#1
Dat heb je mooi gezegd, absoluut met je eens!Snap je hoor, helaas heb ik geen ouders waar ik echt mee kon praten toen ik jong was, had ooit een print van een paddestoel gekocht en wilde het stiekem doen.. maar was er nooit van gekomen omdat er te veel bij kwam kijken en durfde het onderwerp ook niet aan te snijden.
Maar ik had me ook totaal niet ingelezen en zou dat dan ook voor recreatieve doeleinden gebruiken, de therapeutische effecten waren in 2008 nog niet onderzocht.. maar nu wél.. op netflix staat genoeg "The mind explained - psychedelics", "Magic medicine", "Have a good trip".. je ouders krijg je niet mee met argumenten, pas als ze zelf zien wat iets is en ze hun vooroordelen, dogma's, stigma, taboo enz links laten liggen en ernaar kijken met een verse blik.. dan kan er een moment van inzicht zijn. Op vimeo "The devided brain - Ian McGilchrist", youtube "A stroke of insight - Jill Bolte Tailor", op youtube alles van Jiddu Krishnamurti, gister nog gekeken:
Legt kinderen uit over de linker hemisfeer.. mechanisch.. repetitief.. , rechter hemisfeer ziet de connectie met alles, schoonheid.. enz.. psychedelica dempen je default mode network.. je ego.. met een microdosering zie je alles met een verse blik, je vriendin voor diegene die ze nu is.. niet volgens je eigen beeld wat je van haar hebt. Deze video is, in tegenstelling tot z'n publieke toespraken en dialogen.. in jip-en-janneke taal, dus goed te volgen.
Als je er passie voor hebt en je zou zoiets duidelijk kunnen maken.. als ik van m'n kind hou, dan luister ik zonder oordelen naar m'n kind, zonder conclusie.. zonder mn dochter of zoontje te onderbreken.. alleen dan kan ik luisteren met respect en helder nadenken (zie ook dat filmpje van krishnamurti). Ach wie weet kan je er wat mee.. ik schaam me er niet voor en heb er heel lang over nagedacht en alles opgezocht wat ik maar kon vinden. Maar gebruik psychedelica a.u.b niet alleen voor de lol, vooral voor de therapeutische doeleinden; zie je angsten en lelijke 'zelf' onder ogen, verander en wordt een mooi mens niet zo corrupt en zelfgericht als iedereen om je heen. Het is jou leven.














