Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWoodlovers buitenkweek

Woodlovers buitenkweek

87 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
P
PerfectChaosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Woon nog thuis, maar dit lijkt me prachtig om te doen wanneer ik een eigen stekkie heb
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naast panaeolus cyanescens.. ga ik ook een buitenkweek starten. Waarom? Omdat dat paddo's de potentie hebben om mensen te veranderen. Het zij via microdoseren of een hoge dosering.. de wereld kan wel wat meer barmhartigheid gebruiken. Deze vruchten zouden voor iedereen toegankelijk moeten zijn, gratis en voor niets.. je eigen, zelfgekweekte paddestoelen in de achtertuin. Zelf wil ik dit doen omdat de houtminnende paddestoelen, cubensis en panaeolus een eigen karakter hebben.. zo zouden panaeolus wat "helderder" zijn t.o.v. cubensis en woodlovers wat "warmer".

Voor de leek:
1. Woodlovers zijn NIET dezelfde paddo's als in de een growkit, dit zijn 9 van de 10x psilocybe cubensis, deze zijn minder potent en vereisen steriele techniek om te kweken.
2. Woodlover kweek je in je achtertuin.. niet in een bakje in huis, dit betekend dat je opbrengst seizoensgebonden is.. jaar in, jaar uit paddo's, de natuur doet vooral het werk
3. Woodlovers, een paar bekende soorten:
Schermafbeelding 2022-02-01 om 09.40.08.png
Psilocybe Azurescens - Psilocybe Cyanescens ("Wavy Cap", "blauwwordend kaalkopje") - Psilocybe Subaeruginosa
4. Woodlovers leven van houtsnippers.. van die beukensnippers die als bodembedekking worden verkocht bij dierenwinkels.
5. Of je de juiste paddestoel aan het kweken bent is vrij simpel.. de paddestoel moet azuurblauw kleuren bij aanraking/schade (en zelf onderzoek doen naar de soorten die erop lijken en giftig zijn.. zoals galerina).

Indien je kan komen aan vers exemplaar heb je enkel de onderkant nodig (kontje van de stam)... of wat kant-en-klaar broed, wat karton en houtsnippers om de soort op te kweken. Het zou mooi zijn als meer mensen weten hoe makkelijk het is om zo'n kweek te beginnen. Op internationale fora wordt zo al 15-jaar een kweek bijgehouden, af en toe wat houtsnippers erbij en dat was het. In NL hebben we een perfect klimaat voor de buitenkweek van deze soorten.

Dus ja, bij deze zal ik hier bijhouden wat ik aan het doen ben.. wie weet pikt een ander wat op die er wat aan heeft. Wat ik momenteel al heb geregeld:
- sporenprints / cultuur geregeld: op internationale paddestoel fora wat leden benaderd en gevraagd naar sporenprints (deze zijn niet lang houdbaar dus je hebt een verse nodig), wie weet wil iemand ook een cultuur.. of "stem butt" sturen als "Oesterzwam" o.i.d. zodat het niet tegengehouden wordt vanuit het buitenland naar NL.
(met sporen werken vereist namelijk wél steriele technieken -> agar werk, cultuur isoleren, broed maken, inoculeren van graan)
- houtsnippers besteld: 60kg besteld, 3 zakken met 12mm snippers. deze zijn extra grof.. koloniseren wat minder snel, maar levert langdurige brandstof, zodat het mycelium wat te doen heeft en niet al z'n energie steekt in het verspreiden naar nieuwe voedingsbronnen (om deze reden wordt schaafsel afgeraden).

Wordt vervolgd...
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nog een tip: voor diegene die wat avontuurlijker in elkaar zitten - waarneming.nl; er zijn mensen die hebben genoteerd waar bepaalde soorten te vinden zijn (verspreidingskaart erbij pakken). Dus ja, ik denk dat dit niet de goede tijd van het jaar is.. maar ik ga eens even van de week een bezoek brengen aan een plek! Wie weet vind ik nog wat. Dus ja.. "zoek de paddo" !
Screenshot_20220201-185725_Chrome.jpg
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik moet me inhouden om geen grapje te maken over ‘blauwwordend kaalkopje’…

Maar goeie post. Jammer dat er zo weinig paddestoelen zijn dit jaar anders was ik zelf misschien op Jacht gegaan. Dat is het leukste natuurlijk.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rotjoch zei:
Ik moet me inhouden om geen grapje te maken over ‘blauwwordend kaalkopje’…

Maar goeie post. Jammer dat er zo weinig paddestoelen zijn dit jaar anders was ik zelf misschien op Jacht gegaan. Dat is het leukste natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Haha, ja ik heb de naam ook niet bedacht, maargoed. "Penis envy" is ook een cubensis variant, van gekke namen kijk ik niet meer op. Helaas ben ik te laat hierover gaan nadenken, anders had ik al wel eerder gaan zoeken. Wat betreft "weinig paddestoelen" daar ga ik verandering in brengen.. .! Via het forum met de tijd wat "tips" geven waar je wat kan vinden. Zou toch mooi zijn..
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#6
- lokale houtzagerij gevonden: ook een bron waar ik gebruik van ga maken, voor grovere houtsnippers. En om ook in de bloembakken een voorraadje aan te leggen. Net als bij een openhaard "branden" grote stukken minder snel op dan kleine stukjes. Zo werkt het met mycelium ook, grotere stukken leveren langdurige brandstof. Combi essen, elzen, berk, eiken en andere loofbomen.
- houtsnippers fermenteren: een video van paul stamets waarin hij uitlegd hoe je houtsnipper gereed kan maken zonder steriele technieken.. kwestie van houtsnippers 2 weken onder water dompelen voor anearobe condities.. en daarna uitlekken. Maargoed.. ik ga voor het begin toch de boel in zakken steriliseren en de boel inoculeren met graanbroed.. aangezien ik de spullen toch heb liggen hiervoor en het mycelium de beste omstandigheden wil geven. De video van Paul;
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#7
- houtsnippers binnen: Inmiddels is 3x 20kg beuken houtsnippers binnen (c.a. 12mm stukken) Een kleine 14 liter staat in een emmer te wellen. Dit laat ik minstens 3 dagen staan. geen haast hiermee.. al duurt het 2 weken. Geen idee of langer wellen kwaad kan eigenlijk.. schijnt wel enorm te gaan stinken vanwege zuurstufarme omgeving.. ik gok naar zwavel (rotte eieren lucht). Ik had vroeger een zeeaquarium en als er te weinig beweging in het water zat kreeg je zwarte plekken op steen/in het zand met anearobe bacteriën en dat stonk behoorlijk. Maargoed.. schimmel schijnt er dol op te zijn.
Helaas nog geen post uit het buitenland met sporenprints.. daar baal ik wel van.. nog even geduld denk ik.
- guerilla-kweek speurtocht: Naar Hilversum gereden om te kijken of ik nog wat paddestoelen kon vinden. 2 locaties ingevoerd en rijden maar.. helaas, 1 botanische tuin, was nog betaald ook.. met niks.. en een ander was wel een kunstmatige hoop met houtsnippers, overduidelijk een buitenkweek. Maar helaas niks.. gewoon de verkeerde tijd van het jaar.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#8
- "back-up" broed: naast het zelf opkweken van paddo's opkweken vanaf sporen is het wel handig een plan-B te hebben. Daarnaast wil ik ook de mede mens helpen om relatief goedkoop aan een kant-en-klare kweek te komen. Via wat zoektermen kwam ik op een webshop uit in oostenrijk.. stukje goedkoper dan de webshops in NL. In Nederland zeggen we "geluksvogel" in Duitsland "gelukspaddestoel" nou vertaal dat naar het Duits en je komt er vanzelf. Daar 2 soorten broed besteld "cyanescens ballard" en "azurescens astoria ossip" met een beetje google kom je een heel eind.. alleen slordig dat de afbeeldingen bij de producten verwisseld zijn.

Dit is een halve liter broed, daar kom je een heel eind mee. Het broed (geïnoculeerd graan) heb ik vandaag besteld, zal bij houden wanneer het binnen komt.

UPDATE 7-feb
Het broed is vanochtend al verzonden joh! Dat betekend dat ze dus een voorraad hiervan hebben en je niet x weken hoeft te wachten voordat het binnen is. Wel heb ik in de comments gevraagd om vitaal mycelium, als het mycelium namelijk x tijd is geconsolideerd en de voedingsbron is verteerd zal het zwakker worden en minder vruchten vormen. Maargoed, we gaan het zien, sowieso zal ik eerst een monster nemen hiervan en het op agar zetten om de clone te bewaren. Als je een goed product wil verkopen is het beste een kloon te maken van een fraai exemplaar.. dus neem aan dat dit bedrijf dit doet.
Schermafbeelding 2022-02-07 om 10.38.30.png
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#9
3 dagen later is het broed al binnen! Is wel minder dan gedacht.. ongeveer 350gr.. ipv 500gr dus dat is wel jammer. Verder is het geen graanbroed maar gekoloniseerde houtsnippertjes.
20220210_151210.jpg
M'n houtsnipper waren al aan het bubbelen.. inmiddels 5 dagen verder. Zit een beetje wijnkurk geur aan. Deze ga ik vanavond even wat steriliseren, in de presto en morgen het broed erbij mikken
20220210_182612.jpg
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vanochtend nog even snel wat restanten snippers in wat potten en kleine zakjes gedaan en hoppa ook in pressure canner.
Vanmiddag het broed toevoegen aan de grote zakken met deels steriele houtsnippers.. had geen zin meer om te wachten.. wilde m'n nest in maar het moest eigenlijk nog 1,5 uur pruttelen.. dus ja.. de houtsnippers zijn noch gepasteuriseerd.. noch steriel.. dus je kan het beschouwen als snippers is die een paar uur gekookt zijn. Ah ja.. voor diegene die geen presto hebben is het in ieder geval goed om mee te lezen hoe dit afloopt... gaat het hout besmetten. of niet.. dat is de hamvraag
J
JonathanOtt_ismyheroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Klein vraagje: wat denken jullie van wood lovers paralysis?
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#12
JonathanOtt_ismyhero zei:
Klein vraagje: wat denken jullie van wood lovers paralysis?
Klik om te vergroten...
Bericht in onderwerp 'Psilocybine - 10gr droog doseringen' https://drugsforum.nl/threads/psilocybine-10gr-droog-doseringen.71434/post-1682085
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#13
Inmiddels 100l aan chips aan het fermenteren. Paar puinzakken voor gehaald.20220213_121856.jpg
Is ook wat makkelijker verplaatsen ipv de 60l zak.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#14
- mycelium running: We hebben lift-off..! het cyanescens mycelium doet nog niks.. maar het azurescens mycelium grijpt om zich heen en is aan het groeien.
20220214_095723.jpg
verder heb ik mij ook bezig gehouden met het inoculeren van agar. Hierbij heb ik in een SAB (still air box) een tiental schaaltjes aangestipt met sporen (eveneens azurescens en cyanescens). Hierbij is ook na c.a. 3 a 4 dagen te zien dat de sporen zijn ontkiemd en er mycelium is gaan groeien.. voor diegene die zelf agar maken: lme (light malt extract) met een snufje soya peptone.
20220214_095146.jpg
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#15
Inmiddels een week verder
20220221_132549.jpg
20220221_132558.jpg
dit zijn de azurescens.. cyanescens zie ik wel iets aan activiteit.. maar het lijkt erop dat het mycelium een tik heeft gehad van het transport / was uitgedroogd / te lang in de verpakking zat.. ah ja, pech.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#16
Inmiddels weer even verder..
azurescens bijna helemaal dicht, cyanescens weinig groei. toch tik gehad.

Close-up nieuwe cyanescena spawn. Dit maal niet op gesteriliseerd maar gefermenteerde chips. Slaan gelijk aan, is een goed teken20220304_144434.jpg
20220304_084109.jpg
Update:
azurescens verplaatst naar een puinzak met gefermenteerde chips.
20220305_202206.jpg20220305_201838.jpg20220305_203853.jpg
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#17
20220327_151715.jpg
20220327_142326.jpg

Na weer even verder.. 2 geulen van 3m lang.. 20cm breed en 25cm diep.

het ene pad is vol met azurescens.. en de ander wordt cyanescens.

Verder komen er nog 2 grote plantenbakken. Hier ga ik psilocybe subaeruginosa in kweken (komt een eucalyptus boom in)

opbouw geulen (beneden -> boven):
- karton/potgrond
- droge chips of gefermenteerde chips
- broed
- potgrond
- droge of gefermenteerde chips
- broed
- potgrond
- karton

toch redelijk wat liters.. 300l samen. Zal met de tijd hopelijk flink wat paddo's opleveren
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Leuk project!
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geneesmiddel zei:
Leuk project!
Klik om te vergroten...
Ja het is niet iets nieuws.. alleen komt je er pas op als je indirect erover leest. Dit was wat mij inspireerde: The Little Wavy Caps Patch That Could -- 12 years after update!

Google dit en je komt er vanzelf. Om de 3 jaar gooi je er een zak houtchips over.. en ja.. verder elk jaar sterke paddo's (wel even goed inlezen over wat er nog meer tussen kan groeien.. immers zijn er ook indringers dol op houtsnippers)

Maar als je weet hoe je jou paddestoel kan identificeren dan heb je gewoon voor de rest van je leven een kweek die weinig onderhoud vraagt. Is toch prachtig? Wat wil je nog meer? Geen gedoe meer met steriel werken.. gewoon bergen en bergen van die dingen plukken en goed drogen. Meer dan genoeg voor jezelf en andere.. Met de tijd koop ik ook nog een paar voedseldrogers om ze snel te verwerken.. schijnen warmer/vriendelijker te zijn dan cubensis..

Sterker nog.. je hoeft helemaal niet steriel te werken. Gewoon zo'n mycobox kopen met geinocculeerde snippers.. zelf even zak knaagdierhoutsnippers laten fermenteren.. en klaar is kees.

...maargoed, wie weet inspireer ik iemand om dit ook te doen. Van alle drugs zijn paddestoelen de veiligste.. wellicht de meest angstaanjagende op hogere doseringen.. maar tegelijkertijd helend.. en wie weet helpt het iemand vrij te maken van deze ongezonde en gestoorde wereld waar we in leven waarin we allemaal opgevoed zijn als individu en geen compassie hebben voor een ander.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#20
0t0lerance zei:
...maargoed, wie weet inspireer ik iemand om dit ook te doen.
Klik om te vergroten...
Als ik de mogelijkheid had, had mijn hele tuin volgestaan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."