#1
Quetiapine gaat op je receptor zitten en afhankelijk van de hoeveelheid kan het best een lange halfwaardetijd hebben. Ik werd altijd depressief van quetiapine op den duur al slikte ik 12.5. Ze noemen het ook niet niks voor niks de Hell van Seroquel haha. Ik zag je medicatie , je slikt inderdaad veel soorten en een goede specialist moet daar echt wel wat beters van kunnen maken. Maar het blijft toch altijd beetje trial by error, helemaal als er medicatie bijzit die bijwerkingen van andere weer tegengaat, waar weer medicatie bijzit die bijwerkingen van die weer tegengaan.Ik bedoel, als ik nu zeg: Ik wil forever in een instelling wonen met minimaal deze hoeveelheid medicijnen - dan gaat Casemanager dat voor mij regelen, als ik dat graag wil.
Als ik zeg: Ik wil mijn zelfstandigheid terug met minder medicatie en meer sport/meetings - dan gaat hij me daarbij helpen.
Maar ze weten dat ik intelligent genoeg ben om zelf dingen uit te zoeken rondom die medicatie dus dan verwachten ze ook dat ik zelf daar een voorstel over heb of een idee bij heb.
Dus niet 'ik wil minder medicatie' maar bijv wel dat ik één medicijn graag naar beneden wil en in welke stappen etc. Dan kunnen we het daarover hebben.
Er zitten hier best slimme mensen soms. Ook soms wat minder slimme. Maar van de slimme mensen wordt ook wel verwacht dat ze weten wat ze slikken.
Terug naar het onderwerp, van quetiapine weet ik sowieso dat het iets doet met je dopamine. Ik weet ook dat ik in het verleden op een lagere dosering zat (na eerder een hoge dosering) en dat het mijn omgeving meteen opviel in positieve zin. Eigenlijk wel genoeg bewijs dat het niet goed is voor me. In ieder geval niet die langwerkende versie waarvan je overdag nog veel effect hebt.