Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaporizer

Vaporizer

26 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
miles zei:
Educate me please, ik ken die dingen helemaal niet, wat stop je hier in? Gewone hasj of wiet? Of moet er rosin in?
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte het (ben voorlopig gestopt) voor mijn wiet topjes. Topjes in de grinder, dat gaat dan in mini metalen kokertjes kleiner dan het topje van je pink. En dan opwarmen tot rond de 170-200 ⁰c en dan lijkt het alsof je rookt bijna, maar zonder verbranding. Smaak van wiet komt goed naar voren en ik gebruikte op die manier de helft van de wiet in vergelijking met verbranden als een jointje.
Ik noem het een redelijk gezonde manier van wiet consumptie, al is wietolie misschien nog beter.
Ook mogelijk om er hash in te stoppen, maar ik heb mijn eigen plantjes en heb dan gewone topjes. Zoek maar eens Mighty op google afbeeldingen, dan zie je hoe de vader eruit ziet.
Om het helemaal gezond te maken, moet je CBD plantjes/topjes drogen. Dan wordt je niet echt high, alleen rustig is het idee.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik als niet-blower heb vaker de behoefte om af en toe in het weekeind te willen blowen. En dat wil ik niet in tabaksvorm.
Mijn wietolie is op en ik heb soms de behoefte om high of stoned te worden. Met blowen via tabak moet ik vaak hoesten. Maagdelijk keeltje.

Is de Mighty een overkill gelet dat ik niet vaak zal gaan blowen. Ik lees over dit monsterapparaat vrijwel alleen maar positieve verhalen.
De Pax 3 zou ook een optie zijn al zijn de positieve verhalen daar iets minder.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Koop een Mighty! Als je er weinig gebruik van maakt kun je waarschijnlijk 50 jaar genieten van dat apparaat! Alleen maar positief op de oplader na :). Die heb ik wel 8x bijgekocht denk ik. (Ik heb er 2 van trouwens, 1 voor mezelf en 1 voor mijn partner)
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ook een Mighty en ik blow minder vaak dan één keer per week. Ben er erg tevreden over. Het ding werkt zonder problemen al jarenlang. Alleen regelmatig schoonmaken en af en toe de gaasjes en zeer af en toe de rubbertjes vervangen. Helemaal prima.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Acht keer een accu vervangen tikt natuurlijk ook behoorlijk aan. :)

Hoe vaak vervang je dan de rubbers en gaasjes? Dit zijn natuurlijk ook kleine kostenposten :)
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kwak zei:
Acht keer een accu vervangen tikt natuurlijk ook behoorlijk aan. :)

Hoe vaak vervang je dan de rubbers en gaasjes? Dit zijn natuurlijk ook kleine kostenposten :)
Klik om te vergroten...
Accu blijft goed, het is dat stomme kabeltje dat het telkens begeeft, maarja, het ding is het waard :)
Rubbertjes heb ik nooit nieuw bijgekocht. Gaasjes wel en waar ik wel echt flink wat aan uit heb gegeven zijn ook de kokertjes.. zeker wel 200 van die dingetjes gekocht en zeker de helft heb ik nog, maar die verbuigen wel eens en dan zijn ze waardeloos.
Alcohol om de kokertjes en de gaasjes en mondstuk schoon te maken.. en dus af en toe even de tijd nemen voor "schoonmaak/ onderhoud".
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Koop een Mighty! Als je er weinig gebruik van maakt kun je waarschijnlijk 50 jaar genieten van dat apparaat! Alleen maar positief op de oplader na :). Die heb ik wel 8x bijgekocht denk ik. (Ik heb er 2 van trouwens, 1 voor mezelf en 1 voor mijn partner)
Klik om te vergroten...
Educate me please, ik ken die dingen helemaal niet, wat stop je hier in? Gewone hasj of wiet? Of moet er rosin in?
M
MazedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik herken wat je hierboven schrijft helemaal. Zelf heb ik een portable vaporizer en een wat grotere. Als ik deze gebruik, hit het bij lange na niet als wanneer ik een pure joint rook. Ik vind ook het afstellen van de temperatuur lastig. Merk toch dat ik liever de damp/ rook heb.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb je bij elke tuig als je uitademt witte rook?
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb je ervaring met hash en kruiden met de Mighty?
Wat heb ik daar allemaal voor nodig?

Ik lees net dat er een verbod is op het verkoop van online van Vapes in Nederland!
Ik sta op het punt eentje te kopen uit Duitsland.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Ik gebruikte het (ben voorlopig gestopt) voor mijn wiet topjes. Topjes in de grinder, dat gaat dan in mini metalen kokertjes kleiner dan het topje van je pink. En dan opwarmen tot rond de 170-200 ⁰c en dan lijkt het alsof je rookt bijna, maar zonder verbranding. Smaak van wiet komt goed naar voren en ik gebruikte op die manier de helft van de wiet in vergelijking met verbranden als een jointje.
Ik noem het een redelijk gezonde manier van wiet consumptie, als is wietolie misschien nog beter.
Ook mogelijk om er hash in te stoppen, maar ik heb mijn eigen plantjes en heb dan gewone topjes. Zoek maar eens Mighty op google afbeeldingen, dan zie je hoe de vader eruit ziet.
Om het helemaal gezond te maken, moet je CBD plantjes/topjes drogen. Dan wordt je niet echt high, alleen rustig is het idee.
Klik om te vergroten...
Ok, klinkt goed, als ik dit jaar een mooie oogst heb die ik tot ice hash verwerken wil misschien ook maar eens voor zoiets kijken, ben geen frequente blower, maar wil nog eens van t roken af en dan is dit wel wat denk ik
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
miles zei:
Ok, klinkt goed, als ik dit jaar een mooie oogst heb die ik tot ice hash verwerken wil misschien ook maar eens voor zoiets kijken, ben geen frequente blower, maar wil nog eens van t roken af en dan is dit wel wat denk ik
Klik om te vergroten...
Ik ben nu 2 jaar en 8 maanden zonder tabak en nicotine. Eerste jaar was ik fulltime aan het vapen. Ik nam hem mee naar mijn werk en in de pauze gewoon buiten even vapen. Ruikt ook amper, dus niet zo schandalig als wiet blowen.

Full time vapen betekende voor mij ongeveer 12 capsules per dag. Iedere capsule werd gevuld met ongeveer 0,15 gram wiet. En ik heb veel van die kleine plantjes op het terras en had daardoor veel verschillende smaakjes :)

Na een jaar vapen ben ik wel weer pure wiet gaan blowen. Een beetje jammer, maar gelukkig nu al een tijdje helemaal niets meer.
Om te stoppen met roken, raad ik aan zeker ook CBD plantjes te kweken. Uitstekend om te werken met een kopje koffie erbij.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Accu blijft goed, het is dat stomme kabeltje dat het telkens begeeft, maarja, het ding is het waard :)
Rubbertjes heb ik nooit nieuw bijgekocht. Gaasjes wel en waar ik wel echt flink wat aan uit heb gegeven zijn ook de kokertjes.. zeker wel 200 van die dingetjes gekocht en zeker de helft heb ik nog, maar die verbuigen wel eens en dan zijn ze waardeloos.
Alcohol om de kokertjes en de gaasjes en mondstuk schoon te maken.. en dus af en toe even de tijd nemen voor "schoonmaak/ onderhoud".
Klik om te vergroten...


Wat raad je aan om allemaal aan te schaffen?
Wat is het verschil in Coarse Screen Set Small en Normal Screen Set Small.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Kwak zei:
Wat raad je aan om allemaal aan te schaffen?
Wat is het verschil in Coarse Screen Set Small en Normal Screen Set Small.
Klik om te vergroten...
Ik raad aan vooral 1 of 2 van die pakjes met 40 "oventjes/ capsules" te kopen. En als je hash erin wilt, dan ook van die gaas kussentjes :).
Extra kabel misschien, al zou die gewoon jaren mee moeten gaan!
En als je wat extra gaas/filters wilt dan kun je die Coarse set pakken.
Veel meer weet ik niet aan te raden. Ik vulde de capsules en nam je dan mee in mijn capsule houders waar er 4 ofzo inpassen, die kun je ook van het merk kopen, maar genoeg oplossing voor te vinden waarschijnlijk.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#15
Super dank. Ik hoor net dat ik iemand Mighty even kan lenen :)
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wauw, wat geweldig ding haha. Ik weet niet hoeveel mg ik per keer gebruik. Ik word er lekker stoned van. Ik moet nog beetje met de temperatuur uitvogelen. Vaak gebeurt er bij 170C niet zoveel. Wel merkte ik op als je halverwege hem uitzet en je hem later aanzet, dan lijkt alsof alles al is verbrand.
Gisteren vond ik op een festival een gevuld wietzakje op de grond liggen. Dat smaakte goed. Afgelopen weekeind heb ik twee mooie, intense trips aan overgehouden.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Temperatuur deed ik vaak 170⁰c en dan langzaam omhoog tot max 190-195.

In de Mighty gaat iets minder dan 0,2 gr per capsule als ik het goed heb. Niet teveel aanstampen!

Als je maar 1 temperatuur aan zou zetten dan denk ik dat 180 ongeveer de beste is. Als je snel zo high mogelijk zou willen worden, dan gewoon effe vapen op 190⁰c.. Dat is mijn theorie 😅

Enjoy!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Kwak zei:
Heb je bij elke tuig als je uitademt witte rook?
Klik om te vergroten...
Als de Mighty op temperatuur is.. zeg 175 graden en je begint te trekken.., dan begint de witte rook bij de derde tuig ongeveer schat ik. En als je op een moment rond 190 zit dan zal de "rook"/ stoom minder worden en moet er een nieuwe capsule in. :sunglasses:
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Morgen ga ik het checken :)
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#20
Aha, ik ervoer namelijk alleen bij hoge temperaturen rook.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."