#1
Als je maar één ding weet.
Drank geeft nooit een oplossing.
Drank is dan ook nooit een goede optie!
Drank geeft nooit een oplossing.
Drank is dan ook nooit een goede optie!
Dank je Kordie.
Ik ben juist niet stabiel, ik wil de helft van de tijd alleen maar dood.
Ik zorg dan niet voor mijzelf, doe geen boodschappen, eet niet, douche niet, onderhoud geen contacten etc etc.
Dat kun je niet stabiel noemen.
Ik heb mij nu in feite laten opsluiten omdat ik zo niet naar huis kan en thuis niet kan functioneren. Er is niet letterlijk gedreigd met een zorgmachtiging maar daar kwam het wel zo'n beetje op neer.
Hier in de kliniek zetten ze drie keer per dag eten voor mijn neus, dat eet ik op. Ik kan meelopen naar de sportzaal, ik kan bij volleybal op de goede plek staan in het veld en dan laat ik t een beetje gebeuren allemaal... Eens in de paar dagen douche ik, eens in de week ofzo was ik mijn kleren en dat is het zo'n beetje. De tijden dat ik thuis 'clean' was heb ik mijn moeder mijn eten laten maken, mijn was laten doen etc.
Het is niet dat ik niet weet hoe het moet.... ooit leefde ik mijn leven zelf... maar ik heb gewoon geen energie.
En als ik dan s avonds kijk naar die berg pillen in mijn hand, dan vind ik het niet zo raar dat ik overdag geen energie heb.
Wat mijn arts betreft ben ik het totaal niet met je eens maar het heeft denk ik geen zin om daarover in discussie te gaan in dit topic.
Ik kan niet terug naar de situatie dat mijn ouders en mijn vriend voor mij moeten zorgen. Dan krijg ik echt die zorgmachtiging vrees ik. Er moet iets veranderen en dat doe ik nu door meetings en sport... maar ik denk dat ik ook gewoon veel te veel medicijnen krijg.
Wat mijn arts betreft ben ik het totaal niet met je eens maar het heeft denk ik geen zin om daarover in discussie te gaan in dit topic.
Dankjewel.@Alinde wanneer zijn jouw vitaminespiegels voor het laatst geprikt? Overmatig Alcohol gebruik leidt tot vitaminetekorten en dat kan symptomen opleveren die je beschrijft.
Plus je slikt diverse downers dus het verbaast met niet dat je nergens zin in hebt. Maar uiteindelijk ben ik geen arts en is een arts toch degene met wie je dit zult moeten bespreken. Desnoods een second opinion van een arts die nieuw voor je is.
Wat je sowieso kunt doen: clean blijven en zo actief mogelijk zijn.
Nee niet geprobeerd, dankjewel.Heb je ooit al eens valproïnezuur/valproaat geprobeerd? Als dat goed werkt is verdere medicatie m.b.t. manisch-depressieve klachten misschien niet nodig.
Mijn ervaring bij de artsen hier is dat het helpt om goed beslagen ten ijs te komen. Ze zijn van 'onderhandelen'. En ze weten dat ik er verstand van heb. Maar ze hebben ook hun maniertjes, ze kunnen je soms overvallen en dan krijg je ineens iets voorgeschreven wat je eigenlijk niet wilt maarja je moet het onder toezicht innemen.
Second opinion kan hier niet bij mijn weten. Je hebt een afdelingsarts en een psychiater maar je kunt er niet een derde bij halen, bij mijn weten. Ze hebben al een personeelstekort dus er is niet iets als een reserve-psychiater. Wat wel kan is met je casemanager bepreken wat je wilt en die bij het gesprek vragen. De casemanagers zijn allemaal verpleegkundige van origine dus hebben er genoeg verstand van.
Dat je met de ochtendsport niet mee komt is toch een heel concrete klacht. En zo duf als een konijn zijn in de ochtend en middag ook. Heb je wel eens nagedacht over een jaar of misschien 2 begeleid of in een safehouse? Om te kijken wat er gebeurt als je zo’n tijd clean blijft.Ik bedoel, als ik nu zeg: Ik wil forever in een instelling wonen met minimaal deze hoeveelheid medicijnen - dan gaat Casemanager dat voor mij regelen, als ik dat graag wil.
Als ik zeg: Ik wil mijn zelfstandigheid terug met minder medicatie en meer sport/meetings - dan gaat hij me daarbij helpen.
Maar ze weten dat ik intelligent genoeg ben om zelf dingen uit te zoeken rondom die medicatie dus dan verwachten ze ook dat ik zelf daar een voorstel over heb of een idee bij heb.
Dus niet 'ik wil minder medicatie' maar bijv wel dat ik één medicijn graag naar beneden wil en in welke stappen etc. Dan kunnen we het daarover hebben.
Er zitten hier best slimme mensen soms. Ook soms wat minder slimme. Maar van de slimme mensen wordt ook wel verwacht dat ze weten wat ze slikken.
Terug naar het onderwerp, van quetiapine weet ik sowieso dat het iets doet met je dopamine. Ik weet ook dat ik in het verleden op een lagere dosering zat (na eerder een hoge dosering) en dat het mijn omgeving meteen opviel in positieve zin. Eigenlijk wel genoeg bewijs dat het niet goed is voor me. In ieder geval niet die langwerkende versie waarvan je overdag nog veel effect hebt.
Ik kom later even terug op Kordie. Heb straks corvee en daarna door naar de meeting.Dat je met de ochtendsport niet mee komt is toch een heel concrete klacht. En zo duf als een konijn zijn in de ochtend en middag ook. Heb je wel eens nagedacht over een jaar of misschien 2 begeleid of in een safehouse? Om te kijken wat er gebeurt als je zo’n tijd clean blijft.
Ga het eens over opties hebben. Ik lees nog steeds voorbehoud terwijl de drank ooit je ondergang gaat worden… Dat is toch een veel groter nadeel dan een jaar of twee wat minder vrijheden?Ik kom later even terug op Kordie. Heb straks corvee en daarna door naar de meeting.
Ja het is heel concreet, zeker omdat mijn casemanager soms mee sport. Hij ziet alleen niet dat het in de avond wél lukt maar dat kan de verpleging wel be-amen.
Nagedacht zeker... Maar mijn vriend woont begeleid dus ik ken helaas ook de (vele) nadelen. Ook daarover kan ik later meer schrijven als ik wat meer tijd heb.
Voor zover ik weet kun je bij een safehouse wel je eigen (huur)woning aanhouden en bij begeleid wonen niet. But correct me if I'm wrong.
Bij begeleid wonen zijn de cliënten ook erg afhankelijk van de doorstroom in de stad en kan het in plaats van 2 jaar ook opeens 5 jaar duren. Ik spreek die jongens (het zijn 98% mannen) regelmatig persoonlijk dus weet goed wat er speelt en hoe het werkt.
Maar het zou zeker mooi zijn om te kijken wat er gebeurt als ik langere tijd clean ben, zonder de praktische zorgen die ik nu heb van verhuizen (al dan niet) etc.
Over het algemeen.... deze Paasdagen zijn rustig en regenachtig.... veel mensen met verlof... en dat geeft mij juist tijd om na te denken en nieuwe inzichten te krijgen. Dus toch heel vruchtbare Paasdagen![]()
Safehouse ga ik mij dan in verdiepen.Ga het eens over opties hebben. Ik lees nog steeds voorbehoud terwijl de drank ooit je ondergang gaat worden… Dat is toch een veel groter nadeel dan een jaar of twee wat minder vrijheden?
Ik ben er van overtuigd dat lang clean zijn ook gaat helpen met het vinden van jouw juiste weg om om te gaan met je biolariteit.
Heb je ooit een antidepressivum gebruikt dat goed werkte?De detox-arts (die bipolaire vrouw) gaf aan dat het misschien zou werken een anti-depressivum te slikken
Als je maar één ding weet.
Drank geeft nooit een oplossing.
Drank is dan ook nooit een goede optie!
Quetiapine gaat op je receptor zitten en afhankelijk van de hoeveelheid kan het best een lange halfwaardetijd hebben. Ik werd altijd depressief van quetiapine op den duur al slikte ik 12.5. Ze noemen het ook niet niks voor niks de Hell van Seroquel haha. Ik zag je medicatie , je slikt inderdaad veel soorten en een goede specialist moet daar echt wel wat beters van kunnen maken. Maar het blijft toch altijd beetje trial by error, helemaal als er medicatie bijzit die bijwerkingen van andere weer tegengaat, waar weer medicatie bijzit die bijwerkingen van die weer tegengaan.Ik bedoel, als ik nu zeg: Ik wil forever in een instelling wonen met minimaal deze hoeveelheid medicijnen - dan gaat Casemanager dat voor mij regelen, als ik dat graag wil.
Als ik zeg: Ik wil mijn zelfstandigheid terug met minder medicatie en meer sport/meetings - dan gaat hij me daarbij helpen.
Maar ze weten dat ik intelligent genoeg ben om zelf dingen uit te zoeken rondom die medicatie dus dan verwachten ze ook dat ik zelf daar een voorstel over heb of een idee bij heb.
Dus niet 'ik wil minder medicatie' maar bijv wel dat ik één medicijn graag naar beneden wil en in welke stappen etc. Dan kunnen we het daarover hebben.
Er zitten hier best slimme mensen soms. Ook soms wat minder slimme. Maar van de slimme mensen wordt ook wel verwacht dat ze weten wat ze slikken.
Terug naar het onderwerp, van quetiapine weet ik sowieso dat het iets doet met je dopamine. Ik weet ook dat ik in het verleden op een lagere dosering zat (na eerder een hoge dosering) en dat het mijn omgeving meteen opviel in positieve zin. Eigenlijk wel genoeg bewijs dat het niet goed is voor me. In ieder geval niet die langwerkende versie waarvan je overdag nog veel effect hebt.
In maart was ik op een detox afdeling voor 3,5 week. Ik had daar een zeer goede arts die zelf ook een bipolaire stoornis heeft.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."