Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBurnout en medicatie op een festival.

Burnout en medicatie op een festival.

24 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
TheRealKoekert zei:
Ik lees dat oxazepam en diazepam wat milder zijn, langduriger werken, en minder verslavend zijn. Dat zou toch onderhand de oplossing moeten zijn zou je denken?
Klik om te vergroten...

Misschien milder in de manier hoe ze werken en bijwerkingen. Maar absoluut niet te onderschatten, Diazepam en Oxazepam vallen onder de groep Benzodiazepines.
Deze zijn zeer zeker wél verslavend en de ontwenning is niet mals. Daarbij kan je zelfs tot langer dan een jaar last houden van restverschijnselen door de ontwenning.

Benzo's zouden geen ruimte mogen hebben in langdurige behandeling van een burnout. Als je eenmaal tot rust ben gekomen zal die rust snel weer verdwijnen doordat je de medicatie zal moeten afbouwen. Voor je het weet ben je dan weer terug bij af. Probeer alsjeblieft jezelf in te lezen over de verschillende medicijnen.

Ik zelf heb een erg lang proces achter de rug doordat ik benzo's heb ingezet voor een crisisperiode in mijn leven. Daarbij ben ik verslaafd geraakt, eindigde op hoge doseringen en het heeft jaren geduurd om eraf te komen. Nu iets langer dan 10 maanden clean en ik heb nog steeds neurologische klachten. Tintelingen, gevoelloosheid, slecht op woorden komen, spierspanningen en duizeligheid.

Wees dus gewaarschuwd, wat je eigenlijk doet is rust pakken op afbetaling met zeer zeer hoge rente. Wat je nu voelt weegt niet op tegen de ontwenningsverschijnselen die je kunt krijgen van benzodiazepine. Die psychiater van jouw zou beter moeten weten!!
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
wat je eigenlijk doet is rust pakken op afbetaling met zeer zeer hoge rente.
Klik om te vergroten...
Betere omschrijving van (rc) benzos had ik zelf niet kunnen schrijven. Mijn advies is dan ook om bij je voorgeschreven medicatie te blijven en niet zelf voor dokter te gaan spelen met RC benzos. Heb eigenlijk ook nog niks anders als horror verhalen gehoord over Bromazolam.. bovendien rommelt er ook een hoop in de wereld van RC benzos wat het voor nu al sws niet slim maakt om te gaan rommelen met RC benzos met het oog op beschikbaarheid etc
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
TheRealKoekert zei:
Ik heb nu alleen afspraken met de psychiater. Dus die gaat over de pillen. Maar dat is puur onderdrukking. Wegstoppen van je problemen. Misschien heb ik meer baat bij een psycholoog. Of iig icm medicatie. Je problemen aanpakken ipv in de ijskast te parkeren met pammetjes. Voorheen wel verschillende psychologen gehad overigens. Maar ga dat nog eens vragen.
Klik om te vergroten...
Dit is denk ik de instelling waarmee je verder kunt komen, kunt groeien. Maar de oplossing van sommige psychiaters (vooral de wat oudere heb ik gemerkt) ligt vaak puur in medicatie. Therapie is duurzamer maar het duurt ook langer voordat het zijn vruchten af gaat werpen en is ook afhankelijk van hoe fanatiek je er mee aan de slag gaat. Het lijkt me sowieso raadzaam om eerst van de Benzo's af te komen voordat je met therapie gaat beginnen.

En dan blowen, tja. Dat is toch niet zo onschuldig als het lijkt, om de reden die je zelf al noemt: het is wegdrukken van problemen. En dat weerhoudt je er uiteindelijk van om een andere strategie te ontwikkelen om met het leven om te gaan. Er worden dan wellicht dingen onderdrukt die in therapie juist boven water zouden moeten komen om ze om te gaan denken. Dus beter nuchter zijn gedurende het hele therapietraject. De meeste therapeuten zullen dat ook wel aanraden hoor.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben toch niet naar het festival gegaan. De reis alleen bezorgde mij al teveel stress merkte ik. Teveel gedoe allemaal. Te lang van huis. Niet terug kunnen wanneer ik wil. Nee het is ticketswap geworden.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
TheRealKoekert zei:
Ben toch niet naar het festival gegaan. De reis alleen bezorgde mij al teveel stress merkte ik. Teveel gedoe allemaal. Te lang van huis. Niet terug kunnen wanneer ik wil. Nee het is ticketswap geworden.
Klik om te vergroten...

Goed naar je grenzen gehandeld denk ik. Er komen festivals genoeg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."