"ReggaeBlaster zei:
Sowieso TESTEN TESTEN TESTEN.
Ik heb nu intotaal ik gok een stuk of 8-10 verschillende pillen getest in 2 jaar tijd. De zwaarste waren 210. De lichtste 50-150 (zo kwam die voor in de database met die spreiding). Tuurlijk zou jouw pil 250 geweest kunnen zijn maar 250 is naar mijn idee een veelvoorkomend marketing getal wat dealers gebruiken om hun discodansmunten als sterk aan te prijzen. Gemiddeld zijn pillen 160 hoorde ik bij de brijder waar ik ze altijd laat testen. Ik denk dus sowieso dat je pil dus minder sterk was.
Ja van elke drugs ga je je "vaag voelen". Alleen je moet dan niet gaan manifesteren en er met een absolute openminded gedachte in gaan. Je voelt je van alcohol iig heel anders vaag dan van XTC. Ik weet dat is makkelijker gezegd dan gedaan (het niet manifesteren) maar dat is echt de beste optie. Je ziet wel wat er gaat komen ipv dat je al een heel idee gaat lopen maken in je hoofd, hoe die XTC dan zou gaan voelen. Dus openminded het pilletje doorslikken. bijvoorkeur als je net op t feest bent en dus al even de sfeer hebt kunnen proeven, ipv voordat je naar binnengaat -> dan nog langs beveiliging moet -> kluisje zoeken en naar wc gaan -> dan pas op de dansvloer staan. Vind ik altijd teveel gestres en dan bang dat ie inkickt op een ongelukkig moment. Verpest gelijk je hele sfeer en avond. Neem t in als je er net 5-10 minuten staat. Dan ga je lekker dansen en socializen met de mensen om je heen. Dan voel je hem langzaam inkicken. Je benen worden wat warmer en gaan makkelijker de dansmoves kunnen maken. Daarna zal je merken dat je je meer verbonden voelt met de mensen en met de muziek. De muziek ga je dan veel meer ervaren ipv horen. Veel fijner dus op de dansvloer te nemen dan voor dat je binnen bent. Of net voor je de dansvloer opgaat bij de wc's. Het duurt namelijk nog wel ff 30-45 minuten voordat je de eerste effecten gaat merken.
Verder is t heel belangrijk een goed tijdsschema te maken. Allereerst moet je een goeie bodem in je maag hebben. Omdat jij t pilletje inslikt wordt t in je maag verwerkt. Als jij dan niks in je maag hebt zitten dan kickt ie veel sneller en harder in. Tegelijkertijd zou ik ook niet te kort voor t innemen te veel eten vanwege kans op misselijkheid. Ik zou zelf 2-2.5 uur maar 3 uur zou ook kunen van te voren een gemiddelde maaltijd eten. Dus niet maar 1 broodje das niet genoeg. Eet gezond, eet wat (gezonde) vetten, veel eiwit en redelijk wat koolhydraten. Je lichaam kan niet alleen teren op chemische energie maar voedsel is natuurlijk de basis. Ik eet zelf altijd een groot bord rijst met eieren en/of kip en/of gehakt samen met een blik kidneybonen. Is extreem voedzaam, gezond, geeft je voor lange tijd een stabiele energie en bloedsuikerspiegel. In mijn ogen de ultieme maaltijd voordat je xtc of elke soort upper gaat gebruiken. Goed eten erin? Dan kunnen we over gaan op t leuke gedeelte namelijk je geteste pil doorslikken.
Wat @ljuv ook al zei. Drugs gebruiken brengt risico's met zich mee. Ben je samen: is t samen uit samen thuis. Hij zou t ook wellicht fijn hebben gevonden als jij als support bij hem zat. Helemaal als iemand uit de groep waar je dan mee bent voor t eerst een middel gebruikt, dan moet iedereen diegene goed in de gaten houden. Is een ongeschreven regel.
Het duurt maar 6 uur en je gaat aan de xtc. Dus gwn lekker voor 22:00 daar al zijn. Dan ben je z.s.m binnen. Dan neem rond 2215-30 die eerste dosis in hoe ik t hieronder heb uitgelegd. Die begint zo rond 23:00 te werken. Neem dan zo 23:45 of 00:00 de 2e dosis in. Daar heb je dan samen met die 2 de volledige 6 uur een leuk feestje mee. Als je echt zeker wilt zijn dat je tot t einde lekker d'r in zit. Neem dan om 23:00 in en rond 00:15. Dan zit je 100% goed tot t einde. Zet ook een wekker op je telefoon zodat je weet wanneer je die 2e dosis moet nemen. Of nouja je moet niks. Maar je begrijpt wat ik bedoel haha.
Bij XTC/MDMA (Is hetzelfde stofje wat werkzaam is in een xtc pil) is de eerste dosis t meest belangrijk. Neem je deze te laag dan zal je met de dosissen die je daarop volgend zou nemen nooit meer 100% die piek kunnen bereiken. Oftewel laat je pil testen en bereken dan je dosis. Je weegt 75kg. Zelf weeg ik rond de 77-78 gemiddeld. Ik neem zelf persoonlijk als eerste dosis altijd mijn lichaamsgewicht +/- als eerste dosis in mg. Ik zal altijd rond de 75-80 zitten want dat werkt voor mij goed. Zwaarder zou kunnen maar wrm zou ik. Op 75 ga ik goed dus dan blijf ik daar gwn op. Dus als aanrader stel jou pil is 150mg sterk. Dan breek je hem door midden en neem je de helft of als je wat zekerder wilt zijn breek 'm 60/40 af. Dan neem je dat 40% deel van die pil. Het duurt maar van 2200 tot 0400 dus ik zou persoonlijk t lekker op 2 dosissen houden die avond. 1 dosis vind ik zelf altijd te weinig, pas vanaf de 2e booster dosis ga je m lekker voelen. Dan kan je zeker de hele avond lekker lopen dansen. Dus neem 50 of 40% van de pil (Let op: ik nam als voorbeeld dus als de pil 150mg sterk zou zijn. Dan neem je dus 40 tot 50% van de pil als eerste dosis. Zijn de pillen sterker zou ik ze iets anders gaan breken. Houdt als eerste dosis aan 0,8-1,0mg per kg lichaamsgewicht)
De 2e dosis neem ik zelf ook altijd weer gwn 1x mn lichaamsgewicht maar om zeker te zijn voor jou zou ik dat verlagen naar 0,6 tot 0,8+/-. Let op hier ook weer +/-. Je weet natuurlijk nooit 100% zeker hoeveel exacte milligrammen je te pakken hebt aangezien een pil nooit 100% goed gemixt is.
Hoop dat je hier wat mee kan. Gaat goedkomen. Openminded erin gaan zonder negatieve gedachten van afgelopen keer xtc. Dit is een cleansheet en nu gaat t helemaal goed komen👍
Klik om te vergroten...
Enorm bedankt voor je uitgebreide reactie! Hier kan ik zeker wat mee!
Wat betreft de gemiddelde sterkte van een pil, dat is erg fijn om te weten. Ik ga natuurlijk nooit meer weten hoe sterk die pil daadwerkelik is geweest, maar wat me wel gelijk opvalt is dat ik van een redelijk normale dosis al wel te hard ging. Ervanuitgaande dat die pil zo'n 160mg was en ik dus direct na het nemen van mijn derde kwartje (die natuurlijk nog geen effect kon hebben) al te hard ging. Dat terwijl ik me prima en veilig voelde, en goed had gegeten. Maar goed, dat verschilt natuurlijk als nog enorm per keer, en zeker weten hoe sterk die pil was gaan we nooit. Blijkt maar weer hoe belangrijk dat testen is
Aan de ene kant ging ik er vrij open minded in omdat ik echt geen benul had van wat ik kon verwachten, anderzijds zat ik wel te wachten tot ik iets bijzonders voelde. Wat dat betreft denk ik dat ik er nu al een stuk beter in sta, ik weet natuurlijk wat er kan gebeuren maar ga nu met drie hele goede vrienden en mijn vriendin, weet dat ik de muziek heel leuk ga vinden en hoef niet eens per se een hele bijzondere high te hebben. Wat dat betreft denk ik dat ik een stuk beter voorbereid ben.
Het tijdschema neem ik zeker mee, zeker gezien ik de vorige keer gezellig meedeed met een nog steeds vrij beginnend gebruiker die vrij rap ging. Gezien de aanname dat ik vorige keer op ~70-100mg al wat te hard ging, maar ondertussen wel 85 weeg, ben ik voor nu van plan om te beginnen met ~70mg en nog zo'n 35mg bij te nemen na ~1,5u. In dat geval is de kans groter dat ik niet zo'n zware comeup heb en in het slechtste geval, wanneer ik na ~1,5u nog niks tot weinig merk, weet ik dat ik te weinig heb genomen en de rest van het feest nuchter uit moet zitten. Daar kan ik prima vrede mee hebben Al zou ik wel pissig zijn als ik geen high heb en vervolgens wel een flinke dip hahah
Nogmaals enorm bedankt voor je hulp, hier kan ik echt mijn hele planning een beetje op inrichten. Mocht je nog op- of aanmerkingen hebben hoor ik het heel graag!"
In: Tweede keer XTC; hoe (voorzichtig) aanpakken?
1-1-2024