hoeveelheid werkzame stof in mg maar niet hoe puur die werkzame tof is.
Klik om te vergroten...
Bij een testservice in Nederland kunnen ze wel controleren op de puurheid van MDMA.
Dit was in ieder geval mijn ervaring toen ik losse MDMA-kristallen liet testen.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als een pil door het lab bepaald wordt op 124 mg MDMA, mag je er van uitgaan die die specifieke pil ook "echt" (meetmarge) 124 mg MDMA had. En dus niet 124 mg daar op gelijkende stoffen.

Maar er speelt ook iets anders: de spreiding.
Bij de test service wordt een pil geïdentificeerd op basis van kleur, logo, afmetingen en gewicht, plus een snelle zuurtest. Als een pil met dat uiterlijk/formaat/gewicht/etc. nog niet voldoende bekend in de database, gaat die pil naar het lab voor een destructieve test. Het resultaat over die ene pil zegt dan nog niets over de spreiding van de werkzame stof over de individuele vergelijkbare pillen.
Als ik koop, begin ik idealiter met 1 pil. Die laat ik checken: is de pil bekend dan hoor ik de gemiddelde (pf mediaan) gehalte en de spreiding. Indien niet bekend gaat de pil naar het lab, en hoor ik het meetresultaat over die ene pil.
Vervolgens koop ik 10 pillen, waarvan er weer eentje naar de test service gaat. En dan vaak opnieuw naar het lab. Ik koop pas echt als de gemeten waardes niet te ver uiteen lopen. Met opnieuw een test. Wel omslachtig ... en geduld op de proef stellend.

In het geval van @MarcieMarc, heeft hij waarschijnlijk van twee pillen geknabbeld: 3/4 van de eerste en 1/2 van een tweede. daarmee is de kans geringer dat de spreiding binnen een batch de oorzaak was van de matige ervaring. Maar niet uitgesloten. Als je nog een hele onbeschadigde pil over hebt, kan het voor de wetenschap nuttig zijn om daar opnieuw het gehalte van te laten bepalen.

Eerlijk gezegd denk ik dat een pauze van 10 ipv. 12 weken niet een zoo enorm teleurstellende ervaring zal veroorzaken: de teleurstelling zal gradueel zijn.

En dan zijn er de vele andere factoren die het succes van een gebruikspoging bepalen. Wel jammer ...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
MarcieMarc zei:
Het zou natuurlijk ook nog kunnen zijn dat de MDMA gewoon van slechte kwaliteit is, dat testen ze natuurlijk niet. Alleen de hoeveelheid werkzame stof in mg maar niet hoe puur die werkzame tof is.
Klik om te vergroten...
Dat gaat juist over de pure werkzame stof… alles dat “niet” MDMA is zit in die overige %. Hoe hard je hem drukt lijkt me ook niet veel zeggen: je krijgt dezelfde hoeveelheid werkzame stof op. Het lijkt me hoogstens langer duren voor de werkzame stof is opgenomen.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk dat het aan de set/setting heeft gelegen, misschien toch een keer te veel verwacht. Heb het me niet laten "overkomen", ik wilde denk ik te graag.

Vwb de sterke bedoelde ik eigenlijk hoe puur de gebruikte MDMA was. Als je een pil weg brengt komt er een aantal mg"s uit, in mijn geval 124mg. Maar.... hoe sterk/puur is die 124mg MDMA? Is die 50% puur of 84%, dat is toch wel een wezenlijk verschil.

Ach, volgende keer beter. Denk dat ik tot in juni wat drankjes doe op een feestje en dan weer een nieuwe poging doe. 5mnd pauze moet goed zijn. Of misschien toch 6apb in juni, die doet het bij mij ook altijd erg goed.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Even kort door de bocht: als die 124 mg een puurheid van 50% zou hebben, hoort het meetresultaat 62mg te zijn.

Ik was opnieuw (🤯) even kwijt of de 124 mg slaat op de zoutvorm of op enkel de actieve stof (dus zonder de HCl).
Dat is waar de verwarring toeslaat, omdat testresultaten opgegeven worden als gehalte actieve stof terwijl doseringsadviezen op de zoutvorm (de kristallen) slaan.

Die pil van 124 mg (testresultaat) komt dan overeen met 124 x 1,19 = 148 mg kristallen: bijna een dubbele startdosis !
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
MarcieMarc zei:
Vwb de sterke bedoelde ik eigenlijk hoe puur de gebruikte MDMA was. Als je een pil weg brengt komt er een aantal mg"s uit, in mijn geval 124mg. Maar.... hoe sterk/puur is die 124mg MDMA? Is die 50% puur of 84%, dat is toch wel een wezenlijk verschil.
Klik om te vergroten...
Dit werkt alleen zo bij poeders

BelowTheFlow zei:
Die pil van 124 mg (testresultaat) komt dan overeen met 124 x 1,19 = 148 mg kristallen: bijna een dubbele startdosis !
Klik om te vergroten...
Maar de hoeveelheid werkzame stof is gewoon nogsteeds 124mg.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Er worden nu echt meerdere dingen door elkaar gehaald haha.
Het idee van ‘hoe puur is die 124 mg’ geldt alleen bij poeders. Bij een piltest is de zuiverheid al verrekend: 124 mg MDMA = 124 mg werkzame stof.
De 1,19-factor gaat over de omrekening van MDMA-base naar MDMA·HCl en is alleen relevant als je zelf kristallen afweegt. Voor een pil verandert dat niets: de hoeveelheid actieve stof blijft gewoon 124 mg, het is dus geen ‘bijna dubbele startdosis’.

Je rekent voor je dosering dus gewoon met 124mg werkzame stof. En de werkzame stof = gewoon mdma, dat kan niet meer of minder potent zijn.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dank jullie allen voor de antwoorden, het is me nu duidelijk hoe de uitslag te interpreteren. Toch tof dat we dit allemaal met en voor elkaar kunnen betekenen!
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Persoonlijk zou ik dan nog iets langer wachten!

XTC/MDMA, maar ook 6-APB hebben, zoals je wellicht weet, de ongeschreven 3-maandenregel. Het klopt dat bij de meesten na 2,5 maand (10 weken) de serotoninehuishouding volledig is hersteld. Maar ik ben er een voorstander van om het dan af te ronden naar 3 maand (12 weken). Dan zit je iig safe.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."