Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke benzo combineert het best met tramadol?

Welke benzo combineert het best met tramadol?

14 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MellowMarcellowwLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi, ik heb een vraagje: ik heb tramadol, en heb gehoord dat dit gecombineerd met benzo's een lekker roesje kan geven. Nu is mijn vraag: heeft iemand daar ervaring mee, en welke benzo zou je het best met tramadol kunnen combineren?
Ik ben benieuwd!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou hiermee best oppassen, tramadol is een opiaat en het combineren met benzodiazepines kan elkaar hevig versterken en een overdosering veroorzaken. Als je het echt zou willen proberen, kies dan een benzo waar je normaliter wat minder suf en wat euforisch van wordt. Het is een beetje persoonsafhankelijk, maar zoiets heb ik bijvoorbeeld bij Etizolam. Hier schijnen Alprazolam, Clonazepam, diazepam of Bromazepam ook onder. In de regel zijn nitrazepam, flunitrazepam of flubromazepam ook best euforisch, maar deze zijn wel wat versuffender.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
3 milligram alprazolam is best een hoge dosering, dacht ik. Komt overeen met 60 milligram diazepam en dat zou voor mij losstaand eigenlijk al te hoog zijn om van te genieten. Ik ben dan ook wel ietswat gevoelig voor benzo's. Het ligt er een beetje aan hoe sterk je tramadol metaboliseert en hoe gevoelig je bent voor benzo's, beter voel je het rustig aan en kijk je eerst wat een lagere dosering alprazolam ermee doet. :)
M
MellowMarcellowwLid
01-01-2024, 00:00
#4
OK komt goed uit ik heb nog wat Alprazolam liggen. Ik zit te denken aan 3 mg Alprazolam en 100 mg tramadol, zou dat nog verantwoord zijn denk je?
L
LoneWolfke22Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
3 milligram alprazolam is best een hoge dosering, dacht ik. Komt overeen met 60 milligram diazepam en dat zou voor mij losstaand eigenlijk al te hoog zijn om van te genieten. Ik ben dan ook wel ietswat gevoelig voor benzo's. Het ligt er een beetje aan hoe sterk je tramadol metaboliseert en hoe gevoelig je bent voor benzo's, beter voel je het rustig aan en kijk je eerst wat een lagere dosering alprazolam ermee doet. :)
Klik om te vergroten...


Hoi allemaal,

Ik kom geregeld op dit forum kijken, al sinds enkele jaren.
Ik kamp met chronische pijn n.a.v. hypermobiliteitssyndroom en heb een paniekstoornis en PTSS.
Al sinds 2007 wordt me chronisch pijnmedicatie, AD en benzo's voor geschreven. Gelukkig al een 2-tal jaar geen enkele AD meer, gezien ik daar net extreem depri en suïcidaal en psychotisch van wordt.

Elke keer als ik info over alprazolam op zoek, alternatieven ervan etc, kom ik weer hier terecht en lees ik dat de max dosis toch echt wel 3mg per dag is.

Zowel ik als mijn vriend (hij is invalide door EDS type 3 en heeft erge slaap problemen) nemen al jaren op en af een dosis tussen 2 en 4mg.
De huisarts schrijft de alprazolam gewoon voor zodat we ook aan die dosis komen.

Nu, ik stel me daar wel serieuze vragen bij.

Ik zou erg graag willen stoppen met roken, maar door mijn oh zo toffe paniek stoornis, is dat niet evident zonder medicatie en zonder professionele hulp.

Maar, gezien ik al aan 4mg alprazolam op één dag zit, plus 400Mg Valtran Retard en zoals nodig 3 tot 5x per dag verdeelt nog eens 30druppels Valtran erbij...

Bovendien heb ik nog maar één nier, redelijke maagklachten en verstoord spijsverteringssysteem. Eveneens moet ik dagelijks de baan op met de wagen (meer concentratie verliezen kan dus echt niet).
Ik wil niet ook nog es mijn lever beschadigen, hersen letsel of wat dan ook krijgen, evenmin wil ik mijn ene nier niet overbelasten, kheb ze heel hard nodig.

Kan ik via dit forum alle relevante info krijgen over het gebruik van alprazolam, xanax retard, in combi met een pijnstiller in de klasse van Valtran?
En wat helpt bij angsten en paniek?
Welke dosis is schadelijk?

Ik had graag een eigen draadje aangemaakt, maar gezien ik nieuw ben op het forum, kan dat nog even niet.
Mijn excuses daarvoor!
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarom vraag je niet is of deep brain stimulation een optie zou zijn? Een electrode in je brein die met een afstandbedienign aangezet kan worden en van het 1 op andere moment al je angsten(en depressie) weghaalt. Dan hoef je niet meer chronisch veel medicatie te nemen.
L
LoneWolfke22Lid
01-01-2024, 00:00
#7
gandwarf777 zei:
Waarom vraag je niet is of deep brain stimulation een optie zou zijn? Een electrode in je brein die met een afstandbedienign aangezet kan worden en van het 1 op andere moment al je angsten(en depressie) weghaalt. Dan hoef je niet meer chronisch veel medicatie te nemen.
Klik om te vergroten...

Daar had ik nog nooit van gehoord;
Ga ik zeker eens navragen.
Het klinkt wel eng, maar goed, als het een oplossing moest zijn, dan lijkt het mij wel het proberen waard!

Dank je voor de info!
M
Monique1971Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Overigens leg ik de alprozolam onder mijn tong wat een snellere werking bevorderd. Smerig...maar bij mij werkt dat super goed.
A
AprilLoveLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik neem bij tramadol altijd een flurazepam 15mg.. geeft een lekkere roes :hearteyes:
M
Monique1971Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo. Ik maak al 6 jaar gebruik van Alprozolam in combinatie met Paroxitine. Deze 2 neem ik pas op het moment dat ik mijn aanvallen voel aankomen of op tijd op een dag als ik bijv van huis moet. Dus niet dagelijks en ik kan beide ook goed uitzetten indien nodig. Maar sinds kort kreeg ik Tilidin, een morfineachtige pijnstiller via mijn Duitse huisarts. Absoluut pijn stillend maar geen roes of euforie in combinatie met de alprozolam. Ik stel me er ook op in dat het puur voor de pijnstilling is en niet voor de roes. Ik ben tot 2001 verslaafd geweest aan het roken van heroine en wil nu geen nieuwe verslaving opbouwen dus wil ikzelf de baas blijven ove mijn gebruik. Nu loop ik plotseling alleen tegen het probleem dat ik onder de nederlandse medici ben komen te vallen (verzekeringtechnisch!) en in Nederland vergeven ze geen tilidin. Het advies is valtran of tramazol. Iemand ervaring met de werkwijze en evt soms uitzetten vd medicatie? En natuurlijk de combinatie met 1 vd 2 in combinatie met alprozolam?:grin::grin:
p
poetjinieLid
01-01-2024, 00:00
#11
MellowMarcelloww zei:
Hoi, ik heb een vraagje: ik heb tramadol, en heb gehoord dat dit gecombineerd met benzo's een lekker roesje kan geven. Nu is mijn vraag: heeft iemand daar ervaring mee, en welke benzo zou je het best met tramadol kunnen combineren?
Ik ben benieuwd!
Klik om te vergroten...
Hoi Mellow, ik combineer altijd tramadol met bromazepam,is een heerlijke combie maar dat is mijn mening natuurlijk!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
poetjinie zei:
Hoi Mellow, ik combineer altijd tramadol met bromazepam,is een heerlijke combie maar dat is mijn mening natuurlijk!
Klik om te vergroten...

Dit topic is 12 jaar oud en de laatste reactie 8 jaar geleden. En topicstarter is ook in 2017 voor het laatst online geweest dus hij gaat je reactie niet meer lezen 😅
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#13
MyLittlePonyPack zei:
Dit topic is 12 jaar oud en de laatste reactie 8 jaar geleden. En topicstarter is ook in 2017 voor het laatst online geweest dus hij gaat je reactie niet meer lezen 😅
Klik om te vergroten...
Maar ik wel! Voor bromazepampus
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind de combinatie opiaten en benzo's onverantwoord.
Ik ken iemand die daaraan is overleden en aan z'n bureau is gevonden.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tramadol staat bekend als middel dat lastig, lees NIET, combineert. Ik heb enkel ervaring met O-DSMT en combineer dat bijvoorbeeld nooit met alcohol, benzodiazepines of andere downers.

Ik combineer enkel met cannabis en of dat verantwoord is, is ook maar de vraag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."