Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede keer XTC; hoe (voorzichtig) aanpakken?

Tweede keer XTC; hoe (voorzichtig) aanpakken?

26 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
g
gritpitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi allen,

Ik heb ongeveer een jaar geleden voor het eerst XTC gedaan (eerste keer ooit voor mij dat ik iets anders had dan een biertje :wink:). Die pil zou 250mg moeten zijn, niet laten testen al had de vriend die mij deze gaf het idee dat het wel klopte (heel betrouwbaar natuurlijk!). Waar het vooraf al fout ging is dat ik niet goed wist wat ik moest verwachten en ervanuit ging dat ik, naast het love-gevoel, ook wel wat vaag zou worden (zoals ik met alcohol gewend ben). Toen ik na het eerste kwartje me wel wat gelukkiger voelde maar nog steeds 100% scherp was, had ik dus niet goed door dat dat al van de XTC kwam. Enfin, nog een kwartje genomen en weer een uur later, toen ik nog niet zo veel bijzonders voelde, nam ik mijn derde kwartje. Direct erna leek de tweede in te klappen en vermoed ik dat ik vooral een beetje in paniek raakte. De hele avond verder wat overprikkeld geweest dus rustig gezeten, kreeg een korte zee van negativiteit over me heen en daarna juist van positiviteit maar genieten van de muziek zat er niet meer in. Zeker geen bad trip maar gewoon overprikkeld. Een hele doos rakketjes gegeten en toen voelde ik me de uren erna compleet nuchter maar eigenlijk helemaal niet down, zelfs wel lekker. Ook de dagen erna voelde ik me bovengemiddeld goed terwijl vrienden best wel een humeur hadden. Al met al ging het natuurlijk op twee plekken mis, niet voorbereid zijn (wat ik nu een stuk beter ben!) was absoluut niet slim en ik denk dat ik daardoor de high niet echt kon accepteren (ik zat te wachten tot ik me vaag zou voelen of iets dergelijks). Daarnaast was de totale dosis van ~180mg op mijn destijds tengere lichaam van 75kg flink fors. Als ik terugkijk best bijzonder dat dat niet meer negatieve impact had misschien. Al ging ik dus al wel na de tweede dosis slecht. Vanzelfsprekend ga ik het van tevoren testen. Nu is het over een paar weken mijn volgende keer en heb ik hier een aantal vragen over.

Ten eerste wil ik vooral voorkomen dat anderen last van mij hebben; de laatste ~3 uur heeft een vriend door mij niet kunnen genieten (al was hij wel enorm supportive). Nog iets lastiger is dat ik de laatste artiest enorm vet vindt en diehoe dan ook niet wil missen - of ik die nou zie terwijl ik hard ga of (vrij) nuchter ben. Nu vraag ik me af wat men in dit geval aanraadt om te doen qua dosering. Ik ben hier zelf nogal mee aan het strugglen. Het duurt van 22.00-4.00. Neem ik maar 1 dosis en dan pas rond 1.30 zodat ik niet uitgepiekt ben voordat de artiest begint? Begin ik juist direct met bijvoorveeld ~50mg zodat ik een beetje kan aftasten? Wat ik me misschien nog wel meer afvraag; hebben mensen ervaring met een lage dosis waarin je niet verwacht heel hard te gaan, maar wel prima 4+ uur stabiel gaat?

Zoals misschen is te merken wil ik vooral zeker weten dat ik niet te hard ga (al snap ik dat het altijd kan gebeuren dat je even rust moet nemen). Ik wil vooral kunnen genieten van de artiest waar ik voor kom, ik zou niet zo veel probleme hebben als ik de dag erna denk dat ik meer had kunnen nemen. Wat is hierin wijsheid? Zijn er mensen die ervaring hebben met lage dosissen met als gevolg geen hele grote high maar wel een constant gevoel?

Ik ben enorm benieuwd, alle reacties zijn van harte welkom!

Bart
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je niet laat testen kun je onmogelijk goed doseren, daar ging het in het begin al fout naar mijn idee. (was het wel 250mg of was het misschien toch stiekem 120mg)🤔

Testen, 1-1.5 mg/kg, hou het bij 1x bijnemen (ong de helft van de eerste dosis) en wat ook al eerder is gezegd, laat het los. Het komt hoe het komt. Set, setting, mentale staat, maaginhoud, alles heeft invloed op de uitwerking.
g
gritpitLid
01-01-2024, 00:00
#3
MarcieMarc zei:
_shikantaza zei:
Laat je drugs testen en neem een normale dosis. 1-1,5mg per kg lichaamsgewicht, met maximaal 1 herdosering van de helft van de initiële dosis. Als je je eerste dosis om 22u neemt en de 2e om 0:30 dan kun je het hele optreden spacen. Of je dan nog slaapt is de vraag, maar als je wil slapen moet je geen MDMA nemen.

En: laat de controle los. Accepteer wat je krijgt. Niet alleen met drugs.
Klik om te vergroten...

Als je niet laat testen kun je onmogelijk goed doseren, daar ging het in het begin al fout naar mijn idee. (was het wel 250mg of was het misschien toch stiekem 120mg)🤔

Testen, 1-1.5 mg/kg, hou het bij 1x bijnemen (ong de helft van de eerste dosis) en wat ook al eerder is gezegd, laat het los. Het komt hoe het komt. Set, setting, mentale staat, maaginhoud, alles heeft invloed op de uitwerking.
Klik om te vergroten...

Hartelijk dank beiden, ik begrijp dat naast de juiste dosering (wat ik deze keer zeker van plan ben) ook mijn eigen mindset goed moet zijn. Vooralsnog overweeg ik slechts een kleine dosis (~0.8g per kg?) te nemen zonder bij te nemen, omdat ik vermoed dat mijn eerste high die de afgelopen keer niet heel indrukwekkend was best heel nice geweest als ik die gewoon had geaccepteerd. Al kan het denk ik ook geen kwaad om op de piek de helft van die dosis nog bij te nemen, de kans dat ik dan opeens te hard ga lijkt me niet heel groot.

Al met al moet ik er dus nog zeker even over nadenken 😅 Maar deze info helpt zeker! Hartelijk dank.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
gritpit zei:
Ten eerste wil ik vooral voorkomen dat anderen last van mij hebben
Klik om te vergroten...
Met deze gedachte gaat dat nooit lukken😘

Je vrienden gaan drugs mét jou doen. Iedereen weet dat er een kans is dat iemand in de groep een keer niet zo lekker gaat. En iedereen draagt daar ook verantwoordelijkheid voor. Ik vind het stiekem ook altijd wel soort van “leuk”… Door die “love vibe” wil ik ook nóg liever voor de mensen om me heen zorgen dus daar geniet ik dan ook extra van. Maar hoe dan ook hoef je je daar echt niet schuldig om te voelen.

Dus als eerste… de juiste mindset is wel belangrijk. Verder hebben we veel praktische tips

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl

En begin ook zéker niet met een te lage dosering. “Less is more” bij mdma zeggen ze, maar het heeft wel een treshhold dosis. Als je te laag start kan het dus zijn dat je inderdaad niets/niet voldoende voelt en dan ga je natuurlijk te veel bijpakken. Alleen meestal kom je er nooit meer helemaal goed in en ga je overdoseren en krijg je dus vooral de bijwerkingen. Dus indd een totale dosis 1,5 keer lichaamsgewicht, dus begin met ongeveer 75 mg en op je piek neem je 35-40 mg bij. Meestal is een derde of vierde keer bijpakken ook enkel het verlengen van de bijwerkingen. Is erg verleidelijk maar gewoon lekker niet doen.
Qua timing… tsja is echt aan jou: wanneer wil je pieken. Als je ook kan genieten van de afterglow kun je best eerder je eerste dosis nemen. Ik ben ook niet iemand die echt instort bij de uitwerking, maar dat kan wel gebeuren. Als je echt wil pieken tijdens je favoriete artiest kun je beste een uurtje van te voren je eerste dosis pakken.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
gritpit zei:
Heel erg bedankt, je hebt helemaal gelijk. Van tevoren zeiden de mensen waarmee ik was ook dat ik me daar helemaal niet schuldig voor hoef te voelen en ze hebben uiteindelijk ook de hele tijd op me gewacht. Mijn gevoel zat hem echter vooral in het feit dat ik na ~1,5u al slecht werd en pas de laatste 15 minuten weer de zaal in kon zonder overprikkeld te raken :sweatsmile:. Maar goed, je hebt gelijk, die kans bestaat nu eenmaal en ik zou graag hetzelfde doen voor een ander. De aankomende keer gaat mijn vriendin mee en ik hoop/verwacht dat dat nog wat extra's meebrengt wat betreft een veilig/fijn gevoel ook wanneer het wat tegenzit.
Klik om te vergroten...
Heheh nu ik het teruglees klink ik ook wat streng… maar ik herken de gedachte gewoon heel erg en dat heeft heel veel drugservaringen toch echt minder leuk beïnvloed. Dus was goed bedoeld❤️
Het feit dat je vriendin nu mee is zal sowieso een heel andere ervaring meegeven. Verliefd zijn en xtc… heeeeeemels!
g
gritpitLid
01-01-2024, 00:00
#6
ReggaeBlaster zei:
Sowieso TESTEN TESTEN TESTEN.
Ik heb nu intotaal ik gok een stuk of 8-10 verschillende pillen getest in 2 jaar tijd. De zwaarste waren 210. De lichtste 50-150 (zo kwam die voor in de database met die spreiding). Tuurlijk zou jouw pil 250 geweest kunnen zijn maar 250 is naar mijn idee een veelvoorkomend marketing getal wat dealers gebruiken om hun discodansmunten als sterk aan te prijzen. Gemiddeld zijn pillen 160 hoorde ik bij de brijder waar ik ze altijd laat testen. Ik denk dus sowieso dat je pil dus minder sterk was.


Ja van elke drugs ga je je "vaag voelen". Alleen je moet dan niet gaan manifesteren en er met een absolute openminded gedachte in gaan. Je voelt je van alcohol iig heel anders vaag dan van XTC. Ik weet dat is makkelijker gezegd dan gedaan (het niet manifesteren) maar dat is echt de beste optie. Je ziet wel wat er gaat komen ipv dat je al een heel idee gaat lopen maken in je hoofd, hoe die XTC dan zou gaan voelen. Dus openminded het pilletje doorslikken. bijvoorkeur als je net op t feest bent en dus al even de sfeer hebt kunnen proeven, ipv voordat je naar binnengaat -> dan nog langs beveiliging moet -> kluisje zoeken en naar wc gaan -> dan pas op de dansvloer staan. Vind ik altijd teveel gestres en dan bang dat ie inkickt op een ongelukkig moment. Verpest gelijk je hele sfeer en avond. Neem t in als je er net 5-10 minuten staat. Dan ga je lekker dansen en socializen met de mensen om je heen. Dan voel je hem langzaam inkicken. Je benen worden wat warmer en gaan makkelijker de dansmoves kunnen maken. Daarna zal je merken dat je je meer verbonden voelt met de mensen en met de muziek. De muziek ga je dan veel meer ervaren ipv horen. Veel fijner dus op de dansvloer te nemen dan voor dat je binnen bent. Of net voor je de dansvloer opgaat bij de wc's. Het duurt namelijk nog wel ff 30-45 minuten voordat je de eerste effecten gaat merken.


Verder is t heel belangrijk een goed tijdsschema te maken. Allereerst moet je een goeie bodem in je maag hebben. Omdat jij t pilletje inslikt wordt t in je maag verwerkt. Als jij dan niks in je maag hebt zitten dan kickt ie veel sneller en harder in. Tegelijkertijd zou ik ook niet te kort voor t innemen te veel eten vanwege kans op misselijkheid. Ik zou zelf 2-2.5 uur maar 3 uur zou ook kunen van te voren een gemiddelde maaltijd eten. Dus niet maar 1 broodje das niet genoeg. Eet gezond, eet wat (gezonde) vetten, veel eiwit en redelijk wat koolhydraten. Je lichaam kan niet alleen teren op chemische energie maar voedsel is natuurlijk de basis. Ik eet zelf altijd een groot bord rijst met eieren en/of kip en/of gehakt samen met een blik kidneybonen. Is extreem voedzaam, gezond, geeft je voor lange tijd een stabiele energie en bloedsuikerspiegel. In mijn ogen de ultieme maaltijd voordat je xtc of elke soort upper gaat gebruiken. Goed eten erin? Dan kunnen we over gaan op t leuke gedeelte namelijk je geteste pil doorslikken.

Wat @ljuv ook al zei. Drugs gebruiken brengt risico's met zich mee. Ben je samen: is t samen uit samen thuis. Hij zou t ook wellicht fijn hebben gevonden als jij als support bij hem zat. Helemaal als iemand uit de groep waar je dan mee bent voor t eerst een middel gebruikt, dan moet iedereen diegene goed in de gaten houden. Is een ongeschreven regel.

Het duurt maar 6 uur en je gaat aan de xtc. Dus gwn lekker voor 22:00 daar al zijn. Dan ben je z.s.m binnen. Dan neem rond 2215-30 die eerste dosis in hoe ik t hieronder heb uitgelegd. Die begint zo rond 23:00 te werken. Neem dan zo 23:45 of 00:00 de 2e dosis in. Daar heb je dan samen met die 2 de volledige 6 uur een leuk feestje mee. Als je echt zeker wilt zijn dat je tot t einde lekker d'r in zit. Neem dan om 23:00 in en rond 00:15. Dan zit je 100% goed tot t einde. Zet ook een wekker op je telefoon zodat je weet wanneer je die 2e dosis moet nemen. Of nouja je moet niks. Maar je begrijpt wat ik bedoel haha.

Bij XTC/MDMA (Is hetzelfde stofje wat werkzaam is in een xtc pil) is de eerste dosis t meest belangrijk. Neem je deze te laag dan zal je met de dosissen die je daarop volgend zou nemen nooit meer 100% die piek kunnen bereiken. Oftewel laat je pil testen en bereken dan je dosis. Je weegt 75kg. Zelf weeg ik rond de 77-78 gemiddeld. Ik neem zelf persoonlijk als eerste dosis altijd mijn lichaamsgewicht +/- als eerste dosis in mg. Ik zal altijd rond de 75-80 zitten want dat werkt voor mij goed. Zwaarder zou kunnen maar wrm zou ik. Op 75 ga ik goed dus dan blijf ik daar gwn op. Dus als aanrader stel jou pil is 150mg sterk. Dan breek je hem door midden en neem je de helft of als je wat zekerder wilt zijn breek 'm 60/40 af. Dan neem je dat 40% deel van die pil. Het duurt maar van 2200 tot 0400 dus ik zou persoonlijk t lekker op 2 dosissen houden die avond. 1 dosis vind ik zelf altijd te weinig, pas vanaf de 2e booster dosis ga je m lekker voelen. Dan kan je zeker de hele avond lekker lopen dansen. Dus neem 50 of 40% van de pil (Let op: ik nam als voorbeeld dus als de pil 150mg sterk zou zijn. Dan neem je dus 40 tot 50% van de pil als eerste dosis. Zijn de pillen sterker zou ik ze iets anders gaan breken. Houdt als eerste dosis aan 0,8-1,0mg per kg lichaamsgewicht)

De 2e dosis neem ik zelf ook altijd weer gwn 1x mn lichaamsgewicht maar om zeker te zijn voor jou zou ik dat verlagen naar 0,6 tot 0,8+/-. Let op hier ook weer +/-. Je weet natuurlijk nooit 100% zeker hoeveel exacte milligrammen je te pakken hebt aangezien een pil nooit 100% goed gemixt is.

Hoop dat je hier wat mee kan. Gaat goedkomen. Openminded erin gaan zonder negatieve gedachten van afgelopen keer xtc. Dit is een cleansheet en nu gaat t helemaal goed komen👍
Klik om te vergroten...

Enorm bedankt voor je uitgebreide reactie! Hier kan ik zeker wat mee!

Wat betreft de gemiddelde sterkte van een pil, dat is erg fijn om te weten. Ik ga natuurlijk nooit meer weten hoe sterk die pil daadwerkelik is geweest, maar wat me wel gelijk opvalt is dat ik van een redelijk normale dosis al wel te hard ging. Ervanuitgaande dat die pil zo'n 160mg was en ik dus direct na het nemen van mijn derde kwartje (die natuurlijk nog geen effect kon hebben) al te hard ging. Dat terwijl ik me prima en veilig voelde, en goed had gegeten. Maar goed, dat verschilt natuurlijk als nog enorm per keer, en zeker weten hoe sterk die pil was gaan we nooit. Blijkt maar weer hoe belangrijk dat testen is :sweatsmile:

Aan de ene kant ging ik er vrij open minded in omdat ik echt geen benul had van wat ik kon verwachten, anderzijds zat ik wel te wachten tot ik iets bijzonders voelde. Wat dat betreft denk ik dat ik er nu al een stuk beter in sta, ik weet natuurlijk wat er kan gebeuren maar ga nu met drie hele goede vrienden en mijn vriendin, weet dat ik de muziek heel leuk ga vinden en hoef niet eens per se een hele bijzondere high te hebben. Wat dat betreft denk ik dat ik een stuk beter voorbereid ben.

Het tijdschema neem ik zeker mee, zeker gezien ik de vorige keer gezellig meedeed met een nog steeds vrij beginnend gebruiker die vrij rap ging. Gezien de aanname dat ik vorige keer op ~70-100mg al wat te hard ging, maar ondertussen wel 85 weeg, ben ik voor nu van plan om te beginnen met ~70mg en nog zo'n 35mg bij te nemen na ~1,5u. In dat geval is de kans groter dat ik niet zo'n zware comeup heb en in het slechtste geval, wanneer ik na ~1,5u nog niks tot weinig merk, weet ik dat ik te weinig heb genomen en de rest van het feest nuchter uit moet zitten. Daar kan ik prima vrede mee hebben :) Al zou ik wel pissig zijn als ik geen high heb en vervolgens wel een flinke dip hahah

Nogmaals enorm bedankt voor je hulp, hier kan ik echt mijn hele planning een beetje op inrichten. Mocht je nog op- of aanmerkingen hebben hoor ik het heel graag!
g
gritpitLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Heheh nu ik het teruglees klink ik ook wat streng… maar ik herken de gedachte gewoon heel erg en dat heeft heel veel drugservaringen toch echt minder leuk beïnvloed. Dus was goed bedoeld❤️
Het feit dat je vriendin nu mee is zal sowieso een heel andere ervaring meegeven. Verliefd zijn en xtc… heeeeeemels!
Klik om te vergroten...
Ooh zo vatte ik het helemaal niet op hoor. En ja ik ga er stiekem wel vanuit dat ik me extreem verliefd ga voelen :grin: :grin:

Heel erg bedankt voor de lieve woorden en je hulp! Wordt echt enorm gewaardeerd.
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#8
gritpit zei:
Enorm bedankt voor je uitgebreide reactie! Hier kan ik zeker wat mee!

Wat betreft de gemiddelde sterkte van een pil, dat is erg fijn om te weten. Ik ga natuurlijk nooit meer weten hoe sterk die pil daadwerkelik is geweest, maar wat me wel gelijk opvalt is dat ik van een redelijk normale dosis al wel te hard ging. Ervanuitgaande dat die pil zo'n 160mg was en ik dus direct na het nemen van mijn derde kwartje (die natuurlijk nog geen effect kon hebben) al te hard ging. Dat terwijl ik me prima en veilig voelde, en goed had gegeten. Maar goed, dat verschilt natuurlijk als nog enorm per keer, en zeker weten hoe sterk die pil was gaan we nooit. Blijkt maar weer hoe belangrijk dat testen is :sweatsmile:

Aan de ene kant ging ik er vrij open minded in omdat ik echt geen benul had van wat ik kon verwachten, anderzijds zat ik wel te wachten tot ik iets bijzonders voelde. Wat dat betreft denk ik dat ik er nu al een stuk beter in sta, ik weet natuurlijk wat er kan gebeuren maar ga nu met drie hele goede vrienden en mijn vriendin, weet dat ik de muziek heel leuk ga vinden en hoef niet eens per se een hele bijzondere high te hebben. Wat dat betreft denk ik dat ik een stuk beter voorbereid ben.

Het tijdschema neem ik zeker mee, zeker gezien ik de vorige keer gezellig meedeed met een nog steeds vrij beginnend gebruiker die vrij rap ging. Gezien de aanname dat ik vorige keer op ~70-100mg al wat te hard ging, maar ondertussen wel 85 weeg, ben ik voor nu van plan om te beginnen met ~70mg en nog zo'n 35mg bij te nemen na ~1,5u. In dat geval is de kans groter dat ik niet zo'n zware comeup heb en in het slechtste geval, wanneer ik na ~1,5u nog niks tot weinig merk, weet ik dat ik te weinig heb genomen en de rest van het feest nuchter uit moet zitten. Daar kan ik prima vrede mee hebben :) Al zou ik wel pissig zijn als ik geen high heb en vervolgens wel een flinke dip hahah

Nogmaals enorm bedankt voor je hulp, hier kan ik echt mijn hele planning een beetje op inrichten. Mocht je nog op- of aanmerkingen hebben hoor ik het heel graag!
Klik om te vergroten...
Aanmerking: ben je iemand zoals ik die t liefst alles heeft uitgedacht en t liefst met zo min mogelijk denken van "t zou fout kunnen gaan" koop dan bij een nachtapotheker losse MDMA. koop gewoon een gram maar beste is wat meer zoals 2 3 of 4 gram. Stel je koopt 4 gram dan heb je een aardig goed gevulde buidel. Crush al die kristallen tot een fijn vermalen poeder. Mix en meng t goed door elkaar heen. Doe dan een beetje in een apart zakje en neem dat mee naar een testservice. Vaak doen ze 100mg maar neem gewoon 200 mee voor de zekerheid. Dan kunnen ze dit testen op de puurheid van het kristal en weet je van de 100% hoeveel % werkzame stof jouw gecrushde overige 3,8-3,9 gram is. Stel t is 75% puur dan is dus 100mg op een weegschaaltje 75mg MDMA die je tot je zou nemen. Koop dan bij een smartshop lege capsules en dan vul je ze met de hoeveelheid MDMA die jij tot je zou willen nemen. Geteste XTC is leuk en werkt prima maar echt 100% zekerheid zul je niet hebben aangezien een pil nooit goed gemengd is voordat ie gedrukt wordt. Dus t ene kwartje zal altijd wat meer of minder dan t andere kwartje bevatten. Koop gwn mdma, capsules (kan je ook gwn van vitaminepotjes gebruiken ipv een smartshop, dat je ze openschuift van elkaar en de vitamines eruit gooit en vervangt met andere vitamines😉) en een weegschaal. Zo kan je je vrienden en vriendin ook nog is t goeie voorbeeld geven dat je je goed ingelezen hebt.

Waarom ik zeg koop gelijk 4 gram ofzo. Je hebt dan een voorraad waar je de sterkte van weet en waar je voor een flink aantal feesten capsules voor kunt maken. + zo kan je voor de rest ook gwn goeie capsules maken. Vraag gewoon hoeveel milligram zij in hun capsules willen (met natuurlijk de berekening toepassen met de %zuiverheid die je van t testcentrum hebt gekregen). Als tip zou ik naar Brijder gaan. Als die t opsturen naar t Lab heb ik nog nooit gehad dat t niet getest werd. T is wel is sporadisch dat een lab t extreem druk heeft met veel samples. Zoals net voor ADE. Maar ik acht de kans 99% zeker dat t gwn getest wordt voor je.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
XtremeX zei:
Hallo Ik heb laatst Gele Klavers Gehad Waaren Heel Licht Groen Ik Nam 1 In En Ik Ging Super Hard De Pil Was Niet Vervuild. De Dealer Zei Dat Er 220MG Mdma In Zat Ken Hem Goed Is Altijd Eerlijk Over Zijn Drugs Maar die Sprite 300MG Kwam Niet In De Buurt Van Die Gele Klaver
Klik om te vergroten...
Lastig lezen zonder leestekens en elk woord met een hoofdletter, gaat het?

Zonder testen heb je geen idee hoeveel je echt hebt genomen.

Dealers en de waarheid, tja.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
XtremeX zei:
Hallo Ik heb laatst Gele Klavers Gehad Waaren Heel Licht Groen Ik Nam 1 In En Ik Ging Super Hard De Pil Was Niet Vervuild. De Dealer Zei Dat Er 220MG Mdma In Zat Ken Hem Goed Is Altijd Eerlijk Over Zijn Drugs Maar die Sprite 300MG Kwam Niet In De Buurt Van Die Gele Klaver
Klik om te vergroten...
Hallo
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#11
XtremeX zei:
Hallo Ik heb laatst Gele Klavers Gehad Waaren Heel Licht Groen Ik Nam 1 In En Ik Ging Super Hard De Pil Was Niet Vervuild. De Dealer Zei Dat Er 220MG Mdma In Zat Ken Hem Goed Is Altijd Eerlijk Over Zijn Drugs Maar die Sprite 300MG Kwam Niet In De Buurt Van Die Gele Klaver
Klik om te vergroten...
Jesse Klaver
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Die is blijven hangen
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Leuk en goed geschreven verhaal met denk ik heel veel herkenbare punten voor velen van ons. De come-up kan lastig zijn zeker de eerste keer waarbij je ook nog zoekende bent naar de juiste dosis. Testen en wegen blijven dus cruciale elementen voor een zo'n optimaal mogelijk effect evenals timen. Verder is het belangrijk om het gevoel gewoon over je heen te laten komen en niet te veel nadenken. Dat jullie samen waren was denk ik heel erg goed en heeft er ook zeker voor gezorgd dat de "love bubble " op enig moment boven kwam drijven. Fijn dat jullie nog even goed hebben kunnen genieten ook al was het pas tegen het einde.

Mijn gebruik:
Met de huidig geteste pillen (180mg) start ik altijd met een halfje met nog een keer bij pakken hierna. Met kristallen is het een capsule van 100mg en hierna nog een van 50mg. Hiermee kom ik ergens rondom de 2mg per kg totaal uit. Het is wat hoger dan standaard geadviseerd maar goed het werkt allemaal wat minder impactvol bij mij, haha. Verder ga ik er ook altijd van uit dat het max 6 uur werkt waarbij mijn in kick altijd naar 30 min is.

Ik zou zeggen neem alle eerder gegeven adviezen tot je en geniet alvast van de voorbereiding op jullie volgend feestje
g
gritpitLid
01-01-2024, 00:00
#14
jeroen79 zei:
Leuk en goed geschreven verhaal met denk ik heel veel herkenbare punten voor velen van ons. De come-up kan lastig zijn zeker de eerste keer waarbij je ook nog zoekende bent naar de juiste dosis. Testen en wegen blijven dus cruciale elementen voor een zo'n optimaal mogelijk effect evenals timen. Verder is het belangrijk om het gevoel gewoon over je heen te laten komen en niet te veel nadenken. Dat jullie samen waren was denk ik heel erg goed en heeft er ook zeker voor gezorgd dat de "love bubble " op enig moment boven kwam drijven. Fijn dat jullie nog even goed hebben kunnen genieten ook al was het pas tegen het einde.

Mijn gebruik:
Met de huidig geteste pillen (180mg) start ik altijd met een halfje met nog een keer bij pakken hierna. Met kristallen is het een capsule van 100mg en hierna nog een van 50mg. Hiermee kom ik ergens rondom de 2mg per kg totaal uit. Het is wat hoger dan standaard geadviseerd maar goed het werkt allemaal wat minder impactvol bij mij, haha. Verder ga ik er ook altijd van uit dat het max 6 uur werkt waarbij mijn in kick altijd naar 30 min is.

Ik zou zeggen neem alle eerder gegeven adviezen tot je en geniet alvast van de voorbereiding op jullie volgend feestje
Klik om te vergroten...
Dank voor de reactie! Inderdaad voor ons beide gelde denk ik dat we vrij comfortabel waren samen, en mijn vriendin daardoor nog ‘herstelde’ ondanks de vervelende come-up en matige omstandigheden. En bedankt voor de info omtrent dosering. Dat is ook een goede richtlijn waar ik mij in het vervolg aan kan houden (maar dan nog wat lichter misschien :P)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
gritpit zei:
Dank voor de reactie! Inderdaad voor ons beide gelde denk ik dat we vrij comfortabel waren samen, en mijn vriendin daardoor nog ‘herstelde’ ondanks de vervelende come-up en matige omstandigheden.
Klik om te vergroten...
Hoe vond je het om haar “te helpen”? Heeft dat nog wat met je perspectief op de gedachte “ik wil vooral voorkomen dat anderen last van mij hebben” gedaan?

En leuk dat je nog terugkwam op jullie ervaring! Leuk geschreven😊
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ook voor mij herkenbaar! Mijn eerste xtc ervaring was op m’n 21/22e pas. Daarvoor een enkele keer geblowd, verder nooit mee drugs in aanraking geweest. Ging met een scharrel naar het Free Festival, wat ook mijn eerste festival was. Wist dat hij wat ging gebruiken maar was het zelf niet van plan. Toen me wat werd aangeboden wilde ik het toch wel eens proberen en nam een halfje. Die deed niets dus tijdje later nog een halfje. Tijdens het dansen sloeg die in en ik werd er even angstig van, want wist niet wat er ging gebeuren. Vriendin van hem had het door en slaakte een kreet toen ik zei dat het m’n eerste pilletje was. We zijn toen met z’n allen op een heuveltje gaan zitten en hebben me door die eerste fase heen geloodst. Ze lieten me naar al die vrolijke, dansende mensen kijken en zeiden me te genieten van de zon, de mensen en de muziek. En zo kwam er een gevoel over mij heen wat ik nog nooit eerder had gevoeld. Ik heb zó ontzettend genoten die dag! Het was gewoon magisch.. 😅

Heel verhaal maar ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat de setting en de mensen met wie je bent bepalend zijn hoe je die eerste keer ervaart. Goed dat je haar zo hebt geholpen!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@Snooky heel mooi verhaal! 😍
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Levensgenieter🌈 zei:
@Snooky heel mooi verhaal! 😍
Klik om te vergroten...
Het was ook één van de mooiste ervaringen die ik heb gehad. Het gevoel van 100% in het moment te zitten, niks anders aan je hoofd, dat alles klopt, warmte van de zon op je huid, dansen, lieve mensen om je heen. Het leven was op dat moment perfect! Voelde het leven altijd maar zo! 😅

Grappig detail wel: was daarna helemaal in love op die scharrel. Kon niet wachten om hem weer te zien. Maar toen ik hem twee weken later weer zag, bleek die verliefdheid toch beïnvloed te zijn door de chemicaliën en was hij nuchter een stuk minder leuk. 🤣
g
gritpitLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Hoe vond je het om haar “te helpen”? Heeft dat nog wat met je perspectief op de gedachte “ik wil vooral voorkomen dat anderen last van mij hebben” gedaan?

En leuk dat je nog terugkwam op jullie ervaring! Leuk geschreven😊
Klik om te vergroten...
Zeker aan het begin vond ik het geen probleem om haar te helpen en was het fijn om gewoon te knuffelen en er voor haar te zijn. Op enig moment, toen ze er weer redelijk bovenop leek te zijn, dacht ik wel “kunnen we alsjeblieft naar binnen gaan” 😅. Maar dat deden we uiteindelijk dus ook. Nog steeds dankbaar dat de beveiliging mij haar niet weg liet brengen haha.

Het heeft inderdaad wel iets met mijn perspectief gedaan wat dat betreft. Al denk ik vooral dat ik bij haar geen moeite zal hebben om een stapje terug te nemen als mijn vriendin erbij is. Met de vriend die binnenkort ook mee gaat vind ik het als nog wat lastiger omdat hij nog nooit slecht is gegaan en ik niet de tweede keer samen hetzelfde wil laten gebeuren. Maar met een betere dosering is de kans dat ik er weer uren uit lig al een stuk kleiner en mijn vriendin is mee, dus ik sta er al een stuk positiever in.

Dank voor je lieve reacties op deze post 😊
g
gritpitLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snooky zei:
Ook voor mij herkenbaar! Mijn eerste xtc ervaring was op m’n 21/22e pas. Daarvoor een enkele keer geblowd, verder nooit mee drugs in aanraking geweest. Ging met een scharrel naar het Free Festival, wat ook mijn eerste festival was. Wist dat hij wat ging gebruiken maar was het zelf niet van plan. Toen me wat werd aangeboden wilde ik het toch wel eens proberen en nam een halfje. Die deed niets dus tijdje later nog een halfje. Tijdens het dansen sloeg die in en ik werd er even angstig van, want wist niet wat er ging gebeuren. Vriendin van hem had het door en slaakte een kreet toen ik zei dat het m’n eerste pilletje was. We zijn toen met z’n allen op een heuveltje gaan zitten en hebben me door die eerste fase heen geloodst. Ze lieten me naar al die vrolijke, dansende mensen kijken en zeiden me te genieten van de zon, de mensen en de muziek. En zo kwam er een gevoel over mij heen wat ik nog nooit eerder had gevoeld. Ik heb zó ontzettend genoten die dag! Het was gewoon magisch.. 😅

Heel verhaal maar ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat de setting en de mensen met wie je bent bepalend zijn hoe je die eerste keer ervaart. Goed dat je haar zo hebt geholpen!
Klik om te vergroten...
Jaa dat klinkt echt fantastisch, fijn dat het zo goed nog uitviel. De eerste keer van mijn vriendin was in de buitenlucht en toen beviel het haar “prima”, ze denkt inderdaad dat de donkere binnensetting van deze ervaring misschien ook niet hielp. Eind april gaan we samen naar een feest buitenaf, voor mij de eerste keer in de zon, ik hoop dat het net zo mooi wordt als jouw ervaring!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."