Dank voor de reacties!
laat ik beginnen met antwoord geven daarna verstellen hoe de laatste 2 dagen zijn verlopen.
Edibles geven wel echt een ander effect dan blowen. Je wordt er veel zwaarder en slaapverwekkender stoned van. Dat kan leuk/handig zijn, maar soms is het ook wel een beetje te veel. Daarnaast duurt het best lang voordat edibles gaan werken, dus het vereist best wat planning.
Verder denk ik dat je sowieso zin hebt in de nicotine. Dat stofje heeft zo'n impact op het brein, vaak zonder dat we het zelf goed doorhebben. Maar daarnaast zul je ook wel handelingsverslaafd zijn: dat je gewend bent aan de gewoontes rondom het blowen. Het hele ritueeltje van vloeitje klaar leggen, wiet grinden / hasj rolletjes maken, de joint dichtdraaien, aansteken, en hijsjes nemen.
Als je wil stoppen met blowen dan moet je op zoek naar ander (gezonder) gedrag om het oude gedrag mee te vervangen. Zolang je daar geen goed plan voor hebt is de kans klein dat je het stoppen volhoudt.
Ik heb gelukkig wel ervaring met edibles en ik ga nooit echt voor het hele stonede gevoel van edibles, het gaat mij er meer om dat ik het een beetje voel en kan de dosering meestal laag houden.
Ik merk inderdaad dat nicotine en de handeling erg veel impact heeft, gister heb ik al mijn tabak weg gedaan (dacht ik, kom ik zo op terug) de handeling verander ik nu op het moment met meer series kijken en focussen op taken die echt gedaan moeten worden (huiswerk, opruimen, hobby's zoeken, etc.)
Ik ben in 2018 gestopt met roken van tabak. Ik rook nu puur.
En ik heb idd gemerkt dat ik niet altijd perse stoned wou zijn maar gewoon wou roken. (Dan rookte ik CBD)
Meestal als mensen snel de ene Joint naar de andere draaien komt meestal door de nicotine. Voor zover ik weet is dat ook verslavende dan wiet ansich.
Plus nicotine en alle andere additive die in tabak zitten zijn gewoon heel slecht voor je. ROKEN IS DODELIJK
Ik ben indd van plan om als ik weer een keer een jointje wil roken dat hij gewoon lekker puur is, zou wel even wennen zijn, maar nicotine is echt een vervelend stofje, iedereen in mijn omgeving rookt met tabak dus dat helpt jammer genoeg ook niet mee.. best gek eigenlijk dat iedereen meer die 'headrush' zoekt i.p.v. echt stoned worden. Deze leuke gesprekken heb ik vaker gehad in mijn omgeving maar toch is iedereen meer verslaafd dan ze denken haha.
Ja, ik denk echt dat stoppen met blowen van jointjes zeker niet hetzelfde is als stoppen met wiet.
Je gaat trouwens gewoon door met wiet gebruiken als je edibles neemt.
Beetje lastig vraagstuk, maar ik denk dat je kunt beginnen met stoppen met roken en die wiet is zeker als je edibles of olie inneemt, niet zo'n probleem voor de longen.
Nicotine is zeker samen met de rook activiteit, al een lastige verslaving om vanaf te komen.
Heel veel sterkte toegewenst!
Het gaat mij ook niet om stoppen met wiet, zo in de weekenden maakt het me zelf weinig uit als ik stoned ben maar het gaat echt om het dagelijks roken omdat ik maar toe blijf geven aan de nicotine craving. Het tast mijn longen gewoon meer aan dan de gemiddelde persoon dus daar moet ik simpel gezegd gewoon in minderen/stoppen. daarom dat ik nu voor edibles kies want THC olie kan ik echt nergens verkrijgen jammer genoeg.
Nu even over de laatste 2 dagen, de avond toen ik dit topic begon had ik echt een erge craving, gelukkig kon ik die minderen met het schrijven, ronddwalen op het forum en heb ik nog even een rondje om gelopen in de sneeuw, hierna was ie weg en ging ik gelijk mn bed in.
Gister heb ik mijn laatste tabak weg gegeven aan een maat omdat ik merkte dat zolang het thuis lag, werd de neiging steeds erger. Als ik alleen wiet of hasj heb liggen heb ik de craving helemaal niet en kan ik er makkelijk vanaf blijven. Best grappig eigenlijk hoe je dan ziet welk stofje veel verslavender is.
Voordat ik deze reactie begon te schrijven ben ik een beetje de mis in gegaan.. ik zat een beetje op te ruimen en ik vond toch ergens een sigaret verstopt liggen. Normaal zou ik hier een joint van draaien maar vrijwel in de automatische piloot dacht ik: YES! ik kan deze nog opsteken, die headrush krijgen en dan ben ik er vanaf. Ik die peuk opgestoken, 2 hijsjes genomen en toen kwam de realiteit. ik moet dit helemaal niet doen. Heb hem uit gedrukt en weg gegooid.
Stiekem nu toch het idee dat ik gefaald heb na een week
![:confused:]()