Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBurnout en medicatie op een festival.

Burnout en medicatie op een festival.

24 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lees dat vooral de anti psychotische middelen gevaarlijk zijn icm speed en dat dan alleen xanax en speed dan nog het minst gevaarlijk is. Maar beste zou zijn op alleen medicatie zoals voorgeschreven natuurlijk. Maarja. Zal wel veel staan en zitten worden dan helaas.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat zeker. Quetiapine ben ik nog niet zo op tegen overigens. Om op te slapen dan vooral. Maar een blow zorgt ook voor slaap. Wel onderdrukte REM slaap. Maar dat doet elk middel. Al merk ik wel dat ik meer droom op Quetiapine dan op wiet of alcohol. Dus misschien is dat nog niet eens zo slecht. Wel wordt ik standaard wakker met te weinig slaap van Quetiapine. Ik zal het bespreken met de psychiater.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb een serieuze burnout te pakken (Wat dacht ik er luchtig over). Nou heb ik een festival gepland staan. Maar ik slik dus xanax, quetiapine en risperidon vanuit de apotheek. Ik weet dat elk ander middel een no go is. Maar heb wel ervaring met bromazolam. En merk dat het mij wat meer energie geeft dan alprozolam. Dus dat zat ik te overwegen te switchen. Maarja tot aan welke dosis? Ik slik 1.5mg alprozolam (xanax). Maar heb dat ook wel eens aangevuld met 3mg bromazolam (Verdeeld over de dag) . quetiapine zal ik pas in de bus terug gebruiken aangezien het voor mij een slaap middel is.

risperidon slik ik pas net 2 dagen. Voorheen aripiprazol maar daar werd ik erg onrustig van dus mee gestopt iom de psychiater. (Eventueel risperidon overslaan? heb ik immers al eerder gedaan toen ik zelf stopte met aripiprazol)


En ja ik heb overwogen om niet te gaan. Maar hier leef ik voor. En merk dat muziek mij wel goed doet.
Alleen lukt het mij om van de andere drugs af te blijven? Al zo lang niet gedaan. Het zal moeten denk ik. Maar ver van ideaal dit. Iemand nog tips of suggesties?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind dat je behoorlijk zware medicijnen krijgt voor "slechts" een burn-out. Zit daar niet nog wat meer achter dan?

Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat ik het ook ken, maar toch zeker niet met zulke medicijnen ben behandeld destijds.

Lijkt me overigens ook erg tegenstrijdig om benzo's te gebruiken voor meer energie op een feestje, maar goed als je dat zo ervaart..? Verder lijkt het mij idd niet verstandig om drugs te gebruiken icm deze medicatie. Weet niet of het zin heeft om een dagje medicijnen over te slaan. Denk het niet eigenlijk.

Als je denkt dat een feestje je mentaal goed doet, dan zou ik lekker gaan en dan maar een keer zonder drugs het feestje door te komen tbh. Denk dat je anders alleen maar meer problemen gaat ondervinden mbt je burn-out. Zeker bij gebruik van speed
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom zou je stimulerende middelen willen gebruiken als je lichaam en geest juist schreeuwen om rust/herstel? Zou als ik jou was alles behalve de voorgeschreven middelen overslaan.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon gaan, maar verder niets veranderen aan wat je slikt. Ondanks dat je leeft voor muziek en festivals is dit een enorme aanslag op je lichaam en geest. Wat je eigenlijk niet kan gebruiken met een burnout. Maak het dus vooral niet erger dan het al is door te rommelen aan je medicijnen.

Bromazolam is nogal onvoorspelbaar tegenover Xanax. Xanax is de "betere" keuze hoor.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Ik vind dat je behoorlijk zware medicijnen krijgt voor "slechts" een burn-out. Zit daar niet nog wat meer achter dan?

Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat ik het ook ken, maar toch zeker niet met zulke medicijnen ben behandeld destijds.

Lijkt me overigens ook erg tegenstrijdig om benzo's te gebruiken voor meer energie op een feestje, maar goed als je dat zo ervaart..? Verder lijkt het mij idd niet verstandig om drugs te gebruiken icm deze medicatie. Weet niet of het zin heeft om een dagje medicijnen over te slaan. Denk het niet eigenlijk.

Als je denkt dat een feestje je mentaal goed doet, dan zou ik lekker gaan en dan maar een keer zonder drugs het feestje door te komen tbh. Denk dat je anders alleen maar meer problemen gaat ondervinden mbt je burn-out. Zeker bij gebruik van speed
Klik om te vergroten...
Dubbele diagnose. En een echte zware burnout. Misschien verklaart dat mijn medicatie wat meer. En tegenstrijdig is het idd. Maar normaliter wil je meer energie en niet minder. Maar de situatie is er niet naar idd.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar goed om toch nog een keer de bevestiging te krijgen om eigenlijk wel gewoon te gaan mits ik mij gewoon aan mijn medicatie houd.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb nu alleen afspraken met de psychiater. Dus die gaat over de pillen. Maar dat is puur onderdrukking. Wegstoppen van je problemen. Misschien heb ik meer baat bij een psycholoog. Of iig icm medicatie. Je problemen aanpakken ipv in de ijskast te parkeren met pammetjes. Voorheen wel verschillende psychologen gehad overigens. Maar ga dat nog eens vragen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Ik vind dat je behoorlijk zware medicijnen krijgt voor "slechts" een burn-out. Zit daar niet nog wat meer achter dan?
Klik om te vergroten...
Ja precies mij gedachten.

XMR zei:
Waarom zou je stimulerende middelen willen gebruiken als je lichaam en geest juist schreeuwen om rust/herstel?
Klik om te vergroten...
En dit ook.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#11
Misschien een hotel in de buurt regelen, of kijken of het festival een ambient/prikkelarme ruimte heeft waar je even kan bijkomen als het nodig is.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Wat is de dubbele diagnose?
Klik om te vergroten...
Mentale problemen vanwege de burnout en overmatig middelen gebruik.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
TheRealKoekert zei:
Dubbele diagnose. En een echte zware burnout. Misschien verklaart dat mijn medicatie wat meer. En tegenstrijdig is het idd. Maar normaliter wil je meer energie en niet minder. Maar de situatie is er niet naar idd.
Klik om te vergroten...
Het is denk ik dubbel. Een festival kan je helpen om even uit je hoofd te zijn, alles te vergeten. Maar het is ook een enorm overprikkelend gebeuren. Stimulanten zou ik je zeker afraden, dan ga je gegarandeerd over je grenzen heen. Daarbij: je slikt 3 kalmerende middelen. Je hebt grote doseringen stimulanten nodig om daar weer doorheen te kunnen komen met een extra kater naderhand.

Gaan, prima. Drugs lijkt me een slecht plan. In plaats daarvan regelmatig rust opzoeken en zoals al eerder genoemd is een slaapplek in de buurt waar je misschien wel een dag van te voren al heen kunt gaan om de dag zelf zo veel mogelijk rust in te bouwen.

En ook zeker heel rustig aan met Alcohol op de medicatie die je nu slikt. Dat versterkt elkaar allemaal.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik waardeer al jullie input. Het is ook niet niks wat ik nu allemaal slik. Al vraag ik mij soms ook af of die anti psychotica wel noodzakelijk zijn. Of ben ik gewoon een verdien model geworden van de farmaceutische industrie? Nouja ze proberen mij wel oprecht te helpen maar enigsinds een dubbel gevoel. Maar ik ga het bij mijn voorgeschreven medicatie houden.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#15
TheRealKoekert zei:
Al vraag ik mij soms ook af of die anti psychotica wel noodzakelijk zijn.
Klik om te vergroten...
Ik heb jaren lang diverse soorten antipsychotica voorgeschreven gekregen voor allerlei redenen met name overprikkeling en angsten, paranoia en korte waanideeën.
Pipamperon, seroquel, zyprexa en als laatst risperidon allemaal in combinatie met clonazepam.
Het maakte alles erger en heeft veel te lang geduurd voor ik het door had hoe ernstig ik beperkt werd in mijn leven en zijn.
Ik kwam op een punt dat ik moeite kreeg met stoepranden trappen en dergelijke omdat m'n lichaam zo verlamd was. Daarbij is alles een lange waas geweest.
Zoals bij veel dingen tegenwoordig is het eerst volproppen met pillen en afwachten.
Ik vind het belangrijker dat je begeleid word in je proces, daar heb je ook wat aan.


Het is ook de vraag waarvoor je het nodig hebt.
Iemand met een dopamine afwijking is het meestal noodzakelijk om antipsychotica te slikken.
Of mensen met wanen en/of psychose's
Zolang je dat niet hebt is het ook niet nodig in mijn visie.
Pas ermee op en luister vooral naar jezelf, dat verloor ik namelijk.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nou dat idee heb ik dus dat het helemaal niet nodig is. Dat ik beter kan blowen bij overprikkeling dan allemaal die anti psychotische shit te nemen. (Samen is een no go merk ik) en dan die xanax slik ik ook al 5 a 6 weken 1.5mg. Maar van afbouwen met een milder middel is nog geen sprake. Vreemd of niet? Ik lees dat oxazepam en diazepam wat milder zijn, langduriger werken, en minder verslavend zijn. Dat zou toch onderhand de oplossing moeten zijn zou je denken?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
TheRealKoekert zei:
Nou dat idee heb ik dus dat het helemaal niet nodig is. Dat ik beter kan blowen bij overprikkeling dan allemaal die anti psychotische shit te nemen. (Samen is een no go merk ik) en dan die xanax slik ik ook al 5 a 6 weken 1.5mg. Maar van afbouwen met een milder middel is nog geen sprake. Vreemd of niet? Ik lees dat oxazepam en diazepam wat milder zijn, langduriger werken, en minder verslavend zijn. Dat zou toch onderhand de oplossing moeten zijn zou je denken?
Klik om te vergroten...
Dit moet je bespreken met de behandelend arts/psychiater die je dat heeft voorgeschreven. Vooral niet zelf mee gaan aankloten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Volgens mij moet je snel achterhalen hoe je verder wilt gaan met je leven.
Wat ga je doen komende jaren om een betere balans te vinden? Zolang je daar geen juist beeld weet te scheppen blijft de dokter je waarschijnlijk benzodiazepines voorschrijven omdat hij zelf geen andere oplossing ziet.
En dan maakt het allemaal weinig uit of je Xanax krijgt of Diazepam het zal je verdoven en dat kan even helpen om een uitweg te vinden, maar als je langer blijft gebruiken wordt de toekomst erg wazig en krijg je op den duur nog meer medicatie en of je nu meer gaat genieten van het leven betwijfel ik.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
en of je nu meer gaat genieten van het leven betwijfel ik.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Die medicatie is niet iets wat je lange termijn wil blijven gebruiken. Het kan helpen om uit een dal te komen maar je zult uiteindelijk op eigen voeten weer verder moeten als je niet continu psychotisch bent.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat is de dubbele diagnose?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."