Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede keer XTC; hoe (voorzichtig) aanpakken?

Tweede keer XTC; hoe (voorzichtig) aanpakken?

26 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ook voor mij herkenbaar! Mijn eerste xtc ervaring was op m’n 21/22e pas. Daarvoor een enkele keer geblowd, verder nooit mee drugs in aanraking geweest. Ging met een scharrel naar het Free Festival, wat ook mijn eerste festival was. Wist dat hij wat ging gebruiken maar was het zelf niet van plan. Toen me wat werd aangeboden wilde ik het toch wel eens proberen en nam een halfje. Die deed niets dus tijdje later nog een halfje. Tijdens het dansen sloeg die in en ik werd er even angstig van, want wist niet wat er ging gebeuren. Vriendin van hem had het door en slaakte een kreet toen ik zei dat het m’n eerste pilletje was. We zijn toen met z’n allen op een heuveltje gaan zitten en hebben me door die eerste fase heen geloodst. Ze lieten me naar al die vrolijke, dansende mensen kijken en zeiden me te genieten van de zon, de mensen en de muziek. En zo kwam er een gevoel over mij heen wat ik nog nooit eerder had gevoeld. Ik heb zó ontzettend genoten die dag! Het was gewoon magisch.. 😅

Heel verhaal maar ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat de setting en de mensen met wie je bent bepalend zijn hoe je die eerste keer ervaart. Goed dat je haar zo hebt geholpen!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Snooky heel mooi verhaal! 😍
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Levensgenieter🌈 zei:
@Snooky heel mooi verhaal! 😍
Klik om te vergroten...
Het was ook één van de mooiste ervaringen die ik heb gehad. Het gevoel van 100% in het moment te zitten, niks anders aan je hoofd, dat alles klopt, warmte van de zon op je huid, dansen, lieve mensen om je heen. Het leven was op dat moment perfect! Voelde het leven altijd maar zo! 😅

Grappig detail wel: was daarna helemaal in love op die scharrel. Kon niet wachten om hem weer te zien. Maar toen ik hem twee weken later weer zag, bleek die verliefdheid toch beïnvloed te zijn door de chemicaliën en was hij nuchter een stuk minder leuk. 🤣
g
gritpitLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Hoe vond je het om haar “te helpen”? Heeft dat nog wat met je perspectief op de gedachte “ik wil vooral voorkomen dat anderen last van mij hebben” gedaan?

En leuk dat je nog terugkwam op jullie ervaring! Leuk geschreven😊
Klik om te vergroten...
Zeker aan het begin vond ik het geen probleem om haar te helpen en was het fijn om gewoon te knuffelen en er voor haar te zijn. Op enig moment, toen ze er weer redelijk bovenop leek te zijn, dacht ik wel “kunnen we alsjeblieft naar binnen gaan” 😅. Maar dat deden we uiteindelijk dus ook. Nog steeds dankbaar dat de beveiliging mij haar niet weg liet brengen haha.

Het heeft inderdaad wel iets met mijn perspectief gedaan wat dat betreft. Al denk ik vooral dat ik bij haar geen moeite zal hebben om een stapje terug te nemen als mijn vriendin erbij is. Met de vriend die binnenkort ook mee gaat vind ik het als nog wat lastiger omdat hij nog nooit slecht is gegaan en ik niet de tweede keer samen hetzelfde wil laten gebeuren. Maar met een betere dosering is de kans dat ik er weer uren uit lig al een stuk kleiner en mijn vriendin is mee, dus ik sta er al een stuk positiever in.

Dank voor je lieve reacties op deze post 😊
g
gritpitLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snooky zei:
Ook voor mij herkenbaar! Mijn eerste xtc ervaring was op m’n 21/22e pas. Daarvoor een enkele keer geblowd, verder nooit mee drugs in aanraking geweest. Ging met een scharrel naar het Free Festival, wat ook mijn eerste festival was. Wist dat hij wat ging gebruiken maar was het zelf niet van plan. Toen me wat werd aangeboden wilde ik het toch wel eens proberen en nam een halfje. Die deed niets dus tijdje later nog een halfje. Tijdens het dansen sloeg die in en ik werd er even angstig van, want wist niet wat er ging gebeuren. Vriendin van hem had het door en slaakte een kreet toen ik zei dat het m’n eerste pilletje was. We zijn toen met z’n allen op een heuveltje gaan zitten en hebben me door die eerste fase heen geloodst. Ze lieten me naar al die vrolijke, dansende mensen kijken en zeiden me te genieten van de zon, de mensen en de muziek. En zo kwam er een gevoel over mij heen wat ik nog nooit eerder had gevoeld. Ik heb zó ontzettend genoten die dag! Het was gewoon magisch.. 😅

Heel verhaal maar ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat de setting en de mensen met wie je bent bepalend zijn hoe je die eerste keer ervaart. Goed dat je haar zo hebt geholpen!
Klik om te vergroten...
Jaa dat klinkt echt fantastisch, fijn dat het zo goed nog uitviel. De eerste keer van mijn vriendin was in de buitenlucht en toen beviel het haar “prima”, ze denkt inderdaad dat de donkere binnensetting van deze ervaring misschien ook niet hielp. Eind april gaan we samen naar een feest buitenaf, voor mij de eerste keer in de zon, ik hoop dat het net zo mooi wordt als jouw ervaring!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
gritpit zei:
Het heeft inderdaad wel iets met mijn perspectief gedaan wat dat betreft. Al denk ik vooral dat ik bij haar geen moeite zal hebben om een stapje terug te nemen als mijn vriendin erbij is. Met de vriend die binnenkort ook mee gaat vind ik het als nog wat lastiger omdat hij nog nooit slecht is gegaan en ik niet de tweede keer samen hetzelfde wil laten gebeuren. Maar met een betere dosering is de kans dat ik er weer uren uit lig al een stuk kleiner en mijn vriendin is mee, dus ik sta er al een stuk positiever in.

Dank voor je lieve reacties op deze post 😊
Klik om te vergroten...
Ach, je gaat het gevoel nu sowieso beter herkennen dus dat zal sowieso helpen!!! Geniet ervan alvast😊
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#7
gritpit zei:
Jaa dat klinkt echt fantastisch, fijn dat het zo goed nog uitviel. De eerste keer van mijn vriendin was in de buitenlucht en toen beviel het haar “prima”, ze denkt inderdaad dat de donkere binnensetting van deze ervaring misschien ook niet hielp. Eind april gaan we samen naar een feest buitenaf, voor mij de eerste keer in de zon, ik hoop dat het net zo mooi wordt als jouw ervaring!
Klik om te vergroten...
Ja ik weet zeker dat de setting buiten heel erg heeft geholpen! Zonnetje op je bol, zacht briesje, vrij gevoel….
Ben benieuwd of je vriendin dan een betere ervaring heeft!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."