Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo afbouw

Benzo afbouw

37 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeepbelleke zei:
Whoppa nog 1 maand en de afbouw zit er op. Ik zal blij zijn als ik er vanaf ben.
Klik om te vergroten...
Lekker! Hoe is het "staartje" voor jou? Ik vond het einde van de taper best pittig. Was vooral moe maar sliep slecht, aan de depri kant en aan de schijterij.
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Lekker! Hoe is het "staartje" voor jou? Ik vond het einde van de taper best pittig. Was vooral moe maar sliep slecht, aan de depri kant en aan de schijterij.
Klik om te vergroten...
Goed voel ik me nog niet. Maar gelukkig geen al te zware angst en paniekaanvallen meer momenteel. Het was a hell of a ride. 😥
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee, een benzo ontwenning gaat je niet in de koude kleren zitten!
Dat heeft toch een voordeel.
En dat is dat je je wel twee keer zult bedenken ooit nog benzo afhankelijk te gaan worden....
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeepbelleke zei:
Goed voel ik me nog niet. Maar gelukkig geen al te zware angst en paniekaanvallen meer momenteel. Het was a hell of a ride. 😥
Klik om te vergroten...
Ik moet zeggen, je klinkt toch erg positief. Over een paar weken ben je ervan af zeg je en dat had ik niet direct verwacht toen je in Januari zoveel pijn beleefde.
Super dat je ervanaf lijkt te komen en ik wens je mooie toekomst toe!!
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Nee, een benzo ontwenning gaat je niet in de koude kleren zitten!
Dat heeft toch een voordeel.
En dat is dat je je wel twee keer zult bedenken ooit nog benzo afhankelijk te gaan worden....
Klik om te vergroten...

klopt inderdaad. Als het te makkelijk was geweest dan zou de verleiding snel weer groot zijn bij klachten. Nu ‘zit’ ik ze ‘gewoon’ uit. Elke emotie zakt weer soms duurt t alleen heel lang.
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Manu76 zei:
Ik moet zeggen, je klinkt toch erg positief. Over een paar weken ben je ervan af zeg je en dat had ik niet direct verwacht toen je in Januari zoveel pijn beleefde.
Super dat je ervanaf lijkt te komen en ik wens je mooie toekomst toe!!
Klik om te vergroten...
Dankjewel. Hartverwarmend jou bericht.
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nog 9 dagen. Daarna afbouw mirtazapine want ik vreet me te pletter
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe gaat het nu met je? Nog steeds de goede kant op?
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zal er een maandje tussen laten. Ik begin stilletjes aan terug mezelf te worden en niet meer dat flauw afkooksel dat ik geworden was. Gemene medicatie die pammetjes. 🤬
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nog 16 dagen dan ben ik benzo vrij. Nog van 0,75 mg naar 0. Afgelopen week ging het wel.
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goed bezig! Na regen komt zonneschijn. Het moet toch altijd eerst slechter gaan voor dat het goed gaat.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
De laatste loodjes wegen het zwaarst...even doorzetten nu!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
De laatste loodjes wegen het zwaarst...even doorzetten nu!
Klik om te vergroten...

Mooi gezegd!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeepbelleke zei:
Nog 9 dagen. Daarna afbouw mirtazapine want ik vreet me te pletter
Klik om te vergroten...
Geef jezelf even de tijd voordat je de volgende afbouw gaat doen. Twee weken tot een maand ofzo.

Toen ik mirtazapone slikte kon ik geen genoeg krijgen van zoetigheid, echt erg :wink:
R
Robert67Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik was door omstandigheden noodgedwongen om cold turkey te stoppen met 40mg diazepam per dag,
Ik heb een dikke 2 maanden vooral mentaal moeten afzien door het slaapgebrek.
Nu een jaartje later moet ik nog steeds meds nemen om te slapen.
Alhoewel geen benzo's meer.
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#16
En nog altijd benzo vrij.
Nog wel altijd 15 mg mirtazapine. Whoppa geraak ik hier weer niet vanaf. Gelukkig is er geen gewenning.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeepbelleke zei:
En nog altijd benzo vrij.
Nog wel altijd 15 mg mirtazapine. Whoppa geraak ik hier weer niet vanaf. Gelukkig is er geen gewenning.
Klik om te vergroten...
Benzovrij is ook wat waard!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeepbelleke zei:
En nog altijd benzo vrij.
Nog wel altijd 15 mg mirtazapine. Whoppa geraak ik hier weer niet vanaf. Gelukkig is er geen gewenning.
Klik om te vergroten...
Geweldig !!!! Afkicken van benzo's is geen gemakkelijke opgave dus respect ! You did it !!

Robert67 zei:
Ik was door omstandigheden noodgedwongen om cold turkey te stoppen met 40mg diazepam per dag,
Ik heb een dikke 2 maanden vooral mentaal moeten afzien door het slaapgebrek.
Nu een jaartje later moet ik nog steeds meds nemen om te slapen.
Alhoewel geen benzo's meer.
Klik om te vergroten...
Cold turkey vanaf die dosis is niet echt raadzaam maar gelukkig is het dus relatief goed gegaan. Ik dacht eerst even misschien door het te snel afbouwen dat je daardoor nog steeds slecht slaapt, maar toen bedacht ik me dat ikzelf al een jaar clean ben van benzo's en wel rustig(er) heb afgebouwd, maar ook helaas nog steeds slaapproblemen heb. Hoewel ik dit ook had voor mn benzoverslaving :thinking:.

Welke meds gebruik je nu voor slapen dan als ik vragen mag?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."