Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnprettig gevoel ontwikkeld bij wiet roken.

Onprettig gevoel ontwikkeld bij wiet roken.

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MarcoC1991Lid
01-01-2024, 00:00
#1
VJ_LSD72 zei:
Ik heb hetzelfde gevoel als ik wiet rook. Heb er geen last van als ik al een hele dag/avond met allerlei andere middelen in de weer ben op bv een feestje en al flink onder invloed van ander spul ben. Maar puur thc, nee bedankt. Geen fijn gevoel meer. In mijn jongvolwassenen leven vroeger gewoon te veel wiet en hash gerookt, zowel puur, met tabak en over de waterpijp. Moet er niet meer aan denken zulke hoeveelheden elke dag te roken. Ging tussen de 10 a 25 gulden aan wiet per dag doorheen… m’n hele loon op aan wiet en kon het hebben want woonde nog gewoon bij m’n ouders thuis.
Klik om te vergroten...
Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak dan zou zijn, stoot het lichaam het af door misbruik uiteindelijk, of zijn er stoffen in de hersens uitgeput door al het blowen, of een andere reactie van het lichaam.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Endocannabinoid system in je lichaam die genoeg THC heeft gehad denk ik.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat het misschien iets met volwassenen worden temaken heeft. Je hebt waarschijnlijk zaken waar je verantwoordelijk voor bent. Als je nu 3 weken op vakantie bent en niets hoeft te doen, dan voel je de stress misschien niet?
Alleen bij wiet heb je dit, of heb je een dag na zuipen nu ook een vorm van stress-katers?

Neem je de joints met tabak en ben je gestopt met sigaretten roken? Zou ook een reden kunnen zijn.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#4
In het begin lopen mensen (waaronder ik) vaak hele joints te roken. Dat is in het begin leuk en aardig maar na een tijdje, zoals met alle middelen, werkt dat leuke effect uit.

Een pofje nemen en het dan laten is vervolgens iets wat veel mensen doen om het blowen op latere leeftijd nog vol te houden. Jammer dat het nog steeds angst bij je geeft.

Je kan drie dingen doen:

1. Stoppen. Accepteren dat het blowen niet meer is wat het was. Vervolgens werken aan de baseline angst waar je mee speelt.

2. Rook lichtere wiet. Rook iets wat niet een sativa is. Kijk naar welke soort wiet nog wel bij je past. Dit is alleen vervelend omdat totdat je de juiste wiet hebt gevonden steeds weer die angst zal krijgen. Dus goed zoeken naar wiet soorten die angst en stress verminderen.

3. Investeer in supplementen die andere cannabinoïden bevatten zoals CBD en CBG. Dit brengt vaak het balans in de wiet terug en kan je er weer van genieten. Ook al zal je space wel anders zijn omdat je dan van het entourage effect van geniet. Mocht je wiet medicinaal willen gebruiken is dit ideaal. Een traditionele blower moet hier vaak niks van hebben merk ik.

Hoe lang neem jij breaks tussen het blowen? Bij mij als ik een paar weken of maanden niet blow en dan een licht wietje rook heb ik weer een fijne space. Toevallig heb ik afgelopen periode bijna elk uur een wiet sigaret gemaakt en het versterkte de angst die er op dat moment al was in plaats van hoe het in het begin ging.

Als je goed opmerkt is dat dus een cirkel. Het hangt er een beetje af wat je exact wilt. Wil je alles eraan doen om toch maar weer te kunnen blowen of ben je zat dat je heel de tijd anxiety krijgt van de wiet. Wil je tientallen euro's extra investeren in andere cannabinoïden om toch met blowen om te kunnen gaan?

Het makkelijkst is gewoon stoppen. Als je nog een paar keer het weer probeert en je krijgt weer die angst stop je vanzelf wel. Dan is die tijd gewoon geweest, hoe kut het ook is.
M
MarcoC1991Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi, ik heb in het verleden altijd veel geblowd, en dit voelde altijd geweldig van mij 18de tot mijn 24ste ongeveer. Maar toen plots kreeg ik continue angstaanvallen en lichamelijk geen fijn gevoel meer. Dit is na 8 jaar altijd zo gebleven, ik kan alleen nog blowen wanneer ik zeer rustig heel af en toe een hijsje neem, maar ook dan voelt het al snel angstig. Hoe zou dit kunnen? Zou er een stofje in mijn lichaam opgemaakt zijn door het vele blowen, of zijn er meer mensen die dit hebben en weten waardoor het kwam?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hebben heel veel mensen met wiet en dit komt vaak pas na een tijd(je) van gebruik.

Weet het niet helemaal zeker of dit dé reden hiervoor is, maar mijn gok is dat je met wiet nooit goed door je emoties heen werkt. Je verwerkt gevoelens niet goed (maar verdooft ze). Daarnaast is het ook zo dat wiet je REM slaap negatief beïnvloedt, wat ook slecht is voor de verwerking van gevoelens/indrukken.

Het beste bij zulke paranoia is helemaal stoppen. Minderen kan ook maar in de praktijk is dat vaak lastig met wiet.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb hetzelfde gevoel als ik wiet rook. Heb er geen last van als ik al een hele dag/avond met allerlei andere middelen in de weer ben op bv een feestje en al flink onder invloed van ander spul ben. Maar puur thc, nee bedankt. Geen fijn gevoel meer. In mijn jongvolwassenen leven vroeger gewoon te veel wiet en hash gerookt, zowel puur, met tabak en over de waterpijp. Moet er niet meer aan denken zulke hoeveelheden elke dag te roken. Ging tussen de 10 a 25 gulden aan wiet per dag doorheen… m’n hele loon op aan wiet en kon het hebben want woonde nog gewoon bij m’n ouders thuis.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik had dat ook altijd en zeker als ik met tabak rookte.
Blowde dagelijks en op het einde van die periode kwam het niet echt meer leuk binnen.
Tijdje niet meer geblowt en het laatste jointje is ook alweer een hele tijd geleden.
Maar de laatste keren was wel een puur jointje en een kleintje.
Niet zo'n dikke toeter maar subtiel.
De high was veel gezelliger, natuurlijk en zonder veel neveneffecten.
Lag het aan de lange stop of puur roken kan ik niet zeggen maar wel 2 dingen waar je rekening mee kan houden in de toekomst.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#9
PsyTekz zei:
Lag het aan de lange stop of puur roken kan ik niet zeggen maar wel 2 dingen waar je rekening mee kan houden in de toekomst.
Klik om te vergroten...
Puur roken geeft een heldere high, met tabak roken geeft een rare waas in je hoofd. Voelt minder fijn, maar hey, nicotine:grinning:!!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik verdraag joints met tabak niet zo goed. Zorgt regelmatig voor angst en nervositeit.

Puur wel , geen nervositeit. Maar hangt ook echt volledig van de strain af. Haze zet dat maar uit je hoofd, dat zorgt zelft vandaag de dag bij mij nog voor wat je beschrijft. Ik heb een haat liefde verhouding met wiet. 😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."