Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCold turkey wiet 'Craving'

Cold turkey wiet 'Craving'

40 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#1
GelatoWietje23 zei:
Ik kom even terug op dit onderwerp:

Gister heb ik dan nog die craving gehad omdat ik die peuk ging roken, maar nu ik geen enkele vorm van tabak thuis heb liggen merk ik vanavond helemaal geen enkele craving, heb nog niet eens echt nagedacht om te blowen.

Ik slaap de laatste 1,5 week ook zóveel beter en vanochtend werd ik sinds een lange tijd echt energiek wakker! normaal als ik geblowd had kon ik nog uren op mn bed liggen als mijn wekker was af gegaan maar nu word ik wakker zonder dat warrige gevoel en dat merk ik echt heel erg, heel positief!

Wat wel heel raar is, wat ik al had vermeld toen ik dit topic startte, het lijkt wel alsof ik nu ook sneller in slaap val nuchter dan stoned, als ik stoned wou gaan slapen kon ik altijd nog wel 1,5-2 uur wakker liggen (Ik rookte de laatste tijd alleen maar indica wiet en hasj, dus daar kon het niet aan liggen lijkt me).
Klik om te vergroten...
Nicotine werkt opwekkend en stimuleert concentratie, dus de afwezigheid daarvan speelt nu misschien een rol in sneller slapen.
Anderzijds ben je mogelijks meer moe dan eerder, omdat je nu vroeger en/of energieker opstaat en wellicht actiever bent tijdens de dag? Want minder wiet, is minder mist. En wees maar zeker dat niet alleen uw nachtrust verbetert met minder wiet.

Wat de cravings betreft, ben ik vrij zeker dat dit aan nicotine te wijten is. Ik heb zelf jaren tabak+wiet gerookt en ben een paar keer cold-turkey gestopt, maar ik voelde wel telkens de drang om iets te roken. Na een week of twee/drie was dat gevoel wel weg en vanaf dan bleek het makkelijker om er vanaf te blijven. Nu goed, volledig stoppen was nooit mijn intentie, maar ondertussen rook ik niets meer en verdamp (vape) ik al ruim acht jaar wiet en ben ik al evenlang tabak-vrij. Telkens ik nu een tijdje geen wiet gebruik, ervaar ik ook geen cravings. Het is nu heel wat makkelijker om een paar avonden geen wiet te verdampen en gewoon nuchter te blijven... WIet verdampen is ook beter voor mijn lichaam dan wiet roken en in tegenstelling tot edibles komt het minder zwaar aan, duurt de roes minder lang en ben ik de dag erna ook frisser (uiteraard afhankelijk van hoeveel ik verdampt heb).
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Kleine Bosbeer zei:
Anderzijds ben je mogelijks meer moe dan eerder, omdat je nu vroeger en/of energieker opstaat en wellicht actiever bent tijdens de dag? Want minder wiet, is minder mist. En wees maar zeker dat niet alleen uw nachtrust verbetert met minder wiet.
Klik om te vergroten...
Ik merk wel dat ik steeds vroeger in de avond moe word indd, en misschien wel iets actiever gedurende dag, maar meer in de achtergrond ofzo? Ik merk het wel maar niet in uiterste mate.

Ik ben nog een beetje zoekende in mijn wiet gebruik, nu ik in het weekend een niet te hoge dosering edibles doe vind ik het wel erg chill dat ik niet meer telkens hoef te roken, maar gewoon in 1x klaar ben maar het is gewoon zo vervelend om 1-2 uur te wachten tot je iets voelt:sweatsmile: daarom dat ik er weer over na zat te denken om te vapen, of puur roken. Ik wil misschien nog wel eens een hasj joint met tabak roken maar ik denk dat als ik dat binnen nu en 2 maanden al doe dat ik gelijk weer hooked ga zijn aan de tabak...
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#3
GelatoWietje23 zei:
Ik merk wel dat ik steeds vroeger in de avond moe word indd, en misschien wel iets actiever gedurende dag, maar meer in de achtergrond ofzo? Ik merk het wel maar niet in uiterste mate.
Klik om te vergroten...
Die veranderingen gebeuren subtiel op de achtergrond, onbewust.
Gaandeweg merk je gewoon wat verbeteringen in je leven. Denk aan: actiever & energieker zijn, helderder in 't hoofd, terug zin om dingen te doen, ...Veel hangt ook af van hoeveel wiet je eerder gebruikte.


GelatoWietje23 zei:
Ik ben nog een beetje zoekende in mijn wiet gebruik, nu ik in het weekend een niet te hoge dosering edibles doe vind ik het wel erg chill dat ik niet meer telkens hoef te roken, maar gewoon in 1x klaar ben maar het is gewoon zo vervelend om 1-2 uur te wachten tot je iets voelt:sweatsmile: daarom dat ik er weer over na zat te denken om te vapen, of puur roken. Ik wil misschien nog wel eens een hasj joint met tabak roken maar ik denk dat als ik dat binnen nu en 2 maanden al doe dat ik gelijk weer hooked ga zijn aan de tabak...
Klik om te vergroten...
Ja, dat wachten bij edibles is soms wat lastig... maar dat uurtje kan je wel nog handig opvullen met dingen die je niet meer kan/wil wanneer je onder invloed bent. Op momenten dat ik niet wil wachten of geen tijd heb voor een lange roes, gebruik ik mijn verdamper. Dan kickt de wiet vrij snel en geleidelijk in. De dosering heb je ook zelf goed in de hand. En het gebruikte kruid (nog steeds potent) kan je weer verwerken in edibles, dus geen verlies.

Met longklachten is het beste advies om zeker niet meer te roken. Puur of met tabak, maakt niet uit, blijf er maar een tijd vanaf. Ook om de smaak niet direct weer te pakken te hebben, zodat je niet hervalt in de gewoonte te roken.
Ik weet niet in welke mate het verdampen van kruiden schade toebrengt aan je longen, maar het zal wel heel wat minder zijn dan bij roken.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Kleine Bosbeer zei:
Die veranderingen gebeuren subtiel op de achtergrond, onbewust.
Gaandeweg merk je gewoon wat verbeteringen in je leven. Denk aan: actiever & energieker zijn, helderder in 't hoofd, terug zin om dingen te doen, ...Veel hangt ook af van hoeveel wiet je eerder gebruikte.



Ja, dat wachten bij edibles is soms wat lastig... maar dat uurtje kan je wel nog handig opvullen met dingen die je niet meer kan/wil wanneer je onder invloed bent. Op momenten dat ik niet wil wachten of geen tijd heb voor een lange roes, gebruik ik mijn verdamper. Dan kickt de wiet vrij snel en geleidelijk in. De dosering heb je ook zelf goed in de hand. En het gebruikte kruid (nog steeds potent) kan je weer verwerken in edibles, dus geen verlies.

Met longklachten is het beste advies om zeker niet meer te roken. Puur of met tabak, maakt niet uit, blijf er maar een tijd vanaf. Ook om de smaak niet direct weer te pakken te hebben, zodat je niet hervalt in de gewoonte te roken.
Ik weet niet in welke mate het verdampen van kruiden schade toebrengt aan je longen, maar het zal wel heel wat minder zijn dan bij roken.
Klik om te vergroten...
merk het vooral met opstaan in de ochtend, ik heb geen na effecten meer als ik opsta waardoor ik vrijwel gelijk zin heb om de dag te beginnen. ik blowde eigenlijk alleen maar na 21 uur 's avonds en dan 1-2 jointjes, en soms draaide ik met rolvloei een extra lange zodat ik er geen extra hoefde te draaien later in de avond:rolleyes:

ik heb vaker gevaped, en zelf merkte ik dan een heldere high vergeleken met tabak, ook een groot voordeel is dat je echt maar 0.2 of zelfs minder nodig had om dezelfde effecten te voelen als een normale joint. Best chill en voordelig ook nog.

Mag ik vragen welke verdamper je gebruikt? ik was al een beetje aan het zoeken maar ik vind de keuze zo lastig omdat je zoveel verschillende hebt.

Er is wel informatie te vinden over dat kruiden verdampen ook niet goed is voor het lichaam, maar wat ik daar meestal uit haal is dat het niet goed is omdat je warme lucht inhaleert en dat je keel dat niet heel prettig vind, meer eigenlijk niet.
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#5
GelatoWietje23 zei:
merk het vooral met opstaan in de ochtend, ik heb geen na effecten meer als ik opsta waardoor ik vrijwel gelijk zin heb om de dag te beginnen. ik blowde eigenlijk alleen maar na 21 uur 's avonds en dan 1-2 jointjes, en soms draaide ik met rolvloei een extra lange zodat ik er geen extra hoefde te draaien later in de avond:rolleyes:

ik heb vaker gevaped, en zelf merkte ik dan een heldere high vergeleken met tabak, ook een groot voordeel is dat je echt maar 0.2 of zelfs minder nodig had om dezelfde effecten te voelen als een normale joint. Best chill en voordelig ook nog.

Mag ik vragen welke verdamper je gebruikt? ik was al een beetje aan het zoeken maar ik vind de keuze zo lastig omdat je zoveel verschillende hebt.

Er is wel informatie te vinden over dat kruiden verdampen ook niet goed is voor het lichaam, maar wat ik daar meestal uit haal is dat het niet goed is omdat je warme lucht inhaleert en dat je keel dat niet heel prettig vind, meer eigenlijk niet.
Klik om te vergroten...
Er zijn inderdaad enorm veel modellen op de markt. Eerst voor jezelf uitmaken wat voor toestel je wil... draagbaar of niet? Voor grote of kleine porties? Gemaakt met kwalitatieve materialen of een goedkoop plastic made-in-china-ding.....? En reviews bekijken, dat helpt ook.

Soit, ik gebruik de (eerste versie van de) Air van het merk Arizer, nu ongeveer acht jaar en 't ding ziet er nog steeds uit als nieuw. Makkelijk in gebruik en onderhoud. Enkel de batterijen heb ik na ruim zes jaar moeten vernieuwen, maar het toestel is ook zo gemaakt dat je dat kan, wat ik een groot voordeel vond, want meestal is de batterij het eerste wat stuk gaat. Enige nadeel: de bijgeleverde glazen pijpjes hebben niet de beste luchtdoorstroming. EasyFlow heeft verbeterde versies met kleine groeven in het glas, wat het 'zuigen' toch stukken makkelijker maakt.

Om de keel te sparen gebruik ik mijn damper nogal graag in combinatie met een waterbubbler. Met de juiste adapter kan je het toestel ook gebruiken op een grotere bong, maar ik ben al tevreden met de kleinere versie zoals op de afbeelding. Het water koelt de damp wat af en maakt het zachter voor de keel.


G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kom weer eens terug op dit onderwerp.

Gister de mis in gegaan, heb 1 shag gedraaid en gerookt, dit omdat er iemand tijdelijk thuis slaapt en die persoon rookt als enige in huis nu. Ik had ook echt een kut week achter de rug, dus daar zou de craving wel het ergste vandaan komen.

Echt super smerig trouwens, en ik kreeg er niet eens een nicotine kick van?? Ik voelde me ook helemaal niet verlicht van stress, ik kreeg juist hartkloppingen.

Vandaag verassend genoeg dan weer nergens last van, vervang het ook niet met wat anders, lekker nuchter nu.

Wat ik wel weer meeneem is dat het het echt niet waard is, ik voel de nicotine niet eens en ik moest gisteravond en vandaag gelijk weer hoesten, ik ga ook niet opnieuw beginnen met tellen, ik sla dat dagje gewoon over!
P
PatatKruidje94Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is niet zo raar dat je er geen nicotinekick van krijgt en wel hartkloppingen krijgt hoor, 'niet'-rokers moeten vaak wennen. Maar goed bezig! Merk je de effecten van meer energie als je wakker wordt en gedurende de dag nog steeds? Ik had bij stopperiodes wel dat dat afneemt helaas en daarmee de motivatie om gestopt te blijven ook eigenlijk
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#8
PatatKruidje94 zei:
Het is niet zo raar dat je er geen nicotinekick van krijgt en wel hartkloppingen krijgt hoor, 'niet'-rokers moeten vaak wennen. Maar goed bezig! Merk je de effecten van meer energie als je wakker wordt en gedurende de dag nog steeds? Ik had bij stopperiodes wel dat dat afneemt helaas en daarmee de motivatie om gestopt te blijven ook eigenlijk
Klik om te vergroten...
Ik merk het nu vooral gedurende de dag dat ik meer energie heb, met meer energie wakker worden is een beetje dubbel, op de dagen dat ik stage loop blijf ik eigenlijk liever in bed liggen maar dat komt meer omdat ik geen leuke tijd heb daar. Ik kan wel merken dat ik veel meer REM slaap heb, en daardoor meer uitgerust ben.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Update:

Zo... Wat was vorige week toch een rotweek... Ik ga er niet te veel op in maar laten we maar gewoon zeggen dat ik door alle gebeurtenissen ben teruggevallen in het blowen. Ik heb wel een keertje een pure joint gerookt maar de tabak/nicotine heeft deze strijd toch overduidelijk gewonnen.. Maarja, nieuwe week, nieuwe kansen. Vanaf vandaag wil ik het gewoon weer doorzetten.

Hoewel ik nu niets merk aan mn longen (de reden waarom ik gestopt was) wil ik er alsnog vanaf stappen, nicotine is en blijft een gemeen stofje.
Gisterochtend voelde ik me ook heel erg leeg, een gevoel dat ik nog nooit heb gehad en moeilijk te omschrijven is, ik had zaterdag op zondagnacht een paar trekjes van een hasj joint gepakt, toen ik zondagochtend wakker werd voelde ik me alsof ik de hele nacht niet had geslapen, zo moe, zo leeg, het kunnen 2 dingen zijn geweest, alle stress die eruit kwam of het kon ook het geen REM slaap krijgen zijn door het blowen. Ik heb nog zoveel vragen en stress, maar ik ben wel uit dat vervloekte huis van vorige week. Geen verleiding meer tot blowen vanwege de afwezigheid van tabak. gelukkig maar:sleeping:
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Wilde je stoppen omdat je last van je longen had? Dat is meestal geen goede motivatie geweest in mijn verleden. Zodra het weer beter ging was de motivatie dan weer verdwenen en vaak was ik dan alweer aan het roken.
Klik om te vergroten...
Om toch even terug te komen hierop.
Je had 100% gelijk. Ik zit nu in die fase waar het weer goed gaat met mijn longen....
Het ging zo goed maar een maand geleden was het weer helemaal mis gegaan, ik zit nu weer op 5 dagen in de week in de avond een joint roken met tabak. Als ik het niet thuis heb liggen? Maten bellen waar ik mee kan blowen. Zo erg is die tabak craving blijkbaar, echt heel erg als je er over nadenkt.

Vandaag wezen kijken naar een nieuwe stageplek, er was een klik en dit geeft me wel weer meer motivatie om te minderen, ik zit namelijk al 3 weken thuis niks te doen, dus savonds blowen is eigenlijk alleen maar tegen verveling. Als ik weer daginvulling krijg d.m.v. stage gaat het al een stuk makkelijker worden er niet aan te denken.

Alsnog kleine note to self: Tabak is een stille killer, letterlijk en figuurlijk, het kan je altijd weer in zn greep houden als je uit het niets veel stress krijgt of je even minder lekker voelt.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey Hallo,

Daar ben ik weer, nu ik deze vorige posts van mezelf lees, en ik weet hoe het in die tussenperiode is gegaan met mij, weet ik dat het blowen en de neiging komt in vlagen, dan ben ik er klaar mee, maar als ik er dan weer 1 rook, is het raak en is het elke avond blowen. Zelfs terwijl ik er geen ontspanning of beter slapen door ervaar. Ik ben zelfs langer wakker als ik geblowd heb omdat ik dan meer in mijn gedachten bezig ben. 2 weken geleden ging ik op een 10 dagen roadtrip in Scandinavië met een nieuw reismaatje. Vorige week vrijdag ben ik weer thuisgekomen en ik heb nog geen 1x echt een behoefte gehad om te blowen. Maar ik merk: elke keer als ik gereist heb, ik minder zin heb om te blowen, dit is mede door omdat ik tijdens reizen me niet verveel natuurlijk, maar nu komt het: Eind februari is het dan zover, ik ga eindelijk naar Nieuw Zeeland toe! Na bijna 1 jaar gewacht te hebben. Ik wil dus niet meer standaard blowen voor ik begin met deze reis (dus niet meer elke avond, enige 'neiging' die ik me kan voorstellen, is na een feestje/festival die ik volgende week heb op een after), zodat ik zeker weet dat het in Nieuw Zeeland niet lastig voor me gaat worden.

Op dit moment zou ik makkelijk een joint kunnen draaien, ik heb in December nog 10 gram wiet gehaald bij een dealer, ik heb alle benodigdheden om die joint te draaien, maar de behoefte is er (nu) totaal niet.

Ik zit na te denken over mijn strategie, het is namelijk een grote overwinning voor mij om niet die joint te daaien, terwijl ik dat binnen nu en 5 minuten makkelijk kan doen. Aan de andere kant is dit een nadeel omdat, als ik er ooit toch voor kies, het ook echt kan doen. Wel moet ik zeggen, ik rook nu misschien 3-4 shagjes per dag, en dit helpt ergens ook om niet te blowen. Ja hier moet ik ook vanaf, Nieuw Zeeland is een van de duurste landen om een roker te zijn, maar ik denk dat de prijs en de waanzinnigheid van dit land me niet eens gaat laten denken om te roken.

Eventuele strategieën/tips zijn altijd welkom, maar ook schrijf ik dit op voor mezelf. Omdat ik 100% zeker van mezelf ben, dat in deze tussenperiode er een moment gaat zijn dat ik het toch een beetje moeilijk ga krijgen.

Het opschrijven helpt wel, zeker om mijn eigen gedachten van wat maanden geleden weer te lezen en daar over na te denken.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Gelato43 zei:
Alsnog kleine note to self: Tabak is een stille killer, letterlijk en figuurlijk, het kan je altijd weer in zn greep houden als je uit het niets veel stress krijgt of je even minder lekker voelt.
Klik om te vergroten...
Ik raad altijd het boek "easy way" van allen Car aan als men wilt stoppen met roken van tabak.
Hij heeft het over 0 echte voordelen van roken.
Maar ik dacht altijd dat er wel degelijk 1 voordeel bestond, namelijk dat die verslaving zo ernstig is, dat al je andere problemen verdwijnen door even te stoppen met roken. Enige probleem waar je mee blijft zitten is nicotine cravings :)
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb het idee dat ik voor mezelf weer een update moet geven, zodat ik het ooit terug kan lezen.

In Mei en Juni ben ik omgegaan met veel blowers, elke avond was het buiten chillen, blowen en eigenlijk niks doen verder. Deze mensen waren iets jonger dan mij, waardoor ik meer ben gaan beseffen dat wat hun nu hebben, ik al gehad heb. En ik dat niet meer wil, hun zitten toch zo vast in hun leven... 28 juni is er iets gebeurd, wat me extra inzicht heeft gegeven: Nee! Kappen! Het kan zo niet meer, kijk maar naar de mensen waar je mee omgaat. Jij bent beter dan dit!

Daar is het ook toen bij gebleven. Ik heb nog wel wiet in huis liggen, maar het hoeft gewoon niet meer. Wel ben ik deze maand 2x in het buitenland geweest, waar ik shag heb gehaald. Net heb ik mijn laatste shag gerookt (pakje is op), ik ben van plan om ook niet meer te halen, ik merk dat mijn longen het ook niet meer leuk vinden.

Nu hopen dat ik na 3 weken vast roken niet al een heftige 'afkick' ga krijgen van tabak. Ik heb nooit vast gerookt, alleen joints met tabak en soms op feestjes, soms zou ik nog wel een peuk pakken op een feest, ik ken mezelf te goed.

De situatie qua thuis, stage, etc is goed, ik zit weer in een ritme waarin ik vroeg slaap en lekker optijd wakker word, ik lees boeken in mn vrije tijd, maak stageopdrachen en ik ben sinds jaaaaaren weer bezig met een sport! 1x in de week nu om het op te bouwen, ik wil dit later natuurlijk verder op pakken, stapje voor stapje.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat is de kern eigenlijk waarom je wilt stoppen?

Ik zelf merk dat ik door de taboe, maatschappelijke druk en mening van andere er altijd voor zorgden dat ik begin te twijfelen.
Voor mij werkt het echt medicinaal door m'n psychische kwetsbaarheid en sta ik er ook echt achter.
Toch krijg ik regelmatig ook het idee van stoppen en uiteindelijk kom ik vaak op hetzelfde neer; door hoe de buitenwereld Cannabis ziet en laat merken krijg ik een negatieve associatie ermee.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Heyo,

Ik ben op dit moment op mijn werk, maar uit het niks krijg ik een sterke behoefte om een joint te roken als ik straks klaar ben, ik denk dat het hem zit in het feit dat ik geen verdere avondplannen heb na werk en ook nog geen zin heb om naar bed te vertrekken als ik thuis ben.

Nu kan het ook zijn als ik straks een sigaret rook, die hele behoefte voor het blowen gelijk weer weg is. Stiekem hoop ik dat dat het is, want blowen gaat me echt niet beter maken. Ook ga ik alvadt vertellen dat volgende week een grote uitdaging word, ik ben namelijk een langere tijd alleen thuis. Normaal tijdens zo'n periode was blowen het enigste wat ik deed als ik de kans had en geen verdere verantwoordelijkheden. Misschien is het toch maar eens tijd om die 10 gram uit huis te halen voor die tijd.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi,

Zoals sommige misschien wel gelezen hadden, had ik van het weekend geblowd, dit was vooral omdat ik aan de harddrugs zat en het me niet zoveel boeide, zondag avond had ik er nog 1 gerookt terwijl ik nuchter was en dit liet me echt aan het denken zetten, ik was namelijk snel weer nuchter en ik merkte er totaal geen voordelen van. Ik heb er nu ook echt helemaal geen behoefte meer aan, dus kan ik hopelijk zeggen dat dit mijn laatste keer was voor ik naar Nieuw Zeeland ga en er lekker vanaf blijf! Het gaat me makkelijker af dan gedacht dus ik ga volhouden :)
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Een update nu ik in NZ ben:

De eerste 2 maanden heb ik niet geblowd en vond ik het helemaal niet erg, maar na een tijdje kreeg ik het eens aangeboden en heb ik gehoord dat het best makkelijk is om aan wiet te komen, ookal is het illegaal hier.

Ik ben nu eigenlijk op mijn piek van wiet gebruik ooit, een hoge tolerantie en ik blow heel de dag door terwijl ik alle dagelijkse dingen doe.

Vind ik het erg? Nee, helemaal niet. Ik geniet nu, ik denk wel dat het blowen me weer anders gaat beinvloeden als ik terug naar Nederland ga.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ei-Salade zei:
Wat is de kern eigenlijk waarom je wilt stoppen?

Ik zelf merk dat ik door de taboe, maatschappelijke druk en mening van andere er altijd voor zorgden dat ik begin te twijfelen.
Voor mij werkt het echt medicinaal door m'n psychische kwetsbaarheid en sta ik er ook echt achter.
Toch krijg ik regelmatig ook het idee van stoppen en uiteindelijk kom ik vaak op hetzelfde neer; door hoe de buitenwereld Cannabis ziet en laat merken krijg ik een negatieve associatie ermee.
Klik om te vergroten...

Ik wou stoppen met blowen omdat ik merkte dat ik het niet meer fijn vond en merkte dat ik er mentaal van achteruit ging. Maar nu ik in NZ ben lijkt wiet wel een totaal ander effect op me te hebben.

In Nederland ervaarde ik een bepaalde stress en angst overal waar ik was (nuchter en stoned) en ik heb inderdaad een familie die een negatieve kijk heeft op wiet.

Hier heb ik geen last van vooroordelen, meningen van anderen en al dat soort gezeik. Ik zie deze mensen toch nooit meer denk ik altijd.

Conclusie is dat ik het nu niet erg vind om weer te blowen en het helpt me ook echt medicinaal. Totaal geen enkele negatieve effecten te merken maar nog steeds verward over waarom ik in NL niet kan functioneren stoned, en hier wel.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Gelato43 zei:
ik heb inderdaad een familie die een negatieve kijk heeft op wiet.
Klik om te vergroten...

Gelato43 zei:
Hier heb ik geen last van vooroordelen, meningen van anderen en al dat soort gezeik. Ik zie deze mensen toch nooit meer denk ik altijd.
Klik om te vergroten...

Gelato43 zei:
Totaal geen enkele negatieve effecten te merken maar nog steeds verward over waarom ik in NL niet kan functioneren stoned, en hier wel.
Klik om te vergroten...
Je zegt het eigenlijk zelf al waarom.😊
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo,

Na uitgerekend 4,5 jaar geleden mijn eerste joint te hebben gerookt ben ik nooit echt langer dan 1 week gestopt tenzij ik in het buitenland was (daar had ik er ook geen moeite mee) ben ik sinds vorige week dinsdag cold-turkey gestopt met het roken van wiet/hasj vanwege longklachten. Ik moet wel zeggen dat ik nu ongeveer 1 jaar lang dagelijks elke avond tenminste 1 rookte en in de weekenden een stuk meer.

Ik heb dus gekozen om te stoppen met het roken van wiet/hasj, nu zou ik in het weekend wel edibles doen want dit heeft geen verdere gevolgen op mijn longen en kan ik toch lekker stoned worden:upsidedown:.

Nu heb ik hier de eerste paar dagen geen moeite mee ervaren in de avonden en ook niet met slapen, ik wil dus zeggen dat ik niet perse moeite heb met inslapen of dat ik echt wakker lig omdat ik niet stoned ben, maar sinds gister merk ik toch een bepaalde 'craving' naar jonko roken.

Ik rookte altijd met tabak en ik heb ook nog tabak in huis liggen, zou die hele craving niet stiekem gewoon de nicotine zijn die mijn lichaam toch een langere tijd elke avond rond het zelfde tijdstip binnen kreeg?

Het is maar de vaag of ik mezelf kan beheersen vanavond, mijn gezondheid gaat zeker voor maar het is toch lastiger dan gedacht om echt cold-turkey te stoppen merk ik...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."