Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsilocybe cubensis kweken

Psilocybe cubensis kweken

19 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
K
KrielLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik ben al een redelijke tijd druk bezig met de kweek van psilocybe cubensis, met zeer goede resultaten. Nu vroeg ik me af of er op het forum meer mensen aan het kweken zijn. Misschien leuk om kennis en ervaring met elkaar te delen. Ik ben recent gestart met de kweek van psilocybe natalensis en psilocybe subtropicalis. Als er mensen zijn die ervaring hebben met het kweken van deze soorten kom ik graag met jullie in contact 😊.

Hieronder wat resultaten van mijn eigen werk. Opgekweekt vanuit sporen.

IMG_5056.jpeg
IMG_4667.jpegIMG_4942.jpegIMG_4158.jpeg
IMG_3967.jpegIMG_3962.jpeg
Hoor het graag van jullie!

Groetjes Kriel
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wow dat zijn wel echt serieuze flushes ja 😱
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#3
OMG! Ik was al trots dat er uberhaupt iets groeit op mijn cakes, laat staan een volledige canopy. Nu ben ik wel heeeeeel geinteresseerd hoe je dat er vanaf hebt gebracht ^^.

Zelf ben ik met 2 projectjes bezig: Natalensis en Pan. Cyans TTBVI. Beiden volgens de laatste versimpelde methode van GordoTEK: broed mengen met bulk in een bak die drijft op eenzelfde bak met water in en een aquarium verhitter op 28 graden. Eens gekoloniseerd de deklaag aanbrengen en dan gewoon 3x per dag bevochtigen. De pan cyans is intussen aan de tweede oogst bezig. De eerste oogst was ik eigenlijk niet thuis en dus hebben ze niet voldoende water gekregen, deze keer autistisch te werk gegaan en de flush is al veel groter, maar nowhere near jouw resultaten. Wat een paddenstoelen porno van jou zeg :grin:

Bij de Natalensis lette ik er wel op dat die tegen het vliegenraam aan gingen groeien, dus daar heb ik die erfa gehaald en het deksel er gewoon opgezet waardoor de vochtigheid binnen blijft en dit lijkt ook te lukken.

IMG_3169.jpg IMG_3193.jpgIMG_3205.jpg
K
KrielLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks 😊 het heeft flink wat tijd en werk gekost om deze resultaten te behalve, en heel veel mislukte tubs..

Ik ben tegen heel veel problemen aangelopen in het hele proces maar de laatste maanden zijn de resultaten stabiel en lijken de problemen opgelost. Als je specifieke vragen hebt kan je altijd een bericht sturen 😁

Super tof om te zien dat je met succes pan cyans kweekt, is mij tot nu toe nog niet gelukt.

May the fungus be with you πŸ„
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Inleiding:

De wanden van je groeibak lijken goed vochtig, wat betekent dat je de luchtvochtigheid goed onder controle hebt.
Dit is cruciaal voor de groei van paddenstoelen.
Zorg dat je de juiste balans behoudt tussen luchtvochtigheid en frisse lucht, om te voorkomen dat er te veel condensvorming is.

Zorg voor voldoende luchtcirculatie, want een te hoge luchtvochtigheid zonder genoeg frisse lucht kan leiden tot schimmelgroei of contaminatie. Je zou kunnen overwegen om de bak dagelijks kort te luchten, zonder de luchtvochtigheid drastisch te laten dalen.
-------------------------------------------------------------------------
De foto's:

Op de eerste foto zie ik veel paddenstoelen in een vroege pinning-fase (kleine knopjes, zie foto).

De tweede foto toont paddenstoelen die al bijna volgroeid zijn. Zorg ervoor dat je oogst voordat de hoeden volledig open zijn om sporenverspreiding te beperken, tenzij je van plan bent om die sporen te verzamelen.

De derde foto laat grotere stammen zien, wat duidt op gezonde groei. Zorg ervoor dat ze niet te vochtig blijven aan de basis, wat schimmel kan veroorzaken.

Als je meer bepaalde informatie wilt weten, mag je me altijd taggen met je vraag!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kriel zei:
Hallo allemaal,

Ik ben al een redelijke tijd druk bezig met de kweek van psilocybe cubensis, met zeer goede resultaten. Nu vroeg ik me af of er op het forum meer mensen aan het kweken zijn. Misschien leuk om kennis en ervaring met elkaar te delen. Ik ben recent gestart met de kweek van psilocybe natalensis en psilocybe subtropicalis. Als er mensen zijn die ervaring hebben met het kweken van deze soorten kom ik graag met jullie in contact 😊.

Hieronder wat resultaten van mijn eigen werk. Opgekweekt vanuit sporen.

Bekijk bijlage 62108
Bekijk bijlage 62109Bekijk bijlage 62110Bekijk bijlage 62111
Bekijk bijlage 62112Bekijk bijlage 62113
Hoor het graag van jullie!

Groetjes Kriel
Klik om te vergroten...
Wow! Ik heb zelden zulke mooie volle grote flushes gezien!!! Echt mega mooi!
Maar die laatste foto en al helemaal foto 2 zijn natuurlijk veeeeeeeeel te laat geoogst. Of was je van plan sporen te vangen?
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kriel zei:
Thanks 😊 het heeft flink wat tijd en werk gekost om deze resultaten te behalve, en heel veel mislukte tubs..

Ik ben tegen heel veel problemen aangelopen in het hele proces maar de laatste maanden zijn de resultaten stabiel en lijken de problemen opgelost. Als je specifieke vragen hebt kan je altijd een bericht sturen 😁

Super tof om te zien dat je met succes pan cyans kweekt, is mij tot nu toe nog niet gelukt.

May the fungus be with you πŸ„
Klik om te vergroten...
Ja hier ook hit and miss hoor, maar sinds ik een zelfgemaakte laminor flow hood heb, lijkt alles iets beter te lukken. Maar ik heb nog steeds ettelijke potten mais die ik moet wegkieperen omdat er toch besmettingen zitten. Maar ook dit zorgt er bizar genoeg voor dat ik me nog meer vastbijt en het steeds beter wil doen. Aan agar plates ben ik nog niet toe. Ik heb nog enkele spuiten met liquid culture die ik wil laten verder groeien in een grotere bokaal.

Voorlopig lukte het om verse liquid culture te gieten in een bokaal die volledig was gekoloniseerd en die ik net ervoor had geleegd. Het leek me aannemelijk dat er nog voldoende in de bokaal hing om die liquid culture te activeren. En dat bleek correct, maar ik weet niet hoeveel keer je dit kan herhalen alvorens je het mycelium uitput. Zelfde met een graan transfer, da's ook al gelukt :).

En mag ik vragen welke soorten je allemaal succesvol hebt gekweekt op die foto's? :)

En met welk graan boek jij het beste resultaat? Ik gebruik popcorn, maar het gaat toch wel vaak mis.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cool. Een hoop ervaring hier, ziet er fantastisch uit zo een grote yield! Ik wil het al zolang eens proberen, dit was mijn reminder denk ik ;D
net een growsetje golden teachers besteld, ben benieuwd!


slightly off topic, maar kwam net dit advies RIVM paddo's tegen, interessant. Stomme toeristen ook ;P
G
G.AmerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb laatst ook voor het eerst paddo's gekweekt, maar wordt toch wel jaloers als ik je bakken zie! Ziet er goed uit!
K
KrielLid
01-01-2024, 00:00
#10
Metalcored00d zei:
Ja hier ook hit and miss hoor, maar sinds ik een zelfgemaakte laminor flow hood heb, lijkt alles iets beter te lukken. Maar ik heb nog steeds ettelijke potten mais die ik moet wegkieperen omdat er toch besmettingen zitten. Maar ook dit zorgt er bizar genoeg voor dat ik me nog meer vastbijt en het steeds beter wil doen. Aan agar plates ben ik nog niet toe. Ik heb nog enkele spuiten met liquid culture die ik wil laten verder groeien in een grotere bokaal.

Voorlopig lukte het om verse liquid culture te gieten in een bokaal die volledig was gekoloniseerd en die ik net ervoor had geleegd. Het leek me aannemelijk dat er nog voldoende in de bokaal hing om die liquid culture te activeren. En dat bleek correct, maar ik weet niet hoeveel keer je dit kan herhalen alvorens je het mycelium uitput. Zelfde met een graan transfer, da's ook al gelukt :).

En mag ik vragen welke soorten je allemaal succesvol hebt gekweekt op die foto's? :)

En met welk graan boek jij het beste resultaat? Ik gebruik popcorn, maar het gaat toch wel vaak mis.
Klik om te vergroten...

Ik ken het gevoel. Niet stoppen totdat het je eindelijk gelukt is. Dit heeft mij ook gebracht waar ik nu ben 😁. Heb wel eens hele batches potten met graan weg kunnen gooien omdat het vol zat met besmettingen 🀣.

De paddestoelen op de foto’s zijn allemaal Psilocybe Cubensis. De strains van boven naar beneden zijn:
- Leucistic tidal wave 4. Enkele gevonden tussen een flush tidal wave 4 (zie foto tidal wave 4 links achterin verstopt). Clone van gemaakt en dit is het resultaat
- Jack frost
- Melmack 116
- Tidal wave 4
- Melmack 116
- Eclipse

Voor graan gebruik ik zelf milocorn / rode dari en ben er meer dan tevreden mee. Wat gaat er precies mis? Je zou een pot gesteriliseerde popcorn zonder cultuur een aantal weken kunnen laten staan en kijken wat er gebeurt?
K
KrielLid
01-01-2024, 00:00
#11
djiego zei:
Cool. Een hoop ervaring hier, ziet er fantastisch uit zo een grote yield! Ik wil het al zolang eens proberen, dit was mijn reminder denk ik ;D
net een growsetje golden teachers besteld, ben benieuwd!


slightly off topic, maar kwam net dit advies RIVM paddo's tegen, interessant. Stomme toeristen ook ;P
Klik om te vergroten...

Super tof. Hopen dat je er een aantal mooie flushes uit kan halen πŸ„.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
djiego zei:
Cool. Een hoop ervaring hier, ziet er fantastisch uit zo een grote yield! Ik wil het al zolang eens proberen, dit was mijn reminder denk ik ;D
net een growsetje golden teachers besteld, ben benieuwd!


slightly off topic, maar kwam net dit advies RIVM paddo's tegen, interessant. Stomme toeristen ook ;P
Klik om te vergroten...
Er waren ook gewoon politieke voorstellen om een wachtdag te introduceren zodat je eerst paddo's moest bestellen en het pas later zou kunnen ophalen. Maar de CDA-minister riep liever 'VERBODEN'.

Persoonlijk ben ik ook niet zo'n voorstander van al die smartshops die in centrum Amsterdam truffels verkopen. Maar je kan dat reguleren door er uitdrukkelijk geschikte plekken voor aan te wijzen.
G
G.AmerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Persoonlijk ben ik ook niet zo'n voorstander van al die smartshops die in centrum Amsterdam truffels verkopen
Klik om te vergroten...
Ik kom bijna nooit in Amsterdam, maar een keer dat ik er wel was verbaasde ik me erover hoeveel smartshops er zijn en hoe ze 'reclame' maakte voor de truffels. En hoe makkelijk ze verkocht werden aan toeristen zonder enige voorlichting.
K
KrielLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mezelf zei:
Wow! Ik heb zelden zulke mooie volle grote flushes gezien!!! Echt mega mooi!
Maar die laatste foto en al helemaal foto 2 zijn natuurlijk veeeeeeeeel te laat geoogst. Of was je van plan sporen te vangen?
Klik om te vergroten...
Thanks!

Te laat geoogst waarvoor?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kriel zei:
Thanks!

Te laat geoogst waarvoor?
Klik om te vergroten...
Bij te laat oogsten is de potentie minder maar misschien nog wel belangrijker is dat als er al sporen zijn vrijgekomen dit nadelig is voor de volgende flushes.
Want sporen zijn het teken voor de Mycelium dat het zich voortgeplant heeft en dus geen volgende flushes meer hoeft te geven. Even in Jip en Janneke taal.
K
KrielLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mezelf zei:
Bij te laat oogsten is de potentie minder maar misschien nog wel belangrijker is dat als er al sporen zijn vrijgekomen dit nadelig is voor de volgende flushes.
Want sporen zijn het teken voor de Mycelium dat het zich voortgeplant heeft en dus geen volgende flushes meer hoeft te geven. Even in Jip en Janneke taal.
Klik om te vergroten...
Oh ja dat zal vast. In ieder geval bedankt voor de informatie. Ik zal het meenemen in de praktijk.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Er waren ook gewoon politieke voorstellen om een wachtdag te introduceren zodat je eerst paddo's moest bestellen en het pas later zou kunnen ophalen. Maar de CDA-minister riep liever 'VERBODEN'.

Persoonlijk ben ik ook niet zo'n voorstander van al die smartshops die in centrum Amsterdam truffels verkopen. Maar je kan dat reguleren door er uitdrukkelijk geschikte plekken voor aan te wijzen.
Klik om te vergroten...

Het is echt zo'n bijvoorbaat verloren potentieel opbouwende mooie discussie in de politiek met die angstige verbodsdrang tussen de oren :(

Maar inderdaad, slechte voorbeelden van toeristen verzamelen helpt zeker niet in het algemeen.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kriel zei:
Super tof. Hopen dat je er een aantal mooie flushes uit kan halen πŸ„.
Klik om te vergroten...

Het ligt nog in de koelkast lol. Ik ga denk ik dit weekend openmaken, ben benieuwd !

OT. Had ook een aantal doosjes microdose truffels met die betstelling mee besteld. Paar weekjes gedaan. Niet echt onder de indruk, voelde me eerder minder dan meer. ..Dus ik dacht vorig weekend impulsief: nou dan neem ik de rest maar ineens, misschien dan nog wat lol van...

Behoorlijke lastige niet leuke trip tot gevolg met een benzo als toetje omdat ik er klaar mee was hahaha. Misselijk, draaierig, the works.. Ik wist gelijk weer waarom ik LSD toch een stuk fijner vindt zonder deze shit soms.. Niet de eerste keer dat ik dat met truffels heb.

Maar mn verse paddo's hopelijk een stuk beter haha
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben enorm onder de indruk van jouw kweekkunsten!!! Petje af 🧒 Wat een flushes!!!
B
BombarieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben een beginnende kweker. Ik begon met goede moed, maar na aardig wat mislukte spawn pogingen had ik de moed al bijna opgegeven.

Gelukkig lukte mijn laatste pogingen alsnog waardoor het enthousiasme in het kweken ook weer terug was. (achteraf bleken de mislukkingen eigenlijk gewoon leerprocessen en kwam ik er gaandeweg achter welke factoren de oorzaak waren)

Ik ben (sinds vandaag) bezig met mijn eerste bulk poging. Die bij jou zien er wel echt heel goed uit!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."