@Alinde wanneer zijn jouw vitaminespiegels voor het laatst geprikt? Overmatig Alcohol gebruik leidt tot vitaminetekorten en dat kan symptomen opleveren die je beschrijft.
Plus je slikt diverse downers dus het verbaast met niet dat je nergens zin in hebt. Maar uiteindelijk ben ik geen arts en is een arts toch degene met wie je dit zult moeten bespreken. Desnoods een second opinion van een arts die nieuw voor je is.
Wat je sowieso kunt doen: clean blijven en zo actief mogelijk zijn.
Dankjewel.
Ik weet eigenlijk niet of bij de laatste ´grote prikken´ de vitamines ook zijn gecontroleerd.
Ik weet dat alles wat bij de detox van begin maart geprikt is, bij Kliniek Z nog eens is geprikt. In de detox was (vanzelfsprekend) niet alles in orde. Hoewel het ook geen mega-afwijkingen waren. Hier in kliniek Z is alles weer geprikt en het was perfect. Maar nu weet ik dus niet precies of ook de vitamines gecontroleerd zijn, dat zal ik navragen.
En hoewel ik eigenlijk geen kritiek wil uiten op kliniek Z.... vind ik het eten hier niet super. Vorig najaar is ingevoerd dat clienten zelf koken voor de groep en dat komt nu vaak neer op hamburger, broodje shoarma, soep met een broodje, etc. Als hoofdmaaltijd dus.
Je mag vitaminepillen niet in eigen beheer maar ik kan wel overleggen of ik ze in mijn pillenbakje mag en dan met toezicht slikken.
Overigens heb je hier wel vrijheden om zelf boodschappen te doen en er is een kookplaat. Dus je kunt ook besluiten de 'clientgekookte' maaltijd niet als hoofdmaaltijd te zien maar zelf iets te maken.
Daarin was de laatste Detox echt heel goed. Een lekkere verse maaltijd, altijd genoeg. En bij de broodmaaltijd meestal ook bakjes gestoomde groente, heel erg lekker.
Mijn ervaring bij de artsen hier is dat het helpt om goed beslagen ten ijs te komen. Ze zijn van 'onderhandelen'. En ze weten dat ik er verstand van heb. Maar ze hebben ook hun maniertjes, ze kunnen je soms overvallen en dan krijg je ineens iets voorgeschreven wat je eigenlijk niet wilt maarja je moet het onder toezicht innemen.
Second opinion kan hier niet bij mijn weten. Je hebt een afdelingsarts en een psychiater maar je kunt er niet een derde bij halen, bij mijn weten. Ze hebben al een personeelstekort dus er is niet iets als een reserve-psychiater. Wat wel kan is met je casemanager bepreken wat je wilt en die bij het gesprek vragen. De casemanagers zijn allemaal verpleegkundige van origine dus hebben er genoeg verstand van.
Ja het zijn downers.... en veel.
Ik merk gewoon aan mezelf dat ik s ochtends en s middags er niks van bak bij de zaalsport en s avonds wel. Anderen zien dat ook.
Ik bedoel het ligt niet aan balgevoel of spelinzicht.... dan zou ik het helemaal niet kunnen.
Het is echt de combinatie van spierzwakte, desoriëntatie, geen energie, etc. We moeten s ochtends om 9 uur sporten. Laatst vroeg iemand of het wel oké ging want ik zat bijna te slapen op die bank.
Bij Brijder bij Detox is al regelmatig gezegd dat het echt heel veel is.
Hier in de kliniek ben ik geen uitzondering denk ik. Maar hier is voor sommigen ook het hoogst haalbare om in een instelling te gaan/blijven wonen en wat uurtjes dagbesteding te doen.
Hier wordt een beetje gefilterd wie nog 'naar huis' kunnen, wie naar begeleid wonen en wie naar een instelling. Hier zie ik meer mensen met een mega-Baxter-rol maar ik wil juist weer zelfstandig kunnen wonen en dan vrees ik dat het met zoveel medicatie niet gaat lukken.
Met mijn huidige casemanager kan ik alles bespreken. Maar ik moet wel een standpunt innemen zeg maar. Als ik een doel heb en ik wil daar over praten en daar aan werken dan helpt hij me.
Maar als ik vaag kom doen van 'ik heb geen energie en ik heb geen zin' dan kan hij daar ook niks mee.
Vandaar dat ik probeer om ook qua medicatie mij in te lezen en met concrete vragen en voorstellen te komen.