Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCold turkey wiet 'Craving'

Cold turkey wiet 'Craving'

40 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Na uitgerekend 4,5 jaar geleden mijn eerste joint te hebben gerookt ben ik nooit echt langer dan 1 week gestopt tenzij ik in het buitenland was (daar had ik er ook geen moeite mee) ben ik sinds vorige week dinsdag cold-turkey gestopt met het roken van wiet/hasj vanwege longklachten. Ik moet wel zeggen dat ik nu ongeveer 1 jaar lang dagelijks elke avond tenminste 1 rookte en in de weekenden een stuk meer.

Ik heb dus gekozen om te stoppen met het roken van wiet/hasj, nu zou ik in het weekend wel edibles doen want dit heeft geen verdere gevolgen op mijn longen en kan ik toch lekker stoned worden:upsidedown:.

Nu heb ik hier de eerste paar dagen geen moeite mee ervaren in de avonden en ook niet met slapen, ik wil dus zeggen dat ik niet perse moeite heb met inslapen of dat ik echt wakker lig omdat ik niet stoned ben, maar sinds gister merk ik toch een bepaalde 'craving' naar jonko roken.

Ik rookte altijd met tabak en ik heb ook nog tabak in huis liggen, zou die hele craving niet stiekem gewoon de nicotine zijn die mijn lichaam toch een langere tijd elke avond rond het zelfde tijdstip binnen kreeg?

Het is maar de vaag of ik mezelf kan beheersen vanavond, mijn gezondheid gaat zeker voor maar het is toch lastiger dan gedacht om echt cold-turkey te stoppen merk ik...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Edibles geven wel echt een ander effect dan blowen. Je wordt er veel zwaarder en slaapverwekkender stoned van. Dat kan leuk/handig zijn, maar soms is het ook wel een beetje te veel. Daarnaast duurt het best lang voordat edibles gaan werken, dus het vereist best wat planning.

Verder denk ik dat je sowieso zin hebt in de nicotine. Dat stofje heeft zo'n impact op het brein, vaak zonder dat we het zelf goed doorhebben. Maar daarnaast zul je ook wel handelingsverslaafd zijn: dat je gewend bent aan de gewoontes rondom het blowen. Het hele ritueeltje van vloeitje klaar leggen, wiet grinden / hasj rolletjes maken, de joint dichtdraaien, aansteken, en hijsjes nemen.
Als je wil stoppen met blowen dan moet je op zoek naar ander (gezonder) gedrag om het oude gedrag mee te vervangen. Zolang je daar geen goed plan voor hebt is de kans klein dat je het stoppen volhoudt.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben in 2018 gestopt met roken van tabak. Ik rook nu puur.

En ik heb idd gemerkt dat ik niet altijd perse stoned wou zijn maar gewoon wou roken. (Dan rookte ik CBD)

Meestal als mensen snel de ene Joint naar de andere draaien komt meestal door de nicotine. Voor zover ik weet is dat ook verslavende dan wiet ansich.
Plus nicotine en alle andere additive die in tabak zitten zijn gewoon heel slecht voor je. ROKEN IS DODELIJK :lolol:
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, ik denk echt dat stoppen met blowen van jointjes zeker niet hetzelfde is als stoppen met wiet.
Je gaat trouwens gewoon door met wiet gebruiken als je edibles neemt.
Beetje lastig vraagstuk, maar ik denk dat je kunt beginnen met stoppen met roken en die wiet is zeker als je edibles of olie inneemt, niet zo'n probleem voor de longen.
Nicotine is zeker samen met de rook activiteit, al een lastige verslaving om vanaf te komen.

Heel veel sterkte toegewenst!
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dank voor de reacties!

laat ik beginnen met antwoord geven daarna verstellen hoe de laatste 2 dagen zijn verlopen.

Neo-Shulginist zei:
Edibles geven wel echt een ander effect dan blowen. Je wordt er veel zwaarder en slaapverwekkender stoned van. Dat kan leuk/handig zijn, maar soms is het ook wel een beetje te veel. Daarnaast duurt het best lang voordat edibles gaan werken, dus het vereist best wat planning.

Verder denk ik dat je sowieso zin hebt in de nicotine. Dat stofje heeft zo'n impact op het brein, vaak zonder dat we het zelf goed doorhebben. Maar daarnaast zul je ook wel handelingsverslaafd zijn: dat je gewend bent aan de gewoontes rondom het blowen. Het hele ritueeltje van vloeitje klaar leggen, wiet grinden / hasj rolletjes maken, de joint dichtdraaien, aansteken, en hijsjes nemen.
Als je wil stoppen met blowen dan moet je op zoek naar ander (gezonder) gedrag om het oude gedrag mee te vervangen. Zolang je daar geen goed plan voor hebt is de kans klein dat je het stoppen volhoudt.
Klik om te vergroten...
Ik heb gelukkig wel ervaring met edibles en ik ga nooit echt voor het hele stonede gevoel van edibles, het gaat mij er meer om dat ik het een beetje voel en kan de dosering meestal laag houden.

Ik merk inderdaad dat nicotine en de handeling erg veel impact heeft, gister heb ik al mijn tabak weg gedaan (dacht ik, kom ik zo op terug) de handeling verander ik nu op het moment met meer series kijken en focussen op taken die echt gedaan moeten worden (huiswerk, opruimen, hobby's zoeken, etc.)

N3K0 zei:
Ik ben in 2018 gestopt met roken van tabak. Ik rook nu puur.

En ik heb idd gemerkt dat ik niet altijd perse stoned wou zijn maar gewoon wou roken. (Dan rookte ik CBD)

Meestal als mensen snel de ene Joint naar de andere draaien komt meestal door de nicotine. Voor zover ik weet is dat ook verslavende dan wiet ansich.
Plus nicotine en alle andere additive die in tabak zitten zijn gewoon heel slecht voor je. ROKEN IS DODELIJK :lolol:
Klik om te vergroten...
Ik ben indd van plan om als ik weer een keer een jointje wil roken dat hij gewoon lekker puur is, zou wel even wennen zijn, maar nicotine is echt een vervelend stofje, iedereen in mijn omgeving rookt met tabak dus dat helpt jammer genoeg ook niet mee.. best gek eigenlijk dat iedereen meer die 'headrush' zoekt i.p.v. echt stoned worden. Deze leuke gesprekken heb ik vaker gehad in mijn omgeving maar toch is iedereen meer verslaafd dan ze denken haha.

Manu76 zei:
Ja, ik denk echt dat stoppen met blowen van jointjes zeker niet hetzelfde is als stoppen met wiet.
Je gaat trouwens gewoon door met wiet gebruiken als je edibles neemt.
Beetje lastig vraagstuk, maar ik denk dat je kunt beginnen met stoppen met roken en die wiet is zeker als je edibles of olie inneemt, niet zo'n probleem voor de longen.
Nicotine is zeker samen met de rook activiteit, al een lastige verslaving om vanaf te komen.

Heel veel sterkte toegewenst!
Klik om te vergroten...
Het gaat mij ook niet om stoppen met wiet, zo in de weekenden maakt het me zelf weinig uit als ik stoned ben maar het gaat echt om het dagelijks roken omdat ik maar toe blijf geven aan de nicotine craving. Het tast mijn longen gewoon meer aan dan de gemiddelde persoon dus daar moet ik simpel gezegd gewoon in minderen/stoppen. daarom dat ik nu voor edibles kies want THC olie kan ik echt nergens verkrijgen jammer genoeg.


Nu even over de laatste 2 dagen, de avond toen ik dit topic begon had ik echt een erge craving, gelukkig kon ik die minderen met het schrijven, ronddwalen op het forum en heb ik nog even een rondje om gelopen in de sneeuw, hierna was ie weg en ging ik gelijk mn bed in.

Gister heb ik mijn laatste tabak weg gegeven aan een maat omdat ik merkte dat zolang het thuis lag, werd de neiging steeds erger. Als ik alleen wiet of hasj heb liggen heb ik de craving helemaal niet en kan ik er makkelijk vanaf blijven. Best grappig eigenlijk hoe je dan ziet welk stofje veel verslavender is.

Voordat ik deze reactie begon te schrijven ben ik een beetje de mis in gegaan.. ik zat een beetje op te ruimen en ik vond toch ergens een sigaret verstopt liggen. Normaal zou ik hier een joint van draaien maar vrijwel in de automatische piloot dacht ik: YES! ik kan deze nog opsteken, die headrush krijgen en dan ben ik er vanaf. Ik die peuk opgestoken, 2 hijsjes genomen en toen kwam de realiteit. ik moet dit helemaal niet doen. Heb hem uit gedrukt en weg gegooid.

Stiekem nu toch het idee dat ik gefaald heb na een week:confused:
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
GelatoWietje23 zei:
Stiekem nu toch het idee dat ik gefaald heb na een week:confused:
Klik om te vergroten...
Ja het hele jaar is nu kapot :(


Grapje natuurlijk. Zie "falen" maar als leermomenten :cheerpompom:

GelatoWietje23 zei:
Gister heb ik mijn laatste tabak weg gegeven aan een maat omdat ik merkte dat zolang het thuis lag, werd de neiging steeds erger. Als ik alleen wiet of hasj heb liggen heb ik de craving helemaal niet en kan ik er makkelijk vanaf blijven. Best grappig eigenlijk hoe je dan ziet welk stofje veel verslavender is.
Klik om te vergroten...
Jeeeej ga zo door 💪🏻💪🏻💪🏻

Toen ik besefte hoeveel rommel er word toegevoegd en hoe duur het is en dat er duidelijk op een pakje staat wat het doet (ziek/dood maken) en ik dat geheel vrijwillig doe was wel ff een wake up momentje.
Ook het bedrag wat up in smoke is gegaan en dat het ook nog eens helemaal niks brengt :lolol:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
GelatoWietje23 zei:
Voordat ik deze reactie begon te schrijven ben ik een beetje de mis in gegaan.. ik zat een beetje op te ruimen en ik vond toch ergens een sigaret verstopt liggen. Normaal zou ik hier een joint van draaien maar vrijwel in de automatische piloot dacht ik: YES! ik kan deze nog opsteken, die headrush krijgen en dan ben ik er vanaf. Ik die peuk opgestoken, 2 hijsjes genomen en toen kwam de realiteit. ik moet dit helemaal niet doen. Heb hem uit gedrukt en weg gegooid.
Klik om te vergroten...
Goed leermoment meegemaakt!
GelatoWietje23 zei:
Stiekem nu toch het idee dat ik gefaald heb na een week:confused:
Klik om te vergroten...
Nee, je hebt niet gefaald. Je hebt nu nog meer geleerd over wat tabak met je doet en waarom je daarmee wil stoppen. Het is altijd MEER, MEER, MEER, dat terwijl het niet eens lekker is. En super ongezond. Dus dat wil je niet, en nu weet je dat nog zekerder. Juist heel goed dat je je dat realiseerde na twee hijsen en toen meteen stopte.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
Toen ik besefte hoeveel rommel er word toegevoegd en hoe duur het is en dat er duidelijk op een pakje staat wat het doet (ziek/dood maken) en ik dat geheel vrijwillig doe was wel ff een wake up momentje.
Ook het bedrag wat up in smoke is gegaan en dat het ook nog eens helemaal niks brengt :lolol:
Klik om te vergroten...
Ja echt bizar eigenlijk. Leukste is dat ik in het begin de eerste 6 maanden gewoon puur rookte, toen toch door een bepaald persoon aan tabak begonnen en toen eigenlijk altijd splifjes gerookt. kan die persoon zn strot wel dichtknijpen nu:unamused:

Ik haalde nooit tabak in Nederland maar in het buitenland als ik gereid had, vond het al zo duur hier in Nederland en als je dan een keer in het Oostblok of Luxemburg bent vond ik het niet zo erg om 'maar' 4-6 euro voor een pakje peuken of 8 euro voor shag te betalen. Eigenlijk alsnog prijzig als je denkt dat je er alleen maar ellende aan overhoud.

Neo-Shulginist zei:
Nee, je hebt niet gefaald. Je hebt nu nog meer geleerd over wat tabak met je doet en waarom je daarmee wil stoppen. Het is altijd MEER, MEER, MEER, dat terwijl het niet eens lekker is. En super ongezond. Dus dat wil je niet, en nu weet je dat nog zekerder. Juist heel goed dat je je dat realiseerde na twee hijsen en toen meteen stopte.
Klik om te vergroten...
Danku danku, jij ook hoor @N3K0 haha.

Dit weekend ga ik mezelf echter echt op de proef stellen. Ik heb een binnen festival waar ik (ik ken mezelf te goed hiervoor) speed of 3mmc ga gebruiken. Normaal wil ik dan altijd heel graag roken en blowen. Maar ik ga tegen iedereen zeggen dat ze het me niet moeten aanbieden en als ik er om vraag dat ze me niks moeten geven. Ik ga echter gewoon voor het helemaal niet vragen. en als hij bijna is afgelopen eet ik gewoon een lekkere edible en als ik echt wil roken, draai ik een pure joint, dat is dan maar ff zo, als het maar geen tabak is :smiley:
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
GelatoWietje23 zei:
toen toch door een bepaald persoon aan tabak begonnen en toen eigenlijk altijd splifjes gerookt. kan die persoon zn strot wel dichtknijpen nu:unamused:
Klik om te vergroten...
Dit zijn natuurlijk eigen keuzes he. :wink:
GelatoWietje23 zei:
blowen
Klik om te vergroten...
Ja en mocht niet lukken rook dan puur :lolol: ipv nicotine.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#10
N3K0 zei:
Dit zijn natuurlijk eigen keuzes he.
Klik om te vergroten...
Ja klopt maar ik was gelijk hooked:tonguewink:

N3K0 zei:
Ja en mocht niet lukken rook dan puur :lolol: ipv nicotine.
Klik om te vergroten...
had het bericht nog ff aangepast, maar klopt dat maar even zo, zou de huisarts minder blij mee zijn maar ik heb genoeg gelezen over puur roken dat het alleen meer teer bevat en verder minder schadelijk is voor de longen.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#11
N3K0 zei:
Gelijk hooked aan tabak roken?????????
Ik vond mijn eerste sigaretten/shag heel lang niet lekker hoor ofzo hoor en was ook niet "hooked"

Ik was een domme tiener :lolol:

Vapen dan. :wink:
Klik om te vergroten...
Ik had eerder tabak in een joint gerookt dan sigaretten/shag los. Ik moest wel in het begin veel hoesten maar ik vond in eerste instantie de nicotine/wiet rush echt een lekkere combi.... lekker licht in je hoofd en daarna stoned, vond het echt een uitvinding op de een of andere manier:sweatsmile: achteraf gezien niet maar toen was ik al gewend om splifjes te roken.

Vapen heb ik een tijdje gedaan! kende iemand met zo'n ballon vape en vond ik echt super chill, had toen zelf ooit zon handheld vape gekocht maar op een avond was ik zo stoned dat ik m in me zak had laten liggen en toen vond ik hem twee dagen later toen mn broek gewassen was :rolleyes:

Daarna weer met tabak gaan roken omdat ik het zonde vond om weer 100+ euro uit te geven aan een beetje een decent handheld vape. Misschien toch maar weer eens over nadenken om er een te halen want met het geld wat ik ondertussen aan wiet en tabak heb uit gegeven kon ik er ondertussen misschien al 4 kopen... oooopssss
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
GelatoWietje23 zei:
Ja klopt maar ik was gelijk hooked:tonguewink:
Klik om te vergroten...
Gelijk hooked aan tabak roken?????????
Ik vond mijn eerste sigaretten/shag heel lang niet lekker hoor ofzo hoor en was ook niet "hooked"

Ik was een domme tiener :lolol:
GelatoWietje23 zei:
Ja klopt maar ik was gelijk hooked:tonguewink:


had het bericht nog ff aangepast, maar klopt dat maar even zo, zou de huisarts minder blij mee zijn maar ik heb genoeg gelezen over puur roken dat het alleen meer teer bevat en verder minder schadelijk is voor de longen.
Klik om te vergroten...
Vapen dan. :wink:
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#13
N3K0 zei:
Gelijk hooked aan tabak roken?????????
Ik vond mijn eerste sigaretten/shag heel lang niet lekker hoor ofzo hoor en was ook niet "hooked"

Ik was een domme tiener :lolol:

Vapen dan. :wink:
Klik om te vergroten...
In sigaretten zitten in Nederland zo'n 1000 verschillende additieven om je verslaafder te maken. Gezondheid lijkt niet van belang voor de producenten.
Vapen lijkt mij al niet beter. Even kort op Google Scholar en er komen gelijk allerlei studies naar boven.
https://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/acs.chemrestox.0c00174
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Wilde je stoppen omdat je last van je longen had? Dat is meestal geen goede motivatie geweest in mijn verleden. Zodra het weer beter ging was de motivatie dan weer verdwenen en vaak was ik dan alweer aan het roken.

Toen kreeg ik van de dokter te horen dat ik longen al voor het leven beschadigd heb, maar ook dat was niet genoeg reden om direct te stoppen.

Op een bepaald moment een super vaper gekocht en besloten dat ik moest stoppen of het ging niet lang meer duren met mij en toen alles op alles gezet en ik was bereid een jaar depressief te zijn en mocht wel wiet in de vaper stoppen van mezelf. Dat was een eerste super stap, 2 en een half jaar geleden voor mij.

De Vaper die mij hielp van de Mighty.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#15
StraffeNeel zei:
https://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/acs.chemrestox.0c00174
Klik om te vergroten...
Dit gaat over vloeistoffen vapen. Als je wiet vaped verhit je eigenlijk alleen maar de toppen en adem je 'rook' in.

Je hebt wel van die wiet olie vapes, disposables, maar dat moet je dan niet doen inderdaad. Vertrouw sws die weggooi vapes niet die je kort geleden in de supermarkt nog kon kopen
L
LeoFlaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Over tabaksprijzen gesproken, geen idee hoe dat in Nederland zit maar in België gaan de accijnzen weer omhoog vanaf volgend jaar.
Een pakje Marlboro kost straks 10,8 euro, bijna het dubbele dat ik betaalde toen ik nog rookte :moneytongue:
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Manu76 zei:
Wilde je stoppen omdat je last van je longen had? Dat is meestal geen goede motivatie geweest in mijn verleden. Zodra het weer beter ging was de motivatie dan weer verdwenen en vaak was ik dan alweer aan het roken.

Toen kreeg ik van de dokter te horen dat ik longen al voor het leven beschadigd heb, maar ook dat was niet genoeg reden om direct te stoppen.

Op een bepaald moment een super vaper gekocht en besloten dat ik moest stoppen of het ging niet lang meer duren met mij en toen alles op alles gezet en ik was bereid een jaar depressief te zijn en mocht wel wiet in de camper stoppen van mezelf. Dat was een eerste super stap, 2 en een half jaar geleden voor mij.
Klik om te vergroten...
Mag ik vragen hoe lang je toen gerookt had toen je dat te horen kreeg?

Het is wel mijn motivatie maar als ik het kan vervangen met puur roken of een vape wil ik het wel echt graag doorzetten.

Maar als ik realistisch moet zijn zou het me ook niet verbazen als ik toch nog wel eens van een splif mee zou roken, maar ik ga mezelf nu tijdelijk lekker uitdagen en hopelijk gewoon kappen met deze slechte gewoonte.

Ik ga de vape eens opzoeken en verder research doen of ik het waard vind. als ik maar niet dezelfde stomme fout maak zoals met die oude vape, ik voelde me toch zo stom toen die kapot ging :grimacing:
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
GelatoWietje23 zei:
Mag ik vragen hoe lang je toen gerookt had toen je dat te horen kreeg?
Klik om te vergroten...
Ik heb ongeveer 20 jaar gerookt voordat de doktoren opmerkten dat ik een deel van mijn longen af kon schrijven. Van mijn 18de tot mijn 44 ste schat ik en 2x 3jaar nicotine pauze en misschien 1x een jaar geen wiet.
Stoppen met nicotine gebruik lijkt wel steeds lastiger te worden, na ieder succesvolle periode. Maar ok, ik schat dat ik wel 150x probeerde te stoppen en max 5x meer dan een maand heb volgehouden.

Nu geloof ik er weer in dat ik nog een mooi leven zal hebben tot de dood en zonder roken. Wiet wil ik een lange periode niet gebruiken en lijkt nu ook weer te lukken al zit ik nog net niet op de 50 dagen..

Sterkte!
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
Ik heb ongeveer 20 jaar gerookt voordat de doktoren opmerkten dat ik een deel van mijn longen af kon schrijven. Van mijn 18de tot mijn 44 ste schat ik en 2x 3jaar nicotine pauze en misschien 1x een jaar geen wiet.
Stoppen met nicotine gebruik lijkt wel steeds lastiger te worden, na ieder succesvolle periode. Maar ok, ik schat dat ik wel 150x probeerde te stoppen en max 5x meer dan een maand heb volgehouden.

Nu geloof ik er weer in dat ik nog een mooi leven zal hebben tot de dood en zonder roken. Wiet wil ik een lange periode niet gebruiken en lijkt nu ook weer te lukken al zit ik nog net niet op de 50 dagen..

Sterkte!
Klik om te vergroten...
Heftig...

dit hoor je jammer genoeg bij veel mensen die stoppen met roken, telkens maar terugvallen,

ik hoop voor je dat het niet blowen je ook lukt, het blijft natuurlijk de beste keuze om helemaal niks in je longen te doen behalve lucht

Veel succes!

Maar vergeleken met mijn 4,5 jaar kan mijn schade dan nog meevallen, wel moet ik zeggen dat mijn longklachten niet perse door het roken komt, maar ik heb sinds kleins af aan al last van longklachten maar het ging de laatste 10 jaar eigenlijk weer goed op dit gebied. Doktor zei wél dat stoppen met roken een heel groot verschil kan maken voor de toekomst. Dit probeer ik dus wel in mijn achterhoofd te houden!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
GelatoWietje23 zei:
Heftig...

dit hoor je jammer genoeg bij veel mensen die stoppen met roken, telkens maar terugvallen,

ik hoop voor je dat het niet blowen je ook lukt, het blijft natuurlijk de beste keuze om helemaal niks in je longen te doen behalve lucht

Veel succes!

Maar vergeleken met mijn 4,5 jaar kan mijn schade dan nog meevallen, wel moet ik zeggen dat mijn longklachten niet perse door het roken komt, maar ik heb sinds kleins af aan al last van longklachten maar het ging de laatste 10 jaar eigenlijk weer goed op dit gebied. Doktor zei wél dat stoppen met roken een heel groot verschil kan maken voor de toekomst. Dit probeer ik dus wel in mijn achterhoofd te houden!
Klik om te vergroten...
Tja, longklachten zijn wel balen, maar ik heb mega longen en nu ik niet rook of blow heb ik er momenteel geen last van.
Grootste problemen met blowen zijn wel een bepaalde stagnatie. Je ontwikkelt je niet op dezelfde manier als je dagelijks blowt (oftewel, je vecht jezelf niet uit de doodlopende weg), economische malaise heeft me wel eens zwaar tegen gezeten, bepaalde relaties hebben wel wat geleden en vooral het verslaafd zijn, is iets wat je stiekem toch liever niet wilt.
Succes nogmaals!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."