Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa ruim 5 maanden weer een keer xtc

Na ruim 5 maanden weer een keer xtc

26 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Hangt ervanaf wat je nastreeft…
Lege maag = slaat sneller in en heeft een heftigere piek. Maar hierdoor heb je ook veel sneller last van heftige nadelige werking zoals misselijkheid of overhitting.
(Heel) volle mag = langere onset, piek meer verdeeld. Hierbij is wel het risico dat wanneer je maag leegraakt, de piek ook ineens in kan klappen.

Daarom dat mensen er vaak tussenin zitten: Gewoon normaal eten, en je laatste maaltijd vooraf wat lichter en iets van 1-2 uur ertussen houden voor je je eerste dosis mdma neemt.
Klik om te vergroten...
Kan niet wachten om weer xtc te nemen! De hele beleving is gewoon top!
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Piet Zahut zei:
Ik ga morgen, na 6 maanden weer xtc gebruiken samen met mijn vrouw. Ben best zenuwachtig 😅
Klik om te vergroten...
En? Gaan jullie lekker?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
dx3 zei:
Dat begrijp ik wel maar ik bedoel voor inname op de dag zelf wat te eten
Klik om te vergroten...

Voor mij werkte het het beste als ik ochtends thuis goed voedzaam en toch gezond en op normale tijd ging ontbijten.
Dan 2 a 3 uur voor (1e van de 2) inname xtc nogmaals goed eten als (vroege?) lunch. Ik ging naar festivals die meestal om 12.00/13.00 middags begonnen tot 23.00/00.00.

En dan halverwege poging tot wat hartigs en zoets te eten, hoe klein ook. En altijd (wegspoelen hahaha) met 1 zakje ORS in ± 400-500ml water. Dat alles terwijl ik mijzelf verplicht een half uur te zitten/liggen ipv doorgaan.

Maar veel krijg ik niet weg tijdens xtc.

Veel plezier!
d
dx3Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Zeker niet wachten tot het is ingewerkt, vaak krijg je dan helemaal niks weg. Maar dat weet je toch nog wel van 5 maanden geleden en daarvoor?
Eet gewoon zoals je normaal zou doen… Misschien ietsje gezonder. XTC kun je beter niet nemen op een lege maag. Ik zou wel minimaal 1 uur wachten na je laatste maaltijd met innemen voor een betere opname.
Klik om te vergroten...
Klopt hoor maar ik at altijd stevig van tevoren maar las dat het beter is om een lichte maaltijd te nemen vandaar
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
dx3 zei:
Klopt hoor maar ik at altijd stevig van tevoren maar las dat het beter is om een lichte maaltijd te nemen vandaar
Klik om te vergroten...
Hangt ervanaf wat je nastreeft…
Lege maag = slaat sneller in en heeft een heftigere piek. Maar hierdoor heb je ook veel sneller last van heftige nadelige werking zoals misselijkheid of overhitting.
(Heel) volle mag = langere onset, piek meer verdeeld. Hierbij is wel het risico dat wanneer je maag leegraakt, de piek ook ineens in kan klappen.

Daarom dat mensen er vaak tussenin zitten: Gewoon normaal eten, en je laatste maaltijd vooraf wat lichter en iets van 1-2 uur ertussen houden voor je je eerste dosis mdma neemt.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Piet Zahut zei:
Ik ga morgen, na 6 maanden weer xtc gebruiken samen met mijn vrouw. Ben best zenuwachtig 😅
Klik om te vergroten...
Heerlijk toch 🤩🤩🤩
In welke setting?
Probeer er onbevangen in te gaan met een positieve mindset; heel veel plezier alvast ❤️
d
dx3Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo

Ik wil na ruim 5 maanden geen xtc gebruikte hebben weer een keer gebruiken maar is mijn herstel lang genoeg geweest wil overdag op het festival xtc doen en een uurtje of drie voor het einde keta gebruiken zou dit kunnen is namelijk mijn eerste keer keta.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je herstel is lang genoeg.
Laat je XTC testen en neem een dosering die bij je lichaamsgewicht past.
Bewaar je Keta.
Na XTC klapt het veel en veel harder in.
Grote kans dat je gaat K-holen.
Dat is niet zon strak plan op een feest.
Succes 🤗
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oef eerste keer keta zou ik zeker niet combineren en zéker niet op een feest proberen inderdaad. Doe eerst maar eens in een veilige en vertrouwde setting testen hoe jij op (alleen) keta reageert…

En in principe zou 5 maanden pauze van XTC bij normale omstandigheden lang zat zijn, maar het ligt er wel een beetje aan waarvan je herstelt. Gebruikte je veel en vaak XTC en had je daarom een herstelpauze nodig?
d
dx3Lid
01-01-2024, 00:00
#10
MDMAutist zei:
Je herstel is lang genoeg.
Laat je XTC testen en neem een dosering die bij je lichaamsgewicht past.
Bewaar je Keta.
Na XTC klapt het veel en veel harder in.
Grote kans dat je gaat K-holen.
Dat is niet zon strak plan op een feest.
Succes 🤗
Klik om te vergroten...
Dankjewel wil een kleine dosis doen dus niet als een malle aan de keta
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
dx3 zei:
Dat begrijp ik wel maar ik bedoel voor inname op de dag zelf wat te eten
Klik om te vergroten...
Zeker niet wachten tot het is ingewerkt, vaak krijg je dan helemaal niks weg. Maar dat weet je toch nog wel van 5 maanden geleden en daarvoor?
Eet gewoon zoals je normaal zou doen… Misschien ietsje gezonder. XTC kun je beter niet nemen op een lege maag. Ik zou wel minimaal 1 uur wachten na je laatste maaltijd met innemen voor een betere opname.
d
dx3Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Oef eerste keer keta zou ik zeker niet combineren en zéker niet op een feest proberen inderdaad. Doe eerst maar eens in een veilige en vertrouwde setting testen hoe jij op (alleen) keta reageert…

En in principe zou 5 maanden pauze van XTC bij normale omstandigheden lang zat zijn, maar het ligt er wel een beetje aan waarvan je herstelt. Gebruikte je veel en vaak XTC en had je daarom een herstelpauze nodig?
Klik om te vergroten...
Hallo

Nee ik heb in die 5 maanden helemaal geen drugs gebruikt en die 5 maand was gewoon omdat ik niet naar een feest ben geweest en ik niet hoef te gebruiken zeg maar
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#13
dx3 zei:
Dankjewel wil een kleine dosis doen dus niet als een malle aan de keta
Klik om te vergroten...

Zelfs een kleine dosis kan inslaan als een bom is mijn ervaring.
Jaren terug had ik een gram, waar ik gedurende de dag flink wat van had genomen.
Vond er vrij weinig aan.
Savonds had ik voor het feestje een half tabletje XTC genomen.
Ik nam een paar kleine tikjes van dezelfde Keta voordat ik naar het feestje ging.
Opeens begon op straat alles te echoën.
Het lukte nog net om op aarde te blijven.
Maar het was geen toffe ervaring om bijna in een K-Hole in de rij te staan.
Na een uur was ik zo kraak en kraak nuchter.
De XTC werkte niet meer. Bij nemen had geen zin.
Veel mensen hier gebruiken Keta volgens mij vooral op de after.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
MDMAutist zei:
Veel mensen hier gebruiken Keta volgens mij vooral op de after.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik keta heel graag op feesten maar ik heb er heel lang over gedaan voor ik een beetje wist wat ik qua dosis en setting wel/niet aankon. Verschilt ook mega erg per persoon en per moment enzo. Heb het bij mijn vrienden echt zo bizar vaak mis zien gaan ook… Dus voor een eerste keer
dx3 zei:
Dankjewel wil een kleine dosis doen dus niet als een malle aan de keta
Klik om te vergroten...
eg een dom idee ahahaha

dx3 zei:
Hallo

Nee ik heb in die 5 maanden helemaal geen drugs gebruikt en die 5 maand was gewoon omdat ik niet naar een feest ben geweest en ik niet hoef te gebruiken zeg maar
Klik om te vergroten...
Dan is 5 maanden voldoende hersteltijd.
d
dx3Lid
01-01-2024, 00:00
#15
dx3 zei:
Hallo

Nee ik heb in die 5 maanden helemaal geen drugs gebruikt en die 5 maand was gewoon omdat ik niet naar een feest ben geweest en ik niet hoef te gebruiken zeg maar
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte alleen xtc op feesten maar altijd wel met minimaal 2.5 tot 3 maanden er tussen en dan ook best wel eens teveel gebruikt naar in mijn normale leven gebruik ik helemaal niets.
Dus neem ik aan dat xtc nog altijd goed zijn werk doet.

Iedereen bedankt voor het goede advies.
d
dx3Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Maar als ik na ruim 5 maanden weer xtc gebruik maar voor die 5 maanden best wel een heb misbruikt wel altijd netjes 3 maanden ertussen gelaten ook tijdens misbruik.wat kan ik nu na 5 maanden verwachten van xtc zal het een mooie trip zijn.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
dx3 zei:
Maar als ik na ruim 5 maanden weer xtc gebruik maar voor die 5 maanden best wel een heb misbruikt wel altijd netjes 3 maanden ertussen gelaten ook tijdens misbruik.wat kan ik nu na 5 maanden verwachten van xtc zal het een mooie trip zijn.
Klik om te vergroten...
Je vraagt hetzelfde als daarvoor…
Je komt er alleen zelf achter door het te ondergaan…
Niemand hier weet wat je kunt verwachten.
5 maanden pauze klinkt als voldoende.
Zorg dat je goed voorbereid bent, uitgerust en met een positieve mind.
Set en Setting zijn sowieso bepalend voor je ervaring.

Laat je ons weten hoe het was?
d
dx3Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeehond zei:
Je vraagt hetzelfde als daarvoor…
Je komt er alleen zelf achter door het te ondergaan…
Niemand hier weet wat je kunt verwachten.
5 maanden pauze klinkt als voldoende.
Zorg dat je goed voorbereid bent, uitgerust en met een positieve mind.
Set en Setting zijn sowieso bepalend voor je ervaring.

Laat je ons weten hoe het was?
Klik om te vergroten...
Ik ga naar een fijn early hardcore feest met hele mooie mensen. Dus dat moet goed komen wat zou ik het beste kunnen eten van tevoren of helemaal niet en pas eten als het ingewerkt is
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
dx3 zei:
en pas eten als het ingewerkt is
Klik om te vergroten...
Wut haha
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij bedoelt Zeehond dat als je (de week) voor je gaat gebruiken extra goed voor jezelf zorgt (gezond en genoeg eten, goed/lang slapen), je het risico verkleint dat je misbruik in het verleden je komende ervaring minder leuk gaat maken.
Maar tis gewoon niet te zeggen. Weten wij veel in hoe verre jij je hersens hebt gefrituurd vroeger en of dat heeft kunnen herstellen. Kan heel goed dat je helemaal geen verschil gaat merken en een heel leuke tijd hebt. Kan net zo goed zijn dat je “het goevoel” überhaupt nooit meer terugkrijgt🤷🏻‍♀️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."