Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp! Oxycodon kortwerkend. Zitten met ons handen in t haar :(

Help! Oxycodon kortwerkend. Zitten met ons handen in t haar :(

62 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat een klote situatie zeg.

Er mag hier alleen niet gedeald worden. Zou je bericht aanpassen anders volgt er een ban helaas.
R

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
Red67
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hebt gelijk bedankt 🙏
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Red67 zei:
Of het is een verkapte oproep voor oxycodon en je mailbox zal nu wel vol zijn met aanbiedingen
Klik om te vergroten...
Dit 😅😁
R
Red67Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Dit 😅😁
Klik om te vergroten...

Idd +1 zeg wat je denkt
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
geachte heer Red:
Even enkele onwaarheden benoemen...
Oxcycodon en oxcycontin zijn beslist n i e t de zwaarste pijnbestrijders.
Welnee, er zijn opiaten, die vele, vele malen sterker zijn.
Ik kan er hier een heleboel gaan neerzetten, maar kijk maar eens zelf op ons Internet..ach, vooruit, hier komt er dan toch een: Fentanyl.
Dan dit.
Als je een tijdlang Oxcycodon oid hebt gebruikt, dan is dat lekkere gevoel, wat jij hier aanhaalt, helemaal verdwenen.
Dat komt, omdat je lijf aan deze opiaten gewend raakt. Tolerantie stijgt, zegt men wel.
Als jij je " lekker " wilt blijven voelen, dan geldt er heel eenvoudig, dat je steeds meer nodig hebt om dat effect te kunnen behouden.
Dat geldt voor alle opiaten. Ook voor vele, vele andere drugs overigens.
Jij bent ook niet meteen met 120 mg begonnen. Dat geloof ik in elk geval niet.
Ikzelf ken dit middel uit eigen ervaring, en een " heerlijke drug" is het voor mij nooit echt geweest.
Ten leste
Alsvjij op eigen kracht van 120. Mg bent afgekickt naar nu 30 mg, dan zeg ik: chapeau! Want dat is heel, heel moeilijk.
Maar de andere punten die je hebt neergezet, sorry. Klopt niet..
R
Red67Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Klopt helemaal wat je zegt hoor er zijn zwaardere en ik ben idd niet gelijk gestart met 120mg is ook opbouwende gebeurt 🤔 probeer gewoon een waarschuwing af te geven op deze drug! Zit nu smorgens 10mg en ga mijn laatste week in gelukkig 😁. Om terug te komen, mochten er pijnen zijn die bijna ondraaglijk zijn kun je daarvoor gewoon je huisarts aanspreken en anders de specialist ziekenhuis die de dame in kwestie geopereerd heeft!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
nog even iets rechtzetten.
Dat doe ik, omdat er hier andere mensen zijn, die belang hebben bij de juiste informatie over dit onderwerp.
Ik doe dit dus niet, om jou te kakken te zetten. Absoluut niet.

Voila! We gaan beginnen!
Het is een lang verhaal, maar het is m.i. nodig...

Je beweert op de vorige pagina, dat je een pijnbestrijding behandeling kunt
a f d w i n g e n. ???!
En dat ook nog eens met ik citeer : zware medicatie zoals oxcycodon . ???!

Beste kerel....
Waar haal je deze uitspraak in vredesnaam vandaan??!
Je noemt iets van een " advocaat," en " een zaak hebben "
Ik vrees, dat deze advocaat, als hij of zij met een patiënt die met al zijn ellende, uiteindelijk na meer dan een jaar, twee jaren is waarschijnlijker, voor een rechter staat, weleens een gigantische schrobbering riskeert.
Eerdergenoemde eerder nog het schrappen uit de lijst van advocatuur.

Want zo werkt het niet.
Het zou een wel heel bijzondere zaak worden! Bizar zelfs.
Mocht er ooit zo een zaak op de rol staan, ga ik erheen, op de publieke tribune zitten.
Want deze wil ik weleens meemaken!

Ik ga een en ander toelichten.

Elke geregistreerde arts, ( BIC register) heeft alvorens hij dit beroep mag gaan uitvoeren, een eed afgelegd.
Dat is de zgn. " eed aan Hippocrates ".
In het kort gezegd, de arts zweert, dar hij zijn wetenschap, en kennis van medicijnen, alleen zal toepassen ten bate van de patiënt.
Hij mag geen middel verstrekken, waarvan hij weet, dat de patiënt het zal gebruiken om uit het leven te stappen.
Ook mag hij de naam van dit middel niet noemen.
Er staat nog meer in, maar hier draait het nu om.
Het draait met name om het feit, dat een arts a l l e e n een behandeling doet, waarvan hij vindt, dat deze tot het beste resultaat zal kunnen leiden.
De facto :

Je kunt een arts niet dwingen, om a. een behandeling te verrichten, waar hijzelf niet achter staat.
Denk hierbij maar eens aan het al of niet verrichten van euthanasie!

Je kunt een arts niet dwingen, om een bepaald medicijn te verstrekken, als hij daar niet achter staat.

Dat zou een mooie bende worden!
Ik heb buikpijn , beste dokter, geef me maar wat fentanyl...je zult nu wel inzien. Dit gaat hem echt niet worden!

Deze zaken verenigen zich niet met de eed die de arts heeft afgelegd.
Zo simpel zit dat.

Hier kan iedere arts zich op beroepen, in practisch a l l e gevallen.

Geen rechter zal daar tegenin gaan.
Geen advocaat gaat zich hier zijn vingers aan branden.
Want hij legt zijn hoofd op het denkbeeldige hakblok!

Dus, samenvattend,
Jouw advies om er een zaak van te maken als de arts niet doet wat jij wilt, is niet bepaald een goed idee.
Dat ga je geheid verliezen.

Wat je ook gaat verliezen is een hele grote pot met geld. Een wel heelen grote!
Wat je krijgen zult, is dit:
Heel erg lang zit je met een enorme hoop stress. En dit, terwijl je al diep in de misère zit.....
Dus: laat dit idee maar varen.
Je kunt je energie beter besteden aan het vinden van een echte goede arts, met een behandeling, zoals hij of zij dit aan jou adviseert.
Ben je niet tevreden?
Dan heb je altijd recht op een second opinion...!
Grtz.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Dit 😅😁
Klik om te vergroten...
Ja dat denk ik ook.Geen energie aan verspillen jo!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is wat mij betreft niet nodig hoor...
Ik heb mijn visie en wetenschap genoemd.
Om er een energie vretende zaak van te gaan maken, hoeft echt niet.
Succes met het met succes overwinnen van de zware periode!
Dit is veeeel belangrijker!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je hoeft mij niet te bedanken hoor....
Het ging, en gaat er mij om, dat in dit soort kwesties er gewoon goede adviezen w
orden gegeven, want verkeerde adviezen kunnen gevaarlijk zijn.
Grtz
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat laat wellicht maar ik hoop dat het al beter gaat!

Beterschap in ieder geval!
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Legio Patria Nostra of je nou met verwijzing of zonder verwijzing naar de spoedeisende hulp gaat maakt niks uit hoor qua kosten. Ik zou gewoon in de avond naar de SEH gaan en het uitleggen en vertellen dat je kapot gaat van de pijn en gewoon geholpen wil worden. Desnoods dik je het nog wat aan. Een SEH arts zal er waarschijnlijk een internist bij roepen die een stuk meer ervaring met oxycodon heeft dan een huisarts en na het inzien van je dossier je het waarschijnlijk wel voor zal schrijven.

Kratom is zeker niet toereikend. Bovendien ligt het nogal zwaar op de maag, wat me in jouw situatie al helemaal niet verstandig is. Ik raad net zoals alle anderen hier zelf dokteren ten zeerste af.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bij mijn weten is het naar de SEH gaan zonder eerst de huisartsenpost te hebben geraadpleegd, brengt een risico met zich mee dat de kwestie rekening man k a n worden.
Dit wordt beoordeeld adhv een noodzaak criterium.
Als je de SEH bezocht hebt, en dat bezoek is gebleken onnodig te zijn geweest, en de huisartsenpost is niet geraadpleegd, dan kan het een dure zaak gaan worden...
Zo is mij een en ander uitgelegd.
Maar als dat niet (meer) de juiste informatie is, graag een reply!
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Legio Patria Nostra zei:
Bij mijn weten is het naar de SEH gaan zonder eerst de huisartsenpost te hebben geraadpleegd, brengt een risico met zich mee dat de kwestie rekening man k a n worden.
Dit wordt beoordeeld adhv een noodzaak criterium.
Als je de SEH bezocht hebt, en dat bezoek is gebleken onnodig te zijn geweest, en de huisartsenpost is niet geraadpleegd, dan kan het een dure zaak gaan worden...
Zo is mij een en ander uitgelegd.
Maar als dat niet (meer) de juiste informatie is, graag een reply!
Klik om te vergroten...

Onjuist. Er hangt zelfs een bordje (bij ons dan) : "als u zonder verwijzing naar de SEH komt, kost dat u uw eigen risico. Als u met verwijzing komt, kost dat ook uw eigen risico" 😂

Ben er vaak genoeg geweest zonder verwijzing. Je moet er natuurlijk niet heen gaan voor iets dat geen spoed heeft of iets kleins... Maar zware pijn is dat wel.

Zie ook
https://www.amc.nl/web/specialismen...der verwijzing van,geval gezien door een arts.

Maar deze behandeling is landelijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
ah, dan zat ik verkeerd.
Het gaat dus over het eigen risico.
Ook alweer zoiets.
Als je de pech hebt, om ziek te zijn, dan word je, schuld of geen schuld, de rekening gepresenteerd.
Goed zo, overheid.
Prachtig, overheid!
Prima geregeld weer...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Toen ik met een vinger uit de kom met verwijzing naar de seh ging moest ik idd wel volle bak eigen risico betalen. Dit terwijl ik meteen voorrang kreeg en meteen geholpen werd ivm acute pijn en gevaarlijke situatie (afgeknelde zenuwen).
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Legio Patria Nostra zei:
Als je de pech hebt, om ziek te zijn, dan word je, schuld of geen schuld, de rekening gepresenteerd.
Klik om te vergroten...
Misschien stel je je wel aan zonder dat je het door hebt hé. ;p
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
tony nud zei:
Modknip
Klik om te vergroten...
Tony jonge dikke gek
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
FerdFatoehaus zei:
Tony jonge dikke gek
Klik om te vergroten...
Gelieve zulke berichten niet te quoten (of dan even leeg te maken). Scheelt ons mods een hoop werk :) Tony heeft uiteraard een spamban gehad
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mevrouw Pløp zei:
Gelieve zulke berichten niet te quoten (of dan even leeg te maken). Scheelt ons mods een hoop werk :) Tony heeft uiteraard een spamban gehad
Klik om te vergroten...
Sorry, ook namens Tony.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."