#1
Ook voor mij herkenbaar! Mijn eerste xtc ervaring was op m’n 21/22e pas. Daarvoor een enkele keer geblowd, verder nooit mee drugs in aanraking geweest. Ging met een scharrel naar het Free Festival, wat ook mijn eerste festival was. Wist dat hij wat ging gebruiken maar was het zelf niet van plan. Toen me wat werd aangeboden wilde ik het toch wel eens proberen en nam een halfje. Die deed niets dus tijdje later nog een halfje. Tijdens het dansen sloeg die in en ik werd er even angstig van, want wist niet wat er ging gebeuren. Vriendin van hem had het door en slaakte een kreet toen ik zei dat het m’n eerste pilletje was. We zijn toen met z’n allen op een heuveltje gaan zitten en hebben me door die eerste fase heen geloodst. Ze lieten me naar al die vrolijke, dansende mensen kijken en zeiden me te genieten van de zon, de mensen en de muziek. En zo kwam er een gevoel over mij heen wat ik nog nooit eerder had gevoeld. Ik heb zó ontzettend genoten die dag! Het was gewoon magisch.. 😅
Heel verhaal maar ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat de setting en de mensen met wie je bent bepalend zijn hoe je die eerste keer ervaart. Goed dat je haar zo hebt geholpen!
Heel verhaal maar ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat de setting en de mensen met wie je bent bepalend zijn hoe je die eerste keer ervaart. Goed dat je haar zo hebt geholpen!