Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums7 dagen GHB gebruikt, nu op 2,5ML per uur, eerder al afhankelijk geweest! Hulp gevraagd

7 dagen GHB gebruikt, nu op 2,5ML per uur, eerder al afhankelijk geweest! Hulp gevraagd

72 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ze denkt omdat ik heftige benzo afkick aan kan en 4 keer zo snel afbouwden dan anderen op die dosis, dat ik dit wel aan kan
S
Spyro

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Lees ik nou goed dat je dosissen aan het uitstellen bent? Absoluut niet doen.

Strict om de 2 uur blijven nemen als je stabiel wilt blijven of gaat afbouwen.

Ik heb alles nog niet heel goed doorgelezen, neem ik later even de tijd voor!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vwb middelen/stoffen waar je aan verslaafd geweest bent, is er later geen "verantwoord" gebruik meer mogelijk. Slechts in heel enkele gevallen kan iemand dit, maar ga er maar vanuit dat hergebruik vrij snel weer tot een nieuwe verslaving gaat leiden.
Je lichaam vergeet het gebruik niet, en binnen de kortste keren lig je weer in de maalstroom van een nieuwe verslaving.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Pieter_post hoe gaat die nu ?
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
@Pieter_post hoe gaat die nu ?
Klik om te vergroten...
Ik heb per direct hulp gezocht en dat heeft me heel ver gebracht. Totaal geen cravings en de volle motivatie om nuchter van het leven te genieten. Natuurlijk nog wel eens last van moeilijke dagen, maar door stil te staan bij de gevolgen die ontstaan door het tijdelijk oplossen van de moeilijke dagen en weten dat dat structureel het probleem verergert, kom ik eigenlijk alleen maar op de conclusie om te accepteren dat slechte dagen er ook bij horen en na een lange tijd gezond te leven je vanzelf met de tijd weer gelukkiger wordt. Hierdoor ontstaat de kracht om niet in een verslaving te vallen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klinkt goed , hopelijk blijft het ok gaan
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sporten, gezond eten en mediteren helpen mij door de zware dagen heen. Slapen blijft wel een struggle helaas. Ben al blij als ik 2 uurtjes slaap pak. Overdag probeer ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken en niet te slapen, zodat ik een ritme kan opbouwen.
D
DownUnderLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je hele verhaal is zo extreem uitgebreid maar ook nog eens zeer onduidelijk, om iemand advies te kunnen geven met zo'n verhaal, dan moet men jouw bericht echt een aantal keer gaan lezen en analyseren, het is echt te onduidelijk om dan echt een goed advies te kunnen geven. Het verhaal van afbouwen, dat vind ik zeer vreemd, je bouwt namelijk niets iets af in één nacht of dag. Daarnaast is je vriendin onverantwoordelijk bezig om jou een deadline te stellen van een paar dagen, terwijl als ik zie wat jij allemaal wel niet neemt. dit onmogelijk is en zelfs gevaarlijk. Enige juiste advies aan jou is dat je je laat helpen in een kliniek. Succes gewenst!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mee eens.
Met name het stellen van een deadline door jouw vriendin vind ik not done....weet zij wel, hoe precair afbouwen van ghb is?
En onder druk moeten afbouwen is ook voor jou niet goed, sterker nog, het werkt in je nadeel zo.
Laat je vriendin maar eens veel nalezen over ghb en de afbouw!
Mss stopt ze met die deadline en kun je in relatieve rust afbouwen.
Alle sterkte toegewenst!
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben clean van alles, heb me laten helpen in een kliniek. Ben zo blij dat ik niet meer afhankelijk ben. De benzo's vond ik nog het lastigste. Ik slaap amper, ben vaak verdrietig en mijn energie is op. Maar ik weet dat er een dag zal komen dat ik mij beter zal voelen. Ik geef niet op en het laatste wat ik zal doen is naar middelen grijpen. Ik heb hier zo erg van geleerd.
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beste toppers. Deze week ben ik na 3 maanden weer de fout in gegaan met GHB. Eerder een jaar geleden afgekickt door Diazepam, Baclofen 3 dagen en pregabaline 3 dagen. Ik heb een drugsverleden en veel gebruikt in mijn leven, omdat ik een zware jeugd heb gehad met veel ruzies tussen mijn ouders aan vechten aan toe. Ook heb ik nooit liefde gekregen van mijn ouders en brak ik tijdens mijn eerste relatie toen dat uitging, omdat ik op mijn 20e voor het eerst liefde kreeg in mijn leven, waar ik super gehecht aan raakte, omdat ik eindelijk liefde kreeg in mijn leven, die ik nooit gehad hebt.

Vorig jaar wilde ik via internet afbouwen met mijn diazepam, waar ik al sinds 2020 mee struggle. Ik nam altijd max 10mg diazepam per dag en heb 1 keer 3 maanden clonazepam 0.5mg gebruikt en daar cold turkey mee gestopt, wat resulteerde ik een hel, ik was super angstig en woonde toen bij mijn oma, ik durfde geen gesprekken aan te gaan en vluchte altijd naar mijn kamer. In de weekenden gebruikte ik altijd GHB op Hard Techno Raves en ik draaide ook regelmatig bij vrienden 150+ BPM en dat deed ik gratis om ervaring op te doen, omdat ik dat geweldig vind.

Ook heb ik een verleden met steroïden en ben daar nu een jaar clean van na 2 jaar non stop te hebben gebruikt. Na vorig jaar gelokt te zijn bij een vrouw en een man die 2mg doosjes diazepam verkocht, heb ik al mijn spullen verkocht om vervolgens met een paar duizend euro de afbouw medicatie in te slaan, nadat mijn nachtdiensten waar ik 6 nachten per week werkte, 70 uur per week gemiddeld, mij geen vrij wilde geven om overdag elke week naar Jellinek te gaan.

Ik ben bij die mensen op 13 middelen gedrogeerd waaronder alcohol, GHB, Benzodiazepines, Cocaïne en Opiaten zoals Oxycodon en Lean. Ik was niet K.O. te krijgen en ze vroegen mij leningen af te sluiten en bedreigde mij. Uiteindelijk ben ik na dat ik 2 dagen lang gedrogeerd was en een black-out kreeg, getaserd en als gevolg een epileptische aanval gekregen en een dodelijke long ontsteking en lag 8 dagen in coma. Ik had de dood in de ogen gezien en nam ontslag en zocht hulp bij Jellinek, waar ze mij vervolgens na dat ik 280mg diazepam in het ziekenhuis toegediend kreeg, ze mij in 1 dag op 90mg zetten en mij vervolgens met 10mg per dag lieten afbouwen.

Ik kreeg onmenselijke pijn door de spiertrekkingen die ik in mijn lichaam kreeg en schreeuwde het uit van de pijn. Een benzo pakken wilde ik niet, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat ik tegen een insult aan zat en werd door de psychiater weer op 80mg diazepam per dag gezet, wat ik bij Jellinek weer heel snel ging afbouwen. Helaas kwam ik op vrijdag en die zaterdag kreeg ik heel veel pijn in mijn rug, bleek de antibiotica te vroeg zijn gestopt waardoor de ontsteking weer toe nam. Mijn longen waren voor 1 long met 100% bloed en ontstekingen gevuld en de andere long met 80%. Hierdoor ben ik de maandag schreeuwend van de pijn naar het ziekenhuis gebracht van de High Care Detox.

Ik kreeg een draine zonder verdoving in mijn rug en Jellinek zei dat ik geen pijnstillers mocht hebben, omdat het verslavend werkt. Toch kreeg ik kortwerkende Oxycodon lage snelwerkende dosering i.c.m. Benzodiazepines, om de pijn tegen te gaan.

Dit was niet genoeg en binnen 1 dag ging het zo slecht met mij, dat ik aan de beademing moest. Uiteindelijk werd ik in coma gebracht, omdat ik de pijn niet meer kon verdragen en ging het binnen een paar uur zo slecht, dat ik op mijn buik werd gelegd op de IC, en kon het elk uur gedaan zijn met me. Niemand kon tegen mijn familie zeggen of ik het zou halen of dat ik zou te komen overleiden. Uiteindelijk heb ik dat overleefd en werd ik opnieuw op 90mg diazepam gezet vorig jaar mei. Ik ben sinds dien aan het afbouwen via Jellinek en zit nu op 6mg.

Ik heb in het begin zo snel afgebouwd, dat ik elke dag super veel last heb van afkickverschijnselen. Ik durf geen Benzo's meer aan te raken, want het voelt elke dag alsof ik de heftigste alcohol kater met een XTC dip en angstklachten heb met heftige paniek aanvallen. Ik krijg Mirtazapine 15mg om te slapen, waar ik abnormale dromen en slaapverlamming van krijg en tegen de depressie 50mg Sertraline Sun.

Ik wil echt van alle medicatie af, maar omdat het zo zwaar werd, heb ik na 8 maanden helaas weer een terugval gekregen in Amfetamine, waar ik nu al gestopt mee ben en GHB voor een week 24/7 gebruik.

Ik pakte 5ml elk 1,5 uur en heb dat vannacht weten af te bouwen zonder medicatie naar 2,5ml per 2 uur. Ik begon met 3,5ml gisternacht om 03:00 en haalde er eerst per 2 uur 0.25ml vanaf tot ik op 3ml zat en toen elke 2 uur 0.2ml eraf tot ik op 2,6ml per 2 uur zat en toen naar 2,5, dosis erna 2,4ml.

Mijn vriendin heb ik dit eerlijk verteld en zei tegen me dat ik tot zondag avond de tijd heb om er helemaal van af te raken. Dit bezorgd me veel stress, maar zondag avond gooit ze mijn GHB weg en moet ik het zien te overleven.

Maandag ga ik weer naar mijn vader toe en kan ik medicatie inslaan waaronder pregabaline Lyrica en desnoods Benzodiazepines. Diazepam wil ik door de lange halfwaardetijd zeker niet aanraken, ook omdat ik me over 2 weken wil laten testen op urine, om mijn familie en vriendin weer het vertrouwen te geven dat ik goed bezig ben.

De benzo afbouw na 4 jaar inmiddels is zo zwaar, dat ik na elke stap zo extreem ziek ben en lusteloos, dat ik geen leuke dingen kan doen en mijn favoriete hobby's zoals sporten wat ik al 8 jaar doe intensief en muziek draaien niet kan. Ik haal mijn afleiding door Clash of Clans te spelen.

Na 2 uur merk ik dat mijn hartslag omhoog gaat en ik angstig begin te worden. Ik wil voor morgen avond afgebouwd zijn, maar weet niet hoe ik dit het beste kan doen, nu ik een deadline heb van mijn vriendin.

Vanaf volgende week ga ik ook NA en AA meetings bezoeken, omdat ik me heel rot voel na deze terugval en mijn vriendin het bijna uit wilde maken door wat er deze week is gebeurd. Ik wil eerlijk zijn tegen haar, maar als ik nog 1 keer terugval deze periode, dan beëindigd ze ons relatie, ze wilden het gisteravond al bijna uitmaken, maar omdat ze weet dat ik het niet doe om haar en mijn familie pijn te doen, heb ik nog een laatste kans en moet ik morgen avond afgebouwd zijn.

Cold turkey heb ik deze week al geprobeerd, wat ik niet trok, verhoogde hartslag en super opgejaagd. Ik probeer nu zo snel mogelijk af te bouwen en morgen avond te stoppen en uit te zitten om vervolgens maandag aan medicatie te komen. Wat raden jullie mij aan?

Ik ben radeloos en super bang voor wat er gaat komen. Ik ben net 24 jaar oud en wil nog wat van mijn leven maken. Wat kan ik het beste doen, hoe kan ik verder afbouwen om morgen Cold turkey te kunnen stoppen?

Van de hele week 5ML per 1,5 uur en nu op 2,5ml te zitten na 12 uur afbouwen van 5ml per 2 uur na in 1 keer naar 3,5ml per 2 uur na nu op 2,5ml per 2 uur te zitten.

Heb nog 36 uur dus 18 dossissen te gaan, voor mijn GHB wordt weg gegooid. Ik kan veel hebben kwa lijden, maar het moet niet gevaarlijk worden.

Ik wil niet meer liegen en wil dit echt graag oplossen. Mijn vriendin vind dat ik wel mag lijden voor wat ik gedaan heb om hiervan te leren. Maar ik ben echt super bang, ook omdat ik sinds gisteren mijn diazepam van 7mg per dag naar 6mg per dag heb gebracht.

Mijn diazepam stel ik zo lang mogelijk uit vandaag. Een beetje afkick kan ik hebben, als het maar niet gevaarlijk wordt.

Wie kan mij helpen, ik zou het enorm waarderen, het is het niet waard om hierdoor alles kwijt te raken en zeker niet mijn vriendin, waar ik enorm veel van houd.

Pregabaline kan ik aan komen, Baclofen niet en ben ook tot beschikking van alle Benzo's, maar wil geen langwerkende hebben, omdat ik nu al op 6mg diazepam zit.

Maandag kan ik meds inslaan, maar morgen avond moet ik stoppen met afbouwen. Ik zat ook te denken aan midazolam/Dormicum of Alprazolam, tegen de ontwenning en pregabaline kan ik 300mg capsules van inslaan. Ik wil het met zo min mogelijk medicatie doen. Met vriendelijke groet, Q-ZILLA.

In de toekomst ben ik een nuchtere DJ op festivals.

P.s. ik ga eind maart wanneer ik clean ben van de Benzo's met alle medicatie stoppen en voor 9 maanden naar Zuid Frankrijk naar een drugsvrije omgeving uit zelfbescherming om tot mijzelf te komen bij een comunity genaamd de Catfarm, om nieuwe drugsvrije mensen te ontmoeten en nieuwe vrienden te maken. Echt een aanrader voor mensen die clean willen blijven. Daar ga ik van alle troep stoppen inclusief roken. Alleen moet ik dat regelen met de sociale dienst en de bewindvoering, dat ik uitleg dat ik het als doel gebruik om clean te blijven. Het is een heel programma.

Ik waardeer alle hulp en ik neem om 7 uur 2ml GHB, dan heb ik nog 13 dossisswn te gaan voor ik cold turkey moet gaan met wat waar ik op eindig.
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik wil echt super graag advies, ik zou dat zo erg waarderen, ben radeloos. Als samenvatting van alles wil ik vermelden dat ik terug ben gevallen ben na 8 maanden clean te zijn van drugs en ik van 280mg uit het ziekenhuis diazepam ben ontslagen en zonder psychologische hulp door schulden en door de wachtlijsten van Jellinek, ik nu op 6mg diazepam per week zit.

Maandag ben terug gevallen in speed en GHB en dinsdag met de speed stopte en meerdere pogingen heb gedaan om cold turkey te stoppen deze week. Ik zat op 5ml per 2 uur tot gisteren avond toen ik mijn vriendin het eerlijk vertelde en het bijna uit wilde maken, wat ik een ramp zou vinden. Ik hou echt heel veel van haar en ben vannacht op 3,5ml per 2 uur gestart waar ik na 2 doseringen op 3ml zat en toen met 3 doseringen op 2,5ml per uur zat en nu 2,2ml per 2 uur. Morgen avond mag ik mijn laatste G'tje nemen, maar van de week had ik al na 3 pogingen cold turkey al heftige ontwenning.

Langzamer afbouwen mag echt niet van haar en morgen avond is de deadline. Ik mag nog 16 dossissen en dan moet ik stoppen. Vandaag is dag 6 en morgen avond moet ik stoppen en maandag overdag kan ik aan meds komen.

Pregabaline 300mg capsules en alle Benzo's. Nu wil ik het of alleen met Pregabaline doen en misschien kortwerkende Benzo's, want wil mijn afhankelijkheid niet te veel vergroten vergroten maar ik accepteer dat ik sws op de blaren ga zitten, maar wil het niet gevaarlijk maken.

Over 10 dagen ga ik naar 5mg diazepam in mijn afbouw en wil dit soepel oplossen, wil heel graag advies hoe ik dit zo soepel mogelijk kan afsluiten, ontwenning mag zeker, maar het moet niet gevaarlijk worden.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat is je concrete hulpvraag? Ik lees een heel plan, wat me vooral opvalt is dat je MOET MOET MOET want anders maakt je vriendin het uit... Ook zie ik je typen dat je al veel last heb gehad van afkickverschijnselen. Én dat je Baclofen pregabaline en diazepam hebt? En diazepam slik je al.

Het lijkt me al alsof je een plan hebt, dus daarom de vraag, wat is je concrete hulpvraag of advies wat je zoekt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je wat alinea's zou kunnen toevoegen kan ik je mogelijk wat advies oid geven! Ik ga momenteel zelf door benzodiazepine afkick heen dus is onmogelijk voor mij om dit zo te lezen.

Maar heb wel veel ervaring met GHB verslaving.
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat waardeer ik Raver, heb je topics bijgehouden en het is het echt waard om van de benzo's af te komen. Ik herkende al je klachten, ben op de 2e keer HCD van 8mg clonazepam 3 dagen op 60mg diazepam gezet en toen in 3 dagen naar 15mg en toen weer in 3 dafen naar 10mg, daar heb ik half januari lang onmenselijke afkicksverschijnselenngehad. De klachten die ik had waren:

- Angstaanvallen
- niet normaal trillen en schokbewegingen maken.
- Bang dat de afkick gevaarlijk was, door een enorm hoge hartslag.
- paniekaanvallen die tot mijn avond dosering aan hielden.
- 2 keer een ketamine terugval gehad en eerlijk verteld aan Jellinek, als ik het nog 1 keer doe, dan laten ze me cold turkey stoppen met het recept diazepam, dan ben ik echt de lul.
- Zware depressie en totaal geen concentratie (durf niet eens naar de winkel of sportschoop te gaan.
- Extreen neerslachtig
- Griep in het kwadraat, was er in december en daar was het al heftig, toen ik thuis kwam werd het zo erg, dat ik niet eens meer kon lopen
- Alles wat ik deed koste enorm veel moeite, en super onrustig maar ook super vermoeid.

Wil al zo lang sporten oppakken, maar ik kon het niet meer sinds ik op 10mg zat.

Op 7mg brak ik deze week en nam met het doel om 1 g'tje per dag te nemen, al snel merkte ik dat ik me na lange tijd echt goed voelde, echt na een jaar eigenlijk. Ik nam me elke avond voor om te stoppen, maar in de nacht kwam de dopamine rebound en hartkloppingen en angst plus disfunctioneren, door de Mirtazapine, extreme angstaanjagende slaapverlamming.

Ik kan extreem veel handelen, ben al 3 keer afgekickt met GHB waarvan 1 keer cold turkey na 2 weken, dat was een ramp.

Omdat ik vanaf maandag ook weer benzo afkick krijg, zal dat dubbel op zijn, vandaar de overweging om max 2 dagen een kortwerkende benzo te nemen om de afkick uit te smeren. En zeker pregabaline. Welke benzo naast diazepam en oxazepam werken hier het beste voor?

Ik voel super weinig van 6mg clonazepam, heb dat van de week geprobeerd. Werkt nitrazepam of lorazepam, daar voelde ik ook echt weinig van laatste keer na GHB. Twijfel ook tussen alprazolam en dormicum. Het is enkel om de GHB op te vangen voor max 2 dagen en diazepam 6mg heb ik sws al, maar ben daar nog niet aan gewend.

Maandag wil ik clean zijn van de G en 2 dagen meds gebruiken, helaas geen beschikking tot baclofen en Phenibut vind ik te verslavend.

Wie o wie kan me uit de brand helpen, ben natuurlijk best bang, maar wil mijn Gaba A en B niet een te harde klapper geven, pregabaline werkt op je Gaba C, de laatste backup plan. Doseringen weet ik er ook niet van.

Nu is het het belangrijkste dat ik een goed afbouwschema heb dat morgen zo laag mogelijk is. Naar de huisartsen post heeft mijn vriendin echt geen zin in en dan mag ik het uitzoeken.

Heb een deadline wat me veel stress geeft. Maar ik wil haar niet kwijt.

Help me alsjeblieft, ik wil er echt wat voor terug doen. Ik wil mensen helpen ook met GHB afbouw, als ik meer kennis heb van de meds en mensen helpen die in mijn situatie zitten. Ook om Spyro te ontlasten, zit namelijk elke dag op dit forum.

Als ik kennis krijg over wat de eisen zijn kwa bloeddruk en hartslag, kan ik schema's maken voor mensen.

Ik ben het er wel mee eens, dat je na een binge, baclofen max een paar dagen moet nemen en pregabaline maximaal 2 dagen waarvan de eerste keer 600mg verdeels over 2 dossissen dus na 12 uur de 2e en dan de ochtend erna 300mg en die avond 150mg en dan stoppen. Maar misschien is dit ook teveel, wil het dit keer goed doen. Ik heb ook een deadline om eind maart van de benzos af te zijn.

Dan ga ik mijn herstel voortzetten in Zuid Frankrijk bij de comunity The Catfarm, helpt mensen met een rugzakje en ben dan 9 maanden uit mijn omgeving, zonder triggers, volledig vergoed en alleen maar positief, nieuwe drugsloze vrienden. Raver is net zo oud als ik en ik gun hem die kans ook.

Misschien kunnen we samen leuke dingen doen om elkaar te steunen en elkaar hiersoorheen te helpen. Ik kan je bijvoorbeeld gratis Hard Techno leren draaien. Las dat je daar ook van houdt.

Ook wil ik samen met ex-(verslavende die werken eraan) samen sporten en schema's maken. Ben ook personal coach. Dit voor afleiding en als buddy om elkaar er doorheen te helpen, want mensen in herstel (ervaringsdeskundige) begrijpen elkaar beter dan de omgevingen waar we ons in vinden.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je hulp wil zou ik wat korter/duidelijker zijn in je hulpvraag. Ik vind het onmogelijk om dit alles te lezen.

Minder verhaal er omheen lullen en meer to the point.
Kort maar krachtig van wat je alles nu slikt met mg enzo erbij eventueel tijden.
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn concretw hulpvraag is hoe ik mijn doseringen het beste kan afbouwen, zodat het niet straks met dit tempo een omslagpunt wordt, dat het ondraagelijk wordt. Zit natuurlijk vanaf morgen 7 dagen eraan, woensdag 8 uur lang ik zat al na 4 uur te shaken. Maar tot hoever kan ik verstandig afbouwen? Op hoeveel ML is het niet meer gevaarlijk om zo min mogelijk dopamine rebound te krijgen en geen overdosis glutamaat, om het zo verstandig mogelijk in te delen. Mag nog 14 dossissen nemen afbouwend en zit nu op 2ml per 2 uur. Opzich merk ik de laatste 20 minuten onrust vergoogde ademhaling en slapen accepteer ik dat het een no go gaat zijn de komende dagen.

Ook wil ik het met een kortwerkende benzo fiksen die door mijn tollerantie wel sterk moet zijn. Oxazepam is te ligt, Lorazepam 2,5mg ook. Pregabaline, weet ik niet hoeveel ik moet pakken, het liefst zo min mogelijk, maar 1,5 jaar geleden was 1 keer 150mg goed. In december na een binge werkte 600mg pas. Ik heb wel tollerantie met pregabaline, maar wel sinds 2022 3 keer mee afgekickt en merkte dit jaar dat ik na 1,5 jaar in december dat ik echt 600mg nodig had de eerste nacht, maar toen zat ik er 2 weken aan en was toen afhankelijk aan ook 5ml per 2 uur, binnen 1 dag zonder meds in 24 uur naar 2,5 kunnen krijgen, en toen had ik al pregabaline.

Nu moet ik in 14 dosissen elke 2 uur zo laag zijn dat ik morgen nacht zonder doorkom en maandag overdag pregabaline moet inslaan en eventueel een aanradende kortwerkende benzo die ik max 2 dagen gebruik. Alprazolam heeft hij in 0.25mg, dus een strip zal niet heel hoog gedoseerd zijn. Een langwerkende durf ik niet.

Diazepam ben ik sinds vrijdag weer in dosis verlaagd en moet over 11 dagem naar de volgende verlaging. Ik heb het ervoor over om een kortwerkende eerst een sterkere pam te gebruiken en daarna de dosering verminderen, maar met een korte benzo is dit in 2 dagen te taperen.

De vragen zijn hoe kan ik in 14 dossissen naar 0.5ml of 0ml komen, want wil zondag op maandag overleven en dan meds halen.

2e vraag is hoeveel pregabaline

De 3e, welke benzo naast lorazepam en diazepam een kortwerkende geen ox, voel ik niets van, is zo kortwerkend, dat ik enkel dit soepel kam afsluiten en werkt ook maar 2 dagen en zal daardoor niet teveel tollerantie verhogen in mijm diazepam afbouw.

RC Benzo's vind ik niet geschikt. Ik kan dormicum nemen of clonazepam of Nitrazepam of Alprazolam, Lormetazepam. Alprazolam kan ik 1 strip van 10 keer 0.25 krijgen. Dat zijn de laagst gedoseerde.

Pregabaline kan ik de capsules zelf halveren.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zou echt geen extra benzos nemen.. Het liefst wil je zo stabiel mogelijk blijven kerel.

Hoe ik het beste zou afbouwen is luisteren naar wat me lichaam me verteld. Sowieso stabiel elke 2 uur. Je hebt nu al veel afkick. Je blijft heel vaag en teveel informatie tegelijk haha. Ik snap dat je je zorgen maakt maar sowieso kunnen wij hier niet heel veel doen ook buiten wat adviezen geven.

Waar ik vooral over struikel is de tijdsdruk dat je van de GHB af moet komen. Dat is natuurlijk belachelijk aangezien het gevaarlijk is!

Als je elke 2 uur doseert is een beetje afkick de laatste 20 a 30 minuten voor je dosis niet raar ofzo.
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oke gisteren dia verlaagd naar 6mg, zat in april op 280mg per dag

Door de snelle afbouw en langdrurige depressie, helaas weer terug gevallen.

Mijn vriendin geeft me een laatste kans, na sinds maandag tot gisteren elk 1,5 a 2 uur 5ml te hebben gepakt met sommige uitstellen,

Vannacht begonnen mer afbouwen van 3,5ml en elke 2 uur wat eraf gehaald en zit nu op 2ml

Ik mag nog 26 uur GHB doseren dus 23 dossissen en daarna moet ik clean de nacht en ochtend doorkomen voor ik aan meds kan komen.

Hebben jullie tips hoeveel ik er per dosis af kan halen elke 2 uur, ik neem elke 2 uur minder en op welke dosis moet ik eindigen morgen avond om veilig de 12 uur te behalen voor ik aan meds kan komen. Mijm dia dosis neem ik expres niet, omdat ik het niet te gelijk wil memen.

Ook stel je voor dat ik wel aan baclo kan komen, hoe bouw je dat op en hoe lang bouw je na een binge weer af, wil advies over de doseringen
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kun je niet onder deskundige hulp dit afbouwen? Gezien ook wat je al hebt meegemaakt op medisch vlak? Volgens mij is het heel onverstandig om een soort van cold turkey te stoppen met ghb. Ik snap je vriendin ergens, maar het moet wel veilig zijn anders schiet het z’n doel ook voorbij. Dus zo’n harde tijdsgrens op zo’n korte termijn is echt niet oké met ghb, ik neem aan dat ze ook niet wil dat je weer opnieuw in het ziekenhuis belandt. Wat zijn die wachtlijsten bij Jelinek? Zijn er nog andere opties? Al bel je de huisarts en vraag je hoe je dit af moet bouwen? Wij zijn geen artsen en het komt met deze middelen best nauw volgens mij.
Heel veel sterkte!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."