#1
Ik lees dat oxazepam en diazepam wat milder zijn, langduriger werken, en minder verslavend zijn. Dat zou toch onderhand de oplossing moeten zijn zou je denken?
Misschien milder in de manier hoe ze werken en bijwerkingen. Maar absoluut niet te onderschatten, Diazepam en Oxazepam vallen onder de groep Benzodiazepines.
Deze zijn zeer zeker wél verslavend en de ontwenning is niet mals. Daarbij kan je zelfs tot langer dan een jaar last houden van restverschijnselen door de ontwenning.
Benzo's zouden geen ruimte mogen hebben in langdurige behandeling van een burnout. Als je eenmaal tot rust ben gekomen zal die rust snel weer verdwijnen doordat je de medicatie zal moeten afbouwen. Voor je het weet ben je dan weer terug bij af. Probeer alsjeblieft jezelf in te lezen over de verschillende medicijnen.
Ik zelf heb een erg lang proces achter de rug doordat ik benzo's heb ingezet voor een crisisperiode in mijn leven. Daarbij ben ik verslaafd geraakt, eindigde op hoge doseringen en het heeft jaren geduurd om eraf te komen. Nu iets langer dan 10 maanden clean en ik heb nog steeds neurologische klachten. Tintelingen, gevoelloosheid, slecht op woorden komen, spierspanningen en duizeligheid.
Wees dus gewaarschuwd, wat je eigenlijk doet is rust pakken op afbetaling met zeer zeer hoge rente. Wat je nu voelt weegt niet op tegen de ontwenningsverschijnselen die je kunt krijgen van benzodiazepine. Die psychiater van jouw zou beter moeten weten!!